Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 204 berichten ]  Vorige   1 4 5 6 7 8 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Georges Mikautadze
BerichtGeplaatst: 24 dec 2023 09:11 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
(...) Marx2, wat moet je nog met zijn opmerkingen? Je krijgt medelijden met hem.
Juist niet.

Wat moet het heerlijk zijn als je enthousiast kunt worden en kunt genieten van bijvoorbeeld het voetbal van NEC.
Ik zie al jaren geen goed voetbal meer, hij blijkbaar elke week.

Ik ben steeds vaker jaloers op hen die kwaliteit, de amusementswaarde en prestaties totaal ondergeschikt kunnen maken.
En krijg eerder medelijden met mij zelf.
Zo kun je het ook bekijken. :D

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 15:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Metz gaat Mikautadze, als alle formaliteiten zijn afgerond, voor de rest van het seizoen huren. Bij de deal zit een optie tot koop.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-metz-n ... mikautadze

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 16:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
343 schreef:
Metz gaat Mikautadze, als alle formaliteiten zijn afgerond, voor de rest van het seizoen huren. Bij de deal zit een optie tot koop.
Die optie tot koop zal ongetwijfeld pak ‘m beet ‘een voor 5 consumptiebonnen + 3 quiches lorraines mag je hem hebben’-clausule zijn. Wat een miskoop was die gozer. Hij had als voetballer helemaal niks wat hem geschikt had gemaakt voor een club als Ajax.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 19:04 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
L'Equipe meld 10 miljoen koopoptie.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 19:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Morfe0 schreef:
L'Equipe meld 10 miljoen koopoptie.
Flink veel geld door de plee na een seizoen dan.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 19:32 
Beheerder

Als het waar is en wellicht heeft AJAX nog een extra clausule er instaan.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 19:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Ja oke, en misschien is er wel sprake van een bescheiden huursom. Als het boekhoudkundig uitkomt op geen verlies dan moeten we dat maar pakken.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 22:32 
Beheerder

FC Metz kan Georges Mikautadze komende zomer voor 15 miljoen euro terugkopen van Ajax, zo meldt journalist Mike Verweij van De Telegraaf dinsdagavond op X. Hoofdscout Kelvin de Lang, die deze winter over de transfers gaat in Amsterdam, heeft tevens een percentage doorverkoop bedongen.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... -voor-ajax

BerichtGeplaatst: 02 jan 2024 23:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Peter Bosz
marx_2 schreef:
343 schreef:
Die optie tot koop zal ongetwijfeld pak ‘m beet ‘een voor 5 consumptiebonnen + 3 quiches lorraines mag je hem hebben’-clausule zijn. Wat een miskoop was die gozer. Hij had als voetballer helemaal niks wat hem geschikt had gemaakt voor een club als Ajax.
Ik vind dat te makkelijk. We hebben hem nauwelijks gezien. Hij heeft nooit een echte kans gekregen. Als hij vertrouwen had gekregen, dus een paar wedstrijden op zijn beste positie, was hij misschien helemaal geen miskoop geweest.

Ik spreek liever van een mismatch dan een miskoop. Mismatch, omdat hij bij Metz als spits in een tweespitsensysteem speelde, terwijl Ajax met één centrumspits speelt. Brobbey, die ondanks zijn moeilijke fase eerder dit seizoen altijd in de basis heeft gestaan en die er dus niet uit kon worden gespeeld. En dus kreeg Mikautadze nooit een echte kans.

Stel dat Brobbey niet in vorm was gekomen en Mikautadze had een paar wedstrijden een eerlijke kans gekregen, dan was Mikautadze misschien nu wel onze eerste keuze als spits geweest. Het zou me niets verbazen als hij bij Metz gewoon presteert.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 00:16 

Lapras schreef:
Ik vind dat te makkelijk. We hebben hem nauwelijks gezien. (...)
Het lijkt mij toch dat ze op basis van trainingen en trainingspartijen een goed inzicht kunnen krijgen van zijn kwaliteiten, mogelijkheden en onmogelijkheden.
En dat ze op dit niveau in staat zijn trainingsoefeningen te bedenken/ontwikkelen om die informatie te krijgen.

Vergeet niet dat ze in trainingspartijen spelen tegen de 'top van Nederland' en niet tegen pakweg een NEC.
Lapras schreef:
(...) Het zou me niets verbazen als hij bij Metz gewoon presteert.
Dat verbaast mij niets, zo zit 'het voetbal' wel vaker in elkaar.

