Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 81 82 83 84 85  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 29 aug 2021 11:12 

Bij Goedemorgen Eredivisie een goede discussie gezien met Kiki Musampa. Daar waar AJAX altijd zegt dat bij de jeugd en Jong AJAX het alleen om opleiden gaat en dat winnen niet belangrijk is haalde Kiki dat helemaal onderuit. In topsport gaat het om winnen. Hoe kun je verwachten van spelers die jarenlang alleen maar horen dat winnen niet relevant is en dat de individuele ontwikkeling zaligmakend is dat die winnaars worden? Dan krijg je zo'n slappe hap als het huidige Jong AJAX. Die spelen alsof ze 90 minuten een rondo spelen met zoveel mogelijk balbezit maar zonder bezieling, zonder wil om te winnen, zonder passie. Taylor vind ik symptomatisch. Begenadigd speler waar ik veel van verwachtte, maar nu een slapjanus zonder ruggengraat.
En dat krijg je ook met andere spelers als het roer niet om gaat. Niet voor niks heeft Jong AJAX van de laatste 20 officiële wedstrijden er misschien maar 3 gewonnen. Heb ik niet gecontroleerd maar dat gok ik zomaar.
Iedere wedstrijd willen winnen moet een, zo niet het belangrijkste, onderdeel zijn van opleiden.
Mag je van spelers die jaren iets anders hebben gehoord verwachten dat ze bij de overstap naar het eerste opeens winnaars zijn? Ik denk het niet. Er deugt iets niet aan de opleiding, die is niet compleet.
Als winnen bij de jeugd centraal staat zijn de jeugdspelers later niet anders gewend. Dan zit het willen winnen in hun bloed. Let wel, winnen op de AJAX manier. Ik bedoel niet technisch anders gaan opleiden of op de counter gaan spelen.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 08:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vrouwenbezoek in hotel komt spelers Oranje O19 duur te staan
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -te-staan/

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 22:16 

En weer een verliespartij, nu tegen Jong Psv. Die weten straks helemaal niet meer wat winnen is. Jong AJAX bestaat uit een aantal spelers die nooit het eerste gaan halen, zelfs een andere BVO is voor die jongens misschien niet haalbaar. En dan heb je een aantal jongens die misschien wel de potentie hebben maar nog veel te jong en daardoor ook te licht zijn.
Ik heb het vaker gezegd, ze zijn doorgeschoten met het doorschuiven van spelers. Heel slecht beleid. Gevolg is o.a. dat spelers die met 17 al bij Jong gaan spelen met 19 niet meer bij Jong willen spelen. Dan blijven ze te lang in de KKD hangen en krijg je een gevalletje Q. Timber.
Je ziet het ook aan Taylor. Wat gebeurt met die jongen? Was een groot talent, ontwikkeling stagneerde bij Jong omdat hij door zijn mindere fysiek ook daar op de tenen moest lopen en nu zit hij wekelijks weg te kwijnen op de bank. Die moet verhuurd worden zodat hij wekelijks op het hoogste niveau gaat spelen. Na 1 of 2 jaar wellicht terughalen mits hij zich goed ontwikkelt.
Een aanzet kan zijn de samenwerking met die club uit de 2e BL Paderborn.
Er moet in ieder geval snel iets veranderen wat Jong AJAX betreft. Het laten dooretteren is zeer onverstandig.
Ook het steeds maar goed blijven praten en dat het puur om het opleiden gaat is gewoon onzin. Winnen, daar gaat het om. Dat moeten ze leren. Een AJAX elftal dat maar 1 of 2 van de laatste 20 wedstrijden wint is onverteerbaar. Dat kan en mag niet. Dan moet de leiding ingrijpen ongeacht de personen die moeten vertrekken.
Heitinga blijkt ook niet goed genoeg te zijn. Ze moeten kwaliteit halen om die talenten beter te maken. Het feit dat iemand oud speler van AJAX is, is niet van belang. Het wordt, nee het is een naar "incestgroepje". Het ons kent ons gehalte is veel te groot.
Het beleid van de laatste jaren heeft Jong AJAX van een heel attractief spelend elftal dat ook nog eens resultaten behaalde getransformeerd in een ziek zwak misselijk hoopje ellende.
In de ranglijst over 2021 staan ze stijf onderaan. Echt AJAX onwaardig.
Onbegrijpelijk dat voor dit enorme probleem zo weinig aandacht is.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 15:06 
Beheerder

Ja, renemar. Wat moesten de tokkies lachen toen ik zei dat degradatie een reële optie is voor dit Jong AJAX.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 09:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 schreef:
Ja, renemar. Wat moesten de tokkies lachen toen ik zei dat degradatie een reële optie is voor dit Jong AJAX.
Jong Sparta staat 1 punt achter op plek 2 in de tweede divisie en heeft een beter doelsaldo. Degradatie van Jong Ajax ligt dit seizoen in de lijn der verwachtingen.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 17:05 
Beheerder

