Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kenneth Taylor
BerichtGeplaatst: 05 feb 2024 13:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Taylor beloonde zichzelf daardoor niet, zo stelt hij. 'Ik denk dat ik een goede wedstrijd speelde, alleen jammer van vooral die ene grote kans. Die moet er gewoon in. Daar baal ik wel van', aldus de middenvelder, die terugkijkt op een 'zware' wedstrijd. 'Veel jongens hadden volgens mij ook kramp. Je speelt deze wedstrijden met het hart, want je wil ze gewoon winnen voor de club en iedereen die Ajax support. En natuurlijk voor jezelf en het team.'
Dit zegt alles wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2024 16:04 
Erelid

Hij is ook gewoon best wel dom.

- Speelde helemaal niet zo'n goede wedstrijd. Lijkt dus snel tevreden. Kan hij zichzelf objectief reflecteren? Weet het antwoord al wel natuurlijk.
- 'Jammer van die ene kans'. Ik trek deze slappe teksten niet. 'Ach jammer, volgende keer beter'. Weet meneer hoe we ervoor staan? Waar we nog voor strijden? Daarnaast draait het niet eens allemaal om die ene kans. Het is echt alsof ik een F-je hoor praten. Hebben het ook alleen maar over goals maken. Er wordt veel meer van je verwacht dan bij die kans, Kenneth. Het is zo'n enorme oppervlakkige denker.
- Kramp had geen r**t te maken met dat je met je hart speelt. Voor mij zelf een teken dat die performance staf onder de loep moet worden genomen. Koeman gaf al aan dat onze spelers niet fit waren, en vorig jaar was het precies hetzelfde verhaal. Taylor gooit het op een zware wedstrijd. Dit moet verdomme dagelijks niveau zijn, maar hij is te dom om dat te begrijpen. Hij is totaal niet bezig met ontwikkelen en beter worden.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2024 20:29 

Skimo schreef:
(...) Toch heb ik ergens ook het idee dat spelers als Taylor en Rensch, ook als ze nog een stap zetten door de juiste mentaliteit te hebben, dan nog steeds het gewenste niveau gewoon niet hebben. (...)
Dat geldt voor de meeste spelers op dit moment naar mijn mening.

Bijvoorbeeld de kansenmisserij, die keer op keer terugkeert bij Bergwijn, Brobbey, Berghuis en Taylor.
Dat is een gevolg van het ontbreken van elementaire balvaardigheid. Dat gebrek los je met de 'juiste mentaliteit' niet op.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2024 12:24 
Erelid

Fier Koen schreef:
Bijvoorbeeld de kansenmisserij, die keer op keer terugkeert bij Bergwijn, Brobbey, Berghuis en Taylor.
Dat is een gevolg van het ontbreken van elementaire balvaardigheid. Dat gebrek los je met de 'juiste mentaliteit' niet op.
Natuurlijk wel want met de juiste mentaliteit ga je hier zelf aan werken.

Laatst was de gym een onderwerp van gesprek maar zullen er nog spelers zijn die na de training bijvoorbeeld werken aan hun traptechniek? Vroeger (was alles anders) zag je vaak genoeg beelden dat bepaalde spelers na de training oefende op vrije trappen nemen. Deze mentaliteit is er niet meer. De huidige generatie vind het wel goed.

Toch vind ik dat de technische staf hier op in moet spelen. Bogarde werd geroemd omdat hij verdedigers individueel beter maakte. Ajax heeft toch ook een spitsentrainer? En anders ga je toch gericht trainer met afrondingsvormen? Desnoods elke dat een uur extra.

Als nr 8 moet je ook scorend vermogen hebben en dat heeft Taylor simpelweg niet. Toen niet en nu nog steeds niet.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2024 21:27 

Natuurlijk wel want met de juiste mentaliteit ga je hier zelf aan werken. (...)
Daar is wat voor te zeggen ... ;)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2024 10:42 
Erelid

Vandaag een interview van Taylor in het AD. Is weer heel typerend voor hem. Weinig tot geen zelfreflectie.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2024 14:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, maar ik lees dit "Tijdens de enorme worsteling die Kenneth Taylor (21) met Ajax beleefde, hield de veelbesproken middenvelder vooral zichzelf een spiegel voor.", FR... :cry:

BerichtGeplaatst: 10 feb 2024 14:34 
Erelid

Het is echt tenenkrommend als je het leest. Ook als je leest, hoe hij zelf ziet wat er mis gaat.
Over de gemiste kansen zegt hij dat het steeds 'net' niet is. Hahaha, 16 meter over op 7 meter van de goal is 'net' niet.

