Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Heerenveen - Ajax
BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 17:22 

Jammer dat het tegenwoordig voor blijkbaar veel supporters belangrijk is hoeveel iemand loopt.
En hoeveel zou Klaassen nou echt meer lopen dan Berghuis? Is het ook niet veel belangrijker hoe slim iemand loopt?
Er waren tijden dat AJAX supporters vooral naar techniek, inzicht, gogme keken. Bal en tegenstander laten lopen. Meer scoren dan de tegenstander. Dominant zijn.
Van der Vaart heeft gelijk in zijn interview inde TG. Spelers als Klaassen, vd Beek, Ekkelenkamp die de laatste jaren op 10 zijn gekomen zijn allemaal lopers. Ik zie veel liever goede voetballers op een zo cruciale plek in het elftal. Technisch begaafde spelers met voetbalintelligentie, die het spel zien en bepalen.
Ik hoop dat tzt Misehouy de ontwikkeling van lopers op 10 doorbreekt.
Techniek moet altijd leidend zijn.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 17:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
renemar schreef:
Klaassen deed het heel behoorlijk op 6 toen hij pas terugkwam van Bremen. Ben geen Klaassen fan maar dat kon mij wel bekoren.
Nogmaals ik denk dat je dit afzet tegen Alvarez die vrijwel niemand in de basis wilde zien. Klaassen kan wel gediscplineerd spelen maar is lang niet zo sterk in deuls en corrigerend vermogen dan Alvarez. Ook heeft Klaassen de kracht, het loopvermogen om steeds voor de goal te komen en is voetballend slimmer vandaar dat vele hem liever zagen dan Alvarez. Ik vond hem toen ook redelijk maar als je het nu afzet hoe Alvarez in die rol gegroeid is, vind ik Klaassen eigenlijk geen optie meer.
Tegen Heerenveen kun je prima met een middenveld Klaassen, Gravenberch en Kudus spelen. Heerneveen overloopt ons niet.
Dat is jouw mening. Ik vind dit niet in balans en zeker niet met een onzekere Kudus.
Tegen BVB kan dat middenveld niet, dat is duidelijk.
Eens maar hetzelfde geldt voor Heerenveen.
En als ik moet kiezen tussen Gravenberch en Kudus kies ik voor Kudus. Gravenberch vind ik dit seizoen, een enkele uitzondering daargelaten, gewoon heel matig. Kudus verdient een kans op basis van zijn potentieel. Die heeft hij vorig seizoen duidelijk laten zien toen hij fit was. Dat Gravenberch uit de eigen opleiding komt is voor mij totaal niet belangrijk. Vind hem sowieso ietwat overgewaardeerd.
Gravenberch is pas 19 jaar en wat hij tot dusver heeft laten zien, vind ik toch best knap en goed. Jij zegt dat Kudus een kans verdiend door zijn potentieel maar vind jij dat Kudus zijn potentieel meer heeft laten zien dan Gravenberch? Ik blijf erbij dat wat Kudus heeft laten zien te kort was. Bazoer heeft ook eens 10 wedstrijden goed gespeeld bij Ajax en was daarna niks meer.

Kudus was echt geweldig goed maar dat waren een handjevol wedstrijden. Gravenberch heeft wat mij betreft over langere periode veel meer laten zien. Ik ben het wel met je eens dat Kudus beste positie die van Gravenberch is maar op dit moment verdient Kudus het nog niet om op de plek van Gravenberch te spelen. Jij stelt ook dat Gravenberch dit seizoen minder is maar is Kudus dan beter? Op basis waarvan (zonder vorig jaar erbij te halen)?
Op basis waarvan verdient Neres weer een kans? Die heeft helemaal niks laten zien, eigenlijk speelde hij vooral lamlendig in de minuten die hij kreeg.
Ik vind Neres op dit moment lang niet zo slecht als beweerd. Tegen Utrecht een redelijke eerste helft maar 'men' moet niet alles afzetten tegen deze Antony. Jij vind hem lamlendig en dat was ook wel waar tot het gesprek met Ten Hag. Hij is zich aan het herstellen. Ik vind diepgang belangrijk en Neres heeft dit het meeste. Liever een wat mindere Neres die wel diep gaat of het spel breed houdt dan met Berghuis en Tadic aan de zijkanten die steeds naar binnen komen.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 19:20 
Erelid

Fitz-Jim niet bij Jong Ajax.

