Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kristian Hlynsson
BerichtGeplaatst: 10 jan 2020 16:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Transfernieuws Ajax: Amsterdammers halen IJslandse jeugdinternational
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... erdam.html

Berichtonderwerp: Re: Kristian Hlynsson
BerichtGeplaatst: 25 jan 2022 10:00 
Beheerder

Contract tot 2026.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... anger-vast

BerichtGeplaatst: 08 nov 2023 16:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Overgeheveld naar het 1e. https://www.ajax.nl/artikelen/hlynsson- ... -selectie/

BerichtGeplaatst: 06 dec 2023 22:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
PFFFF de Boer (Ronald) moet ook zijn mond houden en nadenken als hij wat roept in de media.
Hij kan uitgroeien tot een type Litmanen.

Je moet wel heel goed zijn om met Litmanen vergeleken te gaan worden. Deze Hlynsson zie ik nog lang niet slagen. Ik vind met name zijn handelingssnelheid te laag. Afgelopen zondag ook vaak balverlies door traag of verkeerd handelen. Maakt ook vaak de verkeerde keuzes met name acties maken als het niet kan. Fysiek komt hij ook tekort.

Ik vind Hlynsson meer hebben van een type Klaassen.

Bij Litmanen was juist bijna alles goed. Oogde vaak vrij simpel maar hij is zo goed.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2023 22:06 
Beheerder

Ja, eens dat Hlynsson me aan Klaassen doet denken. Loopacties maken, op de juiste plek staan. Wellicht kan hij technisch nog groeien, maar de gelijkenis met Litmanen zie ik totaal niet.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2023 22:53 

(...) Bij Litmanen was juist bijna alles goed. Oogde vaak vrij simpel maar hij is zo goed.
In welk elftal speelde Litmanen op zijn 19de?

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 08:15 
Beheerder

Fier Koen schreef:
(...) Bij Litmanen was juist bijna alles goed. Oogde vaak vrij simpel maar hij is zo goed.
Geen eerlijke vergelijking aangezien iedere prutser door een buitenlandse club wordt overgenomen.
Litmanen debuteerde op zijn 16e, was op zijn 18e al een international en verkozen tot talent van het jaar. Op zijn 19/20e voetballer van het jaar in Finland.
Ook is het geen vergelijking tussen het soort speler die Litmanen was en Hlynsson is.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 09:43 

Ik weet niet hoe ik hem moet inschatten. Lijkt mij een hele lieve ingetogen jongen. Meer potentie dan Klaassen, al is daar niet veel voor nodig. Heeft scorend vermogen maar ook een beetje een "dooie". Niet iemand die de kastanjes uit het vuur voor de ploeg sleept.
Op 10 zie ik i.i.g veel liever een creatieve speler. Wellicht kan hij als 8 uit de voeten. Balvast, technisch redelijk met groot loopvermogen. Moet fysiek nog veel beter worden. Bruikbaar maar imo niet als 10.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 10:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
renemar schreef:
Ik weet niet hoe ik hem moet inschatten. Lijkt mij een hele lieve ingetogen jongen. Meer potentie dan Klaassen, al is daar niet veel voor nodig. Heeft scorend vermogen maar ook een beetje een "dooie". Niet iemand die de kastanjes uit het vuur voor de ploeg sleept.
Op 10 zie ik i.i.g veel liever een creatieve speler. Wellicht kan hij als 8 uit de voeten. Balvast, technisch redelijk met groot loopvermogen. Moet fysiek nog veel beter worden. Bruikbaar maar imo niet als 10.
Net als Klaassen iemand die beter zou renderen in een systeem met de punt naar achteren denk ik. Maar daar moet je het materiaal voor hebben. Hebben we niet. Een goede creatieve 10 overigens überhaupt niet, maar dat terzijde. In de huidige staat van Ajax is deze jongen desondanks wel een lichtpuntje.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 10:34 
Erelid

Fier Koen schreef:

Dat maakt bij jou toch niks uit? Een speler moet zijn eigen kwaliteiten ontplooien, lees ik vaak in jouw posts. Eigen initiatief nemen etc. Nu opeens doet het er wel toe in welk elftal Litmanen speelde?

Ken jij de geschiedenis van Litmanen? Die kwam op proef bij Ajax en ene Van Gaal wist na 1 wedstrijd genoeg. Nota bene in een wedstrijd tegen Amateurs in een veredeld jeugdteam en/of reservespelers.

