Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 nov 2023 17:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Donderdag 30 november 2023 om 21:00 uur:
EL: Olympique de Marseille - Ajax

Technisch directeur Marseille weg in aanloop naar duel met Ajax
https://www.welingelichtekringen.nl/anp ... l-met-ajax

BerichtGeplaatst: 29 nov 2023 11:23 
Beheerder

Ajax mist Sutalo en Vos in Marseille waar Banel kan debuteren
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-mist-suta ... -debuteren

BerichtGeplaatst: 29 nov 2023 11:35 

Ik sluit me volledig aan bij het standpunt van Kale & Kokkie (AT5) van afgelopen maandag.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 17:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
We gaan we winnen toch van die tokkieclub?
:twisted:

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 19:52 
Beheerder

Opstelling Ajax: Ramaj; Gaaei, Rensch, Hato, Sosa; Tahirovic, Berghuis, Taylor; Forbs, Brobbey, Bergwijn

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 19:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Eindelijk weer eens een logische opstelling.

Met Forbs heb je meer snelheid en diepgang voorin, met Berghuis op het middenveld meer voetbal en Sosa achterin is ook logisch (geen Martha).

Benieuwd naar Rensch als CV.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 20:12 
Beheerder

Hmm, had toch wel nog Akpom willen zien reageren op de voorzetten van Sosa. He lijkt me verdedigend ook wel iets te aanvallend.
Chat is voor iedereen, ook voor niet-leden, bereikbaar: https://ajaxtotaal.nl/forum/live/
Praat mee! Scroll naar beneden en log direct in met jouw twitter of facebook-account! #AJAX #omaja

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 22:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Je weet niet wat je ziet. Teveel domheid in een elftal. Als je telkens zoveel doelpunt tegenkrijgt, roep je het natuurlijk hartstikke over jezelf af. En ja, ik weet dat de beide strafschoppen lachwekkend waren. Maar het overkomt ons wel. Omdat er 0 IQ in dit elftal zit.

En wat kan die Ramaj goed voetballen he? Wat een treurnis. Net als je denkt dat het niet erger kan, zetten we ons iedere keer weer voor schut. En dan ook nog die wissels in de extra tijd. Wat voor spelletjes speel je John? Ik heb echt nog nooit zo'n dom Ajax gezien als dit seizoen. En ik ben er he-le-maal klaar mee. Iedere keer dezelfde kinderlijke fouten. Maar wat maken we stappen he?

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 23:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Met zo een waardeloze scheidsrechter kan je ook niet winnen.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 23:03 
Beheerder

Snap de emotie, maar AJAX laat wel progressie zien. Dat dit AJAX te jong, onervaren en daardoor te licht is en daardoor tegen vaak dezelfde fouten aanloopt is duidelijk. Zo'n ongelooflijke boutscheidsrechter helpt ook niet.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 23:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
GJ1402 schreef:
Zorgt die scheids ervoor dat Marseille die 2-1 vrij mag inkoppen? Of dat Berghuis driemaal gefrustreerd doorloopt totdat hij met een wilde tackle komt ingevlogen? En zegt hij tegen Gaaei dat hij er geen k#t van kan en dus niet hoeft te verdedigen? Of dat onze (volgens een aantal forumleden) topkeeper die bal loslaat en dan als een gier op zijn aas afvliegt?

Nee. Dit elftal bestaat uit pure domheid. Taylor en Bergwijn die niet omschakelen bij de 3-2, Taylor die alleen maar loopt te wijzen maar zelf geen man oppakt. En met dit SC Heerenveen-middenveld win je toch van bijna niemand? Ik blijf het ieder duel zeggen: wat hebben wij een triest middenveld. Echt geen woorden voor. Dit kan niet, dit mag niet. En wat is er neergelegd voor die Forbs? Oi oi oi.

De scheids maakte vanavond fouten. Maar wij maken iedere week dezelfde fouten. Weer strafschoppen tegen, weer Europees een man minder, weer schijnverdedigen. Het schijnt allemaal te verbeteren, maar met 40 doelpunten tegen en een krankzinnig dom elftal zie ik echt geen hoop op progressie. Iedere week hetzelfde. Tegen NEC staat de volgende teleurstelling weer voor de deur. Of ligt het dan ook aan de scheids als Bergwijn en Taylor niet omschakelen, Gaaei zijn man laat lopen en wereldkeeper Ramaj geen bal tegenhoudt?