Alvarez ontbreekt of is misschien niet helemaal fit na zijn reis. Berghuis zal als voorhoede-speler gezien worden dus 'logisch' dat hij doorschuift.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 09:01 

renemar schreef:
Klaassen deed het heel behoorlijk op 6 toen hij pas terugkwam van Bremen. Ben geen Klaassen fan maar dat kon mij wel bekoren.
Nogmaals ik denk dat je dit afzet tegen Alvarez die vrijwel niemand in de basis wilde zien. Klaassen kan wel gediscplineerd spelen maar is lang niet zo sterk in deuls en corrigerend vermogen dan Alvarez. Ook heeft Klaassen de kracht, het loopvermogen om steeds voor de goal te komen en is voetballend slimmer vandaar dat vele hem liever zagen dan Alvarez. Ik vond hem toen ook redelijk maar als je het nu afzet hoe Alvarez in die rol gegroeid is, vind ik Klaassen eigenlijk geen optie meer.
Tegen Heerenveen kun je prima met een middenveld Klaassen, Gravenberch en Kudus spelen. Heerneveen overloopt ons niet.
Dat is jouw mening. Ik vind dit niet in balans en zeker niet met een onzekere Kudus.
Tegen BVB kan dat middenveld niet, dat is duidelijk.
Eens maar hetzelfde geldt voor Heerenveen.
En als ik moet kiezen tussen Gravenberch en Kudus kies ik voor Kudus. Gravenberch vind ik dit seizoen, een enkele uitzondering daargelaten, gewoon heel matig. Kudus verdient een kans op basis van zijn potentieel. Die heeft hij vorig seizoen duidelijk laten zien toen hij fit was. Dat Gravenberch uit de eigen opleiding komt is voor mij totaal niet belangrijk. Vind hem sowieso ietwat overgewaardeerd.
Gravenberch is pas 19 jaar en wat hij tot dusver heeft laten zien, vind ik toch best knap en goed. Jij zegt dat Kudus een kans verdiend door zijn potentieel maar vind jij dat Kudus zijn potentieel meer heeft laten zien dan Gravenberch? Ik blijf erbij dat wat Kudus heeft laten zien te kort was. Bazoer heeft ook eens 10 wedstrijden goed gespeeld bij Ajax en was daarna niks meer.

Kudus was echt geweldig goed maar dat waren een handjevol wedstrijden. Gravenberch heeft wat mij betreft over langere periode veel meer laten zien. Ik ben het wel met je eens dat Kudus beste positie die van Gravenberch is maar op dit moment verdient Kudus het nog niet om op de plek van Gravenberch te spelen. Jij stelt ook dat Gravenberch dit seizoen minder is maar is Kudus dan beter? Op basis waarvan (zonder vorig jaar erbij te halen)?
Op basis waarvan verdient Neres weer een kans? Die heeft helemaal niks laten zien, eigenlijk speelde hij vooral lamlendig in de minuten die hij kreeg.
Ik vind Neres op dit moment lang niet zo slecht als beweerd. Tegen Utrecht een redelijke eerste helft maar 'men' moet niet alles afzetten tegen deze Antony. Jij vind hem lamlendig en dat was ook wel waar tot het gesprek met Ten Hag. Hij is zich aan het herstellen. Ik vind diepgang belangrijk en Neres heeft dit het meeste. Liever een wat mindere Neres die wel diep gaat of het spel breed houdt dan met Berghuis en Tadic aan de zijkanten die steeds naar binnen komen.
Je kunt Kudus toch niet blijven negeren omdat hij maanden geblesseerd is geweest. Die jongen deed het gewoon prima, was eigenlijk de beste aankoop. Tot aan Liverpool. Daarna een lijdensweg die maanden duurde. Te vroeg weer begonnen waardoor er weer blessures kwamen. Dat hij te vroeg begon lag ook aan hemzelf. De wil om te spelen won het van de ratio. De medische staf heeft daar ook een aandeel in.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 10:09 
Erelid