Ook zo'n teksten dat hij zich niks aantrekt van kritiek vind ik juist in zijn situatie heel opmerkelijk. Geeft aan dat hij zelf wel vind en denkt, dat het allemaal wel meevalt.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2024 23:09 
Beheerder

Ik begin echt een ongezonde hekel aan dit domme, verwende, zichzelf overschattende, ijdele knakker te krijgen. Van 't Schip moet hem in bescherming nemen door hem op de bank te zetten.
Anders wordt hij echt een pispaal. En ergens zou ik het nog terecht vinden ook.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2024 23:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
#TaylorOUT!
En je ziet het, het gaat gelijk enigszins lopen.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 11:25 
Erelid

Beste moment was zijn wissel. Heel het stadion vond dit ook.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 11:34 
Erelid

Zsm eruit. Branco of Mannsverk erin, icm Henderson en Hlynsson.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 12:01 
Beheerder

Beste moment was zijn wissel. Heel het stadion vond dit ook.
Ja. En veel mensen vinden Taylor een echte Ajacied. Een echte Ajacied heeft tenminste nog inzet voor zijn club. Zie Klaassen. Absoluut geen grootheid maar wel iemand die veel gaf voor zijn club. Voor Taylor de zelfverklaarde vedette is meeverdedigen al teveel.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 12:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
de dominee schreef:
Zsm eruit. Branco of Mannsverk erin, icm Henderson en Hlynsson.
Hlynsson speelde ook verschrikkelijk zwak vond ik. Geef dan Fitz-Jim maar de kans, al ben ik daar ook geen fan van. Jammer dat Misehouy het zo heeft verpest.

Met Branco heb je eigenlijk een zelfde type als Henderson, zakten allebei uit en stonden vaak op dezelfde hoogte, niet heel complementair vond ik. Wel meer solide defensief. Je zou zelfs een 4-2-2-2 kunnen overwegen als niemand voldoet op de 10. 2 controleurs (Branco/Mannsverk + Henderson), 2 wingers (Godts/VAD/Bergwijn+ Berghuis) en 2 spitsen (Akpom/Rijkhoff + Brobbey).

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 14:07 
Erelid

343 schreef:
Ik begin echt een ongezonde hekel aan dit domme, verwende, zichzelf overschattende, ijdele knakker te krijgen. Van 't Schip moet hem in bescherming nemen door hem op de bank te zetten.
Anders wordt hij echt een pispaal. En ergens zou ik het nog terecht vinden ook.
Check die 0-1 ook weer. Begint echt een vermoeiende langspeelplaat te worden. Zoveel voorbeelden inmiddels al van dat hij weigert defensief werk te verrichten en de vrije man bij de tegenstander scoort.

Dat sjokken en weigeren zijn omgeving te scannen is bloedirritant. Wat doet deze joviale luilak bij Ajax joh?

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 16:56 

Dennis schreef:
(...) Hlynsson speelde ook verschrikkelijk zwak vond ik. (...)
Hoe constant speelde een Van Basten op die leeftijd?

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 17:06 
Erelid

Taylor mag voorlopig even op de bank en eventueel wat minuten maken in jong Ajax.

Heeft eindeloos kansen gekregen en is nu een keer klaar

Hlynsson ben ik overigens ook niet van onder de indruk, die komt echter net kijken en werd ook nog eens misbruikt op linksbuiten.

Wellicht met een fitte VD Boomen eens proberen met VD Boomen - Henderson - Tahirovic.
Waarbij Henderson nog wat in kan zakken en Vd Boomen en Tahirovic als half wat creatiever mogen zijn.

Als Mannsverk en Vos weer wedstrijdfit zijn kan je verder kijken.

Taylor mag nu in elk geval wel even afgeschreven zijn.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 17:24 

Skimo schreef:
Taylor mag voorlopig even op de bank en eventueel wat minuten maken in jong Ajax. (...)
Ja. Zo ging Cruijff destijds ook met Bergkamp om.
Daar werd Bergkamp niet slechter van.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 18:27 
Beheerder

Ja, dat is ook het nadeel van het moderne voetbal.
Als ze op de bank terechtkomen dan tekenen ze niet bij of ze schakelen hun zaakwaarnemer in om een transfer te regelen.
De spelers zijn niet meer de springplank van de club maar de club is de springplank van de spelers en vooral de mindere goden.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 18:45 
Erelid

343 schreef:
Ja, dat is ook het nadeel van het moderne voetbal.
Als ze op de bank terechtkomen dan tekenen ze niet bij of ze schakelen hun zaakwaarnemer in om een transfer te regelen.
De spelers zijn niet meer de springplank van de club maar de club is de springplank van de spelers en vooral de mindere goden.
Spelers als Rensch en Taylor mogen van mij gerust hun zaakwaarnemer inschakelen, graag zelfs.

De club is vooral een springplank voor de spelers die er bovenuit steken.

De Ligt, Frenkie de Jong, Ziyech, Timber, Martinez etc en nu Hato. Daar komen de buitenlandse clubs wel voor met een zak geld.

Het zijn die mindere goden zoals een Tylor, Rensch en nog zat voorbeelden uit het verleden die juist veel te lang blijven en jaren basis speler blijven terwijl ze eigenlijk te kort komen. Daarom ook dat er amper buitenlandse interesse is.

