Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Heerenveen - Ajax
BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 10:11 

Ik vond Kudus ook helemaal niet zo geweldig, maar het is ook wel weer typisch de Ajax-supporter om zo'n speler geweldig te vinden als ie een bal naar de juiste kleur overspeelt. Doet Schuurs dat dan hoor je niemand. Best wel irritant dat eeuwige opportunisme en gegeil om technische spelers. Ik ben daar ook voorstander van hoor, maar kom op zeg. Kudus liet niets bijzonders zien, durf dat dan ook gewoon te zeggen.

Ik mis bij Kudus vooral het functionele. Hij komt zo druistig over. Zie je soms hetzelfde bij Neres, hoewel die wel heeft leren op safe te spelen. Kudus kan een dribbel aangaan en dan de bal zomaar te ver voor zich uit spelen, bal kwijt. Dat zie je echt zooo vaak. Hij kan ook zo enorm doordraven in het dribbelen, kappen, scharen, de bal te lang bij zich houden. En dan heel laconiek de bal verliezen als ie door de as naar een medespeler probeert te spelen. Het is zo onnodig slordig. Kudus heeft echt nog heel wat stappen te maken.

Vond heel Ajax sowieso teveel bezig met het overmatige rondtikken. Overmatig gebruik van hakjes. Terwijl Ajax vaak zat in een situatie kwam waarin de bal op doel geschoten had kunnen worden. Maak het jezelf nou eens niet zo moeilijk man.
Ajax heeft tegen Heerenveen in èèn wedstrijd net zoveel kansen weggegeven als al die andere wedstrijden samen. Toevallig dat ene Alvarez er niet bij is?
Of omdat de bezetting op het middenveld gewoon niet klopte? Met Timber kwam de balans namelijk wel weer terug en toen kreeg Heerenveen geen kansen meer.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 16:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Kudus krijgt een 4 in ‘Geef mij maar’ Het Parool ‘lees die krant!’.

“Een kwartier lang dacht ik dat Kudus helemaal terug was. Zijn handelingen werden op snelheid uitgevoerd en zagen er virtuoos uit. Daarna zakte hij weg in hulpeloosheid. Mijn dochter stuurde me een draadje dat de Noorse hoogleraar Geir Jordet deze week op Twitter publiceerde. Het ging over 'scanning', een voetbalkwaliteit die hij sinds 1997 bestudeert. Hoe meer een voetballer om zich heen kijkt, des te zorgvuldiger zijn passes zijn. De allerbeste op dit gebied was Xavi. Hij zei erover: 'Het is een obsessie. Toen ik deze kamer binnenkwam, analyseerde ik hoe de tafels en stoelen waren geplaatst. Automatisch ging ik zitten waar ik de hele kamer kon overzien.' Het is deze kwaliteit die Kudus mist. Bovendien kan Gravenberch niet met de punt naar achteren spelen. De tactiek van Ten Hag tegen Heerenveen was dan ook bedroevend. Timber loste het op.”

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 17:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Of omdat de bezetting op het middenveld gewoon niet klopte? Met Timber kwam de balans namelijk wel weer terug en toen kreeg Heerenveen geen kansen meer.
Hij klopte inderdaad niet omdat Alvarez er niet bij was. Lees ook even de analyse van Pieter Zwart waarom Alvarez een onmisbare schakel is voor Ajax.

Verder eens mbt je verhaal over Kudus. Kudus is en wordt erg gehypt en dat op basis van een handjevol wedstrijden. Soms is simpel en effectief spelen veel mooier maar vooral beter. Sommige willen hier een middenveld met Kudus en Berghuis maar gaan die dan ook roepen dat onze achterhoede zo slecht is?

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 17:40 

Dus als Alvarez had meegespeeld tegen Heerenveen hadden die geen kansen gehad. Wat een onbewijsbare onzin. Los daarvan, als we niet zo'n matige spits hadden was het bij rust al 0-3 of meer.
Vijf verliespunten tot nu toe dit seizoen en allemaal in wedstrijden dat Alvarez meespeelde. Daarmee zeg ik niet dat het zijn schuld was maar hij wordt door een enkeling h**r bijna heilig verklaard.
Alvarez is en blijft een middelmatige speler die je soms kunt gebruiken als stoorzender voor de tegenstander. Morgen tegen BVB bijv. kan ik mij voorstellen dat hij speelt. Hoop wel dat dan Klaassen in ieder geval niet speelt anders heb je weer een creatief armoedig middenveld.
Aan de bal is Alvarez niet beter dan de middenvelders van Groningen, Twente, Utrecht enz..

