Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1622 berichten ]  Vorige   1 54 55 56 57 58 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mar 2024 03:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Fier Koen schreef:
Tomza2 schreef:
Tja, ik had eigenlijk wel verwacht dat dit nog even op zich zou laten wachten. Daarnaast zegt hij dat er in April een besluit wordt genomen, dus dat betekent dat ze al wel bezig zijn met het kijken naar kandidaten. (...)
Over twee weken is het al april ...

En natuurlijk zijn ze al bezig geweest met van alles en nog wat sinds Kroes aangesteld is. Maar Kroes kan natuurlijk nooit al op zijn eerste werkdag met de belangrijkste resultaten van zijn opdrachten komen.
Tomza2 schreef:
(...) Ik vind het nog steeds niet te begrijpen dat Jansen op dat lijstje staat. De beste man wordt weggejaagd bij AZ vanwege beton voetbal en zou dan wel goed genoeg zijn voor Ajax? (...)
Als je volgend seizoen door moet met een groot deel van deze selectie, is Jansen met betonvoetbal een rëele optie.
Wat een onzin. Bosz speelt mooi voetbal met Obispe, Boscagli, Teze en Ramalho achterin. Spelers die we nooit bij Ajax hadden willen zien.

Jansen staat alleen op de lijst omdat er weer eerst naar Nederlanders gekeken moet worden.
Tomza2 schreef:
Wel goed om te lezen dat Potter is aangeboden. Dat zou ik van de genoemde namen wel de meeste interessante optie vinden.
Potter zit wel bij Rob Jansen

BerichtGeplaatst: 16 mar 2024 15:05 

DeRuit schreef:
(...) Jansen staat alleen op de lijst omdat er weer eerst naar Nederlanders gekeken moet worden. (...)
Vanuit de media heb ik meegekregen dat het te maken heeft met 'ons kent ons' vanuit het AZ-kliekje.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2024 12:15 

Niko Kovac is ook weer vrij.

Kroaat en Kroatisch bondscoach geweest. Kent Sutalo en Sosa waarschijnlijk.
Wellicht kan hij die twee aan het voetballen krijgen.
En de rest ...

BerichtGeplaatst: 17 mar 2024 14:46 

Belangrijkste is dat die slappe l*l van de bank gaat.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2024 17:40 

renemar schreef:
Dat is niet het belangrijkste. Er is recent al 4x een slappe l*l van de bank gegaan.
Dat is niet de oplossing gebleken.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2024 19:08 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Dat is niet het belangrijkste. Er is recent al 4x een slappe l*l van de bank gegaan.
Dat is niet de oplossing gebleken.
Die anderen waren geen slappe l#llen maar incapabele idioten. Schip is dat ook maar daarnaast een slappe l*l.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2024 19:36 

renemar schreef:
(...) Die anderen waren geen slappe l#llen maar incapabele idioten. (...)
Dat laatste vind ik dan weer meer op de spelers slaan.

BerichtGeplaatst: 18 mar 2024 09:36 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
(...) Die anderen waren geen slappe l#llen maar incapabele idioten. (...)
Dat laatste vind ik dan weer meer op de spelers slaan.
Nee, dat zijn geen idioten, wel incapabel. Schip is ween idioot omdat hij beslist wie speelt en hoe gespeeld moet worden. De spelers niet.

BerichtGeplaatst: 18 mar 2024 19:57 

renemar schreef:
Nee, dat zijn geen idioten, wel incapabel. Schip is ween idioot omdat hij beslist wie speelt en hoe gespeeld moet worden. De spelers niet.
Daarom vind ik spelers juist wel 'idioten'. Omdat ze zich laten opsluiten in 'het harnas van de trainer' en daardoor meestal hun specifieke kwaliteiten ondergeschikt maken en niet laten zien.
Ze laten zich hersenspoelen, de idioten.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2024 10:11 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Daarom vind ik spelers juist wel 'idioten'. Omdat ze zich laten opsluiten in 'het harnas van de trainer' en daardoor meestal hun specifieke kwaliteiten ondergeschikt maken en niet laten zien.
Ze laten zich hersenspoelen, de idioten.
Als elke speler maar gaat doen wat hij leuk vindt wordt het een puinhoop. Bij Cruijff moesten spelers zich ook houden aan opdrachten. Bij elke toptrainer is dat ook zo.
Alle kwaliteiten moeten ondergeschikt zijn aan het ploegbelang. De ene speler krijgt meer vrijheid on zijn creativiteit te ontplooien, de ander moet zorgen voor balans en weer een ander dient ervoor te zorgen dat de veldbezetting in orde is. Elke speler heeft zijn specifieke opdracht met als doel dat het team zo goed mogelijk presteert. Iedereen zijn gang laten gaan betekent chaos.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2024 12:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Precies en dan kom je bij de inbreng van een trainer.
Een training moet tenminste zorgen voor een raamwerk waarin elke speler individueel tot zijn recht komt waarbij het ook belangrijk is dat het team overeind blijft staan. Door het teambelang erbij te betrekken moet je elkaars zwakke punten compenseren en elkaar sterke punten juist accentueren.