Je kunt spelers altijd individueel beoordelen en dan ook nog kijken hoe ze in teamverband functioneren. Wel of geen loopacties maken, balbehandeling, overzicht en juist handelen op het juiste moment doet niet ter zake in wat voor elftal je speelt. Ik zie Hlynsson vaak te lang met de bal lopen en loopt zich vast, te vaak de drukte in draaien en verdedigend heel kwetsbaar.

Als je dan durft dit met Litmanen te vergelijken, ben je niet goed bij je hoofd.

De enige kwaliteit die Hlynsson heeft, is dat hij redelijk vaak goed positie kiest in de zestien, zoals Klaassen dit ook had.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 11:24 

Dat maakt bij jou toch niks uit? Een speler moet zijn eigen kwaliteiten ontplooien, lees ik vaak in jouw posts. Eigen initiatief nemen etc. Nu opeens doet het er wel toe in welk elftal Litmanen speelde? (... )
Laat ik de vraag anders stellen.
Wat presteerde Litmanen op zijn 19de?
(...) Ken jij de geschiedenis van Litmanen? (...)
Ja.
(...) De enige kwaliteit die Hlynsson heeft, is dat hij redelijk vaak goed positie kiest in de zestien, zoals Klaassen dit ook had.
Hij heeft ook een goed schot.
(...) Als je dan durft dit met Litmanen te vergelijken, ben je niet goed bij je hoofd. (...)
Je kunt best vergelijken maar vergelijk dan in de juiste context.
Geen speler van 19 vergelijken met een topspeler waar we de carriere van kennen.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 11:42 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij is nog maar 19, en op dit moment onze beste middenvelder.
We moeten hem echt koesteren, vind ik.
In 10 duels 4 goals is niet slecht als broekie.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 12:36 
Erelid

renemar schreef:
Ben het met je eens, maar toch heeft hij wel meer karakter dan we denken, denk ik. Gister ontwijkt hij ook de duels niet en gaat hij mee in de strijd. Hij is minder introvert dan een Rasmussen. En lijkt mij ook minder een dromer als Rensch en Taylor, maar dat is nog afwachten. Die waren bij hun debuut ook goed.

Wel eens met M0rfeo. Op dit moment, en de komende tijd, moeten we deze jongen koesteren. Een talent waar we niet veel van hadden verwacht, en nu toch kwaliteiten begint te vertonen.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 14:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Morfe0 schreef:
Hij is echt goed. De reden voor de wederopstanding van Ajax. Taakbewust, slim, bereid meters te maken en diepgang. Vergelijk dat eens met Mikautadze die maar wat doet en wat ie doet, vrij slecht doet.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 15:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake schreef:
renemar schreef:
Ben het met je eens, maar toch heeft hij wel meer karakter dan we denken, denk ik. Gister ontwijkt hij ook de duels niet en gaat hij mee in de strijd. Hij is minder introvert dan een Rasmussen. En lijkt mij ook minder een dromer als Rensch en Taylor, maar dat is nog afwachten. Die waren bij hun debuut ook goed.

Wel eens met M0rfeo. Op dit moment, en de komende tijd, moeten we deze jongen koesteren. Een talent waar we niet veel van hadden verwacht, en nu toch kwaliteiten begint te vertonen.
Ik ben het ook eens met Morfeo dat we hem moeten koesteren. Zeer intelligente speler die daarnaast ook veel arbeid verricht. Brengt energie en i.t.t. vele anderen blijft hij wel veel in beweging zonder bal. Of het nou is nadat hij net een pass verstuurd heeft of aan de andere kant van het veld staat. Verder is hij nog erg jong zoals Fier Koen zegt dus kan nog veel groeien. Niet alle talenten hoeven onder hun 22e door te breken. Frenkie de Jong kwam ook vrij laat vast bij het eerste bijvoorbeeld. Alleen echte supertalenten breken door op hun 17e en houden het dan ook vast zoals Seedorf en de Ligt. Bij Ajax moeten ze vaak jong doorbreken omdat de voorganger verkocht is.

Die Saibari van PSV zouden veel spelers zich aan moeten spiegelen. Breekt nu ook pas echt door en is ook 22.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 17:02 

marx_2 schreef:
Morfe0 schreef:
Hij is echt goed. De reden voor de wederopstanding van Ajax. Taakbewust, slim, bereid meters te maken en diepgang. Vergelijk dat eens met Mikautadze die maar wat doet en wat ie doet, vrij slecht doet.
:lol: :lol: :lol: Mikaudatze speelt ook zoveel.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 17:23 
Erelid

Morfe0 schreef:
Ik moet het nog zien. De lat ligt op dit moment een stuk lager dan wat we gewend waren dus wat is het referentiepunt? Ja hij valt nu positief op maar is en blijft dit goed genoeg? Ik vind hem niet dusdanig opvallen, dat hij onbetwist basisspeler is. Komt ook omdat de rest minder is en er een minder team staat maar individueel gezien moet ik het nog gaan zien.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 18:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
renemar schreef:
marx_2 schreef:
Morfe0 schreef:
Tja, ik beoordeel wat ik zie. Wat ik zie van Mikautadze is bedroevend, armetierig en slecht. Een miskoop pur sang. Vergelijk dat eens met Hlynsson. Een verschil van dag en nacht.

