Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Vorige   1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wellicht. Dan Blind maar naar linksback of naast Timber. Ligt eraan tegen wie ze spelen.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 405
Snake schreef:
hotymoty schreef:
343 schreef:

AJAX speelde Psv het eerste halve uur helemaal weg, maar de verdedigende organisatie was inderdaad waardeloos, ja. Daar zal echt wel naar gekeken worden.
Dat lijkt zo, maar zo laat PSV AJAX altijd spelen. Vol op de counter met snelle spelers en veel dynamiek, want Ajax is daar al jaren kwetsbaar in. Dat weten jullie toch onderhand wel.
Mwa. Ajax speelt echt niet vaak zo agressief en in hoog tempo als tussen de 0-1 tot aan rood. Toen was Ajax gewoon heel sterk.

Verdedigende organisatie was prut. Dat moet terug. Toch Alvare maar niet verkopen.
Die 0-2 was echt totaal tegen de verhoudingen in. Ajax domineerde gewoon en had genoeg mogelijkheden op die aansluitingstreffer. Die afgekeurde goal, die bal op de lat van Berghuis; dat heeft niets te maken met de tactiek van PSV om Ajax lekker te laten voetballen.

Wat er na die rode kaart gebeurt bij een 2-0 achterstand zegt mij helemaal niets. k#t dat je deze prijs verliest, maar een crisis zo vroeg in het seizoen met nog een transfermarkt die open is kan helemaal geen kwaad want ik zag het wel zo'n nonchalant seizoen worden waarin we totaal onnodig punten verspelen en prijzen mislopen.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 23:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Echt scorebordjournalistiek als je het mij vraagt.

Natuurlijk is PSV veel degelijker geworden en is het systeem beter dan vorig jaar maar buiten de discussie dat Ajax zichzelf tekort doet door Tagliafico was het tot de die rode kaart heer en meester.

Eigenlijk was de grootste dissonant Tagliafico want je zou toch zeggen dat juist hij Madueke wel even op zijn plek zou zetten maar hij doet juist het tegenovergestelde. Bij de 0-1 wordt ie totaal niet aangepakt. Waar is de Tagliafico die even laat zien met mij valt niet te sollen maar hij doet juist het omgekeerde door (weer) oliedom daar zo'n domme overtreding te maken.

Als die 1-1 valt wil ik het weleens zien hoe PSV zich zou herstellen.

Maar goed die werd terecht afgekeurd en dan valt die rode kaart. Dan weet je bij 0-2 dat het einde wedstrijd is. Ondanks dat had je tot de 70e minuut niet het gevoel dat Ajax met een man minder speelde. Hierin speelt natuurlijk ook mee dat nog niet elke speler topfit is.

Ik maak me het meeste zorgen om de linksbackpositie. Ik weet niet wat er met Tagliafico aan de hand is maar de laatste tijd brengt hij teveel negatieve spirit of energie in het elftal. Maar wie zit er achter?
Ook Blind vind ik beter centraal achterin want hoe goed Martinez verdedigend ook is, de opbouw met Timber is gewoon te traag. Iedereen reageert dit weer af op Klaassen maar je kunt niet steeds blijven bewegen totdat die 2 achterin een keer naar voren spelen. Van de andere kant had AJAX PSV het eerste half uur tegen de muur staan dus het kan wel. Ik twijfel nog steeds waar Blind het sterkst is en dan kom je weer op de discussie over Alvarez.

Ik maak me weinig zorgen. De 0-4 is een harde uitslag maar geflatteerd. Op een gegeven moment vanaf minuut 70 geef je je (onbewust) over en dan kunnen een paar uitvallen tot doelpunten leiden.
Laten we eerlijk zijn, hoeveel keer is PSV gevaarlijk geweest. Tussen de 0-1 en de 0-2 heeft Zahavi 1 keer vanaf buiten de zestien op goal geschoten.

Ik vind het alleen maar goed want net zoals vorig jaar gaan er nu meer mensen PSV tot kampioenskandidaat bombarderen. Vorig jaar was het verschil 16 punten en op basis van wat ik tot nu toe gezien heb zullen ze dichterbij komen maar de vraag is ook of ze zo sterk zijn dat dit gat zomaar gedicht wordt.

Voor PSV weer eens een prijs na 6 jaar. Dit is voor even weer genoeg.

