Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 586 berichten ]  Vorige   1 20 21 22 23 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 mar 2024 14:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Skimo schreef:
Ik zie veel berichten over financieel wanbeleid van Overmars.

Ik heb eens de transfers erop nagekeken (alles gedurende de periode overmars. Van seizoen 2012/2013 - 2021/2022

Kanttekening dat toen Overmars begon Ajax er financieel niet erg goed voor stond, was weinig mogelijk en er was het bekende salarisplafond.

Gedurende zijn complete periode is er voor 298 miljoen aan spelers gehaald en voor 649 verkocht. een positief saldo van +-350 miljoen. waarbij de periode na zijn vertrek de grote verkopen verkopen en grotendeels nog spelers waren die hij heeft gehaald. (Antony, Kudus, Martinez, Alvarez....) Dus in wekelijk ligt die positieve balans nog veel hoger.

Natuurlijk is het salarisplafond losgelaten en zijn er naast transfers andere uitgaven geweest. Transferbeleid heeft echter wel vruchten afgeworpen. zowel op vlak van resultaten alsin kapitaal op het veld en marktwaardes van spelers.

Uiteraard hebben er ook missers tussen gezeten en zijn er ook fouten gemaakt. Wil Overmars verder ook niet ophemelen maar aangezien ik zelf nieuwsgierig was heb ik de cijfers eens opgeteld. (op basis van transfermarkt).

Het echte wanbeleid is vooral na het vertrek van Overmars echt begonnen. Er zijn nog hoge inkomsten geweest op basis van spelers die er nog waren en is er met geld gesmeten. (eerste jaar 113 miljoen en afgelopen zomer 110+ miljoen+.

Absolute recordaankoop zoals Bergwijn met topsalaris (5-6 miljoen?
) die niet dat absoluut niet waar maakt. De contractverlenging van 1 jaar voor Timber aan idiote voorwaarden (5 miljoen salaris en bijna dito tekengeld) om na dat jaar nog eens 10 miljoen minder op te brengen. Dat zijn bijvoorbeeld echt zaken die in de periode tussen Overmars en Mislintat in hebben plaats gevonden

Met name het jaar met Hamstra en Schreuder zijn zaakwaarnemer is de aftakeling echt begonnen en zijn dingen verder de spuigaten uitgelopen.

Mislintat is dan ook op een erg ondankbaar moment ingestapt, zeker met VD Sar en Lenderink/RvC die zich ineens met zaken gingen bemoeien.

Laten we hopen dat we nu een goede Algemeen directeur en TD krijgen om weer de goede weg in te zetten.
Ook het jaar met Hamstra, V.d. Sar en Huntelaar is een voortvloeisel uit het wanbeleid van Overmars. Hij heeft niet met Onana en Mazraoui kunnen verlengen want biedde de helft salaris aan Onana t.o.v. wat hij verdiende naar verluidt en door het scheef gegroeide salarishuis wilde Mazraoui ook een Ziyech salaris. Gravenberch en Tagliafico niet (tijdig) verlend waardoor die voor een fooi wegging/moest en samen met afspraken met andere spelers dat ze weg mochten werd het toen al een exodus. Antony, Martinez, Haller, Mazraoui, Onana, Tagliafico, Gravenberch (en Schuurs ) vertrokken in 1 seizoen.

Jaar ervoor kwamen alleen Berghuis en Daramy als grote namen. Dus de jaren ervoor zijn al middelmatige dure spelers gehaald als Klaassen, Marin, Daramy, Berghuis die je nu in de weg zitten qua salaris en die ook de vertrokken toppers niet opvangen.
Aangezien we bijna nooit hetzelfde niveau kunnen terugkopen moeten aankopen zich aanpassen en groeien en moet je dus eigenlijk elk jaar 1 of 2 er bij kopen zodat wanneer er wat afvloeit je gelijk de vervangers klaar hebt staan.

Daarnaast wilde Overmars ook Bergwijn, Brobbey, Wijndal en Avila halen, dus of het veel anders was gegaan onder hem is maar zeer de vraag.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2024 15:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. Alsof een junkie sterft na een dosis en die laatste dosis dan de schuld geven. Nee, die honderden andere dosissen van die andere dealers hebben meer schade toegebracht. En met Overmars en Van der Sar begon de aftakeling en het overschrijden van allerlei financiële en morele grenzen.
Snake schreef:
En dat komt omdat Overmars 3/4 topspelers niet voldoende vond. Hij sloeg daarin door en ging iedereen topsalarissen geven.

