Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gabriel Misehouy
BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 10:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax strikt talentvolle middenvelder Gabriel Misehouy (15) https://www.telegraaf.nl/t/1640849911/
De Amsterdammers werken in de jeugd met vaste salarisschalen, maar om Misehouy te binden moest Marc Overmars eraan te pas komen en meer bieden.

Berichtonderwerp: Re: Gabriel Misehouy
BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 10:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Ajax strikt talentvolle middenvelder Gabriel Misehouy (15) https://www.telegraaf.nl/t/1640849911/
De Amsterdammers werken in de jeugd met vaste salarisschalen, maar om Misehouy te binden moest Marc Overmars eraan te pas komen en meer bieden.
Beetje stoken natuurlijk, dat deden ze bij Nouri ook en ook Gravenberch verdient toch meer dan normaal. Lijkt met dat ze dat bij echt grote talenten dus al deden en blijven doen.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 10:55 
Beheerder

Nu meer, want de Duitse clubs (RB Leipzig heeft/had interesse in 7 talenten) hebben de rol van de Engelse clubs overgenomen.
Het salarisplafond voor jeugdspelers moest wel gebroken worden.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 08:24 
Beheerder

'Een soort van Kudus' steelt de show bij Jong Ajax: 'Ik voel me hier thuis'
https://www.vi.nl/nieuws/een-soort-van- ... hier-thuis

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 10:14 
Erelid

343 schreef:
Leuk voor hem, schijnt ook een groot talent te zijn. Zou mooi zijn als hij over 2 jaar de natuurlijke opvolger van Kudus is. Hoop is dan een beetje op hem, Vos, Regeer gevestigd. Het wordt steeds lastiger om door te breken en je moet echt wat kunnen, aangezien het niveau in het eerste niet omlaag gaat.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 11:01 

RogerGarcia schreef:
343 schreef:
Leuk voor hem, schijnt ook een groot talent te zijn. Zou mooi zijn als hij over 2 jaar de natuurlijke opvolger van Kudus is. Hoop is dan een beetje op hem, Vos, Regeer gevestigd. Het wordt steeds lastiger om door te breken en je moet echt wat kunnen, aangezien het niveau in het eerste niet omlaag gaat.
Eindelijk weer een technische en creatieve 10 uit de opleiding ipv lopers. In hem en Vos zie ik op termijn echte AJAX spelers voor het eerste. Ik zou die twee wel eerst 1 of 2 jaar verhuren om veel te spelen op het hoogste niveau om zo fysiek sterker worden en meer inhoud te krijgen.
Regeer duurt te lang en blijft stilstaan. Kan een leuke speler voor middenmotor/ subtop worden.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 12:10 
Erelid

Regeer duurt helemaal niet te lang, ik heb je dat ook over Taylor zien concluderen en kijk waar hij nu staat.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 12:20 

RogerGarcia schreef:
Regeer duurt helemaal niet te lang, ik heb je dat ook over Taylor zien concluderen en kijk waar hij nu staat.
Laat mij zien waar ik in welke vorm dan ook kritisch ben geweest op Taylor (buiten aparte wedstrijd beoordelingen). Is quatsch. Ben altijd fan geweest van Taylor.
Regeer gaat het niet halen bij AJAX. Jij mag er anders over denken, we zullen wel zien wie gelijk krijgt. Regeer is absoluut een voor veel clubs bruikbare speler maar mist het verfijnde dat Taylor wel heeft.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 13:43 
Erelid

renemar schreef:
RogerGarcia schreef:
Laat mij zien waar ik in welke vorm dan ook kritisch ben geweest op Taylor (buiten aparte wedstrijd beoordelingen). Is quatsch. Ben altijd fan geweest van Taylor.
Regeer gaat het niet halen bij AJAX. Jij mag er anders over denken, we zullen wel zien wie gelijk krijgt. Regeer is absoluut een voor veel clubs bruikbare speler maar mist het verfijnde dat Taylor wel heeft.
Je hoeft het JA topic maar door te spitten om te zien dat je concludeert dat het hele team het niet zal redden, bijna wekelijks. Ook toen Taylor daar in speelde. De precieze posts ga ik niet terughalen, want die passen niet op 1 pagina.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2022 14:59 