De echte talenten gaan al snel weg, en wij blijen met de middelmaat zitten die we aan de straatstenen niet kwijt raken. Want voor de eredivisie niet haalbaar en buitenlandse clubs denken wel 2 keer na of wagen hooguit transfervrij eens een gok.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2024 19:22 
Erelid

Fier Koen schreef:
Dennis schreef:
(...) Hlynsson speelde ook verschrikkelijk zwak vond ik. (...)
Hoe constant speelde een Van Basten op die leeftijd?
Heeft in mijn optiek niet zoveel met constant zijn te maken. Hlynsson maakt in mijn ogen nog teveel fouten en maakt nog veel te veel verkeerde keuzes die je als groot talent niet maakt. Ook bij zijn goede momenten (tegen kleine clubs) zie ik niks spectaculairs waarvan je zegt die is goed. Daarnaast als hij slecht is is hij ook echt slecht. Goede talenten zakken zelden of nooit door hun ondergrens.

Hij is vergelijkbaar met Klaassen en Vd Beek maar vd Beek in zijn beste periode was toch veel beter dan Hlynsson? En een mindere vd beek was ook veel beter dan Hlynsson. Een andere vergelijking was Gravenberch. Die was ook heel wisselvallig maar een goede Gravenberch was echt goed en zoveel beter dan een goede Hlynsson.

Ik vind Hlynsson niks aparts. Ik kan ook niet zeggen wat zijn specialiteit is. Bij Jong Ajax ook helemaal niet zo goed. Hij is ook al wat 'ouder' en geen 18 meer dus je mag ook wel wat meer degelijkheid en constantheid verwachten.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2024 10:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Uit de NRC:
"Nul dribbels, nul kansen gecreëerd, nul schoten op doel...Sportdatabureau Stats Perform vult op verzoek van NRC aan: in totaal had Taylor 26 balcontacten. Daaronder twintig passes waarvan zestien succesvol, al vallen hier ook de aftrap van de tweede helft en de aftrap na de 1-1 onder. Qua geslaagde passing is het daarmee een van zijn minste wedstrijden."

Classic voor Taylor.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2024 10:43 
Erelid

Ik snap dat van 't Schip zijn eigen spelers beschermd maar hij zal zich toch weldegelijk afvragen waarom bijna een heel stadion blij is als Taylor gewisseld wordt?

Ik denk dat het niet eens ligt aan zijn slechte spel maar aan zijn houding en minimale inzet. Taylor loopt rond als een gearriveerde speler die van zichzelf denkt dat hij goed genoeg is terwijl hij echt geen knikker raakt. Zoiets wordt keihard terecht afgestraft.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2024 13:14 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Nou, in basis ben ik het eens met dat je specifieke spelers niet moet uitfluiten als het k*t draait, het hele team doet dat (en ja, ik stond wél te juichen toen hij eruit ging). Overigens vond ik het in het stadion qua fluiten nog wel meevallen, het was met name gejuich. ;)
Maar, kennethniet is wel echt het toonbeeld van het huidige Ajax. Verzaakt op het middenveld, maakt geen vuile meters, speelt verstoppertje.
Ik weet niet of het op tv te zien is, maar hoe vaak kennethniet zich achter een tegenstander bevindt (dus de tegenstander in de passing lijn) dat kan ik in een wedstrijd allang niet meer op 2 handen tellen.

Daarnaast heeft hij vedetteneigingen en denkt hij dat hij wel het mannetje is, daarmee is hij nogal snel een kop van Jut (terecht ook).

BerichtGeplaatst: 19 feb 2024 13:45 
Erelid

Over het algemeen is er meestal wel een reden als spelers worden uitgefloten.

Dat heeft met prestaties/inzet/houding van de speler zelf te maken maar ook de traner is daar deels verantwoordelijk voor.

Spelers kunnen een mindere periode hebben , inzet/houding kan een westie zijn van fitheid of de schijn tegen hebben. Dan moet een trainer ingrijpen en iemand anders even de kans geven zodat de speler in de luwte zich kan proberen te herpakken. Dat is ook een beetje de speler tegen zichzelf in bescherming nemen.

Als de trainer iemand dan eindeloos op blijft stellen, geen kritiek heeft, de speler voor lijkt te trekken etc (eigenlijk de spelers bij de supporters door de strot loopt te duwen) dan gaan mensen de speler uitfluiten. Ook als signaal naar de trainer toe dat men voorlopig even klaar is met deze speler.

Schip moet geen commentaar hebben op het gefluit (wat nog alles meeviel) maar vooral eens kritisch naar zijn eigen keuzes kijken en zich zfvragen hoe het komt dat men Taylor uit loopt te fluiten terwijl diezelfde Taylor bij hem als eerste op het wedstrijdformulier staat.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 330 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00