Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 3 4 5 6 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 apr 2015 23:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ja Jnp.. Heb de eerste wedstrijd gezien en die tegen Galatasaray. Eerste wedstrijd was vooral de wedstrijd van Malen, speelde erg sterk enige probleem kan zijn dat hij zichzelf ook erg goed lijkt te vinden.

Galatasaray was wat moeizamer, Eiting op 6 is echt een groot talent en ook Boultan vind ik interessant. Nunnely op rechtsbuiten is de grote blikvanger denk ik, vrees alleen voor een Lukoki/De Sa/Becker scenario bij hem. Veel snelheid maar voor de rest alles net niet.. Maar hoop dat iemand anders mij anders kan overtuigen. Zelfde geldt voor Dani de Wit rechtermuddenvelder met nummer 10, ook nog weinig goeds van gezien.

Hier btw de samenvatting van wedstrijd tegen Gala, met erg storende Dirk Kuyt reacties na afloop:

BerichtGeplaatst: 06 apr 2015 06:49 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Non-Flying Dutchman schreef:
Nunnely op rechtsbuiten is de grote blikvanger denk ik, vrees alleen voor een Lukoki/De Sa/Becker scenario bij hem. Veel snelheid maar voor de rest alles net niet.. Maar hoop dat iemand anders mij anders kan overtuigen. Zelfde geldt voor Dani de Wit rechtermuddenvelder met nummer 10, ook nog weinig goeds van gezien.
Over Nunnely denk ik dat niet, is veel doelgerichter, heeft al een betere voorzet dan de Sa of Lukoki ooit zullen krijgen en heeft meer technische bagage.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2015 12:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax B1 naar finale Future Cup na winst op Juventus. Goal van Che Nunnely.
Vanmiddag de finale om 15 uur.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2015 16:19 
Erelid

Helaas

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... ure-cup-2/

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 15:39 
Erelid

4e geëindigd in de 2016-editie. Weet iemand wat meer van deze lichting? O.a. De Ligt en Kluivert er niet bij om verschillende redenen natuurlijk. Alleen 4e is wel heel mager.

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 15:54 

Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
Non-Flying Dutchman schreef:
4e geëindigd in de 2016-editie. Weet iemand wat meer van deze lichting? O.a. De Ligt en Kluivert er niet bij om verschillende redenen natuurlijk. Alleen 4e is wel heel mager.
Sjaak Swart werd voor de halve finales door een jonge dame geïnterviewd. En Swart gaf in dit interview (op Ziggo Sport) in zijn alwetendheid aan dat wij met een mindere lichting hebben te maken.

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 16:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
4e achter Barça, Arsenal en Anderlecht. Zo heel slecht is dat toch ook weer niet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 17:54 

Nou ik ben er twee dagen geweest en ik heb bij Ajax maar weinig gezien wat het eerste kan gaan halen. Erg matige lichting, maar ik oordeel dus maar op een handjevol wedstrijden die ik dit seizoen van deze lichting gezien heb. Ruben Hoogenhout, Victor van der Linden, Lars Kramer, Nigel Bouman, Deabeas Owusu en Sven Botman speelde een erg zwak toernooi en dan zijn er nog heel wat die het vooral ook niet bijzonder deden. Dit team is volgens mij afhankelijk van de grillen van Ché Nunnely (als hij meedoet) en Noa Lang. Dan heb je nog Antonucci, Castillo, Redan, Bakker en Kaars die ook wel aardig kunnen ballen, maar het verschil niet maken. Met Kaars helaas weer een lichting zonder spits die ik grote kans geef om het eerste te halen. Die kans geef ik sowieso weinig jongens uit dit team. Wel moet gezegd worden dat uit deze lichting o.a. De Ligt, Bakboord en Kluivert niet meededen.

Verdedigend was het echt dramtisch en word je bijna jaloers als je naar het solide centrale duo van Anderlecht kijkt, die overigens ook een goede linksback hebben. Op rechtsback vond ik Jasper ter Heide een verademing ten opzichte van Kramer, maar dat zegt denk ik meer over Kramer. Bakker ging wel, maar Hoogenhout was erg slecht. Hij maakte echt een aantal grote fouten, maar kan gelukkig voor hem veel op snelheid compenseren, want snelheid heeft hij wel.