Wat mij dan wel verbaast is, dat Ajax niet in staat is gebleken het beste uit deze speler te halen.
En dat er dus mensen in functie zijn die verzaken, daar niet mee geconfronteerd worden, en aan mogen blijven.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 03:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Fier Koen schreef:
Lapras schreef:
Ik vind dat te makkelijk. We hebben hem nauwelijks gezien. (...)
Het lijkt mij toch dat ze op basis van trainingen en trainingspartijen een goed inzicht kunnen krijgen van zijn kwaliteiten, mogelijkheden en onmogelijkheden.
En dat ze op dit niveau in staat zijn trainingsoefeningen te bedenken/ontwikkelen om die informatie te krijgen.

Vergeet niet dat ze in trainingspartijen spelen tegen de 'top van Nederland' en niet tegen pakweg een NEC.
Lapras schreef:
(...) Het zou me niets verbazen als hij bij Metz gewoon presteert.
Dat verbaast mij niets, zo zit 'het voetbal' wel vaker in elkaar.

Wat mij dan wel verbaast is, dat Ajax niet in staat is gebleken het beste uit deze speler te halen.
En dat er dus mensen in functie zijn die verzaken, daar niet mee geconfronteerd worden, en aan mogen blijven.
Tja, men beweert dat er is ingekocht voor een 5-3-2, maar toch speelt nu al de derde coach op rij geen 5-3-2. Dan ben je of niet optimaal bezig, of de selectie was misschien toch niet zo geschikt voor 5-3-2.

Ook zou er met van 't Schip weer Ajax DNA terugkeren, maar het afjagen van de bal gebeurd nog steeds veel te weinig waardoor onze verdediging telkens onder druk wordt gezet.

De verhuur van deze jongen snap ik enerzijds, maar anderzijds ook niet. Doet hij het goed, ben je hem kwijt. Doet hij het niet goed krijg je hem met deze constructie weer terug.
Had hem verhuurd zonder optie, dan kan je in de zomer Brobbey evt verkopen en heb je met Akpom en Mikautadze gelijk 2 vervangers klaar staan. Met Forbs heb je hetzelfde al achter Bergwijn.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 09:25 

Lapras schreef:
marx_2 schreef:
343 schreef:
Ik vind dat te makkelijk. We hebben hem nauwelijks gezien. Hij heeft nooit een echte kans gekregen. Als hij vertrouwen had gekregen, dus een paar wedstrijden op zijn beste positie, was hij misschien helemaal geen miskoop geweest.

Ik spreek liever van een mismatch dan een miskoop. Mismatch, omdat hij bij Metz als spits in een tweespitsensysteem speelde, terwijl Ajax met één centrumspits speelt. Brobbey, die ondanks zijn moeilijke fase eerder dit seizoen altijd in de basis heeft gestaan en die er dus niet uit kon worden gespeeld. En dus kreeg Mikautadze nooit een echte kans.

Stel dat Brobbey niet in vorm was gekomen en Mikautadze had een paar wedstrijden een eerlijke kans gekregen, dan was Mikautadze misschien nu wel onze eerste keuze als spits geweest. Het zou me niets verbazen als hij bij Metz gewoon presteert.
Eens.
Los daarvan, Brobbey speelde in het begin als een dr*l, is wel beter gaan spelen en scoren. Maar heeft heel veel krediet gekregen. Ze kijken imo toch anders aan tegen jongens uit de opleiding en aankopen. Het is bijv. toch een gotspe dat een Martha bij AJAX 1 speelt. De slechtste LB uit het Nederlandse betaalde voetbal. Kan wat met de bal maar hij draait zich nog net niet om als een aanvaller op hem afkomt.
Ze moeten naar kwaliteit kijken, het moet niet uitmaken of het een aankoop is of niet.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 09:48 

Lapras schreef:
marx_2 schreef:
343 schreef:

Mikautadze heeft niets van een Ajax-midvoor. Hij kan niet goed combineren, is niet balvast. Hij kan hard en snel schieten. Meer is het niet. In een counterploeg kan hij renderen. Bij Ajax absoluut niet. Hij hoort in de categorie -Cvitanich.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 10:17 