RogerGarcia schreef:
renemar schreef:
RogerGarcia schreef:
Je hoeft het JA topic maar door te spitten om te zien dat je concludeert dat het hele team het niet zal redden, bijna wekelijks. Ook toen Taylor daar in speelde. De precieze posts ga ik niet terughalen, want die passen niet op 1 pagina.
Er zullen best posts zijn waarin ik hem bekritiseerd heb over zijn spel in bepaalde wedstrijden, maar zijn aanwezige potentie heb ik nooit bekritiseerd. Dat doe je bij elke speler. Als Tadic als een natte krant speelt zeg ik dat ook.
Vanaf de jeugd ben ik fan van Taylor. Heb in hem altijd het grootste talent van zijn lichting gezien.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2023 14:58 
Beheerder

Ook met Misehouy wil AJAX langer door.
https://www.soccernews.nl/news/ajax-wil ... er-binden/

BerichtGeplaatst: 29 aug 2023 13:26 
Beheerder

Twijfel over perspectief bemoeilijkt contractbesprekingen tussen Ajax en Misehouy, meldt AS.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... e-rij.html

BerichtGeplaatst: 29 aug 2023 13:52 
Erelid

Alsof hij bij de genoemde buitenlandse clubs meer perspectief heeft... Lijkt me meer onderhandelingstactiek.

De huidige invulling van het middenveld is reden temeer voor jongens als Vos, Fitz-Jim en Misehouy om nog 1 seizoen geduld te hebben. Vanaf komende zomer liggen er volop kansen voor hen.

Sowieso is Vos toch momenteel onze backup 6 achter Tahirovic? Of zie ik dat verkeerd?

Branco / Taylor - Akpom / Klaassen - Tahirovic / Vos

Is momenteel een beetje hoe ik denk dat Steijn het voor zich ziet op het middenveld. Ook voor Misehouy zijn er kansen op speelminuten op 10 als Klaassen vertrekt, al denk ik niet dat hij 1e backup voor Akpom zal worden. Dan zal er eerder geschoven worden met Berghuis of Mikaukadze. Maar toch. Speeltijd moet kunnen.

Fitz - Jim wat mij betreft > Taylor. Maar als ze dat anders zien: FJ verhuren dit jaar (en verlengen!) en Taylor laatste kans. Nog zo'n seizoen en hij mag vertrekken komende zomer (wat ik wel verwacht). Dan kan Tahirovic nog doorschuiven naar 8, net naar gelang ze Vos / FJ meer als 6 of 8 zien.

Persoonlijk denk ik dat Ajax dit seizoen wellicht het sterkste is met:

Akpom
Tahirovic - Vos (6)

Zal me niks verbazen als we daarmee het seizoen eindigen.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2023 20:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
de dominee schreef:
Alsof hij bij de genoemde buitenlandse clubs meer perspectief heeft... Lijkt me meer onderhandelingstactiek.
Precies. Als hij zelf niet inziet dat het voor zijn sportieve ontwikkeling veel beter is om een half jaar bepalend te zijn bij Jong Ajax dan lekker laten gaan. Weer zo'n speler die denkt dat het gras groener is bij een buitenlandse club.

Spelers die in het eerste geslaagd zijn, slagen steeds minder bij buitenlandse transfers. Als hij niet inziet dat hij alles moet doen om in de basis te komen bij Ajax dan lekker laten gaan.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 08:11 
Beheerder

Ajax-talenten Misehouy en Vos worden ongeduldig en delen cryptische boodschap via Instagram
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... agram.html

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 08:52 

Ik word kotsmisselijk van mannetjes die denken dat ze aanspraak maken op een plek bij het eerste terwijl ze nog helemaal niks gepresteerd hebben. Ik vind Misehouy en Vos echte toptalenten, maar speel eerst eens een heel seizoen sterk ik de KKD. Toon dat je er echt bovenuit steekt. Niet 1 wedstrijd, niet af en toe briljante acties, nee constant goed voetbal spelen. Wat hebben die nu laten zien dat een plek in de selectie van het eerste rechtvaardigt? Waarom denken die pikkies dat ze met 18 jaar in het eerste moeten spelen?
Denken ze werkelijk dat een vertrek naar een club in het buitenland betekent dat ze daar gaan spelen? Ik zou zeggen, vraag Gravenberch eens.
Ze moeten dit seizoen keihard werken en de KKD op een hoop spelen. Dan komt de kans bij het eerste vanzelf.
Als ze gaan muiten of zeiken in de media zou ik ze meteen op een zijspoor zetten.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 10:07 
Beheerder

Precies. Ook de geldzaakwaarnemer van Vos en Misehouy doet zijn mond open:
https://twitter.com/nvankooperen7/statu ... 3275949312

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 10:13 
Erelid

Eens of vraag even dichter bij huis want Brobbey loopt er ook nog rond.

