Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 81 82 83 84 85
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 21:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Rensch, Jensen en Danilo zorgen voor meer routine. Gelukkig lijkt Jong AJAX zich op te richten.
Na 70 minuten 3-0 met 2 goals van Danilo (waarvan 1 penalty) en een assist op Unuvar.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 21:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Tja. Dat lijkt toch gewoon het verschil. Een klein stukje kwalitatieve 'ervaring'. Kan dat hele jonge talent zich toch aan optrekken.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 09:23 

Rensch toonde aan nog niet rijp voor het eerste te zijn. Hij dacht op de automatische piloot te kunnen spelen. Voegde nagenoeg niks toe en veroorzaakte een strafschop. Met die instelling gaat hij het nog moeilijk krijgen. Hij moet iedere wedstrijd gewoon 100% geconcentreerd spelen en alles geven, is geen speler die op zijn klasse kan teren.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 10:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Jammer dat we niet veel wedstrijden live kunnen zien van Jong Ajax maar volgens mij is Unuvar wel over zijn dip heen. Die eerste goal die hij gister maakte was wel echt mooi en technisch heel knap. Alleen soms blijft hij van die nare (domme) overtredingen maken.

Voor mij is de vraag of hij zich kan doorontwikkelen zodat hij zijn fysieke beperkingen kan compenseren. Hij blijft relatief klein en in de jeugd heeft hij doorgaans in elftallen gespeeld die ouder waren om zich zo te ontwikkelen maar na de jeugd wordt dit toch net anders.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 10:56 
Erelid

Jammer dat we niet veel wedstrijden live kunnen zien van Jong Ajax maar volgens mij is Unuvar wel over zijn dip heen. Die eerste goal die hij gister maakte was wel echt mooi en technisch heel knap. Alleen soms blijft hij van die nare (domme) overtredingen maken.

Voor mij is de vraag of hij zich kan doorontwikkelen zodat hij zijn fysieke beperkingen kan compenseren. Hij blijft relatief klein en in de jeugd heeft hij doorgaans in elftallen gespeeld die ouder waren om zich zo te ontwikkelen maar na de jeugd wordt dit toch net anders.
Speelde hij gisteren op 10? Lijkt me namelijk de enige positie waar hij in het eerste voor in aanmerking komt uiteindelijk. Is gewoon geen vleugelaanvaller.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 11:32 

RogerGarcia schreef:

Speelde hij gisteren op 10? Lijkt me namelijk de enige positie waar hij in het eerste voor in aanmerking komt uiteindelijk. Is gewoon geen vleugelaanvaller.
Eens. We zien tegenwoordig niet veel meer dus is het ook niet mogelijk nu objectief te oordelen.
Hoop wel dat hij het overdreven veel geven van ballen met buitenkant rechts gaat doseren. Is het functioneel is dat prima, anders de ballen gewoon zo spelen dat de medespeler hem het best onder controle krijgt.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 12:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
RogerGarcia schreef:

Eens. We zien tegenwoordig niet veel meer dus is het ook niet mogelijk nu objectief te oordelen.
Hoop wel dat hij het overdreven veel geven van ballen met buitenkant rechts gaat doseren. Is het functioneel is dat prima, anders de ballen gewoon zo spelen dat de medespeler hem het best onder controle krijgt.
Ja hij speelde op tien volgens de berichten. Ik vind het juist mooi dat hij sierlijk speelt. Daar kijk je graag naar, dus wat mij betreft mag het zo vaak mogelijk en dan leert ie vanzelf wanneer het net wel of net niet meer kan.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 12:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Tadic
Anyone know will Jansen, Taylor and Danilo join tonight Jong Ajax game?

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 15:19 

Yes, I am sure Heitinga knows.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 18:52 
Beheerder

kcsiu057 schreef:
Danilo is playing, Taylor is not. But who is Jansen?

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 19:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
kcsiu057 schreef:
Danilo is playing, Taylor is not. But who is Jansen?
Think he meant Jensen not with the team, or Hansen ( on the bench ).

