Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2211 berichten ]  Vorige   1 82 83 84 85 86 89  Volgende

Wat is het draagvlak van Ten Hag?
Peiling eindigde op 24 jan 2021 18:51
Doet het naar behoren, we staan immers bovenaan  0%  [ 0 ]
Het kan beter, maar het is geen reden om de trainer te ontslaan  39%  [ 11 ]
Tot het einde van het seizoen doorgaan met Ten Hag, dan afscheid nemen  29%  [ 8 ]
Per direct afscheid nemen, Ajax kan meer bereiken met een andere trainer  32%  [ 9 ]
Anders  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Erik ten Hag: Hoofdtrainer
BerichtGeplaatst: 08 jun 2021 21:44 

Heeft een hele slechte periode van begin 2020 tot maart, toen corona kwam gehad. Waren natuurlijk wel veel blessures en dergelijke.

Ook het begin van afgelopen seizoen was matig. Heeft met Klaassen op 10 en Alvarez op het middenveld toch de boel aan het draaien gekregen.

Naast goede resultaten heeft hij ook talenten als Gravenberch, Timber en Rensch ingepast en daarmee een stevige basis gezet voor komend seizoen.

Als ten Hag de boel goed weet te managen komend seizoen en Overmars doet zijn werk goed voorzie ik een mooi seizoen, met hopelijk overwintering in de Champions League.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 22:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Die (ex)trainer van AS Roma die zichzelf een tactisch meesterbrein achtte tegen AJAX wordt de nieuwe coach van Tottenham.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... coach.html

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 13:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Romano blijft TH gewoon bij AJAX. Niets anders verwacht ook.
https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 7494306819

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Het ontslag van F de Boer is aanstaande dus zal de roep om Ten Hag als bondscoach hard gaan toenemen, verwacht ik. Ik hoop dat Ten Hag er niet voor open staat.

Droomkandidaat Bosz heeft getekend bij Lyon, Ten Hag heeft bijgetekend bij Ajax, Koeman zit nog bij Barca dus een mooi klusje voor Cocu.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het ontslag van F de Boer is aanstaande dus zal de roep om Ten Hag als bondscoach hard gaan toenemen, verwacht ik. Ik hoop dat Ten Hag er niet voor open staat.

Droomkandidaat Bosz heeft getekend bij Lyon, Ten Hag heeft bijgetekend bij Ajax, Koeman zit nog bij Barca dus een mooi klusje voor Cocu.
Ik hoop het niet, dan krijg je nog meer van hetzelfde. Als je niet die drie wil neem dan Frazer of Grim. Als je wat anders wil is Low binnenkort vrij. Wil je iemand die al wel vast ligt, van Marwijk coacht nu de UAE. Misschien kan je die nog terughalen.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 16:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Grim en Fraser hebben ook bijgetekend of een nieuwe club dus die zullen het ook niet worden.

Mij kan het eigenlijk niet zoveel schelen als ze maar van Ten Hag afblijven. Ik denk ook niet dat het allemaal aan de coach ligt of lag. Onder Koeman was het ook niet zo fantastisch. Je hebt gewoon net te weinig klasse en zeker voorin is het te weinig.

Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik het trio Blind, De Ligt en De Jong belangrijk maken. Team om hem vormen.

Ook in de KNVB zelf is het amateuristisch ingesteld.... Ben benieuwd wie er op 1 september voor de groep staat.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 16:50 

Ben ook zeer benieuwd. Zal er toch wel weer een worden uit het old boys network. Van Bronckhorst, Cocu of Stam. Met Kuijt als assistent.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 16:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Grim en Fraser hebben ook bijgetekend of een nieuwe club dus die zullen het ook niet worden.

Mij kan het eigenlijk niet zoveel schelen als ze maar van Ten Hag afblijven. Ik denk ook niet dat het allemaal aan de coach ligt of lag. Onder Koeman was het ook niet zo fantastisch. Je hebt gewoon net te weinig klasse en zeker voorin is het te weinig.

Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik het trio Blind, De Ligt en De Jong belangrijk maken. Team om hem vormen.