renemar schreef:
Je kunt Kudus toch niet blijven negeren omdat hij maanden geblesseerd is geweest. Die jongen deed het gewoon prima, was eigenlijk de beste aankoop. Tot aan Liverpool. Daarna een lijdensweg die maanden duurde. Te vroeg weer begonnen waardoor er weer blessures kwamen. Dat hij te vroeg begon lag ook aan hemzelf. De wil om te spelen won het van de ratio. De medische staf heeft daar ook een aandeel in.
Het gaat niet om negeren want door zijn blessure heeft hij ook de pech gehad, dat andere zich ontwikkelt hebben.

'Wat als' telt niet in topsport. 'Als' Kudus niet geblesseerd was geraakt was het in eerste instantie de vraag of hij die goede vorm een seizoen lang zou volhouden maar dat zullen we nooit weten. Gravenberch heeft zich uitstekend ontwikkelt en met Alvarez en Klaassen erbij stond er een complementair middenveld. Nu heeft Ten Hag de optie Berghuis erbij, die het ook heel goed doet.
Dan komt zo'n speler in een situatie, dat je je moet terugvechten wat moeilijk is want een trainer valt vaak terug op iets wat al goed staat.

Klaassen ondervindt nu min of meer hetzelfde. Na zijn blessure in Oranje is hij zijn plek ook kwijt. Dat is toch ook geen negeren?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 11:37 

renemar schreef:
Het gaat niet om negeren want door zijn blessure heeft hij ook de pech gehad, dat andere zich ontwikkelt hebben.

'Wat als' telt niet in topsport. 'Als' Kudus niet geblesseerd was geraakt was het in eerste instantie de vraag of hij die goede vorm een seizoen lang zou volhouden maar dat zullen we nooit weten. Gravenberch heeft zich uitstekend ontwikkelt en met Alvarez en Klaassen erbij stond er een complementair middenveld. Nu heeft Ten Hag de optie Berghuis erbij, die het ook heel goed doet.
Dan komt zo'n speler in een situatie, dat je je moet terugvechten wat moeilijk is want een trainer valt vaak terug op iets wat al goed staat.

Klaassen ondervindt nu min of meer hetzelfde. Na zijn blessure in Oranje is hij zijn plek ook kwijt. Dat is toch ook geen negeren?
Als Ten Hag de voorkeur geeft aan Taylor vind ik wel degelijk dat hij Kudus negeert. Imo is Kudus onze beste middenvelder/ middenvelder met het grootste potentieel.
Gravenberch mag van mij ook wel eens banken. Speelt veel vaker matig dan goed. Het lijkt wel of sommige spelers (ook Tadic) onaantastbaar zijn. Dat zien de andere spelers ook en dat gaat wringen. Brengen die gasten prestaties is er niks aan de hand, maar elke speler moet eens banken als hij beduidend minder presteert.
Je hebt zeker een bepaalde hiërarchie, maar tot bepaalde hoogte. Zeker als er prima alternatieven zijn.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 13:16 
Erelid