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 23:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Mogen we concluderen dat het Ajax van Steijn ongeslagen is in Europa en het Ajax van zijn opvolgers er helemaal niks van heeft gebakken? Laf onder Maduro, naíef en chaotisch onder van ‘t Schip.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2023 23:38 

marx_2 schreef:
Mogen we concluderen dat het Ajax van Steijn ongeslagen is in Europa en het Ajax van zijn opvolgers er helemaal niks van heeft gebakken? (...)
Nee.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 00:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Fier Koen schreef:
marx_2 schreef:
Mogen we concluderen dat het Ajax van Steijn ongeslagen is in Europa en het Ajax van zijn opvolgers er helemaal niks van heeft gebakken? (...)
Nee.
Hoe moet ik die 0 uit 3 anders interpreteren?

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 01:26 

marx_2 schreef:
Hoe moet ik die 0 uit 3 anders interpreteren?
Bijvoorbeeld dat het Ajax van Steijn ongeslagen is in Europa en het Ajax van zijn opvolgers niet ongeslagen is.
De opmerking dat zijn opvolgers er niets van gebakken hebben vind ik niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Zo heeft Van 't Schip bijvoorbeeld Akpom aan het scoren gekregen en is Van 't Schip ongeslagen in de competitie.

En Van 't Schip heeft geen invloed op de momenten dat Berghuis een waas voor zijn ogen krijgt, de fout van Ramaj, en dat soort situaties die te voorkomen en onnodig zijn.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 02:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
marx_2 schreef:
Mogen we concluderen dat het Ajax van Steijn ongeslagen is in Europa en het Ajax van zijn opvolgers er helemaal niks van heeft gebakken? Laf onder Maduro, naíef en chaotisch onder van ‘t Schip.
Wedstrijd tegen Ludogorets telt niet mee?

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 09:18 
Erelid

343 schreef:
Snap de emotie, maar AJAX laat wel progressie zien. Dat dit AJAX te jong, onervaren en daardoor te licht is en daardoor tegen vaak dezelfde fouten aanloopt is duidelijk. Zo'n ongelooflijke boutscheidsrechter helpt ook niet.
Eens.

Sommige noemen het domheid (die actie van Berghuis laat ik even buiten beschouwing) maar dit elftal kan het (nog) niet opvangen als spelers fouten maken of minder in vorm zijn. Die foutjes zijn ook inherent aan het feit, dat het te jong en onervaren is. Zo'n Tahirovic als voorbeeld: speelde behoorlijk maar af en toe te simpel balverlies. Gaaei aanvallend vaak goed maar moet verdedigend nog veel leren, iets wat normaal is als je 90% van je carrière als buitenspeler hebt gespeeld. Ook Hato kan een mindere wedstrijd spelen.

Het is ook vanuit welk perspectief je de nederlaag zet. Je weet dat je uit een diep dal aan het klimmen bent en dan is elk foutje fataal. Ramaj's foutje is dodelijk maar wat als je niet 2 zwaar gestrafte strafschoppen tegen krijgt?

Mazraoui's eerst jaar als back liep ook niet vlekkeloos maar die had De Ligt langs hem staan. Dat bedoel ik een beetje met hoe een elftal in elkaar steekt.

De 3-2 zegt in mijn optiek alles. Als je ziet hoe dat doelpunt tot stand komt dan zie je ook echt de zwakke plekken in je elftal. Je leidt balverlies op de middenlijn aan de linkerkant en kijk eens waar Taylor staat. Die staat op dezelfde hoogte of hoger dan Bergwijn maar beide vergeten om te schakelen.

En Taylor was weer vanouds. Erg gehypt na Vitesse maar gisteren weer de domme voetballer die het elfral wel even op sleeptouw wilde nemen. Ik snap werkelijk waar niet dat je die na zo'n eerste helft laat staan. Zijn voetbal schaar ik wel onder domheid.

Overigens speelde Rensch weer een goede wedstrijd. Al vaker gezegd dat ik hem centraal veel beter vind dan als back. Oh ja en Brobbey kon er toch niks van? Twee goede doelpunten waar hij nu wel rustig bleef maar ook twee goede acties van Berghuis die er aan vooraf gingen.