Ook in de KNVB zelf is het amateuristisch ingesteld.... Ben benieuwd wie er op 1 september voor de groep staat.
Grim of Fraser afkopen kost niet zoveel, dus dat vind ik geen reden waarom ze het wel ofniet worden. Ten Hag heeft ook net bijgetekend, dus die zal het dan toch ook niet worden. En waarschijnlijk een hogere afkoopsom.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 14:49 

Seizoenskaart: 401
Vooral voorin zitten we straks ruim in ons jasje (al komt Antony pas later terug en gaat Neres misschien nog weg). Benieuwd of hij iedereen tevreden kan houden, mooie uitdaging voor hem.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 20:18 
Erelid

Dit is een aanval van niks zo met Tadic, Haller en Berghuis. Zit niks geen verrassing, snelheid of diepgang in. Hier kijk ik niet met plezier naar.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 21:10 

RogerGarcia schreef:
Dit is een aanval van niks zo met Tadic, Haller en Berghuis. Zit niks geen verrassing, snelheid of diepgang in. Hier kijk ik niet met plezier naar.
De (afgekeurde) 1-1 vond ik anders een prachtige aanval. Jammer dat Tadic net buitenspel stond.
Maar Haller is inderdaad een drama. misschien kan TH Berghuis eens op 10 proberen als Antony erbij is als er geen nieuwe middenvelder gehaald word.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 21:52 
Erelid

Ben ik ook wel benieuwd naar, Berghuis op 10.

Sluit trouwens ook niet uit dat Tadic Haller nog uit de spits gaat spelen, zeker als Neres ineens blijft.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:36 

Dure 22 miljoen dan. Haller moet echt verkocht worden.

100% dat Ten Hag gaat teruggrijpen op Alvarez. En terecht. Organisatie was om te janken en daar is onze Mexicaan sterk in.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 09:24 

Seizoen is nog niet begonnen en hij begint alweer te raaskallen met de fitheid van de spelers. Het gaat om kwaliteit. Zolang spelers als Klaassen en Haller basisspelers zijn zal AJAX nooit Europees aan de weg timmeren zoals de ambitie is. Beiden zwaar ondermaats op alle vlakken.
Klaassen en Haller zullen in de nationale competitie wel genoeg gaan scoren tegen clubs als nec enz.. Als het erop aankomt heb je niks aan die gasten.
Het ligt puur aan de kwaliteit van de spelers. Haal een goede spits en vervang koorknaap Klaassen door een technisch begaafde speler met inzicht en de wereld ziet er al heel anders uit.
Heb het elders al geopperd; als AJAX geen middenvelder meer wil halen probeer dan Berghuis eens op de 10 als Antony er weer is. Zet er desnoods 2 pure controleurs achter. Niet ideaal maar alles is beter dan het middenveld van gisteren.
Tadic in de spits en Neres (of aankoop) op links. Snelheid op de vleugels is een must. Haller op de tribune. Gooi dan maar liever Rasmussen, die nog veel te kort komt maar meer voetbal in zijn kleine teen heeft dan Haller in zijn logge lijf, voor de leeuwen. Helaas lijkt Ten Hag geen fan van Rasmussen te zijn. Als je Martha boven Rasmussen verkiest klopt er iets niet in je bovenkamer. Martha komt nog veel meer tekort, dat is nog een kind.
Helaas denk ik dat Ten Hag Alvarez uit de hoge hoed gaat toveren. Een middenveld met de non voetballers Alvarez en Klaassen is echt horror. De doodsteek van attractief creatief snel, kortom mooi voetbal.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 17:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Die fitheid van de spelers is toch een volkomen legitieme verklaring voor het verval van de spelers. Gezien de zomerprogramma's van de vele internationals was er ook niet veel ruimte om het anders aan te pakken. En om nu met jongens als Neres, Jensen, Ekkelenkamp en Rensch te starten puur omdat zij wel de hele voorbereiding mee hebben gedraaid en fitter zijn had ongetwijfeld ook een hoop gezeik opgeleverd. Volgens mij ziet Ten Hag de wedstrijd om de JCS als een soort extra mogelijkheid om wedstrijdritme op te laten doen door de vaste elf.