renemar schreef:
Als Ten Hag de voorkeur geeft aan Taylor vind ik wel degelijk dat hij Kudus negeert. Imo is Kudus onze beste middenvelder/ middenvelder met het grootste potentieel.
. Dat kun jij vinden maar dat is appels met peren vergelijken. Kudus is een aanvallend ingestelde middenvelder en Taylor een verdedigend ingestelde middenvelder. Je gaat niet heel je elftal omgooien om bv Kudus te laten spelen. Je stelt gewoon je beste zes op en dat is in mijn ogen op dit moment Kudus niet na Alvarez. Ik vind Taylor op die positie nu beter. Jij 'roept' ook vaak dat potentieel goede talenten eerst maar eens in Jong zich moeten laten gelden. Bv Unuvar en Taylor zijn potentiele toppers maar die ga je toch ook niet opstellen door hun potentieel? Zelfde geldt voor Kudus. Kudus liet in een maand een enorm potentieel zien maar dat vind ik te weinig. Bazoer had ook. Riedewald ook.
Gravenberch mag van mij ook wel eens banken. Speelt veel vaker matig dan goed. Het lijkt wel of sommige spelers (ook Tadic) onaantastbaar zijn. Dat zien de andere spelers ook en dat gaat wringen. Brengen die gasten prestaties is er niks aan de hand, maar elke speler moet eens banken als hij beduidend minder presteert. Je hebt zeker een bepaalde hiërarchie, maar tot bepaalde hoogte. Zeker als er prima alternatieven zijn.
Jij kunt het minder zien in Gravenberch maar ik zie enorm veel potentieel in Gravenberch. Heeft bij mij ook even geduurd maar ik vind, dat hij echt kan uitgroeien tot een moderne middenvelder.

Wat jij zegt over onaantastbaarheid heeft ook 2 kanten. Zie bv Schmidt bij PSV die om het minst of geringste spelers maar blijft wisselen. Als je spelers 'langer' laat staan, tankt dit ook vertrouwen bij zulke spelers. En ja het kan nu best zijn dat Gravenberch wat minder is maar als je moet kiezen op basis van het verleden dat kies ik toch iemand die ruim een jaar heel goed gepresteerd heeft tov Kudus die een handjevol wedstrijden heeft gespeeld.

Tadic zou ik ook altijd laten staan. In eerste instantie omdat die ook enorm belangrijk is voor de ploeg. Als je zulke statistieken kunt overleggen dan zou hij bij mij ook altijd spelen en zeker als zijn concurrenten Daramy (nieuweling) of Neres (nog niet in vorm) zijn.

Hiërarchie verdien je ook. Tadic is gewoon enorm belangrijk maar is ook een leider. Daramy mag van mij denken wat hij wil maar op basis van wat zou hij moeten spelen tov Tadic?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 14:16 

renemar schreef:
. Dat kun jij vinden maar dat is appels met peren vergelijken. Kudus is een aanvallend ingestelde middenvelder en Taylor een verdedigend ingestelde middenvelder. Je gaat niet heel je elftal omgooien om bv Kudus te laten spelen. Je stelt gewoon je beste zes op en dat is in mijn ogen op dit moment Kudus niet na Alvarez. Ik vind Taylor op die positie nu beter. Jij 'roept' ook vaak dat potentieel goede talenten eerst maar eens in Jong zich moeten laten gelden. Bv Unuvar en Taylor zijn potentiele toppers maar die ga je toch ook niet opstellen door hun potentieel? Zelfde geldt voor Kudus. Kudus liet in een maand een enorm potentieel zien maar dat vind ik te weinig. Bazoer had ook. Riedewald ook.
Gravenberch mag van mij ook wel eens banken. Speelt veel vaker matig dan goed. Het lijkt wel of sommige spelers (ook Tadic) onaantastbaar zijn. Dat zien de andere spelers ook en dat gaat wringen. Brengen die gasten prestaties is er niks aan de hand, maar elke speler moet eens banken als hij beduidend minder presteert. Je hebt zeker een bepaalde hiërarchie, maar tot bepaalde hoogte. Zeker als er prima alternatieven zijn.
Jij kunt het minder zien in Gravenberch maar ik zie enorm veel potentieel in Gravenberch. Heeft bij mij ook even geduurd maar ik vind, dat hij echt kan uitgroeien tot een moderne middenvelder.