Het valt echt niet uit te sluiten, nee. En als het zo is dan zal ik zeker mijn gram halen op die *****

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 20:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Het valt echt niet uit te sluiten, nee. En als het zo is dan zal ik zeker mijn gram halen op die *****
Danilo, Jensen en Taylor doen mee en ook allemaal gescoord. Nu 4-1 tegen NAC.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 21:55 
Beheerder

6-3 eindstand. Werd tijd. Leuk, maar we zullen zien waar Jong AJAX staat na een hele seizoenshelft.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 04:29 

343 schreef:
6-3 eindstand. Werd tijd. Leuk, maar we zullen zien waar Jong AJAX staat na een hele seizoenshelft.
Ja, ze krijgen er nu ook weer 2 aan het einde om hun oren ( 1 vrije trap en een scrimmage ) maar als je dan niet al ruim voor staat kan het ook weer je nekslag betekenen. Hopelijk krijgen ze meer ritme en inhoud en dan komt het minder vaak voor.

Unuvar lijkt wel weer op de weg omhoog en ook Fitz-Jim zag er goed uit ( in de samenvatting ).

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 09:16 

Leuk dat ze (naar verluidt) eindelijk een fatsoenlijk pot op de mat hebben gelegd. Volgens mij de eerste keer dit kalenderjaar. Maar toch weer 3 tegendoelpunten. Achterin klopt er niks van.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 11:26 

renemar schreef:
Leuk dat ze (naar verluidt) eindelijk een fatsoenlijk pot op de mat hebben gelegd. Volgens mij de eerste keer dit kalenderjaar. Maar toch weer 3 tegendoelpunten. Achterin klopt er niks van.
1 uit een mooie directe vrije trap ( 1 van Jong Ajax haar goals ook ), 1 uit een scrimmage waar de keeper volgens mij wel wat meer had kunnen doen. De andere goal had wel beter verdedigd kunnen worden.

BerichtGeplaatst: 17 sep 2021 19:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Kudus maakt vandaag zijn rentree in Jong Ajax.
Kennelijk vinden ze dit nu wel een optie want vorig jaar heeft hij niet eerst in Jong gespeeld na de lange blessure. Hopelijk blijft ie fit en hervind hij weer zijn oude vorm.

Ik blijf erbij dat zijn beste positie de positie van Gravenberch is. Met Klaassen en Berghuis als nr 10 zal het moeilijk worden om daar te komen spelen. Maar goed hij kan wel uit alle posities uit de weg dus mits fit, komt hij ook wel aan zijn minuten en zeker als hij dat nivo haalt van zijn eerste maanden bij Ajax.

BerichtGeplaatst: 17 sep 2021 19:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Kudus moet vooral maar eens fit blijven. En dan links en rechts z'n minuten sprokkelen dit jaar. Wellicht wel wat meer ook bij Jong Ajax dan we zouden verwachten.

Alvarez, Gravenberch, Klaassen en Berghuis zullen de voorkeur blijven krijgen. En ik denk dat Kudus zich op moet werken tot basisspelerniveau om daar volgend seizoen écht aanspraak op te maken als je dan 1 of 2 van bovenstaande spelers verkoopt.

Hopelijk pakt hij het goed op. Want ik vind hem dit kalenderjaar vooral met een gehangen koppie spelen.

Dus let's go vanavond Mo!

BerichtGeplaatst: 17 sep 2021 20:50 
Beheerder

Scoorde alvast de 1-1.
https://twitter.com/ESPNnl/status/1438932782550503426

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 11:27 

343 schreef:
Uiteindelijk met 2-4 gewonnen. Kudus een helftje meegedaan. Dit keer deden Taylor en Danilo niet mee. Almere City wel zwak begonnen natuurlijk, maar het helpt wel met het team op te bouwen. Hopelijk zet het zich door.

Verder benieuwd wat er met Sontje Hansen aan de hand is. Zou zonde zijn als zijn ontwikkeling stil valt, al kan dat natuurlijk wel gewoon. Unuvar weer op de weg terug.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 11:53 

Jammer dat we alleen sporadisch beelden zien. Zo kun je de ontwikkeling niet volgen. Qua resultaat gaat het in ieder geval een stuk beter. Kan imo ook niet los worden gezien van het meespelen van jongens die normaliter niet spelen bij Jong. Opvallend hoeveel blunders van keepers er worden gemaakt. Pasveer bij het eerste en Setford bij O18 woensdag en gisteren Raatsie bij Jong AJAX. Die maakte er bij beide tegendoelpunten helemaal een potje van.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 12:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Zwaar irritant dat deze wedstrijden niet volledig uitgezonden worden. Daar is toch markt voor? Als je de beelden dan toch hebt, zendt die wedstrijden dan ook lekker volledig uit!

