Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kenneth Taylor
BerichtGeplaatst: 06 nov 2023 14:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
De verhaalknop blijft hangen bij Taylor.

Vrijwel onzichtbaar en onopvallend. Ook op deze positie niet goed genoeg want in de omschakeling is hij waardeloos. Deze Taylor op deze positie voegt niks toe.

Schip heeft hem al twee keer eerder naar de kant gehaald en hopelijk is Schip bezig om hem te passeren. Liever wat meer controle dan dat gedartel om niks van Taylor.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2023 17:04 
Erelid

Hij was toch met een performance coach aan de slag gegaan voor z'n omschakeling? Meldt hij zich telkens ziek als die trainingen gepland staan ofzo?

Nu al een paar wedstrijden achter elkaar fases alleen maar zitten letten op Taylor. Het is lachwekkend wat die doet op het veld. Met z'n irritante drafje.

Vos is op alle vlakken zoveel beter. Nu al.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2023 20:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Misschien is de performance coach Sneijder, Van der Vaart en/of Van der Meijde? ;)

BerichtGeplaatst: 07 nov 2023 02:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Als het die fitnesscoach van het eerste is, moet er ook eens naar gekeken worden. Nu zegt van 't Schip weer dat de spelers niet fit genoeg zijn.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2023 09:44 
Erelid

Gisteren was hij weer dramatisch slecht.

Steeds die slome boogballetjes op Brobbey wordt heel voorspelbaar (als ze aankomen).
Je mag slecht spelen maar van hem kan ik het al tijden niet meer tolereren omdat je ook totaal niet de indruk hebt, dat het hem wat doet.

Ik vraag me ook af op welke positie hij zich nu moet gaan richten. Vele zien in hem een nr 10 maar ik totaal niet omdat hij geen scorend vermogen heeft. Het enige wat hij daar wel 'een beetje' heeft, is het gevoel om aan te sluiten maar dat is het dan ook wel.

Als nr 8 moet hij een soort van verbindingsspeler zijn maar zijn voortzetting is zo slecht. Hij verlegt nooit het spel of draait naar de goede kant open. Loopt ook vaak in de drukte of gaat juist uit positie lopen om het spel te maken.

Dat zijn wissel gisteren met gejuich begroet werd, zag je al weken/maanden aankomen.
Hopelijk is van 't Schip ook wakker geworden.

Tahirovic maakte gisteren in zijn invalbeurt een veel betere indruk in veel kortere tijd.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2023 11:19 
Beheerder

Ik vraag me ook af op welke positie hij zich nu moet gaan richten.
Die van op de bank of de tribune en daarna op de positie bij een andere club.
Van't Schip moet Taylor in bescherming nemen en hem passeren. Passing is inderdaad absurd slecht. Zag hem gisteren ongehinderd een pass in niemandsland geven. Echt zo ongelooflijk slecht. Daaraan zie je dat hij gewoon ongeschikt is voor het topniveau. In een goed ingespeeld team was dit nog niet zo opvallend onder Ten Hag. Dat heeft velen, ook mij, zand in de ogen gestrooid. Zag er toen nog wel even een talent in, maar dat was een enorme vergissing.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2023 11:29 

Ik blijf het een goede voetballer vinden maar hij bakt er dit seizoen niet veel van. Komt imo ook omdat er werkelijk helemaal iemand is die de talenten bij de hand neemt. Hij is eigenlijk ook nog gewoon zo'n talent met zijn 21 jaar dat bij de hand genomen moet worden. Maar door wie? Nu denkt hij dat hij dat moet doen en dat is volkomen misplaatst. Het feit dat hij gisteren op 1 middenveld speelde met een 18 en 19 jarige speler spreekt boekdelen. Dan begrijp ik ergens wel dat hij het idee heeft die jongens te moeten helpen. Dat kan eigenlijk helemaal niet.
De intrinsieke kwaliteiten heeft hij imo wel, maar door de algehele malaise en het feit dat hij toch al een tijdje meeloopt zakt hij door het ijs.
De huidige Taylor is niet goed genoeg, dat is duidelijk.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2023 11:29 
Erelid

Heb ik een andere wedstrijd gezien?