Wat jij zegt over onaantastbaarheid heeft ook 2 kanten. Zie bv Schmidt bij PSV die om het minst of geringste spelers maar blijft wisselen. Als je spelers 'langer' laat staan, tankt dit ook vertrouwen bij zulke spelers. En ja het kan nu best zijn dat Gravenberch wat minder is maar als je moet kiezen op basis van het verleden dat kies ik toch iemand die ruim een jaar heel goed gepresteerd heeft tov Kudus die een handjevol wedstrijden heeft gespeeld.

Tadic zou ik ook altijd laten staan. In eerste instantie omdat die ook enorm belangrijk is voor de ploeg. Als je zulke statistieken kunt overleggen dan zou hij bij mij ook altijd spelen en zeker als zijn concurrenten Daramy (nieuweling) of Neres (nog niet in vorm) zijn.

Hiërarchie verdien je ook. Tadic is gewoon enorm belangrijk maar is ook een leider. Daramy mag van mij denken wat hij wil maar op basis van wat zou hij moeten spelen tov Tadic?
Weer kom je met het feit dat Kudus maar een handvol wedstrijden heeft gespeeld. Gek hè als je maanden geblesseerd bent geweest en daarna sporadisch minuutjes mag maken. Gravenberch een heel jaar goed gespeeld? Wanneer was dat? Geen enkele speler speelt een jaar lang goed.
Waar zeg ik dat Daramy ipv Tadic moet spelen? Nergens. Ik zeg wel dat Tadic onaantastbaar is. En dat dat imo deels verklaarbaar is. Neemt niet weg dat Tadic ook voldoende wedstrijden heel matig is. Daramy brengt bovendien andere kwaliteiten dan Tadic. Tadic zou goed als spits kunnen spelen. Zijn we ook van die zoutzak af.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 15:07 
Erelid

renemar schreef:
Gravenberch mag van mij ook wel eens banken. Speelt veel vaker matig dan goed. Het lijkt wel of sommige spelers (ook Tadic) onaantastbaar zijn. Dat zien de andere spelers ook en dat gaat wringen. Brengen die gasten prestaties is er niks aan de hand, maar elke speler moet eens banken als hij beduidend minder presteert.
Je hebt zeker een bepaalde hiërarchie, maar tot bepaalde hoogte. Zeker als er prima alternatieven zijn.
Beetje tegenstrijdige reactie! Gravenberch mag wel eens banken omdat hij vaker matig speelt dan goed, maar Kudus is onze beste middenvelder? Na zijn blessure speelt Kudus misschien nog wel vaker matig dan goed in vergelijking met Gravenberch! Tobias Sana speelde ook goed de eerste 4-5 wedstrijden voor Ajax (met een selectie voor het Zweedse elftal als gevolg), maar heeft dat niveau daarna nooit meer behaald. Kudus moet eerst maar eens laten zien dat hij het niveau van voor zijn blessure kan benaderen!

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 15:29 

murdoch01 schreef:
renemar schreef:
Beetje tegenstrijdige reactie! Gravenberch mag wel eens banken omdat hij vaker matig speelt dan goed, maar Kudus is onze beste middenvelder? Na zijn blessure speelt Kudus misschien nog wel vaker matig dan goed in vergelijking met Gravenberch! Tobias Sana speelde ook goed de eerste 4-5 wedstrijden voor Ajax (met een selectie voor het Zweedse elftal als gevolg), maar heeft dat niveau daarna nooit meer behaald. Kudus moet eerst maar eens laten zien dat hij het niveau van voor zijn blessure kan benaderen!
Niks tegenstrijdig.
Als jij Kudus op een lijn zet met Sana houdt iedere discussie op.
Sana maakte een leuk doelpunt tegen Nec, verder helemaal niks.
Dat wat Kudus bij zijn komst liet zien kan een middelmatige speler niet.
Na zijn blessure heeft Kudus veel te weinig speeltijd gekregen om hem als matig te beoordelen.
Kudus is imo in potentie inderdaad beter dan Gravenberch. En is net zo jong.
Gravenberch is imo enorm overgewaardeerd. Technisch redelijk, niet meer. Let eens op hoe vaak de bal van zijn voet springt. Dat kan hij vaak corrigeren met zijn lange benen. Zijn fysiek red hem vaak.
En hoe vaak scoort Gravenberch of heeft hij een assist/beslissende pass? Te weinig imo. Vind hem ook vaak te laks spelen. Tekenend was zijn reactie dat hij soms moeite heeft geconcentreerd te blijven. En dat voor een snotneus van 19. Zegt ook een en ander over zijn instelling.
Is zeker een talent, maar meer nog niet. Rechtvaardigt imo niet een standaard basisplaats.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 17:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Schuurs, Klaassen en Kudus in de basis. Neres op de bank. Toch een signaal.
https://twitter.com/AFCAjax/status/1449397602085228550

