Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jorgé Sanchez
BerichtGeplaatst: 07 aug 2022 09:11 
Erelid

DeRuit schreef:
RogerGarcia schreef:
DeRuit schreef:

Ja het idee is dat Wijndal de rol van Mazraoui krijgt en deze jongen die van Tagliafico. Maar ja, nu staat Wijndal aan de kant van Taylor/Berghuis en Sanchez aan de kant van Alvarez.
Heb het idee dat ze met deze jongen wat meer verdedigende zekerheid willen kiezen in de verdediging en dan zou Alvarez wel eens kind van de rekening voor Blind kunnen gaan worden.
Ik denk zelf van niet. Anders zou ALvarez wel verkocht mogen worden en nu moet hij blijven tot het WK volgens de berichten. Dan gooi je gewoon geld weg als je hem als backup gaat houden voor een half jaartje.
Na de wedstrijd van gister is mijn mening daarin wel veranderd ja. Maar blijf erbij dat Alvarez tegen kleinere clubs wel overbodiger is.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2022 11:44 

RogerGarcia schreef:
DeRuit schreef:
RogerGarcia schreef:

Heb het idee dat ze met deze jongen wat meer verdedigende zekerheid willen kiezen in de verdediging en dan zou Alvarez wel eens kind van de rekening voor Blind kunnen gaan worden.
Ik denk zelf van niet. Anders zou ALvarez wel verkocht mogen worden en nu moet hij blijven tot het WK volgens de berichten. Dan gooi je gewoon geld weg als je hem als backup gaat houden voor een half jaartje.
Na de wedstrijd van gister is mijn mening daarin wel veranderd ja. Maar blijf erbij dat Alvarez tegen kleinere clubs wel overbodiger is.
Ik denk dat velen een beetje gehersenspoeld zijn door Ten Hag afgelopen seizoen. Die prees Alvarez de hemel in omdat hij zoveel aanvallen onderbrak. Enorm overdreven. Ik hoop dat diezelfde Ten Hag Alvarez vandaag nog komt halen. Maar dat doet hij niet. Hij wet dondersgoed dat Alvarez een huis tuin en keukenvoetballer is die niks in de PL te zoeken heeft.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2022 12:22 
Erelid

Komt dus binnen via Fulco van Kooperen (zaakwaarnemer Bergwijn). Dat verklaart een hoop. Vriendendienstje vanwege Bergwijn.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2022 14:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee schreef:
Komt dus binnen via Fulco van Kooperen (zaakwaarnemer Bergwijn). Dat verklaart een hoop. Vriendendienstje vanwege Bergwijn.
Is ook de zaakwaarnemer van Alvarez, dus misschien wel zo ingezet als bemiddelaar.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2022 23:22 
Erelid

de dominee schreef:
Hmmz daar sta ik ook niet om te juichen. Vraag me dan altijd af of er echt naar kwaliteit is gekeken.

Hopen maar dat het geen geval Magallan is. Daar is Essel flink gepaaid.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2022 08:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Jorge Sanchez weer terug in Mexico, hij wacht tot de clubs de details sluiten.

Wachten op de details is de financiële/juridische afdeling, waar hebben we dat eerder gehoord?

Verder regelt Jorge Sanchez in Mexico wel alvast z’n werk visum.
https://twitter.com/Hamstelaar/status/1 ... 7637439488

BerichtGeplaatst: 10 aug 2022 21:30 
Beheerder

Ajax neemt Mexicaanse rechtsback Jorge Sánchez over van Club América
https://www.nu.nl/voetbal/6216422/ajax- ... erica.html
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-en-c ... e-sanchez/

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 09:08 
Erelid

Ben heel benieuwd naar hem. Hopen dat hij wat vechtlust aan het elftal kan toevoegen, na het vertrek van Martinez en Tagliafico.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 09:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Ben heel benieuwd naar hem. Hopen dat hij wat vechtlust aan het elftal kan toevoegen, na het vertrek van Martinez en Tagliafico.
Ben ook benieuwd wat voor type back het is. Alleen moeten we het gebrek aan grinta ook niet groter maken dan het is. Tagliafico was al een jaar geen basisspeler meer dus de grinta kwam van Martinez en Alvarez.

Voetballend vind ik Wijndal nog tegenvallen maar ik vind wel dat hij ook een bepaalde agressie in zijn spel heeft. Tegen Fortuna zag je ook dat door de inbreng van Klaassen er ook wat meer pit en agressie in het veld kwam.

Blind heeft die verdedigende agressie inderdaad niet maar dat hadden 4 jaar geleden De Ligt, De Jong en Blind ook niet. Toen die driehoek uit elkaar viel, was het ook lang zoeken en toen ontstond deze driehoek met Alvarez en Martinez. Bassey lijkt me ook een 'beest' dus het plaatje moet weer in elkaar vallen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 10:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Welkom Jorgé.

