Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Josip Sutalo
BerichtGeplaatst: 17 jul 2023 12:18 

23VDV23 schreef:
Ik proef hierbij wel een beetje dezelfde werkwijze als bij de positie van de hoofdcoach: meerdere opties, met stiekem gewoon ook een duidelijk voorkeur voor een bepaalde naam en dan gauw doorschakelen als optie nr. 1 afvalt. In principe niet verkeerd...verstandig zelfs. Mislintat ging vol voor Knutsen. Vloog naar Noorwegen, haalde Knutsens zaakwaarnemer naar A'dam...maar Knutsen bedankte, toen werd het Steijn.

Daar valt natuurlijk wel nog in te bezien in hoeverre dat volstaat. En dat hangt dan ook wel weer af van dit soort transfers. Mijn gevoel is dat het lot van zowel Mislintat als Steijn bij Ajax gewoon in de komende maand/anderhalve maand bezegeld zal gaan worden. Weet Mislintat adequate vervangingen in de selectie binnen te halen, hoe obscuur de namen soms ook zijn, dan kan Steijn daar hopelijk iets goeds mee neerzetten en komt er weer wat rust. En in dat geval mag je gezien het afgelopen jaar ook gewoon van een topprestatie van Mislintat spreken, want het merk 'Ajax' is gewoon enorm beschadigd door al het gedoe, het teleurstellende seizoen en meerdere afgangen op het Europese podium.

Maar het kan ook juist daardoor de andere kant opvallen: waar iemand als Šutalo een paar jaar geleden nog misschien trek zou hebben in Ajax, heeft zo iemand dat nu niet. Wat dan overblijft zijn wellicht wat twijfelachtigere namen, met in worst case scenario een seizoen zoals vorig jaar of nog erger. Als het die kant uitgaat zal dat denk ik al in het vroege najaar duidelijk zijn en met alle RvC perikelen en een mogelijke 'revolutie' aanstaande aldaar, gaan denk ik in dat geval al heel gauw weer koppen rollen. Kortom...het zijn echt hele spannende weken nu.
Wie zegt dat Knutsen de eerste optie was? Dat weten wij helemaal niet. Sem Steijn, de zoon, zei in een interview dat AJAX al veel langer dan nu werd aangenomen met Steijn in gesprek was. Alleen AJAX en het gezin waren op de hoogte.
misschien had AJAX wel meer lijntjes uitgegooid en na gesprekken met meerdere kandidaten de keus gewoon op Steijn is gevallen.
Wij weten helemaal niks en kunnen niks anders dan gissen. Maar dat hoeft niet waar te zijn.
Dat een speler AJAX links laat liggen omdat we komend seizoen geen CL spelen is natuurlijk onzin. Je hebt het over 1 seizoen, doorgaans tekenen ze voor 4 of 5 seizoenen. Als ze presteren spelen ze nog voldoende CL.
Er zijn legio topspelers die ook geen CL spelen. Gewoon omdat ze bij een club spelen die vrijwel nooit CL speelt. Bij AJAX is dat een incident. Zeker nu komend seizoen zelfs nummer 3 voorronde CL speelt.
Los daarvan hoeft het niet zo te zijn dat onbekende namen geen topspelers zijn/kunnen worden. Wie had van Kanu, Finidi, Litmanen, Trabelsi, Maxwel enz. gehoord?

BerichtGeplaatst: 17 jul 2023 14:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
JUST IN: Sven Mislintat arrived in Zagreb yesterday to hold talks with Josip Šutalo and Dinamo Zagreb. [@MikeVerweij]
https://twitter.com/TheEuropeanLad/stat ... 6768679938

BerichtGeplaatst: 19 jul 2023 19:25 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Napoli en Chelsea ook concreet.
Iijkt me kansloos

BerichtGeplaatst: 19 jul 2023 19:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Gvardiol van Leipzig naar Man City.
Leipzig was ook zeer geinteresseerd in Sutalo.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 06:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Gvardiol van Leipzig naar Man City.
Leipzig was ook zeer geinteresseerd in Sutalo.
Gvardiol is wel een LCV, dus hopelijk valt het wat betreft Leipzig mee. Al zijn er nog wel meer clubs geinteresseerd. Wij hebben nog wel een LCV lopen die voor het juiste bedrag weg mag met Bassey. Misschien is dat wat voor Leipzig.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 07:59 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Leipzig heeft een andere verdediger gehaald van PSG.
Maar Napoli en Chelsea zijn wel concreet.
Dus kunnen beter doorpakken

