Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1275 berichten ]  Vorige   1 45 46 47 48 49 51  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Mogelijke Aanwinsten
BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 09:03 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Jnp schreef:
Mooie suggestie, maar helaas niet haalbaar vrees ik.
Twee jaar huren?

BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 09:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hmm. Het is dat je gewoon met Haller 'zit' en realistisch gezien dit gewoon geen optie is wanneer je al zo'n dure speler hebt lopen voor de spitspositie.

Maar dat even daargelaten, zou ik het wel een hele interessante speler vinden. Heeft alles wat een Ajax spits zou moeten hebben. Sterk, wendbaar, snel, technisch goed onderlegd, balvaardig.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 10:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Jnp schreef:
Mooie suggestie, maar helaas niet haalbaar vrees ik.
Dit zou ik jaren geleden ook direct gezegd hebben maar waarom niet haalbaar?

Natuurlijk zal hij qua salaris moeten inleveren maar het is maar net hoe zo'n jongen er zelf in staat.
Wil hij een jaar (of 2 jaar) investeren in zichzelf bij Ajax? Hij heeft het afgelopen jaar nauwelijks gespeeld dus als hij naar een andere 'topclub' in Engeland verhuisd, wie zegt dan dat hij daar veel gaat spelen? Ook heeft hij onder Lampard zijn debuut gemaakt waarin hij best imponeerde maar hij heeft dit ook niet volgehouden.

Als je met een goed plan komt waarin CL zit, is het niet per definitie kansloos. En Ajax zelf moet ook goed afwegen of je 2 heel dure spitsen wil in de toch al 'dure' voorhoede.

BerichtGeplaatst: 13 jul 2021 22:42 
Erelid

Oké, je bent nooit kansloos natuurlijk. Zeker gezien de ontwikkelingen de laatste jaren niet. Maar dit is een jongen die ook echt wel naar Juventus of zo kan of als hij meer kans op speeltijd wil maken naar legio subtopclubs in grote competities.

Plus, zoals ibrahimovic89 ook al aangeeft, hoe groot is zijn kans op speeltijd bij ons eigenlijk? Haller gaat ook niet een jaar lang banken.

Nogmaals, wel een hele interessante naam.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2021 00:49 

Abraham kon ongetwijfeld wel elders in de PL een club krijgen. Is ook een home grown speler.
Volgens transfermarkt een geschatte waarde van 38 miljoen. U23 Engels international.

Daar betaald een Engelse middenmotor makkelijk een Haller-achtig bedrag voor waarschijnlijk. Ik zie ons niet nu weer een dergelijk bedrag voor een 2e spits uitgeven zo lang Haller hier is.

Denk dat ze eerder voor een talentvolle spits gaan die achter Haller gebracht gaat worden.

Alderweireld indien haalbaar voor een normaal bedrag zou ik er graag bij hebben. Met Blind/Martinez heb je dan een redelijk complementair centrum. Blind kan je dan eventueel nog naar het middenveld doorschuiven.

Er zijn wat geruchten geweest rond Ihattaren. Dat zie ik niet snel gebeuren. Die schijnt helemaal topfit terug te zijn en heeft speeltijd nodig. Kans is groot dat die bij ons gewoon op de bank zou komen te zitten. Gravenberch en Klaassen zijn vrijwel zeker van een basisplaats. Dan heb je Kudus, Alvarez en eventueel Blind voor de derde plek op het middenveld en kan je naar gelang de wedstrijd nog kiezen hoe het in te vullen.

Stoute droom is om een balletje op te gooien bij Ziyech. Die zit daar toch niet echt lekker op zn plek ondanks de CL winst. Misschien is die met een Tadic -achtig salaris wel te verleiden. Zal wel onhaalbaar zijn. Weet niet wat hij bij Chelsea aan salaris heeft en die hebben een jaar eerder nog 40 miljoen betaald. Verder zijn we op zijn positie goed bezet met Antony, Neres en dan Berghuis.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 12:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Gelukkig weet ik dat er nog wat staat te gebeuren wat betreft aankopen en verkopen.
Anders zou ik me enorm irriteren. :)

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 12:20 

Het zure is dat we al vaker hebben gehoord dat als optie 1 (Sulemana) het niet wordt, ze niet zomaar geld uit gaan geven aan een vergelijkbare speler, maar dan liever niks halen.