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat niemand bij Ajax ooit heeft gedacht: elk jaar een verkoop van 50 mil moeten doen is misschien niet zo verstandig. Wat zit die Susan dan heel de dag te doen? De RvC bemoeide zich flink met Ocampos, maar niemand die daar ooit dacht dat zo'n gat wellicht misschien weleens onverstandig is?

Ik snap daar echt niks van.
Ja, het maakte Overmars lui.
Ik snap er ook niets van. AJAX is een multi miljoenen bedrijf en het werd/wordt nog altijd geleid als een amateurvereniging. Succes heeft voor mij enkel waarde als je als club ook stabiel blijft na een minder seizoen. Dat is wat ik dacht wat er enkele jaren geleden aan werd gewerkt. Maar neehoor, AJAX werkte aan een krankzinnige vorm van een soort piramidespel.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2024 16:39 
Erelid

343 schreef:
Inderdaad. Alsof een junkie sterft na een dosis en die laatste dosis dan de schuld geven. Nee, die honderden andere dosissen van die andere dealers hebben meer schade toegebracht. En met Overmars en Van der Sar begon de aftakeling en het overschrijden van allerlei financiële en morele grenzen.
Snake schreef:
En dat komt omdat Overmars 3/4 topspelers niet voldoende vond. Hij sloeg daarin door en ging iedereen topsalarissen geven.

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat niemand bij Ajax ooit heeft gedacht: elk jaar een verkoop van 50 mil moeten doen is misschien niet zo verstandig. Wat zit die Susan dan heel de dag te doen? De RvC bemoeide zich flink met Ocampos, maar niemand die daar ooit dacht dat zo'n gat wellicht misschien weleens onverstandig is?

Ik snap daar echt niks van.
Ja, het maakte Overmars lui.
Ik snap er ook niets van. AJAX is een multi miljoenen bedrijf en het werd/wordt nog altijd geleid als een amateurvereniging. Succes heeft voor mij enkel waarde als je als club ook stabiel blijft na een minder seizoen. Dat is wat ik dacht wat er enkele jaren geleden aan werd gewerkt. Maar neehoor, AJAX werkte aan een krankzinnige vorm van een soort piramidespel.
Als je niet beter wist zou je haast denken dat het een vooropgezet plan was om een buitenstaander ( Mislintat in dit geval ) aan te stellen als TD met opdracht om hem puin te laten ruimen. Als het dan meteen goed loopt heb je geluk en als het loopt zoals je kan verwachten heb je een mooie zondebok om alle slechte dingen aan toe te kennen. Dan gooi je hem eruit en kan de rest blijven zitten zoals die zit en Ajax weer "helpen" opbouwen.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2024 21:41 

marx_2 schreef:
(...) en is Ajax sportief en financieel teruggeworpen naar eind jaren tachtig. (...)
Was dat maar zo, dat ze sportief er net zo goed voor stonden als eind jaren '80.
Met types als Bergkamp, Petterson, de Witschges, Roy, de Boertjes, Blind, Van der Sar, Van 't Schip, Wouters, Jonk, Davids.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2024 08:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma
renemar schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mislintat heeft de basis gelegd voor het Stuttgart van nu. En waar staan ze?
De basis leggen voor een succesvol team is fijn, mooi en aardig. Maar Ajax is een topclub. Ajax kan niet jarenlang wachten op succes. En de fundamenten voor een succesvol Ajax in de verre toekomst heeft ie ook niet gelegd.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2024 08:39 

marx_2 schreef:
renemar schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mislintat heeft de basis gelegd voor het Stuttgart van nu. En waar staan ze?
De basis leggen voor een succesvol team is fijn, mooi en aardig. Maar Ajax is een topclub. Ajax kan niet jarenlang wachten op succes. En de fundamenten voor een succesvol Ajax in de verre toekomst heeft ie ook niet gelegd.
Mislintat heeft bij zijn aanstelling al gezegd dat het 2 of 3 transferperiodes zou duren voordat AJAX weer op het gewenste niveau zou komen. Heeft allemaal te maken met de salarishuishouding. Dat is hem niet aan te rekenen.

