Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 723 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Ajax O18
BerichtGeplaatst: 25 nov 2021 08:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Trainer Dave Vos verlaat Ajax onder 18 en wordt assistent Giovanni van Bronckhorst
https://www.telegraaf.nl/sport/87406917 ... elevoetbal

BerichtGeplaatst: 25 nov 2021 08:33 
Erelid

Jammer, volgens mij stond hij er intern heel goed op.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2021 09:49 

Inderdaad. Een serieus trainerstalent, buiten de kleffe groep oud-profs die denken dat alles komt aanwaaien.

Jammer voor de jeugd, maar voor de trainerspool in NL denk ik alleen maar goed. Prachtige ervaring voor hem. Zo'n stap zorgt er voor dat hij des te eerder klaar zou kunnen zijn voor een 1e elftal. En dus ook eventueel voor ons.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2021 21:33 
Beheerder

Steven Pienaar als vervanger of toch iemand van buiten de club?

BerichtGeplaatst: 26 nov 2021 03:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Roks die net gehaald is voor de ACA?

BerichtGeplaatst: 26 nov 2021 15:22 
Erelid

343 schreef:
Ik hoop stiekem op een niet oud top voetballer. Goed voor het evenwicht en de diversiteit om ook jongens met een CIOS/ pedagogische achtergrond in de opleiding te hebben, die uiteraard geen twee linker benen hebben en wel tactisch benul.

Zou ook kunnen dat ze iemand doorschuiven en er wat minder onderaan de ladder iemand binnengehaald gaat worden.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2021 16:36 

DeRuit schreef:
343 schreef:
Roks die net gehaald is voor de ACA?
Ter verduidelijking:
Deze man was jeugdopleidingen bij Sparta en ook trainer van de O18 aldaar volgens mij. Vandaar dat ik hem noemde, al is hij ergens anders voor aangetrokken.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2021 21:37 
Beheerder

Volgens Ajax.nl zoeken ze intern een vervanger en volgens AS zouden Yuri Rose (O17) en Dennis van den IJssel (O16) opties zijn.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 11:10 

Niet specifiek over de O18, de hele bovenbouw baart best wel zorgen. Presteren bijna allemaal (zwaar) ondermaats. Psv en Az lijken misschien niet mijlenver voor maar het lijkt er wel op dat ze het bij die clubs beter voor elkaar hebben. Waar AJAX altijd prat gaat op de opleiding zijn ze in ieder geval wat resultaten betreft echt voorbij gestreefd. Heel zorgelijke ontwikkeling. Bij de jeugd zit er blijkbaar structureel iets fout. Zijn de trainers wel goed genoeg.
Eigenlijk vind ik dat de beste trainers (heb het niet over coaches maar puur over trainers, mensen die spelers beter maken) juist bij de jeugd moeten werken. Bij de senioren moeten spelers (18 jaar) technisch zijn uitgeleerd, dan komen andere zaken aan bod. Daar zijn imo coaches belangrijker.
Ik zie ook heel weinig spelers in de bovenbouw waarvan het bijna zeker is dat ze uiteindelijk het eerste gaan halen. Kunnen allemaal voetballen, maar waar zijn de echte toptalenten?
Er klopt iets niet bij de opleiding.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 19:50 

