Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Vorige   1 2 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Dominik Kotarski
BerichtGeplaatst: 30 jun 2020 20:00 
Erelid

Vraag me af of er Eredivisieclubs zijn die Kotarski willen huren (als eerste doelman). Heeft nog niet dusdanig veel indruk op me gemaakt dat het een betrouwbare eerste doelman is.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2020 20:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp schreef:
Vraag me af of er Eredivisieclubs zijn die Kotarski willen huren (als eerste doelman). Heeft nog niet dusdanig veel indruk op me gemaakt dat het een betrouwbare eerste doelman is.
Ik had Sparta wel verwacht eigenlijk. Heerenveen zal sowieso lastig worden, al zoeken die een type Onana en dan is Scherpen een optie en Kotarski ( wat veel meer een type Onana is al ) niet? Willem 2 gaat Europa voorrondes spelen dus die zullen dat wel niet met Kotarski gaan doen.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2020 13:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Zaakwaarnemer van Ajax-doelman Kotarski heeft contact met Lokomotiv Moskou'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... otiv-.html

BerichtGeplaatst: 14 jul 2020 14:37 

Als je een mooi bedrag kan pakken, doen. Zie hem het eerste niet halen. Vind Scherpen eigenlijk al verder.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2020 16:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Snake schreef:
Als je een mooi bedrag kan pakken, doen. Zie hem het eerste niet halen. Vind Scherpen eigenlijk al verder.
Eens. Een échte topper vindt z'n weg vanuit de jeugd wel omhoog. Zoals Onana heeft gedaan. En anders moet je gewoon een topper aantrekken om eerste keeper te worden en kan je deze miljoenen daarbij mooi gebruiken.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2020 16:15 

ibramovic89 schreef:
Snake schreef:
Eens. Een échte topper vindt z'n weg vanuit de jeugd wel omhoog. Zoals Onana heeft gedaan. En anders moet je gewoon een topper aantrekken om eerste keeper te worden en kan je deze miljoenen daarbij mooi gebruiken.
Hooguit 1-1.5 miljoen en dat vind ik al veel voor een speler die nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2020 01:59 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Heeft nog een contract voor 3 jaar.
Mijn voorkeur zou zijn om hem te verhuren aan een club in de Eredivisie en hopen op een Botman wonder.
Bij VVV stond vorig seizoen een clown onder de lat.
Kotarski had absoluut meer punten gepakt dan die grabbelaar.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2020 15:59 

Contract opgewaardeerd. Niet uitgebreid in contractjaren, wel een optie voor een extra jaar erbij.

Ik vind dit toch vrij opmerkelijk. Had zelf niet het idee dat Ajax echt het volle vertrouwen in hem had nog.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2020 16:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Snake schreef:
Contract opgewaardeerd. Niet uitgebreid in contractjaren, wel een optie voor een extra jaar erbij.

Ik vind dit toch vrij opmerkelijk. Had zelf niet het idee dat Ajax echt het volle vertrouwen in hem had nog.
Het zou me niets verbazen dat ze dit doen om hem vervolgens te verhuren en te hopen op een Botman traject. Beter contract houdt ook vaak hogere vraagprijs in.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2020 18:13 
Erelid

Frenkievd schreef:
Snake schreef:

Het zou me niets verbazen dat ze dit doen om hem vervolgens te verhuren en te hopen op een Botman traject. Beter contract houdt ook vaak hogere vraagprijs in.
Hebben we een andere reserve-keeper achter Scherpen bij JA?

BerichtGeplaatst: 11 aug 2020 18:57 

Raatsie?