Neemt niet weg dat Ten Hag straks lastige keuzes moet gaan maken. Wat wordt de positie van Blind in het elftal, wat te doen met probleemgeval Haller en gaat Antony of Berghuis straks in de basis starten in de CL.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 20:17 

Die fitheid van de spelers is toch een volkomen legitieme verklaring voor het verval van de spelers. Gezien de zomerprogramma's van de vele internationals was er ook niet veel ruimte om het anders aan te pakken. En om nu met jongens als Neres, Jensen, Ekkelenkamp en Rensch te starten puur omdat zij wel de hele voorbereiding mee hebben gedraaid en fitter zijn had ongetwijfeld ook een hoop gezeik opgeleverd. Volgens mij ziet Ten Hag de wedstrijd om de JCS als een soort extra mogelijkheid om wedstrijdritme op te laten doen door de vaste elf.

Neemt niet weg dat Ten Hag straks lastige keuzes moet gaan maken. Wat wordt de positie van Blind in het elftal, wat te doen met probleemgeval Haller en gaat Antony of Berghuis straks in de basis starten in de CL.
Ik vind het een slap excuus. Ten Hag moet ervoor zorgen dat de spelers vanaf het begin fit zijn. Dat het nog niet soepel loopt in het begin is verklaarbaar, maar fysiek moeten de spelers in orde zijn.
Bij de allereerste training moet een evt. achterstand toch al duidelijk zijn. Alles wordt gemeten. Dan laat ik ze de eerste week/weken maar lopen, lopen en nog eens lopen. Maar bij de eerste officiële wedstrijd moeten ze fit zijn.
Flauw te zeggen dat AJAX pas in september fit is en te wijzen naar de internationals. Ten Hag heeft ervoor te zorgen dat ze op tijd fit zijn.
Los daarvan, wat ben je voor 'n slapjanus als jezelf laat verslonzen in de vakantie. Je bent het hele jaar prof.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 20:22 
Erelid

Veel te makkelijk...

Als Ten Hag nu ervoor had gezorgd dat iedereen topfit was, was het aan het einde van het seizoen in elkaar geklapt. Vergeet ook niet wat voor zwaar seizoen het afgelopen seizoen was, dat later begon en bijna geen winterstop had door corona.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 20:46 

Een enkeling hier is het enigszins kwijt. De man leidt de club in zijn 2 volledige seizoenen naar de dubbel. Europees mis je net de glorie door een treuzelende keeper. En in April door een proppenvanger. De club heeft spelers verkocht aan Barca, MUFC, Juve, Chelsea.

Een club van ons formaat kan niet ieder seizoen met de grote jongens meedoen. Dat spreken ze wel uit, maar het doel zal zijn om in 2024 in CL nieuwe opzet erbij te zijn.

Aan Overmars en Ten Hag de taak weer voor een weerbare selectie te zorgen.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 22:30 

renemar schreef:
Ik vind het een slap excuus. Ten Hag moet ervoor zorgen dat de spelers vanaf het begin fit zijn. Dat het nog niet soepel loopt in het begin is verklaarbaar, maar fysiek moeten de spelers in orde zijn.
Bij de allereerste training moet een evt. achterstand toch al duidelijk zijn. Alles wordt gemeten. Dan laat ik ze de eerste week/weken maar lopen, lopen en nog eens lopen. Maar bij de eerste officiële wedstrijd moeten ze fit zijn.
Flauw te zeggen dat AJAX pas in september fit is en te wijzen naar de internationals. Ten Hag heeft ervoor te zorgen dat ze op tijd fit zijn.
Los daarvan, wat ben je voor 'n slapjanus als jezelf laat verslonzen in de vakantie. Je bent het hele jaar prof.
Veel te kort door de bocht natuurlijk. Kijk eens naar de situatie en oordeel dan nog eens. Met Stekelenburg, Blind en Tagliafico zijn bijna iedere wedstrijd in actie gekomen voor hun land op het eindtoernooi en zijn later ingestroomd na een korte vakantie. Want ja, ook dit zijn mensen die vakantie nodig hebben en het hoofd leeg moeten maken. Tijd met de familie doorbrengen (die ze tijdens een eindtoernooi heel weinig zien) en ook fysiek even moeten ontspannen. Super logisch en terecht me dunkt. Deze drie spelers hebben nog enigszins wedstrijdritme behouden en opgebouwd. Dit in tegenstelling tot Martinez, Berghuis, Gravenberch, Timber en Klaassen. Die hebben maar een beetje getraind, gereisd en weinig wedstrijden gespeeld. Ze hebben dus niet echt rust gehad, maar ook geen ritme behouden. Daarna zijn zij op vakantie gegaan en de weg terug om weer fit te worden is dan langer. Dat heeft niets met laten verslonzen te maken. Daar geloof ik niet in, niemand is met overgewicht teruggekomen of is losgegaan tijdens zijn vakantie.

