Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 916 berichten ]  Vorige   1 33 34 35 36 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: André Onana
BerichtGeplaatst: 25 sep 2021 08:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Maar laat ze dan ook gewoon niet om de hete brij heen draaien en aangeven waar het mis gaat.

Onana wil een te hoge tekenbonus? Of een te hoog salaris?

Al kan ik me voorstellen dat er deze week daarover wel iets 'per ongeluk' uitlekt..

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 10:54 

Je mag het in de schoenen schuiven van wie je wil maar wie nam het pilletje? Voor het pilletje was er weinig aan de hand en na het pilletje heeft Ajax hem in alles gesteund en geholpen.
Doet er niet toe. Gaat om zijn contractsituatie en het is geen toeval dat Onana aangeeft open te staan voor verlening - al langere tijd - maar dat Ajax het eigenlijk laat afweten. Dat strookt met andere contractsituaties.
Ik vind het altijd zo makkelijk als Ajax (lees Overmars) niet tot overeenstemming komt met een (geliefde) speler. Net alsof het dan aan Overmars ligt. Je weet vooraf nooit wat een speler een goed moment vind. Misschien hebben ze allang met Gravenberch gezeten om contractverlenging maar houdt hij de boot af. En dan roepen wij dat Overmars sloom is.
Dat Onana en Ajax hebben gezeten is vanuit beide kampen allang bekend gemaakt? Met Gravenberch is nog niet gezeten na zijn eerdere verlenging. Overmars gaf laatst aan dat dat het plan was de 'komende maanden ergens'.

Dus ja, wel degelijk veel te afwachtend en sloom.
Volgens heeft Ajax er alles aan gedaan om de situatie voor beide aantrekkelijk te maken. Wat er speelde voor het pilletje is niet meer zo belangrijk want dat moment gooit gewoon alles in het water.
Ja super aantrekkelijk om Onana transfervrij te laten gaan.... Geweldig werk van Overmars.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 14:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Om een nieuwe Onana te kopen ben je een gigantisch bedrag kwijt. Stop dat bedrag(30 miljoen??) in een nieuw contract voor Onana en regel die zaak. Je hebt gewoon een goede keeper nodig als je Europese ambities hebt.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 17:16 

Seizoenskaart: 401
GJ1402 schreef:
Om een nieuwe Onana te kopen ben je een gigantisch bedrag kwijt. Stop dat bedrag(30 miljoen??) in een nieuw contract voor Onana en regel die zaak. Je hebt gewoon een goede keeper nodig als je Europese ambities hebt.
Zo werkt het natuurlijk niet, krijg je ook scheve gezichten van binnen de selectie.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 17:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Snake schreef:
Doet er niet toe. Gaat om zijn contractsituatie en het is geen toeval dat Onana aangeeft open te staan voor verlening - al langere tijd - maar dat Ajax het eigenlijk laat afweten. Dat strookt met andere contractsituaties.
Nogmaals ik denk dat het allemaal te makkelijk is. Gisteren deed Freek Jansen ook al wat meer uit de doeken. Onana wilde na het succesjaar hetzelfde salaris als de top 3 (met name Ziyech en Tadic). Ajax vond dit te ver gaan en wilde hem schalen net daaronder. Ook heeft Ajax in maart nog met Onana gezeten en hem ondanks zijn schorsing een kleine verhoging aan te bieden maar Onana wilde fors meer. Toen heeft Overmars de stekker eruit getrokken en is er een bedrag genoemd waarvoor hij zou mogen vertrekken. Dit hebben ze tot de laatste transferdag geprobeerd maar is niet gelukt.

Het zal allemaal net wat anders liggen dan wij allemaal weten maar het stinkt mij inziens wel.
Beide zullen best schuld hebben aan de situatie maar ik ga niet mee dat dit altijd aan 1 persoon of 1 partij ligt.

En nee het is niet aantrekkelijk dat zo'n keeper transfervrij de deur uitloopt maar het klopt ook niet als ze hem vorstelijk gaan betalen na het pil-incident. Leuk dat hij roept dat hij wil verlengen maar kijk dan ook of hij realistische eisen op tafel legt. Of moet Overmars alleen maar ja schudden om dan zulke spelers te moeten behouden?

Als het verhaal van Freek klopt, vind ik het terecht als Onana op de op een na hoogste salarisschaal komt te zitten. Mooie promotie. De volgende stap is om dan in die allerhoogste te komen.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 18:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Hoeveel zou je echt verdienen als je een hoger salaris ( scheeftrekken salarishuis? ) en een eventuele tekenbonus moet geven. Niet betaalde salaris misschien nog inhalen en dan een gelimiteerde transfersom, want meneer wil in de zomer toch het liefste weg. Waarschijnlijk gaat hij er ook van uit dat hij speelt, dus dan stagneert de ontwikkeling van onze eigen spelers voor een paar miljoen die je misschien nog kan pakken.