renemar schreef:
Niet specifiek over de O18, de hele bovenbouw baart best wel zorgen. Presteren bijna allemaal (zwaar) ondermaats. Psv en Az lijken misschien niet mijlenver voor maar het lijkt er wel op dat ze het bij die clubs beter voor elkaar hebben. Waar AJAX altijd prat gaat op de opleiding zijn ze in ieder geval wat resultaten betreft echt voorbij gestreefd. Heel zorgelijke ontwikkeling. Bij de jeugd zit er blijkbaar structureel iets fout. Zijn de trainers wel goed genoeg.
Eigenlijk vind ik dat de beste trainers (heb het niet over coaches maar puur over trainers, mensen die spelers beter maken) juist bij de jeugd moeten werken. Bij de senioren moeten spelers (18 jaar) technisch zijn uitgeleerd, dan komen andere zaken aan bod. Daar zijn imo coaches belangrijker.
Ik zie ook heel weinig spelers in de bovenbouw waarvan het bijna zeker is dat ze uiteindelijk het eerste gaan halen. Kunnen allemaal voetballen, maar waar zijn de echte toptalenten?
Hoezo is dit zorgelijk? Bij ons spelen Timber, Gravenberch, Mazraoui bijna alles, vinden we Taylor eigen te goed voor de KKD, Rensch heeft al veel minuten. En hebben we de laatste jaren ook mening talent zien gaan of verkocht ( Brobbey, Timber, Botman, Dest, Lang o.a.) Bij PSV hebben ze Gakpo en Obispo speelt af en toe. Bij AZ Wijndal en Chatzidiakos. Aboukhlal hebben ze op zijn 19e bij PSV gehaald en Reijnders bij PEC op zijn 19e. Daar heeft bijvoorbeeld Dani de Wit de op een na meeste speelminuten. In de KKD staan onze talenten veel hoger dan die van PSV en AZ. De verkochte spelers bij PSV zijn ook lang niet allemaal jeugd, Dumfries opgeleid bij Sparta, Rosario grotendeels bij Ajax en door PSV gekocht van Almere City, Malen bij Ajax en Arsenal

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 08:50 
Erelid

343 schreef:
Volgens Ajax.nl zoeken ze intern een vervanger en volgens AS zouden Yuri Rose (O17) en Dennis van den IJssel (O16) opties zijn.
Yuri Rose? Mijn allereerste (en volkomen terechte) rode kaart pakte ik ooit in de jeugd tegen Rose :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 09:03 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Hoezo is dit zorgelijk? Bij ons spelen Timber, Gravenberch, Mazraoui bijna alles, vinden we Taylor eigen te goed voor de KKD, Rensch heeft al veel minuten. En hebben we de laatste jaren ook mening talent zien gaan of verkocht ( Brobbey, Timber, Botman, Dest, Lang o.a.) Bij PSV hebben ze Gakpo en Obispo speelt af en toe. Bij AZ Wijndal en Chatzidiakos. Aboukhlal hebben ze op zijn 19e bij PSV gehaald en Reijnders bij PEC op zijn 19e. Daar heeft bijvoorbeeld Dani de Wit de op een na meeste speelminuten. In de KKD staan onze talenten veel hoger dan die van PSV en AZ. De verkochte spelers bij PSV zijn ook lang niet allemaal jeugd, Dumfries opgeleid bij Sparta, Rosario grotendeels bij Ajax en door PSV gekocht van Almere City, Malen bij Ajax en Arsenal
Ik heb het toch heel duidelijk over de huidige situatie bij de jeugd en niet over spelers die nu in het eerste of bij Jong AJAX spelen. Of niet?
En namen noemen van spelers die andere clubs hebben weggehaald is best wel je kop in het zand steken.
Alsof Timber en Lang (en recent Speksnijder) niet van Feijenoord kwamen. Dest kwam uit Almere. Rensch is ook van elders gehaald. Fitz-Jim, Hillen, Aersten, Martha. Allemaal spelers die wij ook elders oppikken. En dan heb ik het niet eens over spelers als Jensen, Dall, Kjaer, Rasmussen enz. enz. die uit het buitenland zijn gehaald. 80% Van onze spelers zijn ook van andere clubs gehaald. Is normaal en niet erg maar breng dat dan ook niet te berde als het over andere clubs gaat. Wel objectief blijven.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 17:11 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:
Ik heb het toch heel duidelijk over de huidige situatie bij de jeugd en niet over spelers die nu in het eerste of bij Jong AJAX spelen. Of niet?
En namen noemen van spelers die andere clubs hebben weggehaald is best wel je kop in het zand steken.
Alsof Timber en Lang (en recent Speksnijder) niet van Feijenoord kwamen. Dest kwam uit Almere. Rensch is ook van elders gehaald. Fitz-Jim, Hillen, Aersten, Martha. Allemaal spelers die wij ook elders oppikken. En dan heb ik het niet eens over spelers als Jensen, Dall, Kjaer, Rasmussen enz. enz. die uit het buitenland zijn gehaald. 80% Van onze spelers zijn ook van andere clubs gehaald. Is normaal en niet erg maar breng dat dan ook niet te berde als het over andere clubs gaat. Wel objectief blijven.
Jong Ajax hoort toch bij de jeugdopleiding. Al die elftallen staan in het teken om spelers te leveren voor het eerste, vandaar dat ik die ook noem.

