Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 981 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 40  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: De Raad van Commissarissen
BerichtGeplaatst: 31 okt 2011 12:44 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Opvallend ook dat de trainers er niet bij zijn geweest...

BerichtGeplaatst: 31 okt 2011 16:42 

Dacht dat we eindelijk van het gezeik af waren toen o.a van den Boog vertrok. Ten Have neemt rustig het stokje over. Zou me eigenlijk helemaal niks verbazen, als een van de vertrokken personen hier wat mee te maken heeft. ten Have doet net alsof hij alles goed doet. Hopelijk gaan ze snel die mensen ontslaan en zorgen voor een nieuwe RvC.

BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 09:10 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Fontein overweegt een aanklacht tegen ten have voor smaad.. Mits hij dit doet zal de positie van ten have al gauw noet te houden zijn, gunstig voor Cruijff en ook voor Ajax uiteindelijk!

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 12:58 

Voor wat het waard is, want het volgende bericht staat onder Bijzaken en geruchten op ajaxshowtime: 'PSV niet blij met Ten Have'

Laatst gewijzigd door Rudolph op 02 nov 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 13:03 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Dat bericht staat ook op voetbalzone.nl

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 13:19 
Erelid

Ook op de site van het Algemeen Dagblad. Ik denk dat het uit de papieren versie van de VI komt. Kan dit pas vanmiddag bevestigen.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 14:59 
Erelid

Wordt Ten Have niet véél te vroeg afgeschreven...?

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 15:52 

AFCA Niels schreef:
Wordt Ten Have niet véél te vroeg afgeschreven...?
Nee, het is een vies bankmannetje dat dacht een wit voetje te halen bij de Ajax fans door te doen alsof hij Cruijff een kans gaf maar daarna zo veel mogelijk macht naar zich toe heeft getrokken en als de dood is dat de RvC en het bestuur gescheiden wordt waardoor hij wat van mijn macht zal verliezen.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 15:55 

Zolang mensen Cruijff voor de voeten blijven lopen qua voetbal, wordt het er niet gemakkelijker op. En laat Ajax nou toevallig voetbal zijn.

In ieder geval zal Cruijff mensen niet voor de voeten lopen qua andere zaken. Ook niet binnen Ajax.

Hopelijk ziet Ten Have c.s. dat in. Steven's kwaliteit is 'organisatie'. Aan het werk, zou ik zeggen. Als hij toch wil meepraten over voetbal, moet hij eerst maar kijken of hij door de Open Dagen heen komt.

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 15:57 

... als hij daarvoor tijd heeft.

Want: 'Fontein zet tegenaanval in na beschuldigingen Ajax' (vi.nl)

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 16:01 

Als Fontein via een rechtszaak het ongelijk van de vier RvC leden bewijst dan moeten ze direct de laan uitgestuurd worden. Al hoewel ze van mij vandaag, liever dan morgen, al mogen vertrekken.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 17:08 
Erelid

Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 18:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Het forum is uit de lucht geweest terwijl dit hele circus aan de gang was, dus we hebben wat in te halen. Ik dank dat meeste het wel met me eens zijn als ik zeg dat dit gespuis zo snel mogelijk moet opflikkeren, voordat ze de kans krijgen om onze club nog meer te beschadigen. Ze zijn nu echt te vaak over de schreef gegaan, en genoeg is genoeg. We moeten maar hopen dat de ledenraad dit stelletje ratten wegstuurt en er een nieuwe RvC wordt geformeerd om Johan heen, met mensen met wie hij goed kan samenwerken: Leo van Wijk, Pieter Winsemius, Theo van Duivenbode, ik noem maar wat. Ajax moet weer één koers gaan volgen, en dat moet de koers van Johan zijn. Weg met de andere kampen.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 19:31 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het is gewoon triest wat er aan de hand is en met terugwerkende kracht moet ik Ghostwriter gelijk geven, want hij had het al vanaf het begin gezien dat het fout zou aflopen.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 19:51 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wat ik tegen Job al had gezegd op FB:
Als zij blijven zitten en Cruijff vertrekt dan is het voor mij AJAX niet meer. Dan is het een bedrijf waar de ratten die er totaal niet thuis horen de dienst uitmaken.