Volgens mij weet ook elk talent dat wanneer je echt goed bent je vanzelf speelt. Dat kunnen ze ook aan Hato vragen die Bassey en Wijndal eruit heeft gespeeld. Qua transfersom ook geen misselijke bedragen.

Maar goed als zo'n zaakwaarnemer dit soort teksten de wereld inclineert is het al te laat. Juist zo'n persoon zou de rust moeten bewaren om hem ook te blijven overtuigen dat bij Ajax blijven de juiste keuze is. Het contrast wordt nog groter als je dan naar Atletico Madrid vertrekt want hoeveel jeugdspelers breken daar per jaar door en die kopen niks?

Kijk bv naar Fitz-Jim die in hetzelfde schuitje zit maar die hoor je niet.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 10:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Nog niet nee, maar dit was 20 jaar geleden al zo. Alleen toen hadden we nog geen social media.
Het is jammer maar zulke talenten ben ik liever kwijt als rijk. Als je goed genoeg bent speel je zo in het 1e.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 11:26 
Erelid

343 schreef:
Precies. Ook de geldzaakwaarnemer van Vos en Misehouy doet zijn mond open:
https://twitter.com/nvankooperen7/statu ... 3275949312
Deze zaakwaarnemer die ene Jorge Sanchez naar Ajax haalde.

Anders ook even Frenkie De Jong bellen die op zijn 20ste nog wedstrijden speelde bij Jong Ajax.

Vos en Misehouy moeten eens eerst bij zichzelf te rade gaan. In de voorbereiding vond ik beide er echt niet bovenuit steken. Beide geen indruk achter gelaten en al zeker niet dat een trainer niet meer om je heen kan. Next.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 12:43 
Erelid

Michiel632 schreef:
Nog niet nee, maar dit was 20 jaar geleden al zo. Alleen toen hadden we nog geen social media.
Het is jammer maar zulke talenten ben ik liever kwijt als rijk. Als je goed genoeg bent speel je zo in het 1e.
Inderdaad. Dat gel#l over perspectief ook :lol: Als je presteert en goed genoeg bent, kom je vanzelf aan bod. Zo ingewikkeld is het allemaal echt niet.

Net 18 geworden deze snotaap. Ga presteren, want in Jong is hij ook niet steevast de beste. En anders oprotten.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 12:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Snake schreef:
Michiel632 schreef:
Inderdaad. Dat gel#l over perspectief ook :lol: Als je presteert en goed genoeg bent, kom je vanzelf aan bod. Zo ingewikkeld is het allemaal echt niet.

Net 18 geworden deze snotaap. Ga presteren, want in Jong is hij ook niet steevast de beste. En anders oprotten.
Hij was vrijdag wel heel goed, na Fitz-Jim beste op veld bij Jong Ajax (zat in stadion).