Deze jongen is een van de vreemdste aankopen sinds ik Ajax volg (2002 ofzo). Het is geen Ajax spits, terwijl je al twee degelijke spitsen had en geen spelmaker en rechtsbuiten. En dat voor 20 miljoen. Heel bizar.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 11:33 
Erelid

Seizoenskaart: gehad
Fier Koen schreef:
Het lijkt mij toch dat ze op basis van trainingen en trainingspartijen een goed inzicht kunnen krijgen van zijn kwaliteiten, mogelijkheden en onmogelijkheden. En dat ze op dit niveau in staat zijn trainingsoefeningen te bedenken/ontwikkelen om die informatie te krijgen.
Zegt ook iemand die zegt dat de scouting 'alles' ziet dus waarom zijn trainingen dan ineens belangrijk?

Trainingen zeggen niet alles want jij kunt deze stelling nu poneren over Mikautadze maar diezelfde trainingen zouden toch ook moeten laten zien dat bv een Martha nog lang niet klaar is om back te spelen?

Ik geloof best dat je uit trainingen redelijk veel informatie kan halen maar een wedstrijd in een vol stadion is toch anders. Is een beetje dezelfde discussie over strafschoppen. Kun je hier werkelijk op trainen?

Ook vind ik dat je het totaalplaatje mee moet nemen. Weten we eigenlijk voor welke positie hij eigenlijk gehaald is? Heeft hij daar ook echt een kans gekregen? Niet elke speler staat er in zijn eerste jaar. Er zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die pas later zijn gaan presteren. Het blijft een moeilijke discussie want of je nu op basis van trainingen of wedstrijden beoordeelt, is het ook moeilijk te staven waarom een Bergwijn dan wekelijk mag onderpresteren en een aankoop nul kansen krijgt.

Het type speler Mikautadze blijft altijd een moeilijke type speler om in te passen in een systeem zoals Ajax wil spelen. Een type 2e spits met een vrije/zwervende rol. Dan denk je vaak aan een schaduwspits maar bij Ajax is dat toch anders. Of ze moeten een vleugelspeler van je willen maken maar vaak missen ze dan de vrijheid die ze altijd gewend zijn. Aanpassing kan langer duren en al helemaal als je uit een andere cultuur komt.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2024 21:46 

Zegt ook iemand die zegt dat de scouting 'alles' ziet dus waarom zijn trainingen dan ineens belangrijk? (...)
Op het niveau dat Ajax nastreeft is alles belangrijk en moet alles geoptimaliseerd worden c.q.zijn.

Als ze zich willen meten met de top van Europa in de Champions League, is de uitvoering van het beleid de laatse jaren krankjorum!
(...) Trainingen zeggen niet alles want jij kunt deze stelling nu poneren over Mikautadze maar diezelfde trainingen zouden toch ook moeten laten zien dat bv een Martha nog lang niet klaar is om back te spelen? (...)
Of die trainingen laten juist wel zien dat Martha klaar is om als back te spelen.
Waarom we dan in wedstrijden iets anders zien kan ik ook niet verklaren.

Persoonlijk kan ik me niet druk maken over Martha als linksback. Wie ze daar ook laten spelen, het is 'de lamme of de blinde'.
(...) Ik geloof best dat je uit trainingen redelijk veel informatie kan halen maar een wedstrijd in een vol stadion is toch anders. Is een beetje dezelfde discussie over strafschoppen. Kun je hier werkelijk op trainen? (...)
Het zijn profs. Dan moet je bestand zijn tegen presteren onder druk en onder een vergrootglas.
Zo niet? Wegwezen!

Ik vind 'strafschoppen' een 'verhaal apart'. Daar sta je in het middelpunt van de belangstelling en is de druk en het belang veel groter. In een wedstrijd ben je in balbezit meetal nog omringd door ploeggenoten die kunnen helpen of corrigeren. En als je de bal een 'hengst' geeft ben je meteen van alle belangstelling en druk af.

En op penalties nemen kun je zeker trainen. Als jij nu begint om een serie te trappen, en je doet dat een half uur,
schiet je ze over een half uur heel anders dan bij het begin.

Na de penaltiedrama's begin deze eeuw van het Nederlands elftal zei een vriend tegen mij:
"hoe kan het toch dat ze die penalties niet binnen schieten? Kom we pakken een bal en gaan naar een veld.
Zo moeilijk is dat toch niet?