Ergens natuurlijk ook wel goed beleid om niet zomaar iets te halen. Maar tegelijkertijd ook een zwaktebod van de scouting / technische aankoopafdeling, als ze volledig op 1 paard wedden.

Er móet in ieder geval budget zijn. Want die 15 miljoen van Sulemana is nu vrij. Daar kan het niet aan liggen.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 16:40 

343 schreef:
Gelukkig weet ik dat er nog wat staat te gebeuren wat betreft aankopen en verkopen.
Vertel…..

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 17:22 
Beheerder

Ajaciedjuh schreef:
343 schreef:
Vertel…..
Mag niet specifiek, maar een zekere persona non grata gaat zeker weg.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 17:42 

Mooi dat er een akkoord lijkt te zijn met Lyon dan! ;)

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 18:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Las in de comments op AS ook dat er een artikel was over een keeper zijn zes jaar bij Ajax dat weggehaald was.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 19:08 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 schreef:
Ajaciedjuh schreef:
343 schreef:
Vertel…..
Mag niet specifiek, maar een zekere persona non grata gaat zeker weg.
Van de inkomende transfers welke positie?

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 19:17 
Beheerder

Mag ik niet zeggen, Morf. Sorry. Ik ben en blijf altijd gesloten in deze als me dat met nadruk wordt gevraagd.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 19:30 

343 schreef:
Mag ik niet zeggen, Morf. Sorry. Ik ben en blijf altijd gesloten in deze als me dat met nadruk wordt gevraagd.
Weet jij of Ajax Ihattaren nog steeds een interessante speler vindt? Zie je Ajax een move maken nu Schmidt de deur wagenwijd heeft opengezet?

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 20:21 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 schreef:
Dan zal ik een vraag stellen waarbij je niks prijs hoeft te geven dan alleen wat jij er van vind.
Word jij vrolijk van de speler waar Ajax mee bezig is om te kopen?

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 20:28 

Morfe0 schreef:
343 schreef:
Dan zal ik een vraag stellen waarbij je niks prijs hoeft te geven dan alleen wat jij er van vind.
Word jij vrolijk van de speler waar Ajax mee bezig is om te kopen?
Hahah. Nice one!

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 20:57 
Beheerder

Ik heb (nog) geen namen gehoord van inkomende transfer, jongens. Gaat puur om zekere verkoop en aankoop. En welke positie de aankoop heeft.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 22:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
343 schreef:
Ik heb (nog) geen namen gehoord van inkomende transfer, jongens. Gaat puur om zekere verkoop en aankoop. En welke positie de aankoop heeft.
Om welke positie gaat het? Dan verklap je alsnog niks.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 22:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 405
Valentijn Driessen meldt net bij VI dat Ajax waarschijnlijk Alvarez gaat verkopen voor 20+ aan Stade Rennes en dat ze vervolgens Bergwijn (25 miljoen vraagprijs) willen halen.

Aardige speler, maar echt een belachelijke aankoop voor dat bedrag aangezien we momenteel Tadic, Haller, Neres, Anthony en Berghuis hebben voor drie posities. Ik zie ze liever een 'buitenkansje' voor 20+ halen voor op 6 zoals ze vorig jaar met Hojberg probeerde.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 23:07 

Bergwijn is een soort Promes. Die hoef ik niet te zien en al zeker niet voor 25 miljoen. Ik snap sowieso niet dat Ajax zo druk is met buitenspelers, daar er nog steeds geen fatsoenlijke concurrent voor Tagliafico is en het middenveld bij 2 blessures ook al penibel wordt.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2021 23:28 

Eens. Bergwijn zou echt de meest bezopen aankoop zijn die je nu maar kan doen. Tadic speelt op zijn positie en heeft net z'n contract verlengd. Neres loopt hier nog rond. En dan heb ik het nog niet eens over zijn beperkte kwaliteiten, hoge afkoopsom en weinig hoopgevende karaktertrekjes.