BerichtGeplaatst: 11 aug 2020 20:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee schreef:
Raatsie?
En Reiziger zit bij JA.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2020 12:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Seizoenskaart: niet meer
Sterke wedstrijd tegen AZ, en dan toch een blunder maken waardoor er verloren wordt. Dan is dat uiteindelijk toch wat er blijft hangen. Vond hem voetballend ook geen sterke indruk achterlaten. Op de lijn en qua reflexen wel goed. Hield Ajax een tijdje in de wedstrijd.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2020 18:09 
Erelid

Tsjonge jonge zeg, hoe vaak mag deze keeper nog gigantische blunders maken? Laat Scherpen aub elke wedstrijd in Jong Ajax keepen. Als 3e keeper meegaan heb je niks aan.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2020 18:26 

RogerGarcia schreef:
Tsjonge jonge zeg, hoe vaak mag deze keeper nog gigantische blunders maken? Laat Scherpen aub elke wedstrijd in Jong Ajax keepen. Als 3e keeper meegaan heb je niks aan.
Inderdaad. Deze clown niet meer laten spelen en z.s.m. lozen.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2020 23:54 
Erelid

Seizoenskaart: gehad
RogerGarcia schreef:
Inderdaad weer een fout. Niet voor niets wilde ze hem natuurlijk liever verhuren.

Van de andere kant blijft het een moeilijke discussie. Ondanks zijn fouten zit je toch met 2 talentvolle keepers waarbij Scherpen veel meer progressie boekt op dit moment. Ik denk dat het voor die jongen en voor Ajax ook niet wenselijk is om hem niet meer te laten keepen.

Jonge keepers maken vaak fouten en ik houd me altijd vast aan Onana in zijn Jong Ajax periode. Onana was toen ook allerminst foutloos. Had zelfs in zijn eerste jaar in het eerste ook nog fratsen.
Onana had toen wel het voordeel, dat hij altijd keepte, toch? Voor beide keepers is het niet ideaal dat ze niet elke wedstrijd keepen in Jong. Neemt niet weg, dat Kotarski zijn talent nog steeds niet heeft laten zien. Bij keepers gebeurd dit vaker op latere leeftijd (zie bv Drommel) maar als hij deze fouten blijft maken, wordt een verhuur ook steeds moeilijker.... Ajax moet toe naar een situatie dat Scherpen elke week bij Jong keept.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2020 21:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Seizoenskaart: niet meer
Mooi geweest nu, laat hem maar banken tot de winterstop. Daarna kijken of er een oplossing te vinden valt zodat hij wekelijks kan keepen. Maar hij heeft het eerste half jaar geen reclame gemaakt voor zichzelf, mag blij zijn als een KKD ploeg hem wil hebben. De eredivisie ziet niet op hem te wachten. Maar Scherpen ontwikkelt zich goed en laat meer progressie zien, laat die maar spelen de komende weken.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2020 10:16 

Jonge keepers maken vaak fouten en ik houd me altijd vast aan Onana in zijn Jong Ajax periode. Onana was toen ook allerminst foutloos. Had zelfs in zijn eerste jaar in het eerste ook nog fratsen.
Onana liet vooral in zijn eerste half jaar veel nonchalance ziet waaruit fouten ontstonden. In zijn tweede half jaar was dat al weg en maakte hij steeds meer indruk. Ik vind de fouten die Kotarski maakt echt van een ander kaliber. En het hoeveelste seizoen bij Jong is het inmiddels van hem? 4e ofzo? Duurt veel te lang.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2020 11:47 
Erelid

Dat het te lang duurt, ben ik ook zeker eens maar Onana had toentertijd wel een voordeel, dat hij constant een heel seizoen onder de lat stond bij Jong Ajax. Eigenlijk sinds Onana eerste keeper is geworden, heeft Ajax telkens een hele boel keepers gehad die rouleerde bij Jong.

Ik vind gewoon dat je derde keeper een groot talent moet zijn die wekelijks in Jong Ajax keept. Als je dan Scherpen haalt met het oog op de toekomst dan moet je ook Kotarski weg doen. Of je haalt Scherpen niet. Ik zeg niet dat die fouten komen door het rouleren maar de ene keeper zal hier misschien beter of makkelijker mee omgaan dan de ander.