Hij kan ook gewoon het take it or leave it bod van een tijd terug aangrijpen om daar nogmaals op te antwoorden ipv te zeggen dat hij niets van Ajax hoort, of intern naar Marc gaan en zeggen. Hey Marc, ik wil graag door de voordeur weg zodat jullie er nog wat aan over houden en blah die blah, laten we dat regelen...

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 20:22 
Erelid

San Francisco schreef:
GJ1402 schreef:
Zo werkt het natuurlijk niet, krijg je ook scheve gezichten van binnen de selectie.
Die jongens weten toch ook wel dat je met Onana meer kans hebt om Europese premies te pakken dan met Pasveer en/of Stekelenburg?
Fernando Redondo schreef:
Gisteren deed Freek Jansen ook al wat meer uit de doeken. Onana wilde na het succesjaar hetzelfde salaris als de top 3 (met name Ziyech en Tadic). Ajax vond dit te ver gaan en wilde hem schalen net daaronder.
Ja dom. Alsof een keeper van zijn niveau minder waard is dan iemand die de doelpunten maakt.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 21:03 
Erelid

GJ1402 schreef:
Die jongens weten toch ook wel dat je met Onana meer kans hebt om Europese premies te pakken dan met Pasveer en/of Stekelenburg?
En diezelfde jongens beseffen ook dat Onana na zijn pilletje met de steun van Ajax enkel en alleen voor zichtzelf kiest? Eist een forse salarisverhoging terwijl hij geschorst bent?
Ja dom. Alsof een keeper van zijn niveau minder waard is dan iemand die de doelpunten maakt.
Daar gaat het niet om. Volgens mij zaten De Ligt en De Jong ook niet in die salarisschaal en heeft bv Ziyech er ook enkele jaren over gedaan. Beetje simpel gesteld want iedere spelers heeft een andere achtergrond. Tadic had natuurlijk door zijn leeftijd al een bepaald salaris dus zijn instap-salaris zal wel hoger zijn geweest. Anders was hij niet gekomen. Ziyech had zich tot een bepaald moment ook bewezen en door slim handelen is zijn contract opgewaardeerd. Ik vind niet dat een jonge speler na 1 jaar goed presteren direct maar moet ingeschaald worden in de hoogste salarisschaal.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 22:42 
Erelid

GJ1402 schreef:
En diezelfde jongens beseffen ook dat Onana na zijn pilletje met de steun van Ajax enkel en alleen voor zichtzelf kiest? Eist een forse salarisverhoging terwijl hij geschorst bent?
Daar gaat het niet om. Volgens mij zaten De Ligt en De Jong ook niet in die salarisschaal en heeft bv Ziyech er ook enkele jaren over gedaan. Beetje simpel gesteld want iedere spelers heeft een andere achtergrond. Tadic had natuurlijk door zijn leeftijd al een bepaald salaris dus zijn instap-salaris zal wel hoger zijn geweest. Anders was hij niet gekomen. Ziyech had zich tot een bepaald moment ook bewezen en door slim handelen is zijn contract opgewaardeerd. Ik vind niet dat een jonge speler na 1 jaar goed presteren direct maar moet ingeschaald worden in de hoogste salarisschaal.
Onana speelt al langer bij Ajax dan Tadic. Ik snap wel dat hij zich ondergewaardeerd voelt als je al sinds 2016 vaste (en tot het pilletje) betrouwbare basisspeler bent, op zijn niveau presteert. Hij is gewoon wereldtop als het op keepen aankomt. Het is niet meer dan logisch dat hij in de top van het salarishuis wil zitten waar Tadic ook zit. En de rest van het team moet niet mekkeren. Het zijn allemaal broodvoetballers. En met Pasveer in de goal ga je er straks gewoon uit hoor in de Europacup.

Ik ben ook geen fan van de ontstane situatie. Maar Overmars heeft geen goede keeper weten aan te trekken. Dat moet je hem kwalijk nemen. Ik had het liefst ook gezien dat ze Onana direct de laan uit hadden gestuurd en een nieuwe Onana hadden gekocht. Want dat pilletje heeft hij gewoon opzettelijk geslikt. Maar een nieuwe Onana aantrekken is niet gebeurd. Blijkbaar is dat niet zo makkelijk? Dan heb je op dit moment maar één optie en dat is doorgaan met Onana.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 23:02 
Erelid