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 17:48 
Erelid

renemar schreef:
murdoch01 schreef:
renemar schreef:
Niks tegenstrijdig.
Als jij Kudus op een lijn zet met Sana houdt iedere discussie op.
Sana maakte een leuk doelpunt tegen Nec, verder helemaal niks.
Dat wat Kudus bij zijn komst liet zien kan een middelmatige speler niet.
Na zijn blessure heeft Kudus veel te weinig speeltijd gekregen om hem als matig te beoordelen.
Kudus is imo in potentie inderdaad beter dan Gravenberch. En is net zo jong.
Gravenberch is imo enorm overgewaardeerd. Technisch redelijk, niet meer. Let eens op hoe vaak de bal van zijn voet springt. Dat kan hij vaak corrigeren met zijn lange benen. Zijn fysiek red hem vaak.
En hoe vaak scoort Gravenberch of heeft hij een assist/beslissende pass? Te weinig imo. Vind hem ook vaak te laks spelen. Tekenend was zijn reactie dat hij soms moeite heeft geconcentreerd te blijven. En dat voor een snotneus van 19. Zegt ook een en ander over zijn instelling.
Is zeker een talent, maar meer nog niet. Rechtvaardigt imo niet een standaard basisplaats.
De vergelijking met Sana was ook een beetje gekscherend, ik had ook bijv. Bazoer kunnen gebruiken. Die werd ook gehyped na zijn eerste wedstrijden!
Gravenberch is misschien overgewaardeerd, maar Kudus heeft inmiddels een mythische status op basis van 4-5 wedstrijden? Is dat dan geen vorm van overwaardering?

Maar goed Kudus heeft een basisplaats, dus we gaan het zien!

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 18:11 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Tijdens de interland break hoorde je alleen positieve geluiden over Kudus bij Ghana.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Martinez wel op de bank..?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 18:35 
Beheerder

Ja, puur voor als er nood aan de man is.

Chat is voor iedereen, ook voor niet-leden, bereikbaar:
live/
Praat mee! Scroll naar beneden en log direct in met jouw twitter of facebook-account! #AJAX #heeaja

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
ibramovic89 schreef:
Martinez wel op de bank..?
Waarom hij wel en Tagliafico niet? Zaten in hetzelfde vliegtuig neem ik aan en Tagliafico is rond middernacht teruggekomen in Amsterdam. Ik begrijp er maar weinig van. Hopelijk hebben we ze vandaag niet nodig. Kom op!

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 20:38 
Beheerder

3 punten en op naar dinsdag. Tweede helft kan beter gekund, maar met 4 basisspelers er niet bij en automatismen weg was wellicht teveel van het goede.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 21:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Als Alvarez er niet is voortaan gewoon met Timber op 6. Brengt veel meer voor de balans en kan ook gewoon enorm goed voetballen.

Zou me zelfs niet verbazen als hij daar somehow eindigt of na de zomer de plek van Alvarez daar overneemt. Ook al doet hij het natuurlijk ook fantastisch centraal achterin.

Kudus goeie momenten aan de bal. Maar ook 1 véél te risicovolle aan het begin van de wedstrijd. Te twijfelachtig nog. Weinig dominant.

Ik geloof dat hij ook beter rendeert met een Timber of Alvarez achter hem. Niet met Klaassen erbij. Die ik sowieso zwak vond.