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 08:38 

Mislintat blijft doorschakelen omdat hij veel te lang treuzelt. misschien ligt dat buiten zijn schuld en is de RvC daar meer schuldig aan, maar op deze manier vissen we overal naast. En is goedkoop straks duurkoop. Zoals in het verleden wel vaker.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 09:47 
Erelid

renemar schreef:
Mislintat blijft doorschakelen omdat hij veel te lang treuzelt. misschien ligt dat buiten zijn schuld en is de RvC daar meer schuldig aan, maar op deze manier vissen we overal naast. En is goedkoop straks duurkoop. Zoals in het verleden wel vaker.
We weten niet of hij echt doorgeschakeld is. Als hij echt naar Zagreb is gevlogen dan zullen we nog wel kans maken, anders ga je niet op zo'n trip lijkt me.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 10:34 
Erelid

DeRuit schreef:
We weten niet of hij echt doorgeschakeld is. Als hij echt naar Zagreb is gevlogen dan zullen we nog wel kans maken, anders ga je niet op zo'n trip lijkt me.
Weten we zeker dat hij naar Zagreb is gevlogen en daadwerkelijk met hem of de aanhang van hem heeft gesproken? En als dit zo is, kunnen we dan concluderen dat Sutalo niet komt want 4 dagen later nog steeds geen nieuws....

Feit is dat het 'lang' duurt als je ook in ogenschouw neemt, dat het vertrek van Timber al weken in de lucht hing. Dan moet je je voorwerk gedaan hebben en had je mij inziens de vervanger nu onderhand wel in huis moeten hebben.

Blijft merkwaardig omdat Ajax volgens mij al zoekende was naar een RCV in het plaatje dat Timber zou blijven. Nu Timber verkocht is, blijft het akelig stil.

Op Twitter zingt ook de naam rond van Boselli. Een 20 jarige Uruguyaan die onlangs met de onder 20 het WK heeft gewonnen. Zijn vader cq zaakwaarnemer zou in Nederland zijn om te onderhandelen met een nederlandse club.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 10:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik vind het allemaal wel weer heel traag gaan hoor. Mag best wel actie gevoerd worden.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 10:35 
Erelid

Als je ziet dat AZ gisteren Reijnders voor veel geld verkoopt en vandaag een uitstekende jonge Portugees vastlegt (Dantes, huur, optie tot koop) als vervanger krijg ik toch weer tranen in mijn ogen...

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 11:30 
Erelid

de dominee schreef:
Als je ziet dat AZ gisteren Reijnders voor veel geld verkoopt en vandaag een uitstekende jonge Portugees vastlegt (Dantes, huur, optie tot koop) als vervanger krijg ik toch weer tranen in mijn ogen...
Als je graag in dezelfde vijver vist als Feyenoord, PSV en AZ wel ja. Wij hebben een groot talent van een EL finalist en de beste man van de Franse bekerwinnaar gehaald.
AZ haalt nu een 22 jarige middenvelder die de laatste 3 jaar uitgeleend is door Benfica ( o.a. aan Bayern Munchen ) en daar wordt je dan jaloers op?

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 12:20 

DeRuit schreef:
de dominee schreef:
Als je graag in dezelfde vijver vist als Feyenoord, PSV en AZ wel ja. Wij hebben een groot talent van een EL finalist en de beste man van de Franse bekerwinnaar gehaald.
AZ haalt nu een 22 jarige middenvelder die de laatste 3 jaar uitgeleend is door Benfica ( o.a. aan Bayern Munchen ) en daar wordt je dan jaloers op?
Waar kwamen Finidi, Kanu, Maxwell etc. vandaan? Je zou denken dat "diamantauge" grote talenten in beeld heeft. Blijkbaar is dat niet zo.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 12:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar schreef:
Waar kwamen Finidi, Kanu, Maxwell etc. vandaan? Je zou denken dat "diamantauge" grote talenten in beeld heeft. Blijkbaar is dat niet zo.
Het feit dat er nog vrij weinig is aangetrokken betekent natuurlijk niet dat Mislintat geen grote talenten in beeld heeft. Vooral de grotere talenten staan natuurlijk ook op de radar bij grote clubs zoals Chelsea, City, Madrid, etc. en haal je niet zo snel binnen als Ajax zijnde.

Ik las vanochtend nog dat Chelsea en Napoli ook concreet worden voor Sutalo. Dan moet je als Ajax zijnde wel met een heel goed verhaal aankomen en waarschijnlijk al aardig wat contact met hem hebben gehad om 'm naar Ajax te krijgen. Ook die Vitik staat bijvoorbeeld op de radar van clubs zoals Juventus en Inter. Dan is het voor mij logisch dat het langer duurt.

