Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Jakov Medic
BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax mikt op komst van verdediger Jakov Medic
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-mikt-op-k ... iger-medic

Berichtonderwerp: Re: Jakov Medic
BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:11 

Rechtsbenige CV. Gaat Sutalo misschien niet door. Verder ken ik deze speler niet. Wie?

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:17 
Beheerder

Ik vermoed dat deze Medic de backup wordt van de topaankoop (Sutalo). Dus ik denk dat ze beiden komen.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Van der Hoorn achtige speler. Groot, sterk, kopduels... niet wendbaar, niet snel, matige opbouw onder druk. Zo komt hij op mij over. Ik zou er niet aan beginnen.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Neefje van Dario Simic bij Dinamo Zagreb..

Dealtje om Sutalo mee te closen?

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 21:48 
Beheerder

Jakov Medíc (24), the St. Pauli CB, has reportedly been approached by Ajax.

A right-footed CB that can play LCB, CCB and RCB. Brilliant contribution; elite passing accuracies. Clears a lot. Rarely makes fouls. Wins most of his duels (63%) in a fair way. Great on set pieces.
https://twitter.com/olivefooty/status/1 ... 8964482049

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 22:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
343 schreef:
Ik vermoed dat deze Medic de backup wordt van de topaankoop (Sutalo). Dus ik denk dat ze beiden komen.
Ik vermoed dat Medic het alternatief is als Alvarez vertrekt.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 23:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Ik lees in Youtube comments van een highlight video dat Mislintat hem al voor Stuttgart op het oog had. Vindt het verder op basis van video's inderdaad geen hele wendbare jongen, maar niet traag en lijkt ook een goeie crosspass in de benen te hebben. Misschien wat log, maar dat zou je ook van De Ligt kunnen vinden in bepaalde situaties.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2023 23:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ajax moet in eerste instantie over de grond opbouwen. Als je onder druk wordt gezet moet je voetballend met een oplossing kunnen komen. Wat dus niet het geval is bij types als Van der Hoorn, Alvarez, Bassey.

Aanname, balbehandeling, overzicht, wendbaarheid, versnelling eerste meters, korte dribbel, strakke inspeelpass.....

Een goede lange bal is een plus, maar als je de rest niet beheerst is het kansloos. Zeker bij een ploeg die graag de bal heeft en van achteruit opbouwt.

We zullen zien wat deze gozer kan.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 09:19 

Sanchez (nu Spurs), Stam en nog veel meer CV's waren en zijn niet meteen goed in de kleien ruimtes. Hoe vaak gebeurt dat per wedstrijd? Welke club (nationaal) zet AJAX achterin onder druk? Slechter dan Alvarez aan de bal kan hij net zijn. Het probleem vorig seizoen dat alleen Timber redelijk aan de bal was van de verdedigers. En dan liet de slecht opbouwende Alvarez zich ook nog eens inzakken vanuit het middenveld om op te bouwen. Dan krijg je grote problemen. Dit seizoen zal vd Boomen dat gaan doen vermoed ik, dan is de opbouw veel beter.
De backs hebben nu ook te weinig voetballend vermogen. Wellicht m.u.v. S-E.
Als een van de twee CV's gewoon een uitstekende mandekker is met rondom hem veel voetballend vermogen waar hij de bal kwijt kan is dat geen enkel probleem. Ook bij absolute top clubs heb je zo'n speler. Zie Upemecano bij Bayern, Stones/Walker bij Man. City.
Zou overigens voor 2 miljoen rond zijn. Ik vermoed dat ze hem dan als back-up zien.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 09:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Volgens Verweij kost hij 2 miljoen + bonussen maar wordt weer niet aan de wens van Steijn ( Nederlanders ) voldaan. haha.

https://www.telegraaf.nl/sport/18036828 ... -van-hecke

Ito zouden ze nog steeds willen en Šutalo ook.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 10:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Ken hem niet. Dacht zelf aan Mbuyamba als backup voor een bescheiden prijs ~€2m. Zo lang we nog niet hebben kunnen oordelen over de aankopen ga ik ervan uit dat Mislintat degelijke spelers haalt. Hopelijk geeft dit ook tijd en ruimte om de eerste keus binnen te hengelen.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 10:38 

Dennis schreef:
Ken hem niet. Dacht zelf aan Mbuyamba als backup voor een bescheiden prijs ~€2m. Zo lang we nog niet hebben kunnen oordelen over de aankopen ga ik ervan uit dat Mislintat degelijke spelers haalt. Hopelijk geeft dit ook tijd en ruimte om de eerste keus binnen te hengelen.
IK dacht ook aan die jongen van Volendam. Maar dat is met het bord op schoot scouten natuurlijk. BL2 is een hoger niveau dan de middenmoot eredivisie. Via Viaplay heb ik vorig seizoen meerder wedstrijden uit de tweede BL gezien. Is niet te vergelijken met de KKD. Zowel qua niveau als omstandigheden. Stadions met 50000 toeschouwers zijn heel normaal.
Ben benieuwd naar deze jongen. Ik ben in ieder geval blij met de type speler Mislintat voor elke linie zoekt. Centraal achterin is lengte een must, evenals snelheid en diepgang voorin. Uitstekend.
Of de spelers die gehaald zijn dat goed invullen moeten we maar afwachten, maar qua types voor de plekken zoals ik zei uitstekend.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 10:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Volgens @Cavinsky (via transfermarkt) is het wel een neefje van Dario Simic, die nu in het management board van Dinamo Zagreb zit.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 10:51 
Erelid

Ajax had ook interesse in Van Hecke maar dus gekozen voor deze speler.