BerichtGeplaatst: 13 mar 2024 00:20 

Weer duidelijke taal in Rondo op maandag jl. over de jeugdopleiding.

BerichtGeplaatst: 13 mar 2024 08:45 
Erelid

Beetje een losse flodder als je vervolgens niet meldt wat er gezegd wordt. Niet iedereen kijkt Rondo.

BerichtGeplaatst: 13 mar 2024 10:00 

de dominee schreef:
Beetje een losse flodder als je vervolgens niet meldt wat er gezegd wordt. Niet iedereen kijkt Rondo.
Zal wel weer uit de mond van pannenkoek Van Basten zijn geweest. Komt hij wel eens op de Toekomst?
Ik kijk niet naar dat pulpprogramma dus weet niet wat er allemaal gezegd is maar gezien het verleden kan ik mij er wel iets bij voorstellen.
Zonder een oordeel te willen en kunnen geven wijs ik op de jeugdselecties van Oranje. Daar is AJAX hofleverancier. Dat zal toch niet voor niks zijn. Welke club heeft meer spelers uit de opleiding in het eerste? Met Hato, Rensch, Gooijer, Bergwijn, Brobbey en Taylor heeft AJAX 6 van de 10 veldspelers uit de opleiding die regelmatig actief zijn in het eerste. Hlynsson die ook jaren in de opleiding heeft gezeten tel ik maar niet mee. Wat je kwalitatief ook vindt van die spelers, welke club in de eredivisie heeft er meer die kwalitatief beter zijn?
En hoeveel spelers die bij AJAX in de opleiding hebben gezeten spelen elders bij een BVO?
Merkwaardig dat het volstrekt onafhankelijk bureau CIES de opleiding van AJAX jaar in jaar uit als een van de besten kwalificeert.
Maar ja, dan komt het orakel Van Basten. De slapzak heeft buiten de lijnen zelf nooit iets gepresteerd.

BerichtGeplaatst: 13 mar 2024 13:16 

de dominee schreef:
In dit geval is de dialoog te lang om te citeren en dusdanig interessant dat je dat beter 1:1 zelf kunt horen.
I.p.v. dat ik iets schrijf en mijn eigen accenten leg.

In ieder geval hadden alle gasten (Theo Janssen, Boulahrouz, Van der Vaart en Van Basten, een eigen onafhankelijke invalshoek met hun eigen recente ervaringen over hoe slecht het gesteld is.
Mijn conclusie: alle alarmklokken moeten gaan rinkelen.

BerichtGeplaatst: 13 mar 2024 13:32 

renemar schreef:
(...) Zonder een oordeel te willen en kunnen geven wijs ik op de jeugdselecties van Oranje. Daar is AJAX hofleverancier. Dat zal toch niet voor niks zijn. Welke club heeft meer spelers uit de opleiding in het eerste? Met Hato, Rensch, Gooijer, Bergwijn, Brobbey en Taylor heeft AJAX 6 van de 10 veldspelers uit de opleiding die regelmatig actief zijn in het eerste. Hlynsson die ook jaren in de opleiding heeft gezeten tel ik maar niet mee. Wat je kwalitatief ook vindt van die spelers, welke club in de eredivisie heeft er meer die kwalitatief beter zijn?
En hoeveel spelers die bij AJAX in de opleiding hebben gezeten spelen elders bij een BVO?
Merkwaardig dat het volstrekt onafhankelijk bureau CIES de opleiding van AJAX jaar in jaar uit als een van de besten kwalificeert. (...)
Daar ging het dus o.a. over. Over de kwaliteit van spelers en niet de kwantiteit. Luister maar eens terug wat Boulahrouz o.a. over Gooijer zegt.

Maar goed, ieder zijn eigen invalshoek. Ik vond in ieder geval de meningen van met name Theo Janssen en Boulahrouz, gebaseerd op hun eigen waarnemingen bij jeugdwedstrijden, passen bij alle kritiek die anderen ook al gaven. Min of meer een bevestiging.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2024 09:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Topanalist vd Vaart roept dat Malen te weinig met zijn talent/kwaliteit doet en als Malen dit wel zou doen hij de beste voetballer van de wereld kan worden. Ja, die heeft er echt kijk op.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2024 12:15 

Topanalist vd Vaart roept dat Malen te weinig met zijn talent/kwaliteit doet en als Malen dit wel zou doen hij de beste voetballer van de wereld kan worden. Ja, die heeft er echt kijk op.
Vd Vaart is de weg helemaal kwijt. Dat hij met zo'n dwaze opmerkingen nog een podium krijgt is verbazingwekkend.

