Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Calvin Raatsie
BerichtGeplaatst: 08 apr 2019 18:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax legt jeugdkeeper Calvin Raatsie vast
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... e-vast.htm

Berichtonderwerp: Re: Calvin Raatsie
BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 08:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Vertrekt transfervrij. Toch blijft dat zonde.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -ajax.html

Heb niet per se een goed beeld van zijn niveau, maar je hebt het liefste toch dat dit soort spelers die ook bij Jong Oranje zitten, gewoon door Ajax verkocht kunnen worden. Of desnoods kosteloos maar met een heel mooi doorverkooppercentage aan een Eredivisieclub een stap wordt gegund.

Nu heb je toch links en rechts best vaak wat gemist. Quinten Timber. Kasanwirjo. Nu een Musampa en Raatsie.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 11:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:

Heb niet per se een goed beeld van zijn niveau, maar je hebt het liefste toch dat dit soort spelers die ook bij Jong Oranje zitten, gewoon door Ajax verkocht kunnen worden. Of desnoods kosteloos maar met een heel mooi doorverkooppercentage aan een Eredivisieclub een stap wordt gegund.

Nu heb je toch links en rechts best vaak wat gemist. Quinten Timber. Kasanwirjo. Nu een Musampa en Raatsie.
Tja, als je iedereen contracten blijft geven en het komt er niet uit zit je ook met de gebakken peren. Ook al vrij veel keepers weggegaan ( bijvoorbeeld Jeffrey de Lange bij Twente, of Kotarski die dan wel een contract heeft ).

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 11:14 
Erelid

ibramovic89 schreef:

Een Musampa, Raatsie en Kasanwirjo verlengen had je verder niet veel opgeleverd. Die gasten die verdienen ook allemaal wel tussen de 100k en 200k als je ze wil verlengen op zo´n leeftijd. Eredivisieclubs gaan geen 2 of 3 ton betalen voor zulke spelers, omdat ze kwalitatief niet goed genoeg zijn. Verlengen zou je uiteindelijk meer gaan kosten dan opleveren. Bij sommige spelers is het niet erg dat ze uit contract lopen, dit zijn hele matige spelers.

Op bijvoorbeeld een Matusiwa, Zeefuik, Sierhuis en Timber vind ik andere verhalen. Die lieten wel degelijk zien dat ze iig goede Eredivisie spelers waren. Voor de 1e 3 heb je dan ook nog wel wat gevangen.

Van Timber blijft het wel zonde, maar ik denk wel degelijk dat Ajax geprobeerd heeft om hem te verlengen, kan me niet voorstellen van niet. Ik denk dat hij te weinig perspectief zag onder Ten Hag (en daar kan ik me zeker wat bij indenken). De vraag is alleen of de timing qua contractmanagement wel goed is geweest bij spelers als Quinten Timber, Brobbey, etc.

Ik hoorde dat Ajax nu ook het beleid heeft, verlengen of verkopen met 1 jaar contract. Ik ben benieuwd hoe stellig ze daarmee doorgaan.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 12:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Nouja. Zo'n Kasanwirjo had je toch ook prima transfervrij dan naar Groningen kunnen laten gaan met een doorverkooppercentage van 30/40%?

Mocht er dan net zo'n speler een leuke transfer maken naar de Bundesliga of Ligue 1 voor een miljoen of 2, pak je daar toch een mooi gedeelte van.

Maar zoals ik al zei: ik ben niet bekend met het niveau van Raatsie. Gaat me dan ook meer om het bredere principe. De manier waarop je omgaat met spelers die niet het niveau hebben voor Ajax 1, maar wel doorgroeimogelijkheden hebben om uiteindelijk in een Championship o.i.d. aan de slag te kunnen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00