Jij zegt dat het er op lijkt dat die clubs het beter voor elkaar hebben in de gehele bovenbouw. Dat gaat dus niet over net dit jaar. Timber, Gravenberch en zeker Rensch en Taylor zitten nog niet zo lang bij het eerste, dus ik vind het vergelijken van spelers die in het eerste bij PSV, AZ en Ajax zitten dan ook gewoon relevant om te doen. Madueke van PSV had ik nog kunnen noemen als kwalitatief goede speler.

Daarnaast noemde ik de verkochte spelers van PSV expliciet, omdat ik dacht dat die misschien je beeld vertekenden. Zij werden op hun 18e - 19e gehaald. Dat wij ook spelers bij andere BVO's weghalen klopt, daarom noem ik Memphis, Bergwijn, Stengs, Boadu en Til bijvoorbeeld niet. AZ en zeker ook PSV halen ook gewoon de beste spelers bij andere BVO's en Rensch kwam toevallig net wel van een amateurclub direct bij Ajax, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2021 15:35 
Beheerder

Peter79 schreef:
343 schreef:
Yuri Rose? Mijn allereerste (en volkomen terechte) rode kaart pakte ik ooit in de jeugd tegen Rose :mrgreen:
Ze hebben geluk jou niet te treffen, Peter. ;)

Jean-Paul de Jong aan de slag als jeugdtrainer bij Ajax
https://www.rtvutrecht.nl/sport/3261770 ... r-bij-ajax

BerichtGeplaatst: 14 jan 2022 19:00 
Beheerder

Naast Dortmund is ook Bayern geïnteresseerd in Aning.

Duitse top aast op Ajax-talent Aning
https://www.vi.nl/nieuws/duitse-top-aas ... lent-aning via @vi_nl

BerichtGeplaatst: 14 jan 2022 20:59 

343 schreef:
Naast Dortmund is ook Bayern geïnteresseerd in Aning.

Duitse top aast op Ajax-talent Aning
https://www.vi.nl/nieuws/duitse-top-aas ... lent-aning via @vi_nl

Dit heb ik hierover vandaag geplaatst in het topic over Ouaali:
Ik plaats het maar hier omdat ik denk dat hij een flinke vinger in de pap heeft wat aanbieden van contracten aan jeugdspelers betreft. Zou het net zo goed in de topic over Overmars kunnen plaatsen.
In navolging van veel toptalent lijkt Prince Aning AJAX nu ook te gaan verlaten (naar BVB) omdat ze zitten te slapen. Aning ontwikkelt zich spectaculair en is een van de besten bij de O18. Die heeft zich zeker in de YL wedstrijden tegen BVB is de picture bij de Duitsers gespeeld.
Hele kwalijke zaak. Door de Brexit gaan minder jonge spelers naar Engeland maar nu gaan ze naar Duitsland.
Na Bonnah (Leipzig, klopt inmiddels aan de deur van het eerste daar), Rijkhoff (BVB), Brobbey (Leipzig) nu dus Aning (BVB) die waarschijnlijk naar Duitsland verkast. De Duitsers liggen in een deuk om dat belabberde beleid bij ons. Brobbey is inmiddels terug en wordt straks misschien voor vele miljoenen definitief teruggehaald. Wellicht tzt die andere spelers ook?
Ouaali, Overmars en die flop die van Heerenveen is gekomen prutsen maar wat aan. Wat een dilettanten.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 16:41 

Net 10 minuten gekeken van Psv-AJAX. Staat 2-0 maar in die 10 minuten had Psv 4x kunnen/moeten scoren.
Wat een triest niveau. Schandalig voor het vlaggenschip van de jeugdopleiding. Daar moet de bezem rigoureus door.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 17:09 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar schreef:
Net 10 minuten gekeken van Psv-AJAX. Staat 2-0 maar in die 10 minuten had Psv 4x kunnen/moeten scoren.
Wat een triest niveau. Schandalig voor het vlaggenschip van de jeugdopleiding. Daar moet de bezem rigoureus door.
Vos en Misehouy zijn daar de betere spelers.
Speelde laatste periode regelmatig met Jong Ajax mee, en doen vandaag niet mee met 018.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 19:21 