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 12:44 
Beheerder

DeRuit schreef:
Verder benieuwd wat er met Sontje Hansen aan de hand is. Zou zonde zijn als zijn ontwikkeling stil valt, al kan dat natuurlijk wel gewoon. Unuvar weer op de weg terug.
Zou zomaar kunnen. Zie je zo vaak bij talenten. Zie het aantal buitenspelers dat AJAX 1 bereikten, maar toch het niet haalden in de top,

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 13:04 
Erelid

343 schreef:
DeRuit schreef:
Zou zomaar kunnen. Zie je zo vaak bij talenten. Zie het aantal buitenspelers dat AJAX 1 bereikten, maar toch het niet haalden in de top,
Heb weinig vertrouwen in dat Sontje Hansen goed genoeg is voor Ajax 1 uiteindelijk. Vind het niet veel, heb ook niet het idee dat hij straks gaat verlengen (contract 2023).

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 21:37 
Erelid

DeRuit schreef:
Verder benieuwd wat er met Sontje Hansen aan de hand is. Zou zonde zijn als zijn ontwikkeling stil valt, al kan dat natuurlijk wel gewoon.
Is altijd moeilijk te beoordelen als ze jong zijn. Kan van alles gebeuren zeker als er veel verwacht wordt. Ik heb Hanssen nooit zo'n talentvolle speler gevonden. Of laat ik het anders zeggen dat hij uit het rijtje Unuvar, Taylor en Rensch veruit de minste was. Het kan natuurlijk altijd nog want (ook) Unuvar heeft een minder jaar gehad al is de Corona met die andere competitie-indeling ook nadeling geweest voor veel talent.

Ik denk dat Hansen straks in het rijtje Redan etc genoemd gaat worden. Die denkt dat het gras groener is bij een andere club en denkt zo hogerop te komen.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 21:51 

Daarvoor vind ik Hansen niet vroeg genoeg vertrokken. Redan werd echt nog als toptalent gezien toen hij wegging. Dat is inmiddels bij Hansen niet meer het geval.

Niet voor niks was het volgens mij Nantes dat interesse in heb had. Dat is dus nu de categorie voor hem..

BerichtGeplaatst: 20 sep 2021 04:18 

ibramovic89 schreef:
Daarvoor vind ik Hansen niet vroeg genoeg vertrokken. Redan werd echt nog als toptalent gezien toen hij wegging. Dat is inmiddels bij Hansen niet meer het geval.

Niet voor niks was het volgens mij Nantes dat interesse in heb had. Dat is dus nu de categorie voor hem..
Eens met je verhaal. Ik hoop dat hij het nog kan omkeren, nu staat de Waal in de spits terwijl dat zijn beste plek was volgens mij. Redan ging ook met 16 weg en is nu 20 en speelt bij PEC. Als Sontje het seizoen uitspeelt bij Ajax is hij 20 als hij weggaat bij Ajax.
Fernando Redondo schreef:
DeRuit schreef:
Verder benieuwd wat er met Sontje Hansen aan de hand is. Zou zonde zijn als zijn ontwikkeling stil valt, al kan dat natuurlijk wel gewoon.
Is altijd moeilijk te beoordelen als ze jong zijn. Kan van alles gebeuren zeker als er veel verwacht wordt. Ik heb Hanssen nooit zo'n talentvolle speler gevonden. Of laat ik het anders zeggen dat hij uit het rijtje Unuvar, Taylor en Rensch veruit de minste was. Het kan natuurlijk altijd nog want (ook) Unuvar heeft een minder jaar gehad al is de Corona met die andere competitie-indeling ook nadeling geweest voor veel talent.

Ik denk dat Hansen straks in het rijtje Redan etc genoemd gaat worden. Die denkt dat het gras groener is bij een andere club en denkt zo hogerop te komen.
Unuvar was natuurlijk groter of bekender als talent, maar Hansen was echt wel een groot talent hoor. Gouden schoen winnaar voor meeste goals op WK U17.

BerichtGeplaatst: 20 sep 2021 20:08 
Erelid

DeRuit schreef:
Unuvar was natuurlijk groter of bekender als talent, maar Hansen was echt wel een groot talent hoor. Gouden schoen winnaar voor meeste goals op WK U17.
Toevallig heb ik dat WK gezien maar goals zijn niet alleszeggend. Vandaar dat ik dat rijtje ook al noemde want van die lichting werd veel verwacht alsook van die Ajaxspelers die op dat WK speelde. Daar vond ik dus met name Rensch geweldig spelen samen met Taylor.

BerichtGeplaatst: 20 sep 2021 21:00 

DeRuit schreef:
Toevallig heb ik dat WK gezien maar goals zijn niet alleszeggend. Vandaar dat ik dat rijtje ook al noemde want van die lichting werd veel verwacht alsook van die Ajaxspelers die op dat WK speelde. Daar vond ik dus met name Rensch geweldig spelen samen met Taylor.
En toch was hij goed op weg en ook een groot talent. Ook zijn debuut bijna een jaar eerder gemaakt dan Taylor in de eredivisie.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 19:20 

Rensch en Danilo basis tegen MVV.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 81 82 83 84 85  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00