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 17:49 

Snake schreef:
Hij klopte inderdaad niet omdat Alvarez er niet bij was. Lees ook even de analyse van Pieter Zwart waarom Alvarez een onmisbare schakel is voor Ajax.
Maar uiteindelijk klopte hij dus wel, terwijl Alvarez er nog niet eens bij was?

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 18:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Lees wat je wil lezen en ja hij klopte beter in die minuten dat Timber er ging spelen. Desalniettemin had Heerenveen toen al op gelijke hoogte kunnen staan.

Het verhaal kent 2 kanten, Snake.

Ik vond Ajax de eerste helft goed spelen met goed druk naar voren. Heerenveen had niet veel te vertellen. Ik miste Alvarez niet echt alleen had Heerenveen in de eerste helft toch een behoorlijk aantal situaties waarin ze er gevaarlijk uit konden komen als ze het beter uit hadden gespeeld waar bij Ajax te veel mensen voor de bal stonden. Alvarez is een speler die eigenlijk altijd achter de bal blijft dus zou je zeggen dat het met hem dan beter staat. Minder kans op overtalsituaties.

Het is een keus die je maakt en achteraf is het altijd makkelijk praten. Als Ajax bij de rust met 0-3 voorstaat, heb je Alvarez niet nodig. Is een beetje hetzelfde als tegen Utrecht. Als je daar scoort, win je ook en komt er ook geen discussie opgang dat Ajax niet opgewassen is tegen zulke agressieve verdedigende ploegen.

Je kent zeggen dat je Alaverez in Nederland niet nodig hebt maar je kunt ook zeggen dat onze voorhoede gewoon meer moet scoren waardoor de druk op de rest van de ploeg minder wordt.

BerichtGeplaatst: 19 okt 2021 01:17 

marx schreef:
(...) Hij zei erover: 'Het is een obsessie. Toen ik deze kamer binnenkwam, analyseerde ik hoe de tafels en stoelen waren geplaatst. Automatisch ging ik zitten waar ik de hele kamer kon overzien.' Het is deze kwaliteit die Kudus mist. (...)
Gelukkig maar!

Ik moet er niet aan denken dat hij opeens op de vierde, vijfde rij in vak 006 gaat zitten.
Speel je met 10 man!

BerichtGeplaatst: 19 okt 2021 08:16 

[youtube][/youtube]
Snake schreef:
Lees wat je wil lezen en ja hij klopte beter in die minuten dat Timber er ging spelen. Desalniettemin had Heerenveen toen al op gelijke hoogte kunnen staan.

Het verhaal kent 2 kanten, Snake.

Ik vond Ajax de eerste helft goed spelen met goed druk naar voren. Heerenveen had niet veel te vertellen. Ik miste Alvarez niet echt alleen had Heerenveen in de eerste helft toch een behoorlijk aantal situaties waarin ze er gevaarlijk uit konden komen als ze het beter uit hadden gespeeld waar bij Ajax te veel mensen voor de bal stonden. Alvarez is een speler die eigenlijk altijd achter de bal blijft dus zou je zeggen dat het met hem dan beter staat. Minder kans op overtalsituaties.

Het is een keus die je maakt en achteraf is het altijd makkelijk praten. Als Ajax bij de rust met 0-3 voorstaat, heb je Alvarez niet nodig. Is een beetje hetzelfde als tegen Utrecht. Als je daar scoort, win je ook en komt er ook geen discussie opgang dat Ajax niet opgewassen is tegen zulke agressieve verdedigende ploegen.

Je kent zeggen dat je Alaverez in Nederland niet nodig hebt maar je kunt ook zeggen dat onze voorhoede gewoon meer moet scoren waardoor de druk op de rest van de ploeg minder wordt.
Het gaat er niet om wat ik wil lezen. Ik zie hier alleen een ander probleem ter grondslag. Het punt wat ik wil maken is dat de oorzaak van het probleem lag aan de invulling. Timber bewees dat en dus is het raar om het dan alleen maar over Alvarez te hebben. Ook te makkelijk.

En dit zegt niets over mijn mening over Alvarez. Je hoeft mij ook echt niet uit te leggen hoe belangrijk Alvarez is. Ik zeg ook nergens dat we hem niet nodig hebben, integendeel juist.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Vorige   1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00