Juist door tactische aanpassingen of accenten leggen kun je je als team onderscheiden. \
Kijk naar een Van Gaal. Die haalde Jonk naar de nr 4 positie en dat werkte uitstekend met Bergkamp op 10. Toen die vertrokken dacht iedereen het zakt in elkaar maar we kennen de geschiedenis. Ook het aantrekken/terughalen van Reiziger en Bogarde voor totaal andere posities is waar je een toptrainer aan herkent. Zoals ook De Boer als spits of Davids/seedorf op 4.

Was het ook niet Bosz die Schone op zes zette?

Ten Hag die Tadic als spits gebruikte en Mazraoui als back zag?

Niet toevallig dat deze trainers echt meer uit een spelersgroep halen (in hun Ajaxtijd) door tactisch iets neer te zetten.

Jij hebt het vaak over de k#tselectie maar het is ook Slot die een Wieffer zo laat renderen. Nota bene een speler waar eèn van jouw favoriete analist (Vaart) altijd onze selectie met vergelijkt. Oh ja en die Hartman komt van dezelfde club.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2024 19:32 

renemar schreef:
Als elke speler maar gaat doen wat hij leuk vindt wordt het een puinhoop. (...)
Ja, maar dan ga je aan de kwaliteit 'inzicht' voorbij.
Een speler moet zien wanneer hij wat moet c.q. kan doen.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2024 09:34 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Als elke speler maar gaat doen wat hij leuk vindt wordt het een puinhoop. (...)
Ja, maar dan ga je aan de kwaliteit 'inzicht' voorbij.
Een speler moet zien wanneer hij wat moet c.q. kan doen.
Je leeft in een droomwereld. Geen enkele club in welke tijd dan ook had de beschikking over een elftal spelers die dat weten. Het gouden AJAX niet, het dreamteam van Barca niet, Real Madrid niet. Dat bestaat gewoon niet.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2024 10:41 

renemar schreef:
Je leeft in een droomwereld. (...)
Nee hoor. Ik heb genoeg intelligente spelers gezien bij Ajax. Allemaal realiteit.
De naam Godenzoon is niet zo maar bedacht. Dat is heel wat anders dan een k*tspeler.
renemar schreef:
(...) Geen enkele club in welke tijd dan ook had de beschikking over een elftal spelers die dat weten. Het gouden AJAX niet, het dreamteam van Barca niet, Real Madrid niet. Dat bestaat gewoon niet.
Ik heb het niet over een elftal gehad. Ik heb het over het individu.

Zo bepaalden Cruijff en Keizer hoe er gespeeld werd, de solo's van Tahamata, Olsen, de Wit, de stiftjes van Bergkamp, etc., etc., etc., hebben niets met systeem, tactiek of afspraken te maken. Maar kwam allemaal voort uit een combinatie van intelligentie en het toepassen van de eigen kwaliteiten op het juiste moment.
Voorbeelden te over!

BerichtGeplaatst: 20 mar 2024 12:41 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Je leeft in een droomwereld. (...)
Nee hoor. Ik heb genoeg intelligente spelers gezien bij Ajax. Allemaal realiteit.
De naam Godenzoon is niet zo maar bedacht. Dat is heel wat anders dan een k*tspeler.
renemar schreef:
(...) Geen enkele club in welke tijd dan ook had de beschikking over een elftal spelers die dat weten. Het gouden AJAX niet, het dreamteam van Barca niet, Real Madrid niet. Dat bestaat gewoon niet.
Ik heb het niet over een elftal gehad. Ik heb het over het individu.

Zo bepaalden Cruijff en Keizer hoe er gespeeld werd, de solo's van Tahamata, Olsen, de Wit, de stiftjes van Bergkamp, etc., etc., etc., hebben niets met systeem, tactiek of afspraken te maken. Maar kwam allemaal voort uit een combinatie van intelligentie en het toepassen van de eigen kwaliteiten op het juiste moment.
Voorbeelden te over!
De individuele spelers kunnen alleen renderen als medespelers hen daar de mogelijkheid voor geven. Tsheu La Ling kon alleen zo spelen als hij deed doordat Dick Schoenaker achter hem speelde. Laatstgenoemde was geen voorbeeld van een typische AJAX speler. Net zoals Wouters dat was.
Elf Tahamata's. De Wits, Olsens, Bergkamps, zelfs Messis, Cruijfs en Pele's kunnen nooit een goed succesvol team vormen.
Ten alle tijden moet het teambelang voorop staan, de individuele kwaliteiten moeten in dienst staan van het team.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2024 20:47 

renemar schreef:
De individuele spelers kunnen alleen renderen als medespelers hen daar de mogelijkheid voor geven. (...)
Ik heb het niet over 'renderen' maar over oplossingen creëren en het beste uit jezelf halen..