Bijna overal wordt Taylor de hemel in geprezen na zijn wedstrijd tegen Vitesse maar zo bijzonder goed was hij toch niet? Ja hij speelde beter wat heel lang geleden is maar wordt ook de zwakte van Vitesse in ogenschouw genomen?

Ik heb me de laatste maanden erg geïrriteerd aan het spel van Taylor en ik moet zeggen dat dit afgelopen zaterdag stukken minder was. Alleen zo goed vond ik hem niet want hij was rondom de zestien vaak besluiteloos en leed daar te veel simpel balverlies. Zijn assist was ook 'geluk' als gevolg van een verkeerde keuze die nog goed uitpakte. Zijn doelpunt was fraai maar tegelijkertijd ook veelzeggend want als je zo makkelijk je tweebenigheid laat zien, waarom zien we dit dan niet veel vaker?

Nu eens kijken of hij daadwerkelijk een stijgende lijn laat zien maar met zijn techniek en trap, moet hij veel doeltreffender worden en rondom de zestien veel slimmer worden.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2023 20:27 
Beheerder

Klopt. Hij had veel te makkelijk balverlies bij de 16 van Vitesse waardoor ze in de counter gevaarlijk werden. Natuurlijk hoop ik op progressie. We zullen zien tegen Marseille.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2023 20:36 

(...) Alleen zo goed vond ik hem niet want hij was rondom de zestien vaak besluiteloos en leed daar te veel simpel balverlies. (...)
Taylor is niet besluitloos, hij neemt de verkeerde besluiten.
Mijn inziens omdat hij zich te weinig bewust is van wat er om hem heen gebeurt.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2023 10:04 
Erelid

Fier Koen schreef:
(...) Alleen zo goed vond ik hem niet want hij was rondom de zestien vaak besluiteloos en leed daar te veel simpel balverlies. (...)
Misschien was besluiteloos niet het goede woord en alles omvattend. Ik bedoelde meer dat hij te vaak de verkeerde keuze maakt. Of hij te weinig bewust is wat er om hem heen gebeurd kan een oorzaak zijn maar vaak ziet hij de simpele oplossing niet of is hij net te traag in zijn handelingssnelheid.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 13:35 
Erelid

Fier Koen schreef:
Ik denk dat hij helemaal niet bewust is en bewust gaat worden wat er om hem heen gebeurd want gisteren kreeg hij geen enkele bal bij een medespeler die in hetzelfde shirt speelde. Zijn opleving tegen een ultra zwak Vitesse was erg gehypt. Gisteren zakte hij weer totaal door zijn hoeven en dat komt omdat hij 'vergeet' simpel te spelen.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 14:06 

(...) Zijn opleving tegen een ultra zwak Vitesse was erg gehypt. (...)
Ik heb van een hype niets gemerkt.
Als er van iemand gezegd wordt dat hij goede dingen liet zien, vind ik dat geen 'hype'.
Zeker niet als daar achteraan gezegd wordt dat het tegen een heel zwak Vitesse was.
(...) Gisteren zakte hij weer totaal door zijn hoeven en dat komt omdat hij 'vergeet' simpel te spelen.
Ik vind juist dat hij simpel speelt. Steeds hetzelfde, steeds dezelfde dingen die mislukken.

Hij kan best wel wat met een bal, zie zijn goal tegen Vitesse, maar hij moet zich veel meer bewust worden van de mogelijkheden. En daar naar handelen, dus eigen initiatief nemen en de juiste keuze maken.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 14:56 
Erelid

Fier Koen schreef:
Hij kan best wel wat met een bal, zie zijn goal tegen Vitesse, maar hij moet zich veel meer bewust worden van de mogelijkheden. En daar naar handelen, dus eigen initiatief nemen en de juiste keuze maken.
In zijn hoofd kan hij alles met een bal en dat wil hij vertalen naar het veld. Hij moet juist geen eigen initiatief nemen want dat kan hij niet.