Ik denk dat het voor zowel Scherpen als Kotarski goed is, als Kotarski verhuurd wordt. En ik denk, da het dan een verhuur wordt met als insteek om hem in de etalage te zetten.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2020 12:30 

Snake schreef:
Onana liet vooral in zijn eerste half jaar veel nonchalance ziet waaruit fouten ontstonden. In zijn tweede half jaar was dat al weg en maakte hij steeds meer indruk. Ik vind de fouten die Kotarski maakt echt van een ander kaliber. En het hoeveelste seizoen bij Jong is het inmiddels van hem? 4e ofzo? Duurt veel te lang.
Onana maakt soms capriolen bij de geforceerde opbouw van achteruit. Ik zag vanaf het begin aan alles dat hij een topatleet is met geweldige reflexen die een grote toekomst zou krijgen. Die vreemde blunders moet je doorheen prikken. Was alleen zaak die eruit te krijgen. Kwestie van tijd en ervaring.
Overigens dat nonchalante zie je zo nu en dan nog altijd. Gelukkig veel minder.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2020 20:44 
Erelid

renemar schreef:
Onana maakt soms capriolen bij de geforceerde opbouw van achteruit. Ik zag vanaf het begin aan alles dat hij een topatleet is met geweldige reflexen die een grote toekomst zou krijgen. Die vreemde blunders moet je doorheen prikken. Was alleen zaak die eruit te krijgen. Kwestie van tijd en ervaring.
Niet foutloos wil niet zeggen, dat iemand er niks van kan. Eens hoe jij Onana beschrijft en hij was inderdaad een keeper met enorme potentie. Denk dat ze bij Barca zo nu en dan nog weleens achter hun oren krabben.

Keepers blijft altijd een apart verhaal vind ik. Als je Drommel nu ook ziet keepen. Die was in zijn jonge jaren ook niet foutloos. Soms komt het er later uit. Soms ook niet. Beste is dat hij verhuurd wordt met eigenlijk een constructie dat hij ook echt gaat keepen. Scherpen maakt veel meer progressie en ik vond die bij Emmen al heel goed. Ik zie in hem wel de opvolger van Onana.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2020 09:31 

Komende zomer zal Onana wel vertrekken. Wat mij betreft Kotarski verkopen en Scherpen doorschuiven.

Drommel erbij halen en met Scherpen laten strijden om de plek onder de lat. Stekelenburg eventueel als 3e doelman.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2020 12:00 
Erelid

de dominee schreef:
Komende zomer zal Onana wel vertrekken. Wat mij betreft Kotarski verkopen en Scherpen doorschuiven.

Drommel erbij halen en met Scherpen laten strijden om de plek onder de lat. Stekelenburg eventueel als 3e doelman.
Dit zou ik dus niet doen want dat laatste betreft. Als Onana vertrekt, geef je Scherpen het vertrouwen of niet. Als je Scherpen het vertrouwen geeft, hoef je geen Drommel aan te trekken maar een andere jonge talentvolle keeper. Het is dan wel van belang dat je een ervaren reserve doelman hebt.
Als je Drommel aantrekt, moet je je afvragen of het zin heeft dat je dan ook Scherpen behoudt. Nog een jaar Jong Ajax heeft geen zin.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2020 12:36 

renemar schreef:
Snake schreef:
Inderdaad. Was toen zaak om dat eruit te krijgen. Het ontbrak ook vaak aan scherpte. Je ziet het nog steeds wel terug bij hem, alleen ontstaat er nu uit nonchalance vaak niet enorm veel gevaar. Ook omdat hij gewoon veel ervaring heeft opgedaan. Bij Kotarski zie ik echt een hele andere categorie fouten.

BerichtGeplaatst: 01 dec 2020 13:52 

de dominee schreef:

Dit zou ik dus niet doen want dat laatste betreft. Als Onana vertrekt, geef je Scherpen het vertrouwen of niet. Als je Scherpen het vertrouwen geeft, hoef je geen Drommel aan te trekken maar een andere jonge talentvolle keeper. Het is dan wel van belang dat je een ervaren reserve doelman hebt.
Als je Drommel aantrekt, moet je je afvragen of het zin heeft dat je dan ook Scherpen behoudt. Nog een jaar Jong Ajax heeft geen zin.
Hoezo? Scherpen moet maar laten zien beter dan Drommel te zijn in de voorbereiding. Concurrentie is goed.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Vorige   1 2 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00