Tot slot heb je dan Alvarez en Antony die vrijwel alles hebben gespeeld en tot de finales zijn gereikt. Zij hebben wel ritme behouden, maar hebben vrijwel geen rust gehad. Antony krijgt een paar dagen en Alvarez zat tijdens de JCS alweer op de bank. Wedstrijdfit zullen ze wel weer (snel) zijn, maar een moment om te ontladen is er niet geweest. Dat is niet gezond en ik sluit niet uit dat die rekening later nog komt wanneer ze geen periode vrij krijgen. Zoals Ajax dat wel eens vaker gaandeweg het seizoen heeft gedaan, even wegsturen wanneer het programma het toe laat.

Als iemand zijn elftal goed prepareert op fysiek gebied dan is Ten Hag het wel. Vorig jaar was het elftal ook behoorlijk fit. Tijdens de corona-periode heeft Ajax het heel slim opgebouwd met die verschillende trainingsblokken met rust tussendoor. Waar PSV moest rouleren kon Ajax met de sterkste elf blijven aantreden in de beslissende maanden. En dan heb ik het dus over conditioneel fit, het gas kunnen blijven geven tot het eind. Dat staat los van zo'n blessure van Kudus die vervolgens niet op waarde is geschat door de medische staf. Dat heeft niets met de conditie te maken.

Ten Hag is geen tovenaar, die ze zomaar even fit kan krijgen in een handomdraai. Die heeft te maken met omstandigheden waar hij geen invloed op heeft. Ieder trainingsschema wordt op maat gemaakt en al die spelers hebben een gepersonaliseerd schema gekregen. Ten Hag heeft herhaaldelijk te kennen geven dat spelers niet altijd in staat waren om de oefenvormen die hij voor ogen had uit te voeren. Dat ze fysiek nog niet ver genoeg waren. Dat ligt mogelijk ook aan de manier waarop de bondscoaches hebben getraind, daar heb je verder 0,0 invloed op. Maar je hebt daar uiteindelijk wel mee te dealen en het op te lossen als clubcoach.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 09:43 

Dan moet hij alleen fitte spelers opstellen. Iemand die niet fit is niet laten spelen tijdens wedstrijden waar er iets op het spel staat. Een prof hoort fit te zijn. Daar moet de technische staf en de speler in kwestie voor zorgen. AJAX is reeds vanaf eind juni in training. Alsof Ten Hag geen 11 fitte spelers kon opstellen tegen Psv. Ten Hag zegt toch ook altijd dat AJAX 20 "basisspelers" heeft.
Dan maar zonder Blind en Klaassen maar wel met fitte jongens.
Spelers die niet fit zijn na de voorbereiding is schandalig. Dan moeten ze maar meer/harder trainen.
De internationals hebben ook al vrij gehad na het afgelopen seizoen en voor de eindtoernooien. Moet Antony nu nog leuk 3 weken met vakantie? Onzin, die heeft hij gehad.
Dat gepamper altijd. Typisch iets van deze tijd. Altijd naar excuses zoeken.
Neem van mij aan dat internationals van clubs uit de grote landen de eerste officiële wedstrijd van het seizoen fit zijn, of niet spelen. Niet wel laten spelen en achteraf miepen dat de voorbereiding nog niet af is.
We hebben ons jarenlang moeten kwalificeren voor de CL. Hoe kort was toen de voorbereidingstijd voor de eerste officiële wedstrijd?

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 13:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
ajax28335 schreef:
Een enkeling hier is het enigszins kwijt. De man leidt de club in zijn 2 volledige seizoenen naar de dubbel. Europees mis je net de glorie door een treuzelende keeper. En in April door een proppenvanger. De club heeft spelers verkocht aan Barca, MUFC, Juve, Chelsea.

Een club van ons formaat kan niet ieder seizoen met de grote jongens meedoen. Dat spreken ze wel uit, maar het doel zal zijn om in 2024 in CL nieuwe opzet erbij te zijn.

Aan Overmars en Ten Hag de taak weer voor een weerbare selectie te zorgen.
90% eens. Het is de taak van Overmars om weerbare selectie te verzorgen, niet die van Ten Hag. Hij is een passant waar Overmars blijkbaar al te veel naar luistert als je kijkt naar bepaalde aankopen (Promes, Klaiber, Labyad, Marin en Haller).