BerichtGeplaatst: 21 nov 2021 11:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Jong Ajax een keer aan het werk gezien want het werd een keer uitgezonden op Espn.

Leuke aanvallende wedstrijden waarin het toch vreemd blijkt hoe kinderlijk eenvoudig de koploper van de KKD zich zo makkelijk laat wegspelen door zo'n jong Ajax.

Ook al in het Gorter topic gezegd maar Gorter liet mij wel zien (al is het maar op basis van 1 wedstrijd) waarom Ten Hag nog geen eerste keeper in hem ziet. Heeft zeker talent maar moet ook nog wel een en ander leren.

Verder blijft het achterin behelpen maar Eddine begint beter en beter te spelen. Had een geweldige assist en speelde solide. Llansana is typisch zo'n speler die nooit in aanmerking komt voor het eerste maar wel een heel nuttige kracht is voor Jong. Musampa en v Gelderen is middelmaat.

Op het middenveld heerste Taylor. Speelde zeer goed en gedreven. Die is wel toe aan een stap vooruit maar ja, is er wel plek in het eerste. Door hem speelt Fitz-Jim ook niet dus een lastige situatie. Eigenlijk zou je Taylor in de winter een half jaar moeten verhuren. Regeer en Hlynsson speelde ook goed maar niet zo opvallend. Hllynsson heeft wel goede loopacties en is een slimme speler. Ook nog jong.

Voorin blijft het ook behelpen met De Waal in de spits. Dat hij nu spits staat zegt eigenlijk alles want als je met spelers blijft schuiven ben je eigenlijk niet goed genoeg voor je eigen positie. Leuk dat hij veel scoort maar te beperkt als voetballer. Hanssen speelde vrij frivool en onbevangen maar weer geblesseerd er vanaf. Rasmussen laat soms heel goede dingen zien maar zakt soms ook heel ver weg. Heeft een vrij imposant lichaam maar is toch snel en wendbaar. Moet slimmer worden en dat heeft niks met leeftijd te maken.

Al bij al is Ajax flink opgeklommen met een matig elftal.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2021 14:17 
Beheerder

Eerlijk is eerlijk uiteraard: aan het begin van dit seizoen zag ik het nog zwart in.
Wat wel irritant blijft is dat ze nog steeds problemen hebben om een voorsprong van 2 doelpunten te handhaven.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2021 16:29 

343 schreef:
Eerlijk is eerlijk uiteraard: aan het begin van dit seizoen zag ik het nog zwart in.
Wat wel irritant blijft is dat ze nog steeds problemen hebben om een voorsprong van 2 doelpunten te handhaven.
Inderdaad. Begin was waardeloos maar er is wel duidelijk sprake van herstel. Je ziet wel dat ze vaak de laatste 20 minuten vaak gewoon "op" zijn. Komt imo door de jonge leeftijd, ze hebben doorgaans niet genoeg inhoud om het vol te houden.
Niettemin lopen er spelers bij die imo uiteindelijk niks bij AJAX te zoeken hebben. Vooral in de verdediging, Musampa, vd Sloot, Douglas en Van Gelderen met name. Dat zijn hooguit spelers voor een KKD ploeg.
Llansana zal imo ook nooit materiaal voor het eerste worden maar is voor deze groep wel belangrijk. Zulke jongens heb je ook nodig.
De Waal zal ook nooit iets voor het eerste worden. Regeer, Unuvar, Hansen, Fitz-Jim etc. is afwachten. Eigenlijk zie ik geen enkele speler waarvan je kunt zeggen dat hij een zekerheid voor het eerste wordt in de toekomst. Wel misschien bruikbare spelers voor de breedte van de selectie, maar geen topkwaliteit.
Van Axel Dongen laat ik buiten beschouwing omdat hij eigenlijk nog een speler van O18 is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2114 berichten ]  Vorige   1 81 82 83 84 85

Alle tijden zijn UTC+01:00