Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: PEC Zwolle - Ajax
BerichtGeplaatst: 06 sep 2021 16:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zaterdag 11/09/2021 om 18:45.
Manschot fluit.
https://www.ajax.nl/artikelen/manschot- ... olle-ajax/

Berichtonderwerp: Re: PEC Zwolle - Ajax
BerichtGeplaatst: 06 sep 2021 21:25 

Ben benieuwd naar de opstelling. Martinez en Tagliafico zullen waarschijnlijk niet spelen. Alvarez is geschorst voor Mexico, dus dei zal wel kunnen spelen.
Ik hoop in ieder geval dat Ten Hag het eens aandurft met Berghuis op 10. Die kan dat imo prima. Kan Antony gewoon rechtsbuiten.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 12:29 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar schreef:
Ben benieuwd naar de opstelling. Martinez en Tagliafico zullen waarschijnlijk niet spelen. Alvarez is geschorst voor Mexico, dus dei zal wel kunnen spelen.
Ik hoop in ieder geval dat Ten Hag het eens aandurft met Berghuis op 10. Die kan dat imo prima. Kan Antony gewoon rechtsbuiten.
Antony sowieso op rechts.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 15:49 

Seizoenskaart: 401
Stekelenburg
Mazraoui, Timber, Blind, Rensch
Alvarez, Gravenberch
Berghuis
Antony, Haller, Tadic

Ook zonder de twee Argentijnen moet je van PEC kunnen winnen, die zijn echt dramatisch dit jaar.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 16:18 
Erelid

Klaassen op 10, berghuis wissel zou ik doen.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 17:37 

San Francisco schreef:
Stekelenburg
Alvarez, Gravenberch
Berghuis
Antony, Haller, Tadic

Ook zonder de twee Argentijnen moet je van PEC kunnen winnen, die zijn echt dramatisch dit jaar.
Liever nog Tadic in de spits en Neres/Daramy op de vleugel. Maar Daramy moet natuurlijk eerst maanden wennen aan het AJAX spel. Evt. nog Klaassen op de plaats van Alvarez. Voor de rest zou ik het gezien de afwezigheid van Martinez en Tagliafico ook zo proberen.
Tegen Pec kun je een monsterscore neerzetten met zoveel creativiteit en snelheid voorin.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 19:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Met of zonder die Argentijnen, Ajax heeft keuze genoeg. Zeker voorin.

Spelers rust geven is altijd een discussie want als Ten Hag spelers rust geeft en het loopt tegen Sporting niet dan roept iedereen dat spelers rust geven niet werkt. Andersom als ze geen spelers rust geven en het sporting niet goed uitpakt, roept iedereen dat Ajax niet voor niets zo'n grote selectie heeft dus waarom niet rouleert...

Ik zou zo spelen:

----------------- Stekelenburg-----------------
Mazraoui --- Schuurs ---- Timber --- Rensch
Alvarez ---------Berghuis--------Gravenberch
Antony ------------Danilo ----------------Tadic

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 09:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Klaassen kun je na zijn prestatie bij Oranje echt niet op de bank zetten eigenlijk. De kans lijkt me heel klein dat Ten Hag dat gaat doen. Berghuis speelde tegen Turkije ook goed, maar wel vanaf de flank. Ik verwacht een helft Antony en dan Berghuis, als de wedstrijd goed verloopt, en gewoon Klaassen op het middenveld. Op dit moment is er niet echt een speler die het verdient om op de bank gezet te worden. Gravenberch haalt nog niet zijn niveau maar dat is geen reden om hem te banken. Dus ik denk gewoon praktisch dezelfde opstelling als tegen Vitesse.