Zou zoiets zijn als buitenstaanders zouden zeggen dat Freddie Mercury weg moet bij Queen en hem zouden vervangen door Justin Bieber. Slaat helemaal nergens op. Als ik zou moeten kiezen tussen een hondendrol en Ten have dan nog zou ik die hondendrol kiezen.
Ja, GW had gelijk. Ik kende de man niet en dan geef je hem krediet, maar hij heeft er een nachtmerrie van weten te maken. Hij lijkt wel een autist en de uitleg van rechter en linker hersenhelft van Cruijff en de column van deze meneer is de spijker op zijn kop:

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 19:51 

Gelukkig het forum is weer in de lucht.

In de Telegraaf van vandaag is te lezen:

'Van Gaal heeft defecten als mens'

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=2,2

dusssssssssss weg met die arogante Louis en Cruijff waar die thuis hoort: bij AJAX en ergens anders!!

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 20:08 

Seizoenskaart: 427
Even een samenvatting:
Toekomst Ajax in handen van 24-koppige ledenraad

25/11/2011 10:00

De ledenraad van Ajax beslist maandagavond of het de kant kiest van Johan Cruijff of van zijn vier mede-commissarissen Edgar Davids, Steven ten Have (voorzitter), Marjan Olfers en Paul Römer.

Nadat achter de rug van Cruijff om een nieuw directieteam werd aangesteld, ontstond er een vertrouwensbreuk binnen de raad van commissarissen van Ajax. Cruijff liet afgelopen zondag tijdens de vergadering van de ledenraad en het bestuur van Ajax, waarbij de voltallige rvc aanwezig was, weten niet bereid te zijn mee te willen werken aan een herstel van deze breuk.

De huidige ledenraad, bestaande uit 24 personen, beslist maandag over de lijn die Ajax verder zal inzetten. Als besloten wordt Cruijff te steunen, zal de ledenraad adviseren de huidige rvc te ontbinden.

De vereniging AFC Ajax is met 73 procent grootaandeelhouder van de beursgenoteerde onderneming Ajax NV, waardoor de ledenraad als hoogst vertegenwoordigende orgaan bepaalt wat er op 12 december tijdens de aandeelhoudersvergadering besloten wordt.

Steven ten Have, Marjan Olfers en Paul Römer (v.l.n.r.)

De ledenraad bestaat uit veel Cruijff-volgelingen. Op 14 december vorig jaar werden zeven door Cruijff gesteunde kandidaten tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) van Ajax in de ledenraad verkozen: Peter Boeve, Dick de Groot, Barry Hulshof, Co Meijer, Keje Molenaar, Dick Schoenaker en Aron Winter. Deze zeven hadden zich op advies van Cruijff verkiesbaar gesteld, aangezien hij meer oud-voetballers van de Amsterdamse club in het orgaan wilde hebben.

Op 30 maart, tijdens een buitengewone ALV, besloten het bestuur en de raad van commissarissen van Ajax hun functie ter beschikking te stellen. Een voordrachtscommissie, bestaande uit vijf leden uit de ledenraad (Rob Been jr, Mark Geestman, Keje Molenaar, Cees van Oevelen en Cees Vervoorn) droeg daarop Cruijff, Davids, Ten Have, Olfers en Römer voor. De ledenraad besloot op 6 juni in te stemmen met de vijf kandidaten, waardoor de nieuwe rvc een feit was.