Blind en Mazraoui verder sterk. Berghuis ook weer minder. Tadic belangrijk maar niet goed. Haller hetzelfde.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2021 23:20 
Erelid

Ajax heeft tegen Heerenveen in èèn wedstrijd net zoveel kansen weggegeven als al die andere wedstrijden samen. Toevallig dat ene Alvarez er niet bij is?

Ajax mist 4 basisspelers (en niet de minste) maar speelde een heel goede eerste helft. Eens met Ten Hag dat je de wedstrijd voor rust al had moeten beslissen. Ajax komt zwak uit de kleedkamer en kan zo tegen een tegentreffer aanlopen en dan weet je niet hoe zo'n wedstrijd gaat lopen.

Ik vond Haller de eerste helft ook goed spelen. Balvast en ook goed in de combinatie. Berghuis en Kudus wisselde heel goede momenten af met zeer slechte waaruit Heerenveen gevaarlijk werd of kon worden als het beter uitgespeeld zou worden.

De verhalen rondom Blind kunnen ook de prullenbak in. Wat een rust, overzicht en passing weer (vooral eerste helft).

En wellicht een nieuw 'experiment' van Timber als nr 6. Het was maar een minuut of 20 maar hij maakte wel indruk.

Voordeel is wel dat spelers als Antony, Martinez, Tagliafico en Alvarez wat rust hebben gehad en je met deze winstpartij met een goed gevoel richting Dortmund kunt.

Ik verwacht overigens Klaassen op nr 10 tegen Dortmund.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 08:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
ibramovic89 schreef:

Kudus goeie momenten aan de bal. Maar ook 1 véél te risicovolle aan het begin van de wedstrijd. Te twijfelachtig nog. Weinig dominant.
Kudus was zeer zwak in het positiespel. Loopt maar met de bal, loopt constant in de weg en weet gewoon niet wat ie moet doen met of zonder bal. Pas toen hij eraf ging, kreeg Ajax controle over de wedstrijd, de gozer wordt totaal overschat.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 09:55 

Heb de wedstrijd niet kunnen zien. Zojuist even de samenvatting gekeken. Moeilijk een oordeel te vellen op basis van een korte samenvatting. Op basis van die samenvatting denk ik dat AJAX een goede eerste maar hele matige tweede helft speelde. Spelers beoordelen kan sowieso niet. Ben benieuwd naar de vervangers Kudus, Klaassen en Schuurs. Hoe speelden die? Schuurs zag er in de 2e helft op een moment wel heel amateuristisch uit maar dat zegt natuurlijk niks over zijn hele optreden.
En hoe speelde Veerman?

Laatst gewijzigd door renemar op 17 okt 2021 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 09:56 

marx schreef:
ibramovic89 schreef:

Kudus was zeer zwak in het positiespel. Loopt maar met de bal, loopt constant in de weg en weet gewoon niet wat ie moet doen met of zonder bal. Pas toen hij eraf ging, kreeg Ajax controle over de wedstrijd, de gozer wordt totaal overschat.
Heb de wedstrijd niet gezien maar dit is zoals altijd :lol: .

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 11:16 
Erelid

renemar schreef:
Heb de wedstrijd niet kunnen zien. Zojuist even de samenvatting gekeken. Moeilijk een oordeel te vellen op basis van een korte samenvatting. Op basis van die samenvatting denk ik dat AJAX een goede eerste maar hele matige tweede helft speelde. Spelers beoordelen kan sowieso niet. Ben benieuwd naar de vervangers Kudus, Klaassen en Schuurs. Hoe speelden die? Schuurs zag er in de 2e helft op een moment wel heel amateuristisch uit maar dat zegt natuurlijk niks over zijn hele optreden.
En hoe speelde Veerman?
Zie mijn reactie mbt de wedstrijd en wat jij vind op basis van de samenvatting is geen verkeerd beeld.
Als ik dan teletekst aanzet en daar staat dat Ajax moeizaam wint in Heerenveen dan vind ik dit een onjuiste weergave. Ajax was de eerste helft eigenlijk heer en meester maar verzuimd het af te maken. Heerenveen heeft kort na rust een opleving (mede door Ajax) maar daarna herstelde Ajax zich een beetje. Niks aan de hand in mijn optiek.