Ik vraag me ook af wat zijn mogelijkheden zijn. Het spel verdelen kan hij niet. Echt een afmaker is het ook niet. Verdedigend zeer kwetsbaar. Wat ook opvalt is dat hij steeds de verkeerde keuze maakt. Daar kun je een hoop redenen voor verzinnen maar steeds de goede keuze maken is ook een kwaliteit.

Na Vitesse uit had iedereen het over Taylor terwijl hij helemaal niet zo goed was. Dat doelpunt verbloemde veel (bijna alles) en dat heb je gemerkt de wedstrijd erop.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 15:39 

(...) Hij moet juist geen eigen initiatief nemen want dat kan hij niet. (...)
Dan hoort hij niet bij Ajax thuis.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 21:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Ik heb altijd gevonden dat hij goed was met een voetbal en daarom hoopte ik dat hij zich goed zou ontwikkelen, maar het is al een hele tijd dramatisch. Uiteindelijk heb je weinig aan techniek als je het niet kan koppelen met intelligentie en inzicht.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2023 21:34 

Dennis schreef:
(...) Uiteindelijk heb je weinig aan techniek als je het niet kan koppelen met intelligentie en inzicht.
Is zijn techniek wel zo goed?

Hij loopt zich vaak vast met de bal waarbij ik juist denk dat je dat met goede balvaardigheid kunt voorkomen.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2023 10:31 
Erelid

Fier Koen schreef:
(...) Hij moet juist geen eigen initiatief nemen want dat kan hij niet. (...)
Dan hoort hij niet bij Ajax thuis.
Daar begint het steeds meer op te lijken. In de jeugd een zeer groot talent maar het komt er niet uit. Het omgekeerde zijn we ook vaak genoeg. Weggestuurde (mindere) spelers bloeien elders op. Dat is inherent aan opleiden.

Het is hier al vaker ter sprake gekomen maar wat zijn nu echt de kwaliteiten van Taylor? Hij is tweebenig maar met die kwaliteit doet hij veel te weinig.

Hij ontwikkelt zich niet. Vanaf het moment dat hij bij de selectie kwam heb ik nooit zoiets gehad van dat is een speler die straks bepalend gaat zijn terwijl je dit wel zo verwachten aangezien zijn prestaties in de jeugd.

BerichtGeplaatst: 10 dec 2023 11:15 
Erelid

Na hele lang tijd eens een wedstrijd gezien van Taylor waar hij goed speelde.
Goed aan de bal, simpel spelend en gewoon functioneel.

Soms zie je nog wel eens een vreemd trekje (vaak een domme onnodige overtreding op de helft van de tegenstander) maar over het algemeen speelde hij veel beter dan de voorbije periode.

BerichtGeplaatst: 10 dec 2023 11:20 

Ik vind Taylor gewoon een goede speler. Is nog jong en heeft teveel hooi op de vork gepakt dan ten koste is gegaan van zijn eigen spel. Hij wilde teveel, de rol die hij op zich nam is voor spelers van minstens 25 jaar met de nodige ervaring.
Eigenlijk zouden er ervaren spelers moeten zijn die juist hem bij de hand nemen. Hij kan alleen maar beter worden.
Ik zou het jammer vinden als hij vertrekt. Daar is hij ook nog lang niet aan toe. Kijk naar Gravenberch.

BerichtGeplaatst: 21 jan 2024 22:06 
Erelid

Kijk Taylor terug sjokken waar de 1-1 uitvalt.
Waar is de absolute wil om te winnen en trek je geen sprint om je achterhoede te helpen?
Is niet de eerste keer dat hij zo gemakzuchtig is. Ik snap echt niet dat je dit al trainer accepteert maar elke keer speelt hij weer.