Desalniettemin hoop ik dat we deze week eindelijk eens iets te horen krijgen.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 12:52 

Tomza2 schreef:
renemar schreef:
Het feit dat er nog vrij weinig is aangetrokken betekent natuurlijk niet dat Mislintat geen grote talenten in beeld heeft. Vooral de grotere talenten staan natuurlijk ook op de radar bij grote clubs zoals Chelsea, City, Madrid, etc. en haal je niet zo snel binnen als Ajax zijnde.

Ik las vanochtend nog dat Chelsea en Napoli ook concreet worden voor Sutalo. Dan moet je als Ajax zijnde wel met een heel goed verhaal aankomen en waarschijnlijk al aardig wat contact met hem hebben gehad om 'm naar Ajax te krijgen. Ook die Vitik staat bijvoorbeeld op de radar van clubs zoals Juventus en Inter. Dan is het voor mij logisch dat het langer duurt.

Juist als je dat weet moet je slagvaardig zijn. Concurrenten de wind uit de zeilen halen en niet talmen. Als je echt overtuigd bent moet je gewoon een goed contract voorleggen en laten blijken dat je hem heel graag wil hebben. Niet het onderste uit de kan willen hebben en de speler zo goedkoop mogelijk te halen. Die kruideniersmentaliteit heeft Overmars ook grote talenten mis gelopen. Richarlison bijv. Onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen. Alleen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn waardoor een andere club ertussen kwam en die speler een jaar later ook nog eens met enorme winst doorverkocht.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 13:00 
Erelid

renemar schreef:
Tomza2 schreef:
renemar schreef:

Juist als je dat weet moet je slagvaardig zijn. Concurrenten de wind uit de zeilen halen en niet talmen. Als je echt overtuigd bent moet je gewoon een goed contract voorleggen en laten blijken dat je hem heel graag wil hebben. Niet het onderste uit de kan willen hebben en de speler zo goedkoop mogelijk te halen. Die kruideniersmentaliteit heeft Overmars ook grote talenten mis gelopen. Richarlison bijv. Onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen. Alleen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn waardoor een andere club ertussen kwam en die speler een jaar later ook nog eens met enorme winst doorverkocht.
Richarlison kwam door de RvC en niet door Overmars. Een speler kan daarnaast zelf ook wachten om te zien wat er nog meer voor opties komen.

Kanu was erg goed toen Nigeria het O17 WK won in 1993. Maxwell van Cruzeiro. Dat soort talenten is in deze tijd gewoon al lang bekend met de apps als Wyscout waar je kan inloggen en beelden van gigantisch veel spelers kan bekijken.

Tuurlijk zijn er verborgen talenten, maar minder dan vroeger lijkt mij. Ook zijn de bedragen steeds hoger, want 16 jarigen worden alvast gekocht door Real of Barca voor 40-60 miljoen in Brazilie.

Dan heb je nog het salaris. Dat moet voor U21 van buiten de EU de helft van het gemiddelde Eredivisiesalaris zijn en voor daarboven minimaal het gemiddelde.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 13:11 
Erelid

DeRuit schreef:
de dominee schreef:
Jaloers op de slagvaardigheid, ja. De vervanger van Timber had natuurlijk allang in de coulissen moeten staan met een pen in de hand om zijn contract te tekenen. Maar kennelijk zijn we pas gaan zoeken of contact gaan leggen daarna.

En dan gaan we ook nog achter high potentials aan, waarbij de kans goed aanwezig is dat ze niet voor Ajax kiezen. Blijf je straks met lege handen staan.

Actie in de tent Sven.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 13:38 
Erelid

de dominee schreef:
DeRuit schreef:
de dominee schreef:
Jaloers op de slagvaardigheid, ja. De vervanger van Timber had natuurlijk allang in de coulissen moeten staan met een pen in de hand om zijn contract te tekenen. Maar kennelijk zijn we pas gaan zoeken of contact gaan leggen daarna.

En dan gaan we ook nog achter high potentials aan, waarbij de kans goed aanwezig is dat ze niet voor Ajax kiezen. Blijf je straks met lege handen staan.

Actie in de tent Sven.
Nou ja, volgens mij gaan we achter verschillende high potentials aan. Vitik is genoemd, Sutalo dan, die Duitser van Southampton, Sanchez. Verder al St. Juste en van den Berg gepolst als een soort backup ( maar die wilden niet ) maar zullen vast niet de enige zijn die gepolst zijn.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 13:48 
Erelid

Prima, dat is 1 strategie. Ik had van Diamantauge een andere verwacht: onbekende parels.