Het gaat mij er om dat spelers op het juiste moment moeten doen waar ze goed in zijn en waarmee ze zich kunnen onderscheiden. En als dat afwijkt van systeem, tactiek en afspraken? Prima. Doe wat verrassends!
Niets meer, niets minder.

BerichtGeplaatst: 21 mar 2024 09:36 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
De individuele spelers kunnen alleen renderen als medespelers hen daar de mogelijkheid voor geven. (...)
Ik heb het niet over 'renderen' maar over oplossingen creëren en het beste uit jezelf halen..

Het gaat mij er om dat spelers op het juiste moment moeten doen waar ze goed in zijn en waarmee ze zich kunnen onderscheiden. En als dat afwijkt van systeem, tactiek en afspraken? Prima. Doe wat verrassends!
Niets meer, niets minder.
Ik heb dit seizoen genoeg verrassends gezien voor de komende 10 jaar.

BerichtGeplaatst: 21 mar 2024 12:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Waren geen prettige verrassingen. :cry:

BerichtGeplaatst: 21 mar 2024 15:35 
Erelid

Ik heb het idee dat ze weer veel te lang gaan wachten.Frank de Boer en Pascal Jansen zullen wel op de lijstjes staan.

Misschien wachten ze ook wel het EK af om Koeman te benaderen.

Zou me verder niks verbazen dat men met een schuin oog naar Ten Hag kijkt om een optie te worden als hij bij United moet vertrekken. Vraag is of je hem na zon jaar gelijk weer bij Ajax de huidige staat moet zetten. Die ma zal misschien baat hebben aan een rustperiode. En wil hij zelf wel?

De Boer of Koeman zou ik echt een drama vinden.
Jansen zou bij mij ook niet bovenaan staan maar beter dan eerste 2 genoemde.

Ten Hag het meest positief over. Maar lang niet zeker dat dat een mogelijkheid zal zijn en of dat geen teleurstelling zou worden.

al met al hoop ik echt dat men wat verder kijkt.

BerichtGeplaatst: 29 mar 2024 08:09 
Beheerder

Gelukkig. Hopelijk ook snel een streep door de namen van de andere Nederlandse trainers (op Slot en Bosz na).

'Lijnders in beeld bij Ajax, maar niet om vacature van hoofdtrainer te vullen'
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/118 ... -ajax.html

BerichtGeplaatst: 29 mar 2024 12:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
343 schreef:
Gelukkig. Hopelijk ook snel een streep door de namen van de andere Nederlandse trainers (op Slot en Bosz na).

Misschien lees ik er over heen, maar waar zou Lijnders dan voor in aanmerking komen? Ik ga er namelijk vanuit dat hij niet zit te wachten op de rol van assistent manager (in ieder geval niet bij Ajax). Als TD lijkt het mij geen optie.

BerichtGeplaatst: 29 mar 2024 14:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 schreef:
343 schreef:

Misschien lees ik er over heen, maar waar zou Lijnders dan voor in aanmerking komen? Ik ga er namelijk vanuit dat hij niet zit te wachten op de rol van assistent manager (in ieder geval niet bij Ajax). Als TD lijkt het mij geen optie.
Hij heeft zelf in ieder geval aangegeven ergens als hoofdtrainer aan de slag te willen. Maar je weet het natuurlijk nooit in het voetbal, als hij een mooi project of een mooie rol bij Ajax ziet zitten kan hij ook gewoon tekenen natuurlijk. Zal ook wel wat verdiend hebben al bij Liverpool dus misschien is geld minder belangrijk.

Kan verder ook gewoon wensdenken vanuit de Telegraaf of de bron van de Telegraaf zijn, dat ze hem niet als trainer willen.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2024 14:21 
Beheerder

Pascal Jansen weer aanwezig bij de Future Cup. Zal het wel worden, vermoed ik.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2024 19:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
343 schreef:
Pascal Jansen weer aanwezig bij de Future Cup. Zal het wel worden, vermoed ik.
Mag die niet naar een jeugdtoernooi komen kijken?

Ik snap het wel waarom je dit post maar Kroes zich ook echter die Vivell aan. Iemand die moeilijk los te weken is en heel interessant is voor veel clubs. Zo'n naam verwacht je ook iet als je naar het recente verleden kijkt. Ja ik weet dat ze in eerste instantie een nederlandse coach willen maar als je de namen leest waar Kroes op andere gebieden mee bezig is, geeft het wel aan dat ze de lat veel hoger leggen.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2024 20:00 

343 schreef:
Pascal Jansen weer aanwezig bij de Future Cup. (...)
Prima. Een nieuwe trainer gaat voetbal kijken bij clubs waar mogelijke aanwinsten spelen, die kunnen spelen om het kampioenschap, en verspild zijn tijd niet bij jeugdteams.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1622 berichten ]  Vorige   1 54 55 56 57 58 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00