Daarnaast is het fantastisch dat er spelers wordt verkocht aan de grote clubs, maar wel voor gigantisch veel geld. Dat geld zie ik i.m.o. te weinig herinvesteert worden. Of sterker nog, het wordt al jaren verkeerd geherinvesteerd in spelers waarbij je bij voorbaat al weet dat zij niet gaan slagen. Denk maar aan bovenstaand rijtje. En dan mis je nog opperbaas Maggalan.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 13:48 

renemar schreef:
Dan moet hij alleen fitte spelers opstellen. Iemand die niet fit is niet laten spelen tijdens wedstrijden waar er iets op het spel staat. Een prof hoort fit te zijn. Daar moet de technische staf en de speler in kwestie voor zorgen. AJAX is reeds vanaf eind juni in training. Alsof Ten Hag geen 11 fitte spelers kon opstellen tegen Psv. Ten Hag zegt toch ook altijd dat AJAX 20 "basisspelers" heeft.
Er is een verschil tussen fit en wedstrijdfit. Niemand is te zwaar of ongetraind teruggekomen. Luister de Corpodcast maar eens terug met Blind, die heeft kort genoten en daarna is ook weer gezonder gaan eten en lopen. Ook tijdens zijn vakantie dus. Daarbij, wat als een Blind of Klaassen die voor 80% fit is beter zijn dan een Taylor of Jensen die 100% fit zijn. Kies je dan nog steeds voor de meest fitte spelers?
Spelers die niet fit zijn na de voorbereiding is schandalig. Dan moeten ze maar meer/harder trainen. De internationals hebben ook al vrij gehad na het afgelopen seizoen en voor de eindtoernooien. Moet Antony nu nog leuk 3 weken met vakantie? Onzin, die heeft hij gehad.
Neem van mij aan dat internationals van clubs uit de grote landen de eerste officiële wedstrijd van het seizoen fit zijn, of niet spelen. Niet wel laten spelen en achteraf miepen dat de voorbereiding nog niet af is.
We hebben ons jarenlang moeten kwalificeren voor de CL. Hoe kort was toen de voorbereidingstijd voor de eerste officiële wedstrijd?
Ultieme dooddoener: moeten ze maar meer en harder trainen/werken/etc. Dan heb je gewoon te weinig kaas gegeten van de fysieke processen in een lichaam. Niet erg, maar roep dan niet zo stellig dat het een kwestie is van harder of meer trainen. Dat is gewoon niet waar, dat is je reinste onzin. De rekening krijg je altijd gepresenteerd, vroeg of laat. Daarbij mag er ook best wat ruimte zijn voor de menselijke maat. Die spelers kunnen er ook niets aan doen dat ze zoveel wedstrijden moeten spelen. Ik vind het niet verwijtbaar dat ze ook land ten dienst willen staan tijdens eindtoernooien. Dat is hun goed recht en ook daar doen ze bruikbare ervaringen op wat hen als speler rijper maakt. Ajax profiteert er in zekere zin dus ook van, ondanks dat het ook enkele nadelen met zich meebrengt. Juist dat moet je accepteren, anders zoek je naar smoesjes en excuses.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 15:14 