Helemaal eens wat Blind zegt. Je verliest de wedstrijd op individuele kwaliteiten.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 23:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ten Hag probeert door resultaat heen te kijken en baalt van fouten
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-probee ... van-fouten

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 23:51 
Erelid

Ik baal van Tagliafico. Heeft zich in zijn eerste jaren echt tot cultheld gebombardeerd maar hij begint voor mij aardig van deze troon af te vallen. Misschien is dit ook wel de reden dat clubs toch steeds van hem afzien want hij blijft veel te vaak onnodige gele en rode kaarten pakken.

Voor mij is het heel simpel. Een speler van 30 jaar mag daar nooit zo'n overtreding maken waardoor je een scheidsrechter of VAR tot nadenken zet wat voor kaart te trekken. Totaal overbodig en dom. Gebeurd hem veel te veel.

Probleem voor Ajax is dat je geen backup hebt of je moet spelers op meerdere posities gaan wisselen. Ik hoop dat dit voor deze positie ook een wake-up call is want ook al blijft hij wie is de back up bij schorsingen (want je weet dat die komen) of blessures.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 08:49 
Erelid

Wat me ook vaak opvalt, dat mensen selectief zijn met kritiek uiten. Waar was onze linkerkant bij de 0-1 en de 0-2? Blind wordt altijd geroemd om zijn voetballende vermogen achterin maar is kwetsbaar op zijn snelheid. Dat was Martinez gisteren ook tot 2 keer toe. In de tweede helft werd hij er ook nog een keertje finaal uitgelopen door die Vertessen.

Als Schuurs dit was overkomen en we zo 2 doelpunten tegen zouden hebben gehad, was het forum hier te klein geweest. Credits voor Madueke voor die 2 goals maar hij wordt geen strobreed in de weggelegd en krijgt gewoon vrij baan.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 11:19 

Deze ploeg is traag. Te oud. Wanbeleid.

We hadden al trage aanvallers. Nu de trage Berghuis er nog bij.

Gaat hem niet worden dit seizoen. Ajax heeft enorme kosten voor spelers met gemiddelde kwaliteit.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 12:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
ajax28335 schreef:

Gaat hem niet worden dit seizoen. Ajax heeft enorme kosten voor spelers met gemiddelde kwaliteit.
Meejeens. Gravenberch, Alvarez en Timber zijn de enige spelers met bovengemiddelde kwaliteit in de selectie.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 12:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
marx schreef:
De winnaar wordt doorgaans geen kampioen. In de laatste vier edities is de winnaar geen landskampioen geworden en in de laatste tien edities werd de winnaar slechts 2x landskampioen.
Kampioenschap is binnen waarschijnlijk. Mooi.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 21:17 

marx schreef:

Meejeens. Gravenberch, Alvarez en Timber zijn de enige spelers met bovengemiddelde kwaliteit in de selectie.
Alleen jammer dat Alvarez dat nooit laat zien.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 10:20 

ajax28335 schreef:

Je kunt ook overdrijven. Eerste helft haalde Ajax een enorm hoog niveau. Dat de organisatie nog niet staat en de pijp snel leeg is is niet zo gek als enkele jongens nog niet eens 90 minuten in de benen hebben.

En ja dat er frisheid bij moet ben ik het mee eens, maar om nou weer te stellen dat Ajax passe is... Er is niks veranderd met vorig jaar en toen domineerden we de eredivisie vrij aardig volgens mij.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 13:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Fier Koen schreef:
marx schreef:

Alleen jammer dat Alvarez dat nooit laat zien.
Ik noem een Roma uit. Op het moment dat Alvarez gewisseld wordt, stort Ajax in. Met Alvarez op het middenveld had Ajax nooit met 0-4 verloren van PSV.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 13:24 

Seizoenskaart: 401
Ik was ook vrij positief na de wedstrijd ondanks dat je met 0-4 verloor.

Zelfs met 10 man speelde we eigenlijk vrij aardig, al kun je die wedstrijd dan nooit meer winnen natuurlijk. Tagliafico dikke onvoldoende inderdaad, verdedigend maar ook die domme overtreding.

Het wordt een leuk seizoen, tegen een sterker PSV dan vorig jaar!

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 21:45 

marx schreef:

(...) Met Alvarez op het middenveld had Ajax nooit met 0-4 verloren van PSV.
Er zijn wel meer redenen op te sommen waardoor Ajax 'nooit met 0-4 van PSV had verloren'.

Bijvoorbeeld als Haller 5 goals gemaakt had.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Vorige   1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00