Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 22:19 

ibramovic89 schreef:
Ligt het aan mij of oogt Haller wat fitter / lichter?
Dat ligt aan jou. Ik vind het echt helemaal niks. Zulke spelers gaan dus bepalend zijn of we iets kunnen in de CL. Vergeet het maar.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 22:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Snake schreef:
ibramovic89 schreef:
Dat ligt aan jou. Ik vind het echt helemaal niks. Zulke spelers gaan dus bepalend zijn of we iets kunnen in de CL. Vergeet het maar.
Eerste minuten oogden heel anders. Werd zwaarder, logger, minder in het afschermen van de bal, in het aanspeelbaar zijn.

Typerend was de counter waarin hij Neres kon lanceren en niet sterk genoeg het duel aan ging.

Houdt niet over..

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 08:54 

Snake schreef:
ibramovic89 schreef:
Sluit ik me bij aan. Haller was gisteren eigenlijk de enige en grote dissonant. Hele dure miskoop.
Verder redelijke wedstrijd van AJAX. Vond het wat geflatteerd maar spel was zeker veel beter dan tegen Leipzig.
Mazraoui vond ik heel goed. De door mij veel bekritiseerde Schuurs speelde ook goed, zijn vervanger Timber ook. Prefereer ondanks goede spel van Schuurs (greep in tegenstelling tot wat ik van hem gewend ben enkele keren daadkrachtig in) toch laatstgenoemde.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 09:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
In ieder geval een mooi programma gedraaid in de voorbereiding. Je hebt met Anderlecht, Leipzig, Bayern en Leeds ploegen ontvangen die al vroeg druk zetten en graag willen 'voetballen'. De tegenstanders zijn wel eens minder aansprekend geweest en qua speelstijl ook vervelend. Dit was goed uitgekozen.

De resultaten waren prima, het spel hield echter niet over. Ik geloof Ten Hag direct dat dit ook te maken heeft met de fitheid van een paar jongens. Vooral de spelers die een lang seizoen hebben gehad door een eindtoernooi, maar daar weer weinig speelden en dus wedstrijdfitheid ontberen. Ook heb ik nog niet het idee dat de ideale samenstelling al gevonden is. Mede doordat er nog het e.e.a. kan/gaat gebeuren op de transfermarkt. Ik durf ook nog niet goed te zeggen wat ik nu vind van het koppel Blind-Gravenberch op het middenveld, wat mij betreft niet zonder meer een complementair duo.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 10:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Ik vond Ajax gisteren heel erg solide spelen. Ik heb het gevoel dat de ondergrens van Ajax steeds hoger komt te liggen.

Ook heel mooi dat je 2 19 jarige in je as van je elftal hebt staan. Taylor maakt een enorme ontwikkeling door en zo zie je maar weer dat een jaar Jong Ajax zijn vruchten afwerpt. Taylor moet nog wel wat fysiek bijkrijgen want soms verliest hij net te snel een duel maar dat komt wel.

Berghuis is gewoon een heel fijne voetballer. Is gewoon heel balvast en zoals hij even die bal over de breedte van het veld gaf of Tadic is typerend voor hem. Voetbalt heel makkelijk mee. Het enige wat ik wel wat mis in dit Ajax is diepgang. Tadic en Berghuis zijn toch spelers die vaak in de bal komen. Heeft ook invloed op Haller die te weinig in het stuk voorkomt.

Zo wil ik Mazraoui zien maar dan in een reeks wedstrijden. Ben benieuwd hoe fit hij is tegen PSV.

Vraagstuk blijft in mijn ogen waar je Blind gaat neerzetten. Gisteren stond hij weer eens linksback en als je ziet hoe makkelijk hij steeds aanspeelbaar is. De opbouw begon nog steeds vaak bij hem en hij is echt de spil van achteruit. Op het middenveld heeft hij nog niet kunnen imponeren.

Jammer dat Taylor geschorst is tegen PSV.

Ik blijf zeggen, dat PSV sterker is geworden maar met name in de basis. Als je ziet dat Ajax Tagliafico, Kudus, Antony, Rensch en Alvarez nog mist en start met een Timber en Neres op de bank. Die luxe heeft PSV bij lange na niet.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 10:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik vond Taylor juist tegenvallen. Ik zag niks bijzonders in zijn spel. Koos te veel de veilige keuze en voetbalde leuk mee, maar een toevoeging is hij juist niet.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 11:32 

hotymoty schreef:
Ik vond Taylor juist tegenvallen. Ik zag niks bijzonders in zijn spel. Koos te veel de veilige keuze en voetbalde leuk mee, maar een toevoeging is hij juist niet.
Taylor is een begenadigd talent maar oh zo timide. Bijt niet van zich af, is vooralsnog te braaf op het veld. Van der Vaart had wel een punt.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 11:37 

De ondergrens van dit Ajax ligt inderdaad hoog. Vaak is die basis heel beslissend voor prestaties. Het zal niet zo snel voorkomen dat Ajax dan een totale offday heeft. Iets waar PSV nog niet aan heeft kunnen sleutelen en er dus eerder tegenaan zal lopen. Zeker met alle hosanna praatjes en iedereen die PSV de CL al ziet winnen, ligt zo'n verval op de loer.