Laatst gewijzigd door Fernando Redondo op 01 dec 2023 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 09:20 

Brobbey was prima, Bergwijn slecht (o.a. dom balverlies voorafgaand aan de eerst "strafschop"), Berghuis speelde goed maar maakte een hele domme overtreding. De slechtste was Forbs, laat die maar snel terug naar Engeland gaan als er een bod komt. Wat een prutser, 1 goede steekbal en voor de rest ballen verspeeld.
Aan de bal was het imo ruim voldoende, maar met deze verdediging ga je geen prijzen pakken. Veel te licht. Hato is natuurlijk een groot talent, maar de voorzet waar de 3-2 uit komt moet hij natuurlijk blokkeren. We hebben heel erg behoefte aan een echte goede CV, liefst type Martinez die ook opbouwend goed is maar ook iemand als Sanchez zou dit elftal heel veel sterker maken. Een beest die het achterin dicht houdt en de bal bij de goede kleur inlevert.
Ik denk echt dat AJAX na winst op AEK de Conf. L. gaat winnen met enkele gerichte aankopen.
Bergwijn en Berghuis bij goede aanbiedingen verkopen in januari. Forbs en Avila zien te slijten.En dan 1 CV, een CVM en 2 goede vleugels halen. De vraag is, wie?

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 09:24 

343 schreef:
Eens.

Sommige noemen het domheid (die actie van Berghuis laat ik even buiten beschouwing) maar dit elftal kan het (nog) niet opvangen als spelers fouten maken of minder in vorm zijn. Die foutjes zijn ook inherent aan het feit, dat het te jong en onervaren is. Zo'n Tahirovic als voorbeeld: speelde behoorlijk maar af en toe te simpel balverlies. Gaaei aanvallend vaak goed maar moet verdedigend nog veel leren, iets wat normaal is als je 90% van je carrière als back hebt gespeeld. Ook Hato kan een mindere wedstrijd spelen.

Het is ook vanuit welk perspectief je de nederlaag zet. Je weet dat je uit een diep dal aan het klimmen bent en dan is elk foutje fataal. Ramaj's foutje is dodelijk maar wat als je niet 2 zwaar gestrafte strafschoppen tegen krijgt?

Mazraoui's eerst jaar als back liep ook niet vlekkeloos maar die had De Ligt langs hem staan. Dat bedoel ik een beetje met hoe een elftal in elkaar steekt.

De 3-2 zegt in mijn optiek alles. Als je ziet hoe dat doelpunt tot stand komt dan zie je ook echt de zwakke plekken in je elftal. Je leidt balverlies op de middenlijn aan de linkerkant en kijk eens waar Taylor staat. Die staat op dezelfde hoogte of hoger dan Bergwijn maar beide vergeten om te schakelen.

En Taylor was weer vanouds. Erg gehypt na Vitesse maar gisteren weer de domme voetballer die het elfral wel even op sleeptouw wilde nemen. Ik snap werkelijk waar niet dat je die na zo'n eerste helft laat staan. Zijn voetbal schaar ik wel onder domheid.

Overigens speelde Rensch weer een goede wedstrijd. Al vaker gezegd dat ik hem centraal veel beter vind dan als back. Oh ja en Brobbey kon er toch niks van? Twee goede doelpunten waar hij nu wel rustig bleef maar ook twee goede acties van Berghuis die er aan vooraf gingen.
Niemand heeft iets tegen deze Brobbey, wel tegen de kluns die tot nu toe heel veel 100% kansen heeft verprutst. O.a. Psv uit al uit geheugen gewist?
Een spits staat er om te scoren en dat deed hij gisteren. Gisteren was hij dus prima.
De 3-2 was een fout van Hato, hij moet die voorzet blokkeren.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 09:30 
Erelid

renemar schreef:
Bergwijn en Berghuis bij goede aanbiedingen verkopen in januari. Forbs en Avila zien te slijten.En dan 1 CV, een CVM en 2 goede vleugels halen. De vraag is, wie?
Ik zou voor De Vrij gaan. Verdere uitleg niet nodig.

De naam van De Roon valt steeds meer in het geruchtencircuit maar zo'n speler moet je niet willen. Is in alles een paar klassen minder dan Alvarez. Ik zou voor een echte 10 gaan. Blijft jammer dat Ajax niet voor Ziyech is gegaan afgelopen zomer. Misschien Eriksen eens polssen.

Op de vleugels zou ik Forbs nog niet weg doen. Dat vind ik typisch zo'n speler die vertrouwen moet krijgen en wellicht in een stabieler Ajax nog kan doorgroeien. Met Godts heb je wel een talent maar je moet er ook voor waken dat je weer niet alleen of teveel talent opstelt.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 11:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
ajaciedwillem schreef:
GJ1402 schreef:
Zorgt die scheids ervoor dat Marseille die 2-1 vrij mag inkoppen? Of dat Berghuis driemaal gefrustreerd doorloopt totdat hij met een wilde tackle komt ingevlogen? En zegt hij tegen Gaaei dat hij er geen k#t van kan en dus niet hoeft te verdedigen? Of dat onze (volgens een aantal forumleden) topkeeper die bal loslaat en dan als een gier op zijn aas afvliegt?