Van Hecke heb ik een paar wedstrijden gezien in Jong Oranje maar ik denk niet dat hij iets zou toevoegen. Te druistig.

Afwachten wat deze speler kan brengen. In ieder geval lengte.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 10:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
DeRuit schreef:
Volgens @Cavinsky (via transfermarkt) is het wel een neefje van Dario Simic, die nu in het management board van Dinamo Zagreb zit.
Dat las ik ook ergens. Sommigen zien dit als een actie om Sutalo over de streep te trekken alleen vraag ik mij af hoe zij dat dan voor zich zien. Zou een beetje gek zijn als deze actie er voor zorgt dat Zagreb Sutalo nu makkelijker laat gaan.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 11:59 
Beheerder

Zou wel lachen zijn als deze Medic een degelijke goed voetballende verdediger is en 10 keer minder duur dan bijv een Bassey.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 12:09 
Erelid

343 schreef:
Zou wel lachen zijn als deze Medic een degelijke goed voetballende verdediger is en 10 keer minder duur dan bijv een Bassey.
In algemene zin zijn Kroatische voetballers ook beter dan Afrikaanse.

Voor 2 a 3 miljoen kun je ook de gok wagen. Met de naam Ajax achter je naam, kun je zo'n jongen nog wel verkopen voor eenzelfde bedrag. Wie weet wordt hij zelfs international als hij bij Ajax wat vaker aan spelen toekomt.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 09:49 

Is definitief binnen. Van wat ik her en der lees (ook van supporters St.Pauli) een prima aankoop en ook nog voor weinig geld. Is groot, beresterk, goed in de lucht en kan blijkbaar met beide benen een prima lange bal geven.
Een enorm gemis afgelopen seizoen.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 09:55 
Erelid

Ik denk dat Mislintat goed inschat wat deze selectie mist.

Kopkracht, duelkracht, mentaliteit en 'grinta'. Zeker achterin. Steijn is ook al aan het werken aan de conditie. Spelers als Medic, Sutalo en Ito zijn wel spelers die aan bovenstaande criteria voldoen.

Wel een schrijnend verschil. Bassey kopen voor 20 miljoen plus of deze Medic. In eerste instantie dezelfde soort voetballers waarbij Mislintat wel heeft gekeken hoe iemand aan de bal is.

Je leest ook dat hij als back uit de voeten zou kunnen.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 10:00 
Erelid

Na de uitleg van Mislintat wel meer vertrouwen in gekregen in deze aankoop.

Lijkt dan back-up voor zowel RCV als LCV te zijn, waarbij het maarzo zou kunnen dat hij volgende week direct in de basis start.

Ben benieuwd hoe hij voetballend is en met ruimte in de rug. Qua duelkracht en verdedigende kwaliteiten geloof ik er wel in. Is misschien niks slechter dan een Bassey of Alvarez als CV.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 11:36 

Kopkracht, duelkracht, mentaliteit en 'grinta'. Zeker achterin. Steijn is ook al aan het werken aan de conditie. Spelers als Medic, Sutalo en Ito zijn wel spelers die aan bovenstaande criteria voldoen.
Precies wat ik bedoelde toen ik zei dat ik steeds meer fan van Sven word. Hij kijkt wat we nodig hebben en haalt het type speler. Dan is het uiteraard afwachten hoe het uitpakt, maar qua type spelers slaat hij de spijker op de kop. Ook dat hij nog een creatieve middenvelder wil halen. Geen loper, geen breker, maar een voetballer.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 12:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
renemar schreef:

Precies wat ik bedoelde toen ik zei dat ik steeds meer fan van Sven word. Hij kijkt wat we nodig hebben en haalt het type speler. Dan is het uiteraard afwachten hoe het uitpakt, maar qua type spelers slaat hij de spijker op de kop. Ook dat hij nog een creatieve middenvelder wil halen. Geen loper, geen breker, maar een voetballer.
Terugkomend op je vraag elders over mijn Vd Hoorn vergelijking: ik bedoelde het niet als een directe vergelijking, maar meer als een manier om mijn vrees uit te drukken die ik ervaar als ik naar de huidige selectie kijk en hoe zeer we achterin minimaal 1 schot in de roos nodig hebben. Medic zou een back-up zijn, maar momenteel is er niemand voor wie hij back-up is. Dan is het des te belangrijk dat het geen flater is. Ik hoop van harte dat hij dat wat jij beschrijft ook zal brengen. Want we hebben gewoon niemand anders en het seizoen is eigenlijk wel begonnen...

BerichtGeplaatst: 07 aug 2023 21:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Interessant om deze data eens door te nemen. Vooral zijn passing valt positief op, naast zijn overduidelijke sterke fysiek, duel- en kopkracht. Snelheid en techniek zijn de mindere punten.

https://totalfootballanalysis.com/tfa-s ... out-report

BerichtGeplaatst: 07 aug 2023 21:37 
Erelid

Snelheid en techniek zijn juist bij uitstek kwaliteiten die een Ajax-verdediger nodig heeft. Maar we gaan het zien hoe hij zich straks houdt onder druk.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  1 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00