renemar schreef:
Er is een verschil tussen fit en wedstrijdfit. Niemand is te zwaar of ongetraind teruggekomen. Luister de Corpodcast maar eens terug met Blind, die heeft kort genoten en daarna is ook weer gezonder gaan eten en lopen. Ook tijdens zijn vakantie dus. Daarbij, wat als een Blind of Klaassen die voor 80% fit is beter zijn dan een Taylor of Jensen die 100% fit zijn. Kies je dan nog steeds voor de meest fitte spelers?
Spelers die niet fit zijn na de voorbereiding is schandalig. Dan moeten ze maar meer/harder trainen. De internationals hebben ook al vrij gehad na het afgelopen seizoen en voor de eindtoernooien. Moet Antony nu nog leuk 3 weken met vakantie? Onzin, die heeft hij gehad.
Ultieme dooddoener: moeten ze maar meer en harder trainen/werken/etc. Dan heb je gewoon te weinig kaas gegeten van de fysieke processen in een lichaam. Niet erg, maar roep dan niet zo stellig dat het een kwestie is van harder of meer trainen. Dat is gewoon niet waar, dat is je reinste onzin. De rekening krijg je altijd gepresenteerd, vroeg of laat. Daarbij mag er ook best wat ruimte zijn voor de menselijke maat. Die spelers kunnen er ook niets aan doen dat ze zoveel wedstrijden moeten spelen. Ik vind het niet verwijtbaar dat ze ook land ten dienst willen staan tijdens eindtoernooien. Dat is hun goed recht en ook daar doen ze bruikbare ervaringen op wat hen als speler rijper maakt. Ajax profiteert er in zekere zin dus ook van, ondanks dat het ook enkele nadelen met zich meebrengt. Juist dat moet je accepteren, anders zoek je naar smoesjes en excuses.
Goed te lezen dat we in jouw persoon dan waarschijnlijk wel iemand hier hebben die kaas heeft gegeten van fysieke processen in een lichaam.
In de voorbereiding moet inhoud gekweekt worden. Tijdens het seizoen, als de spelers topfit zijn, kun je doseren.
misschien zijn ze in net buitenland ook niet achterlijk wat dit betreft. Waarom hebben dan heel veel spelers die naar een topcompetitie gaan zoveel moeite zich aan te passen?
Donny vd Beek schijnt nu fysiek ook veel sterker te zijn. Dat komt niet van chillen op de bank.
Waarom wordt Tadic altijd als voorbeeld aangehaald? Omdat hij ook voor zichzelf traint, omdat hij meer doet voor zijn lichaam dan alleen strikt op de club. Dan ben je met topsport bezig. Kwestie van mentaliteit en er alles voor doen om zo fit mogelijk te zijn. Waarom kan Tadic dat wel en anderen blijkbaar niet? Wanneer heeft Tadic de rekening gepresenteerd gekregen de laatste seizoenen?
Over onzin gesproken.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 15:30 

Appels en peren. Donny zal nooit een lichaam als dat van Tadic krijgen. Genen, belastbaarheid.

Donny speelde amper, dus kon Donny spiermassa kweken. Trainen + alles spelen + gym zou hij niet trekken.

Niet iedereen kan belast worden als Zlatan, Lewandowski, Ronaldo, Tadic. Is ook niet nodig. Jongens als Antony en Mazraoui gaan niet beter spelen met meer massa.

Ten Hag had vorig seizoen een fitte, belastbare selectie. Na de zomer die de meeste spelers hebben gehad is het logisch dat ze nu minder weerbaar zijn. Dat is maatwerk. In Augustus hoeft Ajax niet te pieken. PSV bijv. wel.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2021 11:34 

ajax28335 schreef:
Appels en peren. Donny zal nooit een lichaam als dat van Tadic krijgen. Genen, belastbaarheid.

Donny speelde amper, dus kon Donny spiermassa kweken. Trainen + alles spelen + gym zou hij niet trekken.

Niet iedereen kan belast worden als Zlatan, Lewandowski, Ronaldo, Tadic. Is ook niet nodig. Jongens als Antony en Mazraoui gaan niet beter spelen met meer massa.

Ten Hag had vorig seizoen een fitte, belastbare selectie. Na de zomer die de meeste spelers hebben gehad is het logisch dat ze nu minder weerbaar zijn. Dat is maatwerk. In Augustus hoeft Ajax niet te pieken. PSV bijv. wel.
Wie heeft het over beter spelen of meer massa? Een prof heeft er, samen met de technische staf, voor te zorgen dat hij voor de eerste officiële wedstrijd fit is tenzij er sprake is van een blessure. Dat wil niet zeggen dat hij goed speelt.
Iedere speler is anders maar dat wil niet zeggen dat hij niet fit hoeft te zijn. Is toch ongelooflijk dat een prof geen 90 minuten kan volhouden.
Als het nou nog iemand als Messi is die door zijn surplus aan klasse wedstrijden beslist kan ik daar nog inkomen. Maar iemand als Klaassen? Zijn werkethos is normaliter juist het enige dat goed bij hem is. Valt dat weg blijft er een voetballer hooguit voor de middenmoot over. Voetballend is hij niks beter dan een middenvelder van Twente, Groningen of Willem 2. Zet hem in zo'n ploeg en hij valt niet op.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2211 berichten ]  Vorige   1 82 83 84 85 86 89  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00