BerichtGeplaatst: 07 dec 2023 21:30 

(...) De lat ligt op dit moment een stuk lager dan wat we gewend waren dus wat is het referentiepunt? (...)
En wie is "we"?
Zij, die geboren zijn na 1990, zijn opgegroeid met een ander voetbal dan degene van voor 1965.
En hebben 'de lat nooit hoog zien liggen' en weten niet beter.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2023 09:03 

marx_2 schreef:
renemar schreef:
marx_2 schreef:

Tja, ik beoordeel wat ik zie. Wat ik zie van Mikautadze is bedroevend, armetierig en slecht. Een miskoop pur sang. Vergelijk dat eens met Hlynsson. Een verschil van dag en nacht.
Wij zien Mikaudatze alleen op de bank zitten. Nou ja, behalve jij. :lol:

BerichtGeplaatst: 08 dec 2023 09:12 
Erelid

Fier Koen schreef:
(...) De lat ligt op dit moment een stuk lager dan wat we gewend waren dus wat is het referentiepunt? (...)
En wie is "we"?
Zij, die geboren zijn na 1990, zijn opgegroeid met een ander voetbal dan degene van voor 1965.
En hebben 'de lat nooit hoog zien liggen' en weten niet beter.
Wat maakt dit uit? De lichting van Ten Hag in 2019 was ook zeer goed met spelers die na 1990 geboren zijn. Daar zou deze Hlynsson niet zomaar aansluiten en zeker geen basisplek hebben.

Ik zeg alleen dat de laatste jaren (na Ten Hag) het nivo gewoon een stuk minder is. Misschien zijn we wel eerder tevreden over een eigen speler omdat de rest gewoon ook niet veel beter is en van een minder nivo is.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2023 11:44 

Wat maakt dit uit? De lichting van Ten Hag in 2019 was ook zeer goed met spelers die na 1990 geboren zijn. (...)
Het ging mij niet over spelers.
Ik was in de veronderstelling dat jij met 'we' de supporters, fans en andere volgers bedoelde.

En om, als een van hen, een referentiekader te stellen, maakt het zeker uit wat je in het verleden hebt meegemaakt en gezien hebt.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2023 12:25 
Erelid

Fier Koen schreef:
Het ging mij niet over spelers. Ik was in de veronderstelling dat jij met 'we' de supporters, fans en andere volgers bedoelde.

En om, als een van hen, een referentiekader te stellen, maakt het zeker uit wat je in het verleden hebt meegemaakt en gezien hebt.
Ik wilde alleen maar zeggen dat deze selectie minder kwaliteit heeft en minder presteert dan bv onder Ten Hag. Bij het Ajax van 2019 was het nivo hoger waardoor je als talent ook moeilijker kon doorbreken en diegene die het lukte waren dan ook echte grote talenten.

Ik heb nu ook meer de indruk dat er talenten doorbreken omdat je niet veel beters hebt en dan is het ook des Ajax dat ze eigen spelers een kans geven. Hato is de uitzondering en dat is ook een groter talent dan bv Martha. Die laatste is simpelweg nog lang niet goed genoeg maar de aankopen vallen ook flink tegen.

BerichtGeplaatst: 08 dec 2023 12:44 

Ik wilde alleen maar zeggen dat deze selectie minder kwaliteit heeft en minder presteert dan bv onder Ten Hag. Bij het Ajax van 2019 was het nivo hoger waardoor je als talent ook moeilijker kon doorbreken en diegene die het lukte waren dan ook echte grote talenten.

Ik heb nu ook meer de indruk dat er talenten doorbreken omdat je niet veel beters hebt en dan is het ook des Ajax dat ze eigen spelers een kans geven. Hato is de uitzondering en dat is ook een groter talent dan bv Martha. Die laatste is simpelweg nog lang niet goed genoeg maar de aankopen vallen ook flink tegen.
Vier jaar geleden konden jonge talenten zich optrekken aan andere goede spelers in het elftal.
Nu moeten de ondermaatse spelers zich optrekken aan talenten.
Ook een wezenlijk verschil.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00