Ajax is daarin een stuk verder, logisch ook.

Ajax speelde niet slecht, maar zo heel veel hebben we niet gecreëerd toch? Ik weet de stats niet van gister, maar voor mijn gevoel was het op de goals na niets. Dat is wel erg karig.
hotymoty schreef:
Vind ik ook. Hij speelt minder naïef dan voorheen in de minuten die hij kreeg. Dat is winst, maar echt het bijzondere zie ik nog niet. Speelde erg op safe. Ballen die hij breed tussen tegenstanders door kon geven gaf hij niet en koos ie maar voor de veilige bal terug naar achter. Moet zich veel meer laten gelden.

Het zit in Ajacieden om zo'n Taylor meteen weer de hemel in te prijzen na een degelijke prestatie. Zo heel bijzonder was het ook weer niet wat hij deed.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2021 12:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake schreef:
De ondergrens van dit Ajax ligt inderdaad hoog. Vaak is die basis heel beslissend voor prestaties. Het zal niet zo snel voorkomen dat Ajax dan een totale offday heeft. Iets waar PSV nog niet aan heeft kunnen sleutelen en er dus eerder tegenaan zal lopen. Zeker met alle hosanna praatjes en iedereen die PSV de CL al ziet winnen, ligt zo'n verval op de loer.

Ajax is daarin een stuk verder, logisch ook.

Ajax speelde niet slecht, maar zo heel veel hebben we niet gecreëerd toch? Ik weet de stats niet van gister, maar voor mijn gevoel was het op de goals na niets. Dat is wel erg karig.
hotymoty schreef:
Vind ik ook. Hij speelt minder naïef dan voorheen in de minuten die hij kreeg. Dat is winst, maar echt het bijzondere zie ik nog niet. Speelde erg op safe. Ballen die hij breed tussen tegenstanders door kon geven gaf hij niet en koos ie maar voor de veilige bal terug naar achter. Moet zich veel meer laten gelden.

Het zit in Ajacieden om zo'n Taylor meteen weer de hemel in te prijzen na een degelijke prestatie. Zo heel bijzonder was het ook weer niet wat hij deed.
Misschien moet hij wel wat minder spectaculair spelen om zo de balans in het elftal te houden? Ik weet niet wat de instructies zijn van Ten Hag. Maar als het goed loopt ( heb niet de hele wedstrijd kunnen zien ) dan werkt het misschien ook darom wel, ipv Blind die wel veel risico in zijn spel legde toch.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021 01:14 

DeRuit schreef:

(...) Misschien moet hij wel wat minder spectaculair spelen om zo de balans in het elftal te houden? (...)
Dat is wel het laatste waar Ajax aan moet tornen. Dat is de doodsteek voor de club.
Oplossingen moeten ze op een ander vlak zoeken.

Daarbij denk ik eerder aan aanpassingen in visie en beleid.
Om problemen te voorkomen en dus ook niet naar oplossingen voor problemen te hoeven zoeken.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 16:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Highlights Ajax - Heracles Almelo | Ook in oefenduel vallen de goals voor rust
https://www.ajax.nl/artikelen/highlight ... voor-rust/

BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 17:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Neres had er vandaag wel zin in precies.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 10:03 

Neres en Danilo zijn even iets te dik met elkaar. Spelen werkelijk iedere bal naar elkaar.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 14:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX verliest in een oefenwedstrijd tegen AZ met 2-1.
https://www.nu.nl/voetbal/6154769/ajax- ... onals.html

BerichtGeplaatst: 02 sep 2021 16:04 

Beelden gezien, het had ook 6-1 kunnen zijn. Wat enorm slecht. Zoals o.a. Schuurs zich liet piepelen tegen Midtsjö bij de 1-1, echt pijnlijk te zien. Dat de Brazilianen niet veel zin in zo'n potje hebben is ook wel duidelijk. Labyad? Viel niet op tussen de prutsers van Jong AJAX (want de weinigen die wel wat kunnen zijn weg en deden niet mee).

BerichtGeplaatst: 10 nov 2021 17:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Ajax wint eenvoudig met 3-0 van Sparta.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+01:00