Spendeer die miljoenen dan aan een geweldige '6'.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2021 02:55 

guy_ajax schreef:
Valentijn Driessen meldt net bij VI dat Ajax waarschijnlijk Alvarez gaat verkopen voor 20+ aan Stade Rennes en dat ze vervolgens Bergwijn (25 miljoen vraagprijs) willen halen.

Aardige speler, maar echt een belachelijke aankoop voor dat bedrag aangezien we momenteel Tadic, Haller, Neres, Anthony en Berghuis hebben voor drie posities. Ik zie ze liever een 'buitenkansje' voor 20+ halen voor op 6 zoals ze vorig jaar met Hojberg probeerde.
Mag Hopen dat dat Bergwijn gerucht een broodje aap is.
25 miljoen voor iemannd die Tadic voor zicht heeft op zijn positie. Je hebt daar als backup Neres momenteel ook nog. Daarnaast is hij in Engeland volgens mij flink tegen gevallen en amper iets gepresteerd en oktober 'alweer' 24. Heb het idee dat hij die echte laatste stap niet meer gaat zetten.

Daarnaast ook gek om inkomsten vn Alvarez daarvoor aan te wenden, compleet andere positie waar je dus ook Neres nog hebt. Enige dat ik nog kan bedenken dat ze denken dat ze met Bergwijn ook gelijk een backup spits hebben.

Sulemana is iets anders, die zou meer voor de toekomst gehaald worden.

Achteraf misschien toch jammer van Noa Lang, en dan nu veel geld aan een linksbuiten uit willen geven. Had geen koopoptie in dat huurcontract gezet en dan was je nu ook voorzien. Maargoed, dat is achteraf makkelijk gezegd.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2021 04:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Skimo schreef:
guy_ajax schreef:

Mag Hopen dat dat Bergwijn gerucht een broodje aap is.
25 miljoen voor iemannd die Tadic voor zicht heeft op zijn positie. Je hebt daar als backup Neres momenteel ook nog. Daarnaast is hij in Engeland volgens mij flink tegen gevallen en amper iets gepresteerd en oktober 'alweer' 24. Heb het idee dat hij die echte laatste stap niet meer gaat zetten.

Daarnaast ook gek om inkomsten vn Alvarez daarvoor aan te wenden, compleet andere positie waar je dus ook Neres nog hebt. Enige dat ik nog kan bedenken dat ze denken dat ze met Bergwijn ook gelijk een backup spits hebben.

Sulemana is iets anders, die zou meer voor de toekomst gehaald worden.

Achteraf misschien toch jammer van Noa Lang, en dan nu veel geld aan een linksbuiten uit willen geven. Had geen koopoptie in dat huurcontract gezet en dan was je nu ook voorzien. Maargoed, dat is achteraf makkelijk gezegd.
Daar hoop ik ook op. In principe een backup en je hebt gewoon nog 4 vleugelspelers. Gebruik het geld van Neres dan voor Bergwijn. Dit lijkt me ook geen spits met diepgang.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2021 07:22 
Beheerder

hotymoty schreef:
343 schreef:
Om welke positie gaat het? Dan verklap je alsnog niks.
Lijkt me wel duidelijk nu.

Maar nogmaals: dat er nog wat staat te gebeuren wat betreft aankopen en verkopen is duidelijk. :)
Dat het al zo snel zou losbarsten had ik niet verwacht. Dat een aantal dagen, maar niet al na 1 dag.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2021 07:24 

Aardige opruiming alweer gehad. Maar als Onana, Klaiber, Ekkelenkamp en wellicht dus ook Alvarez snel volgen heb je er zo weer 40 miljoen bij.

Zo lang hij dan echt maar niet voor Bergwijn gaat. Liever een hele goede '6'.

Iemand die Matheus Henrique nog gevolgd dit seizoen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1275 berichten ]  Vorige   1 45 46 47 48 49 51  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00