En echt, na een half uurtje trappen (de een trappen, de ander keepen) schoten we allebei, de ballen met links en rechts (!) daar waar we ze hebben wilden.
Welliswaar zonder echte keeper en druk, maar de ballen gingen niet meer naast en over en beide schoten op een gegeven moment ook een serie van vijf uit vijf, zowel met links als met rechts.
(...) Het blijft een moeilijke discussie want of je nu op basis van trainingen of wedstrijden beoordeelt, is het ook moeilijk te staven waarom een Bergwijn dan wekelijk mag onderpresteren en een aankoop nul kansen krijgt. (...)
Tja Bergwijn ...
Ik kan alleen maar oordelen wat ik in de wedstrijden zie. Op basis van die armoede begrijp ik er niets van waarom hij speelt c.q. wat dit soort beperkte spelers bij Ajax doet.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2024 04:05 
Erelid

Officieel verhuurd nu. Telegraaf spreekt van 15 miljoen afgesproken transfersom, L'equipe van 10 miljoen. Zal dan wel 10 miljoen + max 5 bonussen zijn. Zou ik een rare constructie vinden, want je hebt met bijv. Daramy gezien dat je na een verhuurperiode die goed verloopt je gewoon nog winst kan maken op zulke spelers die qua spel misschien toch niet bij Ajax passen.

Wel moeten we ook eens gewoon kijken of we niet Ajax een keer moeten aanpassen naar wat er beschikbaar is. Spitsen moeten goed in de kleine ruimte zijn en balvast en het liefst ook nog kunnen dribbelen. Maar dat komt ook omdat we zo traag omschakelen als we de bal veroveren. Ipv zo snel mogelijk voor de goal van de tegenstander te komen gaan we even de bal onder de voet, lekker rondkijken wat de voglende stap wordt en dan staat de tegenstander natuurlijk alweer georganiseerd.
Het is bij Man City ook niet zo dat Haaland de bal vast houdt of als kapstok fungeert.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2024 10:33 
Erelid

Seizoenskaart: gehad
DeRuit schreef:
Wel moeten we ook eens gewoon kijken of we niet Ajax een keer moeten aanpassen naar wat er beschikbaar is. Spitsen moeten goed in de kleine ruimte zijn en balvast en het liefst ook nog kunnen dribbelen. Maar dat komt ook omdat we zo traag omschakelen als we de bal veroveren. Ipv zo snel mogelijk voor de goal van de tegenstander te komen gaan we even de bal onder de voet, lekker rondkijken wat de voglende stap wordt en dan staat de tegenstander natuurlijk alweer georganiseerd.
Het is bij Man City ook niet zo dat Haaland de bal vast houdt of als kapstok fungeert.
Precies. En wat denk je van meer druk vooruit geven? Onder Ten Hag speelde ajax veel hoger waardoor je veel sneller op de helft van de tegenstander bent.

In mijn optiek heb je daarom ook 2 verschillende vormen van creatief. Je moet creatief zijn in en rondom het strafschopgebied maar je moet ook creativiteit hebben om vanaf het middenveld een aanval op te zetten. Dit laatste ontbeert dit elftal ook. Allemaal heel traag en weinig creatief. Voorin is het ook behelpen en kunnen ze geen verschil maken.

Je hebt ook vrijwel geen enkele speler die een man kan uitspelen waardoor je vaker een overtalsituatie kan creëren. Ook heb je geen middenvelders die het spel kunnen versnellen. Hierdoor wordt je voorin te afhankelijk.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2024 11:10 
Erelid

DeRuit schreef:
Precies. En wat denk je van meer druk vooruit geven? Onder Ten Hag speelde ajax veel hoger waardoor je veel sneller op de helft van de tegenstander bent.

In mijn optiek heb je daarom ook 2 verschillende vormen van creatief. Je moet creatief zijn in en rondom het strafschopgebied maar je moet ook creativiteit hebben om vanaf het middenveld een aanval op te zetten. Dit laatste ontbeert dit elftal ook. Allemaal heel traag en weinig creatief. Voorin is het ook behelpen en kunnen ze geen verschil maken.