GJ1402 schreef:
Onana speelt al langer bij Ajax dan Tadic. Ik snap wel dat hij zich ondergewaardeerd voelt als je al sinds 2016 vaste (en tot het pilletje) betrouwbare basisspeler bent, op zijn niveau presteert. Hij is gewoon wereldtop als het op keepen aankomt. Het is niet meer dan logisch dat hij in de top van het salarishuis wil zitten waar Tadic ook zit. En de rest van het team moet niet mekkeren. Het zijn allemaal broodvoetballers. En met Pasveer in de goal ga je er straks gewoon uit hoor in de Europacup.
Het gaat er niet om hoe lang je bij de club zit en natuurlijk mag of moet iedereen beloond worden maar er zijn ook 'grenzen'. Ik denk ook wel dat er bepaalde 'eisen' zitten alvorens je tot die groep gaat behoren. Ik snap je punt wel en ga er ook grotendeels in mee maar ik vind 1 jaar top presteren niet een voorwaarde dat Ajax zulke spelers dan maar direct in de hoogste salarisschaal moet zetten. En op dat moment in 2018/2019 wist je ook niet wat je nu weet want wie zegt, dat hij Onana die lijn zou doorzetten? Vandaar dat ik ook vind dat je wat langer moet presteren alvorens je tot die categorie gaat behoren.

Daarnaast had Ajax dan alle spelers maar moeten opschalen? Om een ander voorbeeld te noemen: Ik vond Neres in dat jaar ook echte wereldklasse dus die ook gelijk maar hetzefde salaris geven dan Tadic?

Ik denk dat Ajax in deze gewoon goed gehandeld heeft. Ajax wilde hem in de salarisschaal net onder Tadic zetten en als hij blijft presteren, komt hij vanzelf hogerop.
Ik ben ook geen fan van de ontstane situatie. Maar Overmars heeft geen goede keeper weten aan te trekken. Dat moet je hem kwalijk nemen. Ik had het liefst ook gezien dat ze Onana direct de laan uit hadden gestuurd en een nieuwe Onana hadden gekocht. Want dat pilletje heeft hij gewoon opzettelijk geslikt. Maar een nieuwe Onana aantrekken is niet gebeurd. Blijkbaar is dat niet zo makkelijk? Dan heb je op dit moment maar één optie en dat is doorgaan met Onana.
Ook hiierin kan ik je wel volgen maar van de andere kant is die hele situatie natuurlijk ook lastig voor Ajax zelf. Het is zoals je zegt, als ze Onana ontslagen zouden hebben, weet een nieuwe keeper ook hoe het ervoor staat. Blijft een vervelende situatie met alleen maar verliezers dus om daar 1 iemand als schuldige aan te wijzen vind ik lastig.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 09:28 

GJ1402 schreef:
San Francisco schreef:
GJ1402 schreef:
Dit gaat verder dan alleen Onana. Waarom zou een andere speler dan nog verlengen zonder die 'bonus' van 30 miljoen? Je schept een precedent waar je moeilijk meer vanaf komt. Daardoor zul je genoodzaakt zijn spelers sneller te moeten verkopen en gaat het algehele niveau van je selectie omlaag.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 18:26 
Erelid

Ajax heeft de onderhandelingen met Onana dus afgekapt.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ajax heeft de onderhandelingen met Onana dus afgekapt.
En hij kon weg in de zomer, maar dat dat niet door ging lag niet aan Ajax.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 08:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Onana is mondeling akkoord met Internazionale over transfervrij vertrek bij Ajax'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -ajax.html

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 09:57 

Ok doei, laat hem maar alleen trainen de rest van het jaar.

Was er niet ooit een regel dat je pas 6 maanden voor het einde van je contract met andere clubs mocht gaan praten?

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 10:32 
Erelid

Je gooit toch gewoon je eigen glazen in als je een contractverbetering afslaat terwijl je een schorsing uitzit van een jaar. Ik vind dat hij al in zijn handjes mag klappen dat Ajax om de tafel gaat met een voorstel tot meer salaris.

Zoals ik al dacht was het grote interview in de Telegraaf dus gewoon eigen belang om zijn straat schoon te vegen. Achterliggende gedachte kan zijn dat de Africa-cup eraan komt en hij daar via Ajax wil keepen. Mooi weer praatje dus.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de keeper Onana fantastisch was maar als mens het niet meer verdiend om onder de lat te staan bij Ajax.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 11:22 

San Francisco schreef:
Ok doei, laat hem maar alleen trainen de rest van het jaar.

Was er niet ooit een regel dat je pas 6 maanden voor het einde van je contract met andere clubs mocht gaan praten?
Speler wel, maar een zaakwaarnemer niet. Dus die regel heb je niets aan. Vandaar ook dat het nog niet officieel is.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 11:24 

Je gooit toch gewoon je eigen glazen in als je een contractverbetering afslaat terwijl je een schorsing uitzit van een jaar. Ik vind dat hij al in zijn handjes mag klappen dat Ajax om de tafel gaat met een voorstel tot meer salaris.