Nee. Dit elftal bestaat uit pure domheid. Taylor en Bergwijn die niet omschakelen bij de 3-2, Taylor die alleen maar loopt te wijzen maar zelf geen man oppakt. En met dit SC Heerenveen-middenveld win je toch van bijna niemand? Ik blijf het ieder duel zeggen: wat hebben wij een triest middenveld. Echt geen woorden voor. Dit kan niet, dit mag niet. En wat is er neergelegd voor die Forbs? Oi oi oi.

De scheids maakte vanavond fouten. Maar wij maken iedere week dezelfde fouten. Weer strafschoppen tegen, weer Europees een man minder, weer schijnverdedigen. Het schijnt allemaal te verbeteren, maar met 40 doelpunten tegen en een krankzinnig dom elftal zie ik echt geen hoop op progressie. Iedere week hetzelfde. Tegen NEC staat de volgende teleurstelling weer voor de deur. Of ligt het dan ook aan de scheids als Bergwijn en Taylor niet omschakelen, Gaaei zijn man laat lopen en wereldkeeper Ramaj geen bal tegenhoudt?
Ik ben de laatste die ontkent dat dit Ajax een waardeloze selectie heeft.
Maar die scheidsrechter geeft twee penalty's cadeau. Er was beide keren niks aan de hand. En die rode kaart van Berghuis vond ik ook zwaar overdreven.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 11:47 
Erelid

renemar schreef:
Niemand heeft iets tegen deze Brobbey, wel tegen de kluns die tot nu toe heel veel 100% kansen heeft verprutst. O.a. Psv uit al uit geheugen gewist? Een spits staat er om te scoren en dat deed hij gisteren. Gisteren was hij dus prima.
Als je als spits elke kans maakt, ben je onbetaalbaar. Ja een spits 'moet' scoren maar een spits moet ook een soort van kapstok zijn voorin. Ik vind Brobbey vaak ondergewaardeerd alleen is of was hij vaak te druistig in het afmaken. Hij is nog jong en heeft potentie. En nee ik ben PSV niet vergeten.
De 3-2 was een fout van Hato, hij moet die voorzet blokkeren.
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Als ik het doelpunt analyseer begint de fout bij Hato die onnodig balverlies lijdt maar ik vind het veel kwalijker dat die hele linkerkant dan zo slecht staat en totaal niet meeverdedigd. Taylor is een kip zonder kop en als die gewoon positie houdt, lopen ze er aan de linkerkant niet zo doorheen. Dat Hato dan nog die bal had moeten blokkeren vind ik een soort van redmiddel.

Is een beetje eenzelfde discussie als die omhaal. Je kunt Gaaei schuldig verklaren maar je kunt ook zeggen dat die spits slimmer loopt en het lijkt alsof Gaaei slecht verdedigd. Hij maakt het vervolgens magistraal af maar dan ligt het aan Gaaei? Te simpel gedacht.

De eerste strafschop zou je ook kunnen toeschrijven aan Hato maar dat is gewoon de (vieze) slimheid om te gaan liggen waar een scheidsrechter intuint.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 12:33 

GJ1402 schreef:
ajaciedwillem schreef:
GJ1402 schreef:

Ik ben de laatste die ontkent dat dit Ajax een waardeloze selectie heeft.
Maar die scheidsrechter geeft twee penalty's cadeau. Er was beide keren niks aan de hand. En die rode kaart van Berghuis vond ik ook zwaar overdreven.
k#t Italianen. Chelsea uit (4-4) was ook zo'n pastavreter. Daarna heeft hij niet meer gefloten.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 14:32 

(...) De eerste strafschop zou je ook kunnen toeschrijven aan Hato maar dat is gewoon de (vieze) slimheid om te gaan liggen waar een scheidsrechter intuint.
Dat is nog geen reden voor de VAR om er ook in te tuinen.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 14:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Fier Koen schreef:
(...) De eerste strafschop zou je ook kunnen toeschrijven aan Hato maar dat is gewoon de (vieze) slimheid om te gaan liggen waar een scheidsrechter intuint.
Dat is nog geen reden voor de VAR om er ook in te tuinen.
Daar zie ik ook steeds minder het voordeel van, de VAR. Zie ook de penalty bij de wedstrijd PSG - Newcastle van afgelopen week.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00