Je hebt ook vrijwel geen enkele speler die een man kan uitspelen waardoor je vaker een overtalsituatie kan creëren. Ook heb je geen middenvelders die het spel kunnen versnellen. Hierdoor wordt je voorin te afhankelijk.
Klopt, maar het zijn ook automatismen en mindset. Als je weet wie wat doet en waar heen loopt qua vuile meters hoef je niet zo creatief te zijn. Gewoon kijken en de bal spelen. Maar Taylor geeft bijv al aan moeite te hebben met omschakelen. In de jeugd wordt er denk ik ook niet echt op gespeeld om gelijk om te schakelen, zowel offensief als defensief want bijna geen enkele jeugdspeler doet dit nog.

En inderdaad druk zetten hoort er ook bij. We zeuren nu over onze verdedigers dat ze niet kunnen verdedigen, maar dat hoort ook bij Ajax. Alleen werkt dat pas goed als je als team verdedigt en net alles van de laatste 4 man af laat hangen. Dan heb je ook niet echt een slot op de deur nodig wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2024 12:29 

DeRuit schreef:
(...) Wel moeten we ook eens gewoon kijken of we niet Ajax een keer moeten aanpassen naar wat er beschikbaar is. (...)
Dan loop je al achter de feiten aan.
Ze moeten zorgen dat zij, die beschikbaar zijn, de juiste kwaliteiten hebben.
Scout goed, stel duidelijke kwaliteitseisen en koop goed in.
DeRuit schreef:
(...) Maar dat komt ook omdat we zo traag omschakelen als we de bal veroveren. Ipv zo snel mogelijk voor de goal van de tegenstander te komen gaan we even de bal onder de voet, lekker rondkijken wat de voglende stap wordt en dan staat de tegenstander natuurlijk alweer georganiseerd. (....)
Allemaal gevolgen van gebrek aan kwaliteiten.

Kijk bijvoorbeeld wat Frenkie de Jong doet als hij de bal niet heeft. Hij is vooral aan het kijken, 360° om hem heen. En als hij in balbezit komt weet hij meestal al wat van daaruit de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn en handelt daar naar.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2024 13:49 
Beheerder

Heerlijke goal: Ajax-flop laat klasse zien met fraai doelpunt tegen Lyon
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/11 ... -lyon.html

BerichtGeplaatst: 25 feb 2024 09:24 

343 schreef:
En slechtste club Lyon won vervolgens. Sinds Mikautadze weer teruggekeerd is, heeft zijn club niet gewonnen. Verbaast me hoegenaamd niks.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2024 09:27 

marx_2 schreef:
343 schreef:
En slechtste club Lyon won vervolgens. Sinds Mikautadze weer teruggekeerd is, heeft zijn club niet gewonnen. Verbaast me hoegenaamd niks.
En dat ligt aan de spits. :lol: :lol: Zoals Brobbey bij ons. :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 09 apr 2024 16:00 
Beheerder

Komt vast omdat Mikautadze, zoals de hele Eredivisie (uitgezonderd Volendam), betere spelers om zich heen heeft dan #AJAX. Ligt echt niet aan de trainer, want iedere trainer zou met de grootste nederlaag aller tijden verliezen van dit machtige Feyenoord. Enzo.
Despite spending half the season at Ajax, Georges Mikautadze (7) has over double the goals of Metz’s next highest scorer Matthieu Udol (3).

“I’m still under contract at Ajax, we’ll see what happens,” said the Georgian after his brace versus Brest.
https://twitter.com/GFFN/status/1777657419952185522

BerichtGeplaatst: 09 apr 2024 17:23 
Erelid

343 schreef:
Komt vast omdat Mikautadze, zoals de hele Eredivisie (uitgezonderd Volendam), betere spelers om zich heen heeft dan #AJAX. Ligt echt niet aan de trainer, want iedere trainer zou met de grootste nederlaag aller tijden verliezen van dit machtige Feyenoord. Enzo.
Despite spending half the season at Ajax, Georges Mikautadze (7) has over double the goals of Metz’s next highest scorer Matthieu Udol (3).

“I’m still under contract at Ajax, we’ll see what happens,” said the Georgian after his brace versus Brest.
https://twitter.com/GFFN/status/1777657419952185522
Tja, we hebben nog een spits die binnen 80 minuten scoort, van 29 jaar en dus fit en redelijk stabiel zou moeten zijn, maar die laten we ook op de bank en dan klagen we dat het team zo jong is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 204 berichten ]  Vorige   1 4 5 6 7 8 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00