In de huidige rvc, belast met het toezicht op de NV Ajax, zitten geen bestuurders meer die ook deel uitmaken van de vereniging Ajax. Waar de afgetreden Uri Coronel bijvoorbeeld voorzitter van de vereniging was én voorzitter van de raad van commissarissen, heeft Ten Have alleen zitting in de rvc. Ook de in 1963 opgerichte ledenraad verdwijnt, maar dat zal pas in 2012 gebeuren.

In plaats van het 24-koppige cluborgaan komt er een bestuursraad van zeven man. Alleen slaagt Ajax er niet in die wijziging door te voeren voordat de ledenraad maandag stemt over de keuze tussen Cruijff en de overige vier commissarissen. Er is een ALV nodig om de nieuwe bestuursraad te accorderen en die vergadering kan niet plaatsvinden vóór de aandeelhoudersvergadering.
(Arjan van den IJssel)
Afbeelding
VI

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 22:05 

Droomaankoop: Ante Rebic
Je zou bijna denken dat Ajax een bank was met al die hypothekers en financieel adviseurs....

BerichtGeplaatst: 26 nov 2011 22:48 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, bankrovers.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 02:38 
International Moderator

Voor mij is Van Gaal het geweer van de RvC om te vechten tegen de Cruijff-kamp. Shame..
Ik ben een groot fan van Van Gaal, maar hij kan niet terug bij Ajax op dit moment. 100% pro Cruijff.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 11:03 

Ik neem het van Gaal ook niet kwalijk dat hij deze eervolle baan wil vervullen. Het gaat meer om de manier waarop de RvC dit continu flikt.

- Cruijff onthouden van communicatie die bedoelt is voor de voltallige raad van commissarissen.
- Cruijff niet toelichten waarom een bepaalde kandidaat (Ling) het niet is geworden.
- Een kandidaat (van Gaal) introduceren (benoemen zelfs) en daarover besluiten op het moment dat Cruijff in Barcelona is.
- Bergkamp en Jonk worden nooit geraadpleegd, terwijl zij samen met de Boer de belangrijkste pionnen zijn op technisch vlak.
- Cruijff, in een verkeerd daglicht zetten (zie bijvoorbeeld Davids).
- Römer en Davids die niet eens een gesprek aan gaan met Ling, terwijl zij wel mee stemmen met Ten Have en Olfers.
- Posities (TD) worden ineens gecreëerd die juist onder Cruijff zouden worden afgeschaft.

Al met al is dus de gehele raad van commissarissen op hetzelfde bedenkelijk niveau terecht gekomen als waar eerder Uri Coronel en Rik van den Boog zich bevonden. Snel weg met deze mensen dus! Aan Molenaar om nu wel mensen te vinden waarmee Cruijff een team kan vormen en die er niet op uit zijn om de absolute vedette te worden binnen de RvC.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 11:18 
Erelid

Niet alleen de RvC hebben een kwalijke rol gespeeld in het halen van Van Gaal, maar ook Blind zijn rol is niet netjes. Als je het afgelopen jaar zo intensief hebt samengewerkt met De Boer en dan pas een paar uur van te voren in te lichten dat Blind opeens in de directie komt te zitten.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 15:29 
Erelid

• . De commissaris had enkele vragen. "Waarom krijg ik elke keer de Zwarte Piet in mijn schoen?", vroeg Römer. En: "Als u straks terug gaat naar Spanje, kunt u dan die man meenemen op de boot en via Barcelona varen
Quotes van Römer. #bron: www.voetbalzone.nl

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 15:37 

En dan te bedenken, dat al die vier commissarissen hun positie aan Cruijff te danken hebben. Als Cruijff geen column had geschreven na de wedstrijden tegen Willem II en Real Madrid, dan hadden zij er nu niet gezeten.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 19:26 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zeer goed stuk van Ares.
Het is heel duidelijk wat er aan de hand is en er word een ontzettend smerig spel gespeeld. Ik ben er daardoor ook nog helemaal niet gerust op. De club is ongelooflijk ziek. Hopelijk komt het goed.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 981 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 40  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00