Zoals ik al dacht was het grote interview in de Telegraaf dus gewoon eigen belang om zijn straat schoon te vegen. Achterliggende gedachte kan zijn dat de Africa-cup eraan komt en hij daar via Ajax wil keepen. Mooi weer praatje dus.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de keeper Onana fantastisch was maar als mens het niet meer verdiend om onder de lat te staan bij Ajax.
Heb het idee (en ook al eens langs zien komen) dat er vooral ook allerlei zaakwaarnemers/familieleden bij betrokken zijn die allemaal mee willen profiteren en zich overal mee bemoeien.

Zou onder andere de reden zijn dat Lyon ook de stekker er uit heeft getrokken.

Zonde dat hij dat toelaat, is uiteindelijk toch zijn eigen carriere waar het om gaat.
Contract verlengen, goed seizoen in de CL draaien, dan komt er ook nog weleen club met een transfersom en kan je door de voordeur weg.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 12:19 
Erelid

Kan allemaal kloppen wat je zegt over zijn entourage maar uiteindelijk beslis jij als speler hierover.
Ik vind het ook geen argument meer omdat deze soap al langer duurt dus iedereen had ook tot bezinning kunnen komen. Ze weten wat ze doen of gedaan hebben.

Zeker als je dan in een interview mooi weer speelt en zegt open te staan voor Ajax. Dit had hij intern moeten aangeven en laten blijken tijdens de onderhandelingen maar toen zat er een andere Onana.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 13:07 

Kan allemaal kloppen wat je zegt over zijn entourage maar uiteindelijk beslis jij als speler hierover.
Ik vind het ook geen argument meer omdat deze soap al langer duurt dus iedereen had ook tot bezinning kunnen komen. Ze weten wat ze doen of gedaan hebben.

Zeker als je dan in een interview mooi weer speelt en zegt open te staan voor Ajax. Dit had hij intern moeten aangeven en laten blijken tijdens de onderhandelingen maar toen zat er een andere Onana.
De speler is verantwoordelijk. Het is gewoon dat andere clubs het geen bal interesseert hoe ze weggaan bij hun vorige club. Of ze nou een transfersom moeten betalen aan de andere club of tekengeld aan de speler. Bij tekengeld is het vaak minder dan transfersom en minder teken geld dus dat is voor hen ook voordeliger. Zulk gedrag komt een speler dus gewoon mee weg, en wordt er in principe juist beter van door meer tekengeld.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 14:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Andre Onana hervat training bij A-selectie
https://www.ajax.nl/artikelen/andre-ona ... -selectie/

BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 14:11 
Erelid

Traint weer mee met het 1e. Denk niet dat hij gaat verlengen, maar dat ze dit jaar dan toch inzien dat we zon goed elftal hebben om sportief echt wat neer te gaan zetten, dat je Onana wel eens nodig kan gaan hebben. Kan het op sportief vlak begrijpen.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 14:27 

RogerGarcia schreef:
Traint weer mee met het 1e. Denk niet dat hij gaat verlengen, maar dat ze dit jaar dan toch inzien dat we zon goed elftal hebben om sportief echt wat neer te gaan zetten, dat je Onana wel eens nodig kan gaan hebben. Kan het op sportief vlak begrijpen.
Eens. Met welke keeper heb je de meeste kans op sportief succes? Pasveer of Onana?

Laat Onana zijn misgelopen transferopbrengsten maar goed maken door CL prestaties, zodat Ajax via die weg flink wat inkomsten kan genereren.

BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 15:46 

Ik snap hier niks van. Hou hem zover mogelijk weg bij het eerste aub.

Eer dat hij wedstrijdfit is dan is hij weer weg naar de Afrika cup. Laat Pasveer maar lekker keepen of haal een nieuwe keeper in de winterstop als je denkt dat dat je kansen enorm vergroten (ik denk het niet).

BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 15:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik heb mijn grote twijfels bij Onana. Veel supporters doen alsof hij 1, 2, 3 weer grootse prestaties kan neerzetten die ons ver kunnen gaan brengen in Europa. Ik denk dat hij er fysiek noch mentaal klaar voor is en dat zijn carrière bij Ajax als een nachtkaars uit zal gaan, zoals San Francisco terecht opmerkt ook door de Afrika Cup. Maar we gaan het zien. Momenteel is er geen reden om iemand anders in het doel te zetten dan Pasveer.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 916 berichten ]  Vorige   1 33 34 35 36 37  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00