Wat me ook gigantisch stoorde was het gebrek aan voetballend vermogen op de nummer 6 positie. Ekkelenkamp heeft een goed fysiek, maar komt er voetballend tekort voor en kan dat niet camoufleren met duelkracht. Van der Linde heeft ook een goed fysiek, maar mist misschien nog wel meer voetballend vermogen dan Ekkelenkamp. Bij El Azrak zie je wel dat hij goed kan voetballen, maar die wordt juist fysiek weer continue afgetroefd. Als je dat het hele toernooi aanziet dan ga je des te meer genieten van de geweldige nummer 6 van Barcelona. Van de keepers was ik ook niet bepaald onder de indruk. Tijs te Duits keepte tegen Barcelona aardig, maar ik ben er niet weg van. Bouman maakte zijn foutjes en heeft sowieso weinig uitstraling. Als je dan de grote, zelfverzekerde, goede keeper van Arsenal ziet dan is dat een wereld van verschil.

Sorry voor het benoemen van alle namen en zwaktes, maar ik ben erg geschrokken van dit toernooi. Vooral ook van het spel, want dat was veelal opportunistisch en niet zoals we dat van Ajax gewend zijn. Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt en dat veel jongens nog grote stappen gaan maken, maar dit is tot nu toe de minste lichting die ik op de Future Cup gezien heb.

Laatst gewijzigd door Yoran op 28 mar 2016 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 17:54 

Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
Stormrage schreef:
4e achter Barça, Arsenal en Anderlecht. Zo heel slecht is dat toch ook weer niet?
De Ajax B1 heeft zeker niet slecht gepresteerd. Bovendien kan je niet elkaar jaar in de finale van de Future Cup staan. Ajax miste een aantal sterke spelers, die met Oranje op stap waren. Justin Kluivert speelde bijvoorbeeld tegen Bulgarije en Slowakije onder 17 jaar in een kwalificatietoernooi voor het EK 2016 in Azerbeidzjan. De Future Cup heeft een verrassende winnaar gekregen in Arsenal. Nadat de Londoners groep A wonnen, wisten zij zowel de halve-finale als de eindstrijd met 0-0 af te sluiten. En vervolgens beide duels door strafschoppen te winnen. Een onverwachte winnaar aangezien deze jongens uit verschillende leeftijdscategorieën afkomstig zijn en amper met elkaar hebben getraind. Frappant is dat in groep B drie clubs met even veel punten bovenaan eindigden. Benfica heeft de pech 3e te zijn geworden, terwijl zij misschien wel het beste elftal hebben.

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

BerichtGeplaatst: 28 mar 2016 18:19 
Erelid

Yoran thanks voor je vrij uitgebreide verslag. Had voor dit toernooi nauwelijks een beeld van deze lichting. Mag hopen dat het in de competitie allemaal iets rooskleuriger is dan dit weekend.

Berichtonderwerp: Re: ABN AMRO Future Cup
BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 13:41 
Beheerder

De finale is bereikt.
https://twitter.com/AFCAjax/status/853923994218758144
https://twitter.com/AFCAjax/status/853926960476672001

BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 15:01 
Erelid

Ziet er toch een beetje vreemd uit dat de scheidsrechter een Ajax-logo op z'n borst heeft staan. :P

BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 15:03 
Erelid

Dat is snel. 1-0!

BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 15:50 
Beheerder

https://twitter.com/AFCAjax/status/8539 ... werk.to%2F
2-0 rust.
Jammer alleen dat Jong AJAX nu met 3-1 achterstaat tegen psv.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 15:55 
Erelid

Stormrage schreef:
Ziet er toch een beetje vreemd uit dat de scheidsrechter een Ajax-logo op z'n borst heeft staan. :P
Kan me ook niet helemaal onttrekken aan het idee dat de scheids op de hand van Ajax is.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2017 16:08 
Erelid

Afgelopen! Ajax wint! :ajaxsjaal:

Ontzettend saaie finale wel, jammer.