Het blijft erg matig wat Taylor voetballend toevoegt aan dit Ajax. Af en toe een goede inspeelpas op Brobbey maar dat is het dan. Verdedigend en in de omschakeling dramatisch.

Zou het met Henderson beter worden of zal Henderson beginnen als zes en schuift hij dan door naar de 8 met Mannsverk als controleur?

BerichtGeplaatst: 22 jan 2024 02:22 
Erelid

Kijk Taylor terug sjokken waar de 1-1 uitvalt.
Waar is de absolute wil om te winnen en trek je geen sprint om je achterhoede te helpen?
Is niet de eerste keer dat hij zo gemakzuchtig is. Ik snap echt niet dat je dit al trainer accepteert maar elke keer speelt hij weer.

Het blijft erg matig wat Taylor voetballend toevoegt aan dit Ajax. Af en toe een goede inspeelpas op Brobbey maar dat is het dan. Verdedigend en in de omschakeling dramatisch.

Zou het met Henderson beter worden of zal Henderson beginnen als zes en schuift hij dan door naar de 8 met Mannsverk als controleur?
Tja, je grootverdieners zeggen dat het niet aan hen ligt en dat ze niet constant kunnen meelopen want anders blijf je lopen.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/bergh ... ons/429670

BerichtGeplaatst: 22 jan 2024 10:54 
Erelid

DeRuit schreef:
Tja, je grootverdieners zeggen dat het niet aan hen ligt en dat ze niet constant kunnen meelopen want anders blijf je lopen.

Dat helpt ook niet mee maar dan nog gelden er 2 redenen om wel die sprint te trekken want het begint a) met je eigen motivatie om het wel te doen en b) het is ook een beetje positie gebonden. Hij loopt daar nu eenmaal en in die situatie had hij terug moeten sprinten.

Taylor is middenvelder en dan verdedig je in principe meer als een buitenspeler wat niet wil zeggen dat buitenspelers niet mee hoeven te lopen.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2024 11:43 
Erelid

DeRuit schreef:

Dat helpt ook niet mee maar dan nog gelden er 2 redenen om wel die sprint te trekken want het begint a) met je eigen motivatie om het wel te doen en b) het is ook een beetje positie gebonden. Hij loopt daar nu eenmaal en in die situatie had hij terug moeten sprinten.

Taylor is middenvelder en dan verdedig je in principe meer als een buitenspeler wat niet wil zeggen dat buitenspelers niet mee hoeven te lopen.
Klopt, maar als je aanvoerder en reserveaanvoerder het niet doen. Wie gaat het dan wel doen. Daarbij verdedigt van 't Schip Berghuis ook nog in de media, helemaal absurd.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2024 12:39 
Erelid

Of het absurd is weet ik niet want je weet niet wat de opdrachten waren in het veld.
Ik snap ook wel dat van 't Schip niet gezegd zal hebben dat de voorste 3 niet hoeven te verdedigen of mee te lopen maar feit blijft wel dat Taylor dat wel had moeten doen.

In de kern hebben de heren wel enigszins gelijk want aanvallers horen niet veel te hoeven verdedigen.
Als je ook bedenkt dat RKC in een 5-3-2 opstelling speelde, weet je eigenlijk ook dat je middenvelders over hebt en mag zo'n situatie nooit ontstaan.

Ook vind ik dat zo'n Taylor ook meer moet snappen dat Martha steeds voorbij gelopen wordt dus dan moet hij meer helpen. Ook van 't Schip moet zoiets zien en evt aanpassen.

In zijn totaliteit is het wel schrijnend dat RKC best vaak gevaarlijk werd aan onze linkerkant. Tactisch stond het verkeerd en de spelers bakken er ook verdomde weinig van.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00