Als je uitgaat van spelers sparen, zou ik eerst kijken hoe de wedstrijd verloopt en bij een eventuele ruime voorsprong Berghuis voor Klaassen brengen.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 09:40 

Berghuis en Antony beiden een helft laten spelen lijkt mij geen goede oplossing. Resultaat zal zijn dat ze beiden ontevreden zijn. Je moet een elftal zien samen te stellen dat zo sterk mogelijk is zonder rekening te houden met teleurstellingen van de individuele spelers. Het gaat om het formeren van een elftal uit ongeveer 17 spelers waarvan je denkt dat het het beste resultaat oplevert.
De besten spelen. En dan kan het prima zijn dat je tegen Pec in een andere samenstelling speelt dan tegen Sporting Portugal bijvoorbeeld. Het ligt ook aan de tegenstander. Alvarez is imo een speler die je alleen zou kunnen gebruiken in wedstrijden tegen clubs als Sporting en Dortmund. Tegen Pec heeft die totaal geen waarde. Tegen zulke clubs zou ik spelen met Berghuis (op 10) en Antony. Klaassen kan dan de plek van Alvarez innemen.
Overigens bizar dat onze Argentijnen die wedstrijd waarschijnlijk missen wegens een interland op 20 september. Waarom protesteert AJAX daar niet tegen? Nu moet je tegen Pec en zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren maar voor hetzelfde geld tref je een sterke tegenstander. Dat kan toch niet. Bij een evt. volgende keer wijst de KNVB er wellicht op dat AJAX nu niet protesteerde.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 00:07 
Erelid

Ik vind dat die interlandverplichtingen erbij horen. Daar moet je niet over zeuren. Je haalt spelers op uit Argentiniƫ en zeker de laatste jaren als Ajax CL speelt, komen die in het blikveld om geselecteerd te worden voor het nationale team. Als je international wordt, betekend dit ook vaak dat een speler maar waard wordt dus wordt je er als club alleen maar beter van.

Dit moet je gewoon meenemen in je overweging als je spelers uit Zuid Amerika haalt. Geldt ook voor Mexicanen en bij Afrikanen weet je dat je die Africa-cup midden in het seizoen is.

En volgens mij valt het ook allemaal best mee. Tagliafico speelt al een tijdje in Amsterdam en is ook al langer international maar volgens mij heeft hij hierdoor nog geen wedstrijden gemist.

Dit hoort er gewoon bij als je een topclub bent met internationals. Wen er maar aan want deze Antony is ook zo international...

Onze selectie is groot genoeg om spelers op te vangen. Zelfs Blind hebben we maanden moeten missen en dat is goed gegaan. Je moet alleen hopen dat je niet veel wedstrijden zou moeten spelen zonder Tadic en Blind. De rest is gewoon goed op te vangen.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 09:13 

Die late interlands zijn er ook later in het programma gekomen. Stonden niet op het programma maar die hebben ze daar gewoon toegevoegd. Is iets totaal anders dan met bijv. de Afrika Cup. Dat weet je van tevoren.
Het is verboden om clubs binnen 2 dagen wedstrijden te laten spelen. Waarom zou dat dan wel met interlands/clubwedstrijden mogen? Is volstrekt scheef.
Dan hoef je ook niet te gaan schuiven met wedstrijden in de nationale competitie. Daar zeuren ze over enkele uren meer rust.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 14:11 

Seizoenskaart: 401
San Francisco schreef:
Stekelenburg
Alvarez, Gravenberch
Berghuis
Antony, Haller, Tadic

Dit wordt hem vrijwel zeker als Klaassen dus niet fit is.

https://www.telegraaf.nl/sport/15668677 ... pec-zwolle

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 17:59 
Erelid

Stekelenburg en Gorter er niet bij.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 18:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Tegen PEC moet je prima kunnen rouleren. Dus een zelfopgeleide achterhoede met Mazraoui, Timber, Blind en Rensch met daarvoor Gravenberch en Alvarez. Haller in de punt met Berghuis erachter en op de flanken Tadic en Antony. Na een uurtje Daramy zijn debuut laten maken.

Jammer dat bij afwezigheid van Klaassen we weer geen beroep kunnen doen op Kudus. Dat wordt echt een probleem op deze manier. Nog altijd niet bij de selectie...

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 18:59 
Erelid

Morfe0 schreef:
Stekelenburg en Gorter er niet bij.
Dus Pasveer en Setford? Raatsie keept bij Jong vanavond met Roggeveen als reserve.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 10:45 
Erelid

Waarschijnlijk wel, ben er echt niet gerust op.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:00 
Erelid

Morfe0 schreef:
Mwah aan alleen de keeper kan en mag het nooit liggen. Pasveer is gewoon een stabiele eredivisiekeeper. Ook al zou hij in de fout gaan dan moet je dit als ploeg gewoon tegen PEC kunnen rechtzetten.