En Vink mag zich schamen door 5 seconden voor tijd nog een nieuwe speler in te brengen, ik kan daar echt met mn kop niet bij.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2018 16:13 
Beheerder

AJAX wint van Juventus. 2x Naci Ünüvar.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2018 16:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
343 schreef:
Leuke en zeer talentvolle speler, deze Unuvar. Speelt zo onbevangen en met heel veel lef. Pas 14 jaar en speelt al zo makkelijk mee in een hogere leeftijdscategorie.
Laten we hopen, dat hij deze lijn kan doorzetten en niet wordt weggekocht.

Verder ook interessant: Brobbey, Gravenbercht, de broertjes Timber en Reiziger.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2018 10:43 
Erelid

Interessante selectie dit toernooi met enkele pareltjes erin, van anderen ben ik benieuwd hoe die het gaan doen als zij hun fysieke voordeel t.o.v. de tegenstander niet meer hebben.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2018 16:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
343 schreef:
Leuke en zeer talentvolle speler, deze Unuvar. Speelt zo onbevangen en met heel veel lef. Pas 14 jaar en speelt al zo makkelijk mee in een hogere leeftijdscategorie.
Laten we hopen, dat hij deze lijn kan doorzetten en niet wordt weggekocht.

Verder ook interessant: Brobbey, Gravenbercht, de broertjes Timber en Reiziger.
Je ziet bij deze Unuvar dingen terug die je ook bij Appie zag op die leeftijd. Het is te hopen dat deze jongen een goede begeleiding, zeker van een naar ik hoop verstandige familie, krijgt en niet zwicht voor het grote geld, waar vele jonge gasten zich al hun vingers aan hebben gebrand, en al vrij rap op hangende pootjes terugkeerden.

Ik ben ook gecharmeerd van middenvelder Gravenberch, een flegmatieke jongen maar met veel individuele bagage. Maar ook voor hem geldt, hoe ontwikkelt hij zich en wordt hij op een verstandige manier bijgestaan door personen die hem na staan. Immers, talrijke grote beloften zijn dus al gebroken in de dop door onverstandige keuzes.

Brobbey maakte indruk als target man en vooral zijn postuur. Het valt inderdaad af te wachten hoe hij zich gaat houden als dat fysieke voordeel weg gaat vallen.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2018 19:29 
Erelid

Er stroomde zowaar bloed door mijn Cruijff-hart. Ik denk dat Cruijffiaanse Ajacieden dit weekend genoten hebben. Wat een mooie selectie met leuke spelers en spelopvatting.

Taylor en Llansana mogen ook wel genoemd worden. Vooral Taylor, kende ik nog niet maar vond ik een hele verfijnde speler.

En Naci dartelde als Appie over het veld.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2018 10:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Gelukkig zie ik in Unuvar geen Nouri en daar ben ik erg blij mee.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 10:10 

We beginnen straks weer 8-)

Heb er ontzettend veel zin in. Dit is een ontzettend talentvolle lichting, misschien wel de beste in jaren. Ik kan iedereen aanraden om te gaan kijken, om 11.30 begint het toernooi. Ook nog eens tegen Juventus, hoe mooi wil je het hebben?

BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 11:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik las dat Zamani er niet bij was. Las op Twitter dat hij net als Aksit weg wilde/ging. Weet iemand daar meer van? Was met Unuvar toch een van de grootste talenten dacht ik te lezen.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 11:30 

DeRuit schreef:
Ik las dat Zamani er niet bij was. Las op Twitter dat hij net als Aksit weg wilde/ging. Weet iemand daar meer van? Was met Unuvar toch een van de grootste talenten dacht ik te lezen.
Aksit was op weg naar Besiktas toch?

Op AjaxShowtime is er iemand die zegt dat Zamani inderdaad mag vertrekken bij Ajax. Staat volgens mij ook al een paar jaar helemaal stil in zijn ontwikkeling

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 159 berichten ]  Vorige   1 3 4 5 6 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00