BerichtGeplaatst: 18 mar 2024 23:42 

Opnieuw weer duidelijke taal in Rondo.

Als ook Jan Mulder (terecht!) het accent legt op de matige kwaliteit van de spelers en dat 'ook een Ancelotti hier niet veel van kan maken'.
Waarop Gullit refereert aan de tijd van Ancelotti bij Everton:
"Kijk maar naar Ancelotti bij Everton. Je bent zo goed als je spelersmateriaal."

Maar ook Arthur Numan, 'nieuw' aan tafel en met kijk op spelers in zijn functie als scout voor AZ, geeft het gebrek aan kwaliteit bij de Ajaxspelers aan.

Oftewel, hoe meer kenners het hoofdprobleem benadrukken hoe beter.
Zodat bij het zoeken naar de oplossing bij het hoofdprobleem gestart wordt.

BerichtGeplaatst: 19 mar 2024 02:02 
Erelid

Fier Koen schreef:

Als ook Jan Mulder (terecht!) het accent legt op de matige kwaliteit van de spelers en dat 'ook een Ancelotti hier niet veel van kan maken'.
"Kijk maar naar Ancelotti bij Everton. Je bent zo goed als je spelersmateriaal."

Maar ook Arthur Numan, 'nieuw' aan tafel en met kijk op spelers in zijn functie als scout voor AZ, geeft het gebrek aan kwaliteit bij de Ajaxspelers aan.

Jan Muldier die geen wedstrijden kijkt die hij analyseert en maar wat l#lt. Ruud Gullit die van der Sar een 7 geeft. Echte kenners ja.

https://www.hln.be/time-out/jan-mulder- ... g~af460808

BerichtGeplaatst: 19 mar 2024 10:04 

DeRuit schreef:
Fier Koen schreef:

Jan Muldier die geen wedstrijden kijkt die hij analyseert en maar wat l#lt. Ruud Gullit die van der Sar een 7 geeft. Echte kenners ja.

https://www.hln.be/time-out/jan-mulder- ... g~af460808
Inderdaad. De zo bekritiseerde Mislintat heeft gezorgd voor de opleving van Stuttgart. Vooral dankzij Mislintat beleeft Stuttgart prima tijden. Van de 11 spelers heeft hij er 8 gehaald. Dat verklaarde een bobo van Stuttgart op de Duitse TV.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2024 00:18 

Ik heb niet zo veel op met het NOS-journaal met hun linkse propaganda items.

Maar nu toch enige waardering voor de objectiviteit en de wijze waarop ze laten blijken welke nieuwswaarde Ajax heeft, door te spreken in de aankondiging van "de historische afstraffing van Ajax in de Rotterdamse Kuip" i.p.v. "de historische overwinning van Feijenoord".

BerichtGeplaatst: 13 apr 2024 01:10 

Duidelijke taal van Kale & Kokkie in hun podcast:

https://youtu.be/QKAe-u5JQJM?si=jdDxGS6195LRKF60

BerichtGeplaatst: 13 apr 2024 09:08 

Dat zijn gewoon 2 blaaskaken.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2024 12:51 

renemar schreef:
Dat zijn gewoon 2 blaaskaken.
Hoe hoger ze van de toren roepen, met hun kennis van zaken en 'inside information' (die anders is dan de informatie die officieel naar buiten wordt gebracht !), hoe beter.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2024 23:43 

Ronald de Boer sprak in Rondo over een nieuwe spelregel, die is toegepast bij de Future Cup: de 'zelfpass'.
Een speler mocht na een dood spelmoment zelf kiezen hoe het spel hervat werd.

Dus bij bijvoorbeeld een ingooi mocht er ook gepasst of het veld in gedribbelt worden met de bal.
Idem bij een vrije trap en er hoefde blijkbaar ook niet gewacht te worden op een fluitje van de scheidsrechter.
,,Meteen doorgaan", zei De Boer.

En: ,,geweldig voor het spel. Een verrijking!"