Morfe0 schreef:
renemar schreef:
Vos en Misehouy zijn daar de betere spelers.
Speelde laatste periode regelmatig met Jong Ajax mee, en doen vandaag niet mee met 018.
Heb ik gezien, maar toch. Het was echt schrikbarend slecht. Vraag me ook af wat je met zo'n JP de Jong moet. Kan die jongens beter maken?

BerichtGeplaatst: 14 mei 2022 20:21 
Erelid

Hoger niveau voor de talenten is altijd goed, leren ze veel van.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2022 09:01 

Morfe0 schreef:
Hoger niveau voor de talenten is altijd goed, leren ze veel van.
Je kunt daarin ook doorschieten en ontwikkelingen van spelers frustreren.
In de jeugd spelen ze dan tegen jongens die 1, max. 1,5 jaar ouder zijn. Gaan ze naar de senioren spelen ze tegen mannen die vaak 10 jaar ouder zijn. Dat verhelp je echt niet met vroeg doorschuiven in de jeugd.
Dat doorschuiven moet je imo alleen doen bij echt uitzonderlijke talenten of jongens die fysiek van zichzelf al heel sterk zijn zoals De Ligt was. Dan kan dat prima.
Maar bijv. iemand als Unuvar staat imo sinds zijn veel te vroeg debuut bij de senioren al jaren stil. Ik zie totaal geen verbetering, integendeel. Hij loopt al jaren op de tenen. Ik zie hem ook niet echt doorbreken, ben bang dat hij het niet gaat halen.
Opleiden staat natuurlijk centraal, maar het moeten winnen is ook een onderdeel van de opleiding. Als de tegenvallende resultaten altijd maar verbloemd worden onder de noemer "resultaat is niet belangrijk, het is maar opleiden" dan kweek je geen winnaarsmentaliteit bij de spelers. En dat zie je terug als ze bij het eerste komen. Niet tot het gaatje kunnen gaan als dat gevraagd wordt.
Dat zie je goed als je de instelling vergelijkt met jongens die uit de Zuid Amerikaanse en Europese landen komen. Daar zit die mentaliteit er vanaf de jongste jeugd ingebakken.
Je moet resultaten eisen van alle jeugdelftallen. De jongens leren dat alles draait om winnen. Anders krijg je gemakzucht en dat zie je later terug. Ik kijk veel AJAX jeugd en zie meestal technisch leuke spelers maar die zich veel te gemakkelijk laten aftroeven. Op mentaliteit, instelling. Dat mag en kan niet.
En dat komt imo door altijd maar veel teveel te benadrukken dat winnen ondergeschikt is aan opleiden. Bij de senioren is dat niet zo. En daar moeten ze aan wennen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2022 09:28 
Erelid

Toch vind ik de aanwas niet slecht, laatste 2 jaar 3 spelers!
Rensch,Timber en Taylor die het tot Ajax1 hebben gehaald.
Dat is meer dan prima!

BerichtGeplaatst: 15 mei 2022 11:12 

Timber natuurlijk zonder twijfel, Taylor is veelbelovend maar moet dat volgend seizoen nog bevestigen en over Rensch heb ik grote twijfels.
Van wat ik heb gezien verwacht ik de komende jaren veel van Hlynsson. Een nuchtere jongen met een prima functionele techniek en groot loopvermogen.
Van Axel Dongen is ook veelbelovend maar blijkbaar erg blessuregevoelig. Aertsen vind ik ook een belofte, moet wel fysiek sterker worden.
Misehouy vind ik ook een pareltje maar heeft echt nog jaren nodig.
Maar bij al die jongens mis ik vooralsnog de absolute wil te overleven in de top. Zouden die iets hebben van de mentaliteit van Martinez zou ik heel weinig twijfels hebben over hun carrière. Dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 723 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29

Alle tijden zijn UTC+02:00