Kudus speelde veel beter dan zijn laatste optredens. Soms zag je vlagen terug van de 'oude' Kudus maar soms overdreef hij dit te veel en doet het dan op momenten dat het niet nodig is of hoeft.
Klaassen speelde weer heel nuttig en neutraliseert Veltman ook nog erbij.
Schuurs speelde gewoon een voldoende. Viel niet echt op en ja je kunt dat ene moment eruit pikken maar ik vond het meer wat ongelukkig. Ik vond met name dat spelers als Berguis, Mazraoui en Kudus net soms te veel balverlies leden waardoor ze Heerenveen in stelling konden brengen. Zoiets gaat Dortmund echt afstraffen. Ik weet wel, dat die risico in hun spel leggen maar dat balverlies had weinig met risico te maken want dat was onnodig.

Ook Neres had een goede invalbeurt. Na de wedstrijd kwam ook naar buiten dat Ten Hag met hem bezig is geweest na Utrecht en dat zag je wel.

Nogmaals Ajax speelde vooral de eerste helft goed maar bij balverlies staat er toch een andere organisatie zonder Alvarez (en Martinez). Als Heerenveen minder slordig was, had het veel vaker voor gevaar kunnen worden en dit licht gezien kun je ook concluderen dat Veerman weer veel te weinig heeft laten zien. Zoals bij ESPN ook al gezegd wordt, zette Ajax heel vroeg druk en dat weet Veerman het ook niet. Dortmund zal in die situaties voor veel meer gevaar kunnen zorgen maar goed dan zijn in ieder geval Martinez en Alvarez weer terug.

Jij zegt altijd dat je tegen de mindere goden best zonder Alvarez kunt spelen en dat kan ook wel maar tegen Heerenveen kun je wel concluderen dat Ajax veel en veel meer kansen heeft weggeven. Ik vind het geen toeval dat dit gebeurd zonder Alvarez en in mindere mate Martinez.

Met Kudus en Gravenberch heb je veel spelers die risico in hun spel leggen en altijd willen voetballen. Klaassen was de nr 10 dus als bv Kudus 'weg' is en balverlies lijdt, heb je bv Gravenberch als laaste middenvelder. Die heeft totaal geen gevoel voor positie laat staan dat die ballen verovert. Als je Gravenberch vervangt door Kudus, dan is Kudus corrigerend wat verder. Met Alvarez heb je minder risico omdat die er altijd staat en dit wel kan. En als je dan niet of te weinig scoort, kun je verdedigend ook weleens in de problemen komen. Als Ajax met de rust met 3-0 voorstaat, roept iedereen dat het zonder Alvarez kan. Zo dun is het lijntje.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 12:00 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Kudus was goed, maar de 2e helft verliep vooral zo omdat er 2 middenvelders niet zo’n zin meer in hadden. Ik vond Gravenberch en Klaassen echt dramatisch in de 2e helft.

Gauw weer terug naar de opstelling met Berghuis op 10 en deze pot maar gauw vergeten.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 19:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
sincere1983 schreef:
Kudus was goed, maar de 2e helft verliep vooral zo omdat er 2 middenvelders niet zo’n zin meer in hadden. Ik vond Gravenberch en Klaassen echt dramatisch in de 2e helft.

Gauw weer terug naar de opstelling met Berghuis op 10 en deze pot maar gauw vergeten.
Hmm... als Kudus zo goed was, waarom kreeg Ajax pas controle over de wedstrijd toen Kudus eruit ging en een verdediger op het middenveld ging spelen? Klaassen en Gravenberch waren niet sterk, maar Kudus balde als een kip zonder kop. Tactisch inzicht heeft de goeie man van geen kant.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00