Ik hoop dat Berghuis op 10 speelt en eens kijken hoe dit loopt in het groter geheeld.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:42 

misschien valt het plaatje vandaag wel door toeval weer goed in elkaar. Berghuis op 10 en Antony als rechtsbuiten. Daar hoop ik al langer op. Ik denk dat AJAX met zoveel creativiteit en snelheid (liefst met Tadic als spits en Neres/Daramy op links) voorin veel gevaarlijker wordt. Achter die 4 kun je met een blok spelen om counters eruit te halen. De rest moet dan wel taakbewust en in dienst van de aanvallende 4 spelen. Dan hoeven de backs ook niet iedere keer weer op te stomen. Dan ontstaat daar ook meer variatie. Daarom lijkt het mij ook noodzakelijk met een ervaren 6 te spelen. Iemand die het spel goed kan lezen en spelers op de plaats zet. Die er o.a. voor zorgt dat bijv. niet en de LB en de RB naar voren denderen. Kortom een tactisch sterke speler met overzicht.
In de huidige selectie is dat imo Blind. Vandaag zal die echter waarschijnlijk wel achterin spelen.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Morfe0 schreef:
Deze mentaliteit. Ik begrijp daar helemaal niets van. Omdat er wat spelers ontbreken met knikkende knietjes voor de televisie gaan zitten. Je moet tegen PEC. Die kunnen er HELEMAAL niets van. Waarom zou je je daar druk om maken? Alleen vanwege het ontbreken van een keeper?!

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 13:24 
Erelid

Pasveer gokt vaak een hoek, dat kost je goals.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 13:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 schreef:
Pasveer gokt vaak een hoek, dat kost je goals.
Moet PEC wel eerst kunnen schieten op goal

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 17:16 
Erelid

renemar schreef:
misschien valt het plaatje vandaag wel door toeval weer goed in elkaar. Berghuis op 10 en Antony als rechtsbuiten. Daar hoop ik al langer op. Ik denk dat AJAX met zoveel creativiteit en snelheid (liefst met Tadic als spits en Neres/Daramy op links) voorin veel gevaarlijker wordt. Achter die 4 kun je met een blok spelen om counters eruit te halen. De rest moet dan wel taakbewust en in dienst van de aanvallende 4 spelen. Dan hoeven de backs ook niet iedere keer weer op te stomen. Dan ontstaat daar ook meer variatie. Daarom lijkt het mij ook noodzakelijk met een ervaren 6 te spelen. Iemand die het spel goed kan lezen en spelers op de plaats zet. Die er o.a. voor zorgt dat bijv. niet en de LB en de RB naar voren denderen. Kortom een tactisch sterke speler met overzicht.
In de huidige selectie is dat imo Blind. Vandaag zal die echter waarschijnlijk wel achterin spelen.
Of het toeval is, kun je over discussiƫren maar ik denk dat Berghuis ook is gehaald met de optie om als nr 10 te spelen. En hoe heeft er vorige wedstrijd ook even gespeeld dus ik denk dat hij voor Ten Hag zeker een optie is voor die positie.

Alleen moet je wel realistisch blijven want ook al loopt het goed, je speelt wel tegen de nummer laatst van de eredivisie. Daarnaast ben ik ook van mening dat de spelers die ontbreken vandaag wel wat meer krediet mogen hebben want Martinez en Klaassen hebben toch hun waarde gehad. Tagliafico is ook gewoon vaste basisspeler dus dit blijft een moeilijk punt.

Feit is wel dat Ten Hag keuze genoeg heeft.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 18:37 
Beheerder

Chat is voor iedereen, ook voor niet-leden, bereikbaar:
https://ajaxtotaal.nl/forum/live/
Praat mee! Scroll naar beneden en log direct in met jouw twitter of facebook-account! #AJAX #pecaja

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 20:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Alleen de 2e helft gezien, wat een slecht Ajax zeg. Maar goed wel 3 punten.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 20:54 
Beheerder

Ja, zo'n pot hebben we wel vaker gezien. Tussen een interlandperiode en een Cl-wedstrijd in tegen PEC uit. De drie punten is alles. Goed spel hoef je dan niet te verwachten. Zeker niet als je ook nog 3 of 4 spelers mist.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  1 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00