Verder helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 13:28 
Beheerder

renemar schreef:
Eens. Onze talenten worden veel te vaak gehypet terwijl ze in principe nog niks gepresteerd hebben. Jong AJAX nog geen punt gehaald in 10 tegendoelpunten in 3 wedstrijden. Wat denken die gassies nou? Dat ze het verdienen om in het eerste te spelen. Het huidige voetbal vraagt veel meer dan technische bagage. Met name qua mentaliteit laten ze het bijna allemaal afweten. Slapjanussen met een grote mond. Denken spelers als Vos en Misehouy dat ze bijv. bij Atletico Madrid gaan spelen? In de jeugd misschien. Die trainer geeft ze een schop onder hun luie r**t.
Ze hebben stuk voor stuk geen objectieve zelfreflectie. Speel de KKD eerst eens op een hoop.
Ik vind dat Mislintat wat dat betreft uitstekend werk heeft verricht. Of de nieuwe spelers goed genoeg zijn moeten we afwachten maar hij is er wel van overtuigd geraakt dat spelen bij AJAX niet vrijblijvend rond tikken van de bal betekent. Er moet gepresteerd worden, de instelling van de spelers moet veel beter. Hij heeft gezien dat er veel nieuwe spelers nodig waren.
Van Axel Dongen is al bijna 1 jaar geblesseerd. Komt dat omdat hij veel te snel is doorgeschoven naar Jong AJAX en zijn lichaam dat niet aankan? Met als gevolg blessure na blessure? Niet ieder talent kan met 19 jaar al in het eerste spelen. Een carrière duurt meestal zo'n 15 jaar. Als je met 20 of 21 debuteert heb je nog minstens 12 jaar om op het hoogste niveau te spelen en bakken geld te verdienen.
Ik zou al die jonge pikkies met hun zaakwaarnemers eens goed toespreken. Eerlijk toekomstperspectief geven en als ze het er niet mee eens zijn rotten ze maar op.
Precies. En dit speelt al heel lang. Volgens mij al langer dan 10/15 jaar. Het stoort me enorm dat jeugdspelers het al hebben over spelen voor Real Madrid of Barcelona (Kishna oa), zitten te dollen met een trainer na een verloren Europese finale (Kluivert met Mourinho) of met een trainingspak komen aanzetten van een Spaanse of Engelse club op de Toekomst of het over AJAX hebben als ze Jaxie zeggen.

Met deze tweet ben ik het 100 procent mee eens:
Vind het altijd grappig hoe buitenlandse spelers Ajax als een enorme, belangrijke stap in hun cariere zien, terwijl onze jeugd ermee om gaat alsof ze bij VV Reiger Boys spelen.
https://twitter.com/Jovanovitsj/status/ ... 3805868043
Iets wat kennelijk zelfs Ibrahimovic opviel toen hij 20 jaar geleden bij AJAX speelde.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 14:30 
Erelid

Totaal mee eens ja. Mislintat gaf het toch ook aan begin van deze transferperiode. Dat hij spelers wilde hebben die trots zijn om voor Ajax te voetballen oid.

Onderschat item in de opleiding denk ik, mentaliteit. Renemar heeft het vaker benoemd: ze worden hier teveel gepamperd.

Kijk ook eens hoe de aankopen allemaal reageren op de interesse van Ajax. Praten allemaal vol respect over Ajax.

Onze jeugdspelers die al jaren rondlopen in onze opleiding lopen te klagen over perspectief als ze net uit de luiers zijn. Man man man. En bedankt.

Weet zeker dat Sutalo, Tahirovic en Mikhautadze sneller een stap extra zetten dan Taylor, Brobbey en Rensch. Genant.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2023 15:31 

Snake schreef:
Totaal mee eens ja. Mislintat gaf het toch ook aan begin van deze transferperiode. Dat hij spelers wilde hebben die trots zijn om voor Ajax te voetballen oid.

Onderschat item in de opleiding denk ik, mentaliteit. Renemar heeft het vaker benoemd: ze worden hier teveel gepamperd.

Kijk ook eens hoe de aankopen allemaal reageren op de interesse van Ajax. Praten allemaal vol respect over Ajax.

Onze jeugdspelers die al jaren rondlopen in onze opleiding lopen te klagen over perspectief als ze net uit de luiers zijn. Man man man. En bedankt.

Weet zeker dat Sutalo, Tahirovic en Mikhautadze sneller een stap extra zetten dan Taylor, Brobbey en Rensch. Genant.
Het is inderdaad verbazingwekkend maar niet verrassend dat meestal de spelers uit de eigen jeugd niet thuis geven als het niet loopt. Daar valt heel veel winst te halen in de opleiding. Technisch zal het allemaal wel lopen, maar wat mentaliteit en instelling betreft lopen we mijlenver achter o.a. Latijnse landen. Daarom hoop ik ook dat iemand als Tadic na zijn carrière dit aspect gaat verzorgen bij AJAX. Een op en top prof die het een eer vond om voor AJAX te spelen, niks vanzelfsprekend. Ze moeten zich realiseren in welke bevoorrechte situatie ze zich bevinden.
Als ik bijv. een Brobbey na een wedstrijd op TV zie krijg ik braakneigingen. Ze hebben het idee dat het toppers zijn, dat AJAX heel blij moet zijn dat zij hun diensten hier willen etaleren en zij een interview (nou ja, wat je interview noemt) willen geven. Zo presenteren ze zich. Hooghartig, verwaand en zonder fatsoen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  1 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00