Als hij op rechts kan brengen wat Nico al die jaren op links kon brengen word hij ongetwijfeld een succes. Hopelijk zit er meer in dan alleen hard werken, we zijn Feyenoord niet.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 11:11 
Beheerder

Snake schreef:
Ben ook benieuwd wat voor type back het is. Alleen moeten we het gebrek aan grinta ook niet groter maken dan het is. Tagliafico was al een jaar geen basisspeler meer dus de grinta kwam van Martinez en Alvarez.

Voetballend vind ik Wijndal nog tegenvallen maar ik vind wel dat hij ook een bepaalde agressie in zijn spel heeft. Tegen Fortuna zag je ook dat door de inbreng van Klaassen er ook wat meer pit en agressie in het veld kwam.

Blind heeft die verdedigende agressie inderdaad niet maar dat hadden 4 jaar geleden De Ligt, De Jong en Blind ook niet. Toen die driehoek uit elkaar viel, was het ook lang zoeken en toen ontstond deze driehoek met Alvarez en Martinez. Bassey lijkt me ook een 'beest' dus het plaatje moet weer in elkaar vallen.
Nou, iemand met meer grinta dan Rensch had die 2 voorzetten van Psv eruitgehaald.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 11:23 

Hij ziet er sterk en gedreven uit. Hopelijk is hij het "beest" dat we nu achterin missen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 11:46 
Erelid

Mwa, niet mee eens. Als invaller kun je ook vechtlust brengen, en het team schwung geven. Je ziet dat aan Klaassen afgelopen weekend. Tagliafico vorig seizoen tegen Feyenoord is een nog mooier voorbeeld. Zonder hem win je niet eens.

En wat 343 zegt. Rensch is niet doortastend genoeg. Dat je kwalitatief niet meekunt kan, maar toon dan aan dat je wil vechten. Dan is grinta altijd welkom.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 12:48 
Erelid

de dominee schreef:
Kan ook toeval zijn, tis bekend dat Ajax daar actief is (geweest) in de scouting. Daarnaast weet ik niet of Fulco al zijn zaakwaarnemer was of dat hij alleen deze deal gedaan heeft. Ik zie 3 opties eigenlijk:
1) Hij stond al op een lijstje;
2) hij is opgevallen in de voorbereiding, naar ik ergens heb gelezen zou hij een aantal zeer geode potjes hebben gespeeld in Amerika tegen Engelse clubs;
3) Ze hebben visjes uitgegooid bij diverse zaakwaarnemers of ze op bepaalde posities iemand in de stal hebben.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 12:59 

Heb wat filmbeelden bekeken. Dat zegt natuurlijk niet veel maar wat ik zie is een speler met een goede drive en prima tackle. Moet wel daarbij opmerken dat bij de beelden die ik gezien heb hij dat doet met de tegenstander aan de buitenkant. Ben benieuwd hoe hij verdedigt tegen spelers die van buiten naar binnen trekken zoals Gakpo. Vooralsnog lijkt hij mij een echt goede verdediger. Heeft dat wat bijna alles Latijnse spelers van nature hebben, een prima mentaliteit en instelling. Kunnen we goed gebruiken. Dat schort er juist aan bij onze opleiding. Daar staat alles in het teken van "goed kunnen voetballen". Is natuurlijk heel belangrijk maar het ten loste van alles duels willen winnen is bij ons eerder een uitzondering. Tete had dat wel, maar kon/kan niks met de bal.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2022 18:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Mwa, niet mee eens. Als invaller kun je ook vechtlust brengen, en het team schwung geven. Je ziet dat aan Klaassen afgelopen weekend. Tagliafico vorig seizoen tegen Feyenoord is een nog mooier voorbeeld. Zonder hem win je niet eens.

En wat 343 zegt. Rensch is niet doortastend genoeg. Dat je kwalitatief niet meekunt kan, maar toon dan aan dat je wil vechten. Dan is grinta altijd welkom.
Daar heb je gelijk in maar ik zeg dat de grinta niet altijd de overhand moet hebben. Het is begonnen met Tagliafico. Die kwam in de winterstop en die bracht iets wat het elftal miste. Martinez heeft beide en dat is het een extra klasse die je in je elftal hebt.

Alvarez is voor vele net het omgekeerde. Die brengt grinta maar is voetballend niet goed genoeg. De vraag is wat voor het elftal het beste is. Je ziet in de eerste helft tegen Fortuna een heel slap Ajax. Willen we liever Alvarez erin zodat er meer grinta komt of prefereren we een voetballer die wat minder grinta heeft?