BerichtGeplaatst: 15 apr 2024 23:46 

En weer de zoveelste anti-Ajax-opmerking c.q. k*t-opmerking van Youri Mulder om van onderwerp te wisselen:

,,We hebben wel weer genoeg over Ajax gepraat" ...

BerichtGeplaatst: 16 apr 2024 09:10 

Fier Koen schreef:
Ronald de Boer sprak in Rondo over een nieuwe spelregel, die is toegepast bij de Future Cup: de 'zelfpass'.
Een speler mocht na een dood spelmoment zelf kiezen hoe het spel hervat werd.

Dus bij bijvoorbeeld een ingooi mocht er ook gepasst of het veld in gedribbelt worden met de bal.
Idem bij een vrije trap en er hoefde blijkbaar ook niet gewacht te worden op een fluitje van de scheidsrechter.
,,Meteen doorgaan", zei De Boer.

En: ,,geweldig voor het spel. Een verrijking!"
Heb o.a. alle wedstrijden van de AJAX o17 gezien. Niet alleen deze regel werkte goed. Ook de exacte speeltijd (bleek dat zo'n 30-35% van de speeltijd verloren gaat) en kunnen doorwisselen zonder het spel stil te leggen konden mij bekoren.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2024 08:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van der Vaart. Hou het gewoon bij het Roemeense frikandellen eten...om wat slap te ouwehoeren bij Rondo en NOS is het geen probleem om in Roemenië te wonen.
Tafelgast Rafael van der Vaart is het eens met Van Basten en snapt niet waarom er zo weinig oud-voetballers van de club actief zijn binnen Ajax. 'Marco, laten we het zeggen hoe het is: jij zou toch bij Ajax moeten werken, ik zou bij Ajax moeten werken, Wesley Sneijder, Nigel de Jong. Dat gebeurt nu gewoon niet.' En die opmerking schiet bij Van Halst in het verkeerde keelgat. 'Ik heb je gevraagd voor een functie man', gaat Van Halst in op de woorden van Van der Vaart.
'Ik woon natuurlijk in Roemenië, dus voor mij is het wat lastig. Jan heeft mij inderdaad gevraagd en ik wilde ook heel graag. Privé kwam het alleen niet goed uit', probeert Van der Vaart zich te verdedigen. Van Basten geeft aan niet bij Ajax te willen werken. 'Ik niet nee, gewoon in het algemeen niet.'
https://www.sportbookies.nl/sportnieuws ... unctie-man

BerichtGeplaatst: 30 apr 2024 10:11 

Natuurlijk willen die gasten niet echt. Ze l#llen vaak voor de bühne. Van Basten heeft al bewezen dat hij ver weg moet blijven. Is ook helemaal geen Ajacied. Heeft nauwelijks 1 jaar in de jeugd gespeeld. Was een geniale spits maar als analist een nulnummer. Kent vaak de regels niet, heeft meningen over zaken waar hij helemaal niks over weet. Verdiept zich niet eerst in de materie maar roeptoetert wel van alles de ether in.
Het l#lt en l#lt maar er komst zelden iets goeds uit. Ik ben nadat ik ze eerst het voordeel van de twijfel gaf en aandachtig naar hen keek en luisterde al lang gestopt met kijken naar al die "kenners".
Alsof goede voetballers ook goede analisten zijn. Heel vaak hebben de wat minder goede voetballers een veel beter oordeel. Dat zie je ook bij trainers. Topspelers als Van Basten enz. falen als trainers. Komt omdat ze altijd puur op kwaliteit hebben gespeeld. Nooit hebben nagedacht over tactiek, hoe je slimmer moet zijn om het gebrek aan pure kwaliteit te kunnen compenseren. Eigenlijk zijn Cruyff en Beckenbauer de enige echte uitzonderingen hierop.
Pep, Klopp, Nagelsmann, Bosz, allemaal waren het redelijke voetballers maar zeker geen sieraden voor de sport. Waterdragers die het moesten hebben van slim zijn, hard werken. Die voor balans in het elftal zorgden om de toppers te ondersteunen en te laten functioneren.
Hoeveel jonge nieuwe onbekende goede trainers zie je tegenwoordig niet. Trainers waarvan je je afvraagt of ze überhaupt op een hoog niveau gespeeld hebben.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 586 berichten ]  Vorige   1 20 21 22 23 24  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00