Maar als dit zijn strategie is dan hoop ik voor hem dat hij niet overal naast pist straks. Want dan kan hij weer vertrekken uit Amsterdam. Gevaarlijkse strategie.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 13:52 
Erelid

Ik denk dat de vork anders in de steel zit.
Misschien mag/kan Mislintat maar een bepaald deel spenderen van de opbrengst van de transfer van Timber. Dan is het de keus of je nu met dit geld direct een (mindere) vervanger haalt of dat je wacht op andere transfers zodat je misschien een 'topper' kunt halen.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 14:31 
Erelid

Misschien mag/kan Mislintat maar een bepaald deel spenderen van de opbrengst van de transfer van Timber. Dan is het de keus of je nu met dit geld direct een (mindere) vervanger haalt of dat je wacht op andere transfers zodat je misschien een 'topper' kunt halen.
Ik denk dat transfersommen het probleem niet is, de torenhoge salarispost wel.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 14:31 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Tomza2 schreef:

Richarlison kwam door de RvC en niet door Overmars. Een speler kan daarnaast zelf ook wachten om te zien wat er nog meer voor opties komen.

Kanu was erg goed toen Nigeria het O17 WK won in 1993. Maxwell van Cruzeiro. Dat soort talenten is in deze tijd gewoon al lang bekend met de apps als Wyscout waar je kan inloggen en beelden van gigantisch veel spelers kan bekijken.

Tuurlijk zijn er verborgen talenten, maar minder dan vroeger lijkt mij. Ook zijn de bedragen steeds hoger, want 16 jarigen worden alvast gekocht door Real of Barca voor 40-60 miljoen in Brazilie.

Dan heb je nog het salaris. Dat moet voor U21 van buiten de EU de helft van het gemiddelde Eredivisiesalaris zijn en voor daarboven minimaal het gemiddelde.
Richarlison zat al in het vliegtuig toen hij gebeld werd door de trainer van f#cking Watford. Natuurlijk kwam dat door Overmars.
Als AJAX dat laatste al niet kan ophoesten kun je ophouden. AJAX heeft met afstand de hoogste begroting.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 14:34 

Voor de helft van het geld van Timber had je toch al een vervanger kunnen halen dunkt me. Zeker je nu weet dat er 2 moeten komen had eentje er moeten zijn want je gaat geen 2 gelijkwaardige halen. Ik ga ervan uit dan 1 direct inzetbaar is en 1 talent erachter. Die laatst had er sowieso moeten zijn.
Als je doet zoals jij vermoedt ga je dus gokken en pis je straks misschien overal naast.
Over 3 weken begint het seizoen en we hebben 0 RCV's. Dat is lachwekkend.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 14:40 
Erelid

de dominee schreef:
Prima, dat is 1 strategie. Ik had van Diamantauge een andere verwacht: onbekende parels.

Maar als dit zijn strategie is dan hoop ik voor hem dat hij niet overal naast pist straks. Want dan kan hij weer vertrekken uit Amsterdam. Gevaarlijkse strategie.
Timber wil je met een directe vervanger versterken, dus dat zijn vaak bekendere spelers. Verder waren voor mij Tahirovic onbekend en v.d. Boomen onvewacht. Maar nog niet zoals Lewandowski uit Polen halen of iets dergelijks. Misschien komt dat nog wel bij de spits, rechtbuiten die hij wil halen of een mogelijk 2e RCV.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2023 15:04 

DeRuit schreef:
de dominee schreef:

Timber wil je met een directe vervanger versterken, dus dat zijn vaak bekendere spelers. Verder waren voor mij Tahirovic onbekend en v.d. Boomen onvewacht. Maar nog niet zoals Lewandowski uit Polen halen of iets dergelijks. Misschien komt dat nog wel bij de spits, rechtbuiten die hij wil halen of een mogelijk 2e RCV.
Die directe versterking kun je altijd nog halen als er meer spelers verkocht zijn. Er zijn nog 3 oefenwedstrijden voor begin competitie. Wanneer moet de nieuwe RCV wennen? Begin trainingskamp in Duitsland met nog 2 oefenpotjes is toch zeker wel het minimum.
Mogelijke 2e RCV? Dat is een must, we hebben nu helemaal niemand voor die plek. Ik mag toch verwachten dat AJAX niet met een linksbenige RCV aan de rechterkant gaat spelen. Dat zou wel heel armoedig zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00