Helemaal eens dat een Rensch een voorbeeld kan nemen aan bv Tagliafico. Ik erger me ook altijd mateloos als backs zo makkelijk hun tegenstanders laten voorzetten.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2022 03:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Peter79 schreef:
de dominee schreef:
Kan ook toeval zijn, tis bekend dat Ajax daar actief is (geweest) in de scouting. Daarnaast weet ik niet of Fulco al zijn zaakwaarnemer was of dat hij alleen deze deal gedaan heeft. Ik zie 3 opties eigenlijk:
1) Hij stond al op een lijstje;
2) hij is opgevallen in de voorbereiding, naar ik ergens heb gelezen zou hij een aantal zeer geode potjes hebben gespeeld in Amerika tegen Engelse clubs;
3) Ze hebben visjes uitgegooid bij diverse zaakwaarnemers of ze op bepaalde posities iemand in de stal hebben.
van Kooperen is ook ( in Europa ) de zaakwaarnemer van Alvarez volgens mij. Op transfermarkt staat Sanchez bij dezelfde groep als Alvarez, maar niet bij Muy Manero. Dus ik denk dat het weer zo'n zelfde constructie is waarbij van Kooperen het Europese gedeelte doet?

BerichtGeplaatst: 19 aug 2022 14:34 
Beheerder

De eerste training met Jorge Sánchez
https://www.ajax.nl/artikelen/in-beeld- ... e-sanchez/

BerichtGeplaatst: 04 sep 2022 14:59 
Beheerder

Aanwinst Jorge Sánchez wil via Ajax naar de Premier League
https://www.vi.nl/nieuws/aanwinst-jorge ... ier-league

BerichtGeplaatst: 04 sep 2022 15:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hahah, hij denkt: laat ik het nu maar vast aangeven. :lol:

BerichtGeplaatst: 04 sep 2022 15:43 

Dat wilde Sean Klaiber ook.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2022 09:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Interessant om te zien dat hij er op '6' in kwam. Als je eenzelfde type als Alvarez daar wil hebben staan in bepaalde gedeeltes van wedstrijden, snap ik die overweging wel.

Jammer dat er niet naar gevraagd werd. Altijd interessant om te horen van de trainer wat z'n gedachtes daarbij waren. Of hij vooral niet wilde schuiven met Rensch en Timber of dat hij Sanchez daar echt als optie ziet.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2022 11:23 

ibramovic89 schreef:
Interessant om te zien dat hij er op '6' in kwam. Als je eenzelfde type als Alvarez daar wil hebben staan in bepaalde gedeeltes van wedstrijden, snap ik die overweging wel.

Jammer dat er niet naar gevraagd werd. Altijd interessant om te horen van de trainer wat z'n gedachtes daarbij waren. Of hij vooral niet wilde schuiven met Rensch en Timber of dat hij Sanchez daar echt als optie ziet.
Zelfs in die paar minuten zag je dat hij daar niet hoort te spelen. Heel onwennig. Waarom spelers laten spelen op plekken die ze van nature niet gewend zijn te spelen? Zeker als ze nieuw zijn. Waarom Rensch niet centraal laten spelen (is hij van nature ook) en Sanchez als RB?
Waarom dan geen Grillitsch laten invallen. Dat is een prima CVM. Als die niet fit genoeg is moet hij ook niet op de bank zitten. Ocampos vind ik een hele vreemde speler. Weet niet echt hoe ik hem moet inschatten.
Begrijp niks van Schreuder. Benieuwd wat hij nu met Kudus gaat doen. Die kan eigenlijk met goed fatsoen niet gepasseerd worden. En Brobbey dan? Weer op de bank? Lijkt mij niet. Of durft hij het eindelijk aan Tadic op te offeren? Denk het niet.
Een middenveld met Kudus, Berghuis en Taylor lijkt mij met de huidige selectie de beste invulling. Maar dan zit je weer met Alvarez die bij Schreuder altijd speelt.
Razend benieuwd hoe hij dat gaat managen. Vermoed dat hij de ballen niet heeft echt in te grijpen.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2022 19:51 
Erelid

Is Orejuela net weg, haal je Kristensen, is Kristensen net weg, haal je Klaiber, is Klaiber net weg, haal je Sanchez.

Hoe vaak gaan ze nog spelers als back halen waarvan op voorhand al wordt gezegd dat het niet de meest verfijnde voetballers zijn? Hoeveel geld dit soort spelers kost qua salaris en afschrijving dat is gigantisch.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2022 20:46 

Viel niet mee. Maar ik zie in hem veel meer een verdediger dan in Rensch. Speelde ook tegen de uitblinker bij Napoli zonder echt ritme. Ik zou hem laten staan en hem over een aantal wedstrijden pas echt beoordelen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00