Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 586 berichten ]  Vorige   1 19 20 21 22 23 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 feb 2024 04:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Fier Koen schreef:
Weer een interessante opmerking van Van Basten gisteren in Rondo.
Toen het over het wijzigen van het systeem ging door Van 't Schip.

Van Basten verwees naar Van Gaal die, voorafgaand aan het WK in 2014, zes weken tijd nodig had om een nieuw systeem er in te slijpen. En dat dat in zes dagen, zoals Van 't Schip dacht, niet lukt.

En wat Van Basten niet zei was dat Van Gaal ook nog eens met allemaal internationals werkte.
Van 't Schip heeft ook veel internationals. En de meesten die hij opstelt zijn of waren dat ook. Rulli, Sutalo, Hato, Sosa, Taylor, Tahirovic, Henderson, Hlynsson, Brobbey, Bergwijn, Berghuis zijn internationals. Rensch oud international.

Daarbij heeft hij al maanden de tijd gehad om 4-3-3 er in te krijgen en dat lukt ook niet. Dus dat een nieuw systeem in 6 dagen, al schijnt er maar 1 keer op getraind te zijn en wat uitleg op magneetborden, niet lukt is niet verwonderlijk.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2024 10:08 

Fier Koen schreef:
Weer een interessante opmerking van Van Basten gisteren in Rondo.
Toen het over het wijzigen van het systeem ging door Van 't Schip.

Van Basten verwees naar Van Gaal die, voorafgaand aan het WK in 2014, zes weken tijd nodig had om een nieuw systeem er in te slijpen. En dat dat in zes dagen, zoals Van 't Schip dacht, niet lukt.

En wat Van Basten niet zei was dat Van Gaal ook nog eens met allemaal internationals werkte.
Van Basten beschermd zijn vriend. Hij had moeten zeggen dat Schip met het huidige materiaal al vanaf zijn aanstelling had moeten werken in een ander systeem. We hebben nu immers geen vleugelspelers die enigszins in de buurt komen van het niveau dat nodig is.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2024 11:13 

renemar schreef:
Van Basten beschermd zijn vriend. (...)
In zekere zin. Hij is mild in zijn kritiek of wil er juist niet veel meer over zeggen.

Maar als hij zegt, zoals afgelopen maandag, dat hij niet begrijpt waarom er zo gespeeld wordt,
herken ik daar niet iets van bescherming in.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 01:25 

Net Veronica Offside van afgelopen maandag terug gekeken.
Ook Kieft kan niet om de actualiteit bij Ajax heen met uitspraken als "ze kunnen niet voetballen" en "dat zooitje".

En daarnaast duidelijke kritiek op het waardeloze verdedigen van Sutalo bij de 0-1 van AZ.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 02:25 
Erelid

Fier Koen schreef:
Ook Kieft kan niet om de actualiteit bij Ajax heen met uitspraken als "ze kunnen niet voetballen" en "dat zooitje".

En daarnaast duidelijke kritiek op het waardeloze verdedigen van Sutalo bij de 0-1 van AZ.
hehe ook op het waardeloze buitenspel opheffen van Hato of dat dan weer niet?

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 08:55 

Fier Koen schreef:

Tja Kieft. Zijn hersens zijn kapot gesnoven. Aks hij als oud voetballer niet door velen onder de arm was genomen had hij in de goot gelegen.
Overigens, hij kon er ook niks van. Kreeg iedere wedstrijd legio kansen op een presenteerblad, maar voetballend was het armoedig. In tegenstelling tot Van Basten, dat was een topper op het veld.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 09:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
DeRuit schreef:
Fier Koen schreef:

Dit noem ik nu echt steeds iemand zoeken. Sutalo speelt waardeloos maar bij de 0-1 alleen kritiek op Sutalo uiten, slaat nergens op. Sutalo was een schakel in alles wat er fout ging. De 0-1 begint gewoon met slap voetbal van Gaaei en een andere middenvelder waardoor de bal bij de tegenstander en Sutalo komt. Eens dat hij daar adequater moet ingegrijpen. Hierdoor kan van Bommel - zo wat vanaf de middenlijn - alleen op Hato af en Hato grijpt net zo laks in als Sutalo. Gevolg 0-1.

Het is ook altijd heel makkelijk om de aankopen eruit te pikken terwijl een eigen talent vaak buiten schot blijft. Ik weet wel, dat een 17 jarige jongen fouten maakt maar sommige fouten zijn niet leeftijdsgebonden. Daarnaast wil deze 17 jarige ook bij de bestbetaalde spelers horen en dan moet je hem daar ook naar oordelen.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 10:56 
Erelid

DeRuit schreef:
Fier Koen schreef:

Dit noem ik nu echt steeds iemand zoeken. Sutalo speelt waardeloos maar bij de 0-1 alleen kritiek op Sutalo uiten, slaat nergens op. Sutalo was een schakel in alles wat er fout ging. De 0-1 begint gewoon met slap voetbal van Gaaei en een andere middenvelder waardoor de bal bij de tegenstander en Sutalo komt. Eens dat hij daar adequater moet ingegrijpen. Hierdoor kan van Bommel - zo wat vanaf de middenlijn - alleen op Hato af en Hato grijpt net zo laks in als Sutalo. Gevolg 0-1.

Het is ook altijd heel makkelijk om de aankopen eruit te pikken terwijl een eigen talent vaak buiten schot blijft. Ik weet wel, dat een 17 jarige jongen fouten maakt maar sommige fouten zijn niet leeftijdsgebonden. Daarnaast wil deze 17 jarige ook bij de bestbetaalde spelers horen en dan moet je hem daar ook naar oordelen.
Helemaal mee eens. En zelfs Gaaei maakt geen echte fout. Hij probeert de bal te veroveren / verovert hem en is hem dan gelijk weer kwijt. Had het beter op kunnen lossen, maar er gaan veel meer dingen fout.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 11:56 

DeRuit schreef:
DeRuit schreef:
(...) Had het beter op kunnen lossen, maar er gaan veel meer dingen fout.
Ja, dat zegt hij toch, 'ze kunnen niet voetballen'.

Het is niet alleen Sutalo. Dat is maar een van de voorbeelden.

Laatst gewijzigd door Fier Koen op 01 mar 2024 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 12:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Fier Koen schreef:

Ik vind jou behoorlijk selectief met al je quotes over die voetbalprogramma's die jij allemaal kijkt.
Je haalt er alleen die zaken uit, die jou wel passen en haalt dit dan aan. Nu ook weer.

Ook ga je bijna altijd mee wat de heren vd Vaart en van Basten roepen maar ik heb jou nooit gehoord over vd Vaart toen hij serieus dacht dat Ajax ging degraderen. Evenmin dat vd Vaart altijd Steijn heeft verdedigd en voor hem niet weg hoefde te gaan.

Op dit moment hoef je helemaal niet zoveel voetbalverstand te hebben om te concluderen wat er allemaal fout is gegaan. Wat je nu terugziet op het veld is een mengeling van niet zo'n goede spelers maar ook dat er totaal geen organisatie is. Jij spits dat altijd maar toe dat de spelers er niks van kunnen maar de trainer krijgt er ook totaal geen team van gemaakt. Zoiets werkt gewoon 2 kanten op want als spelers zich ergens aan kunnen vastklampen (duidelijke visie en systeem) val je niet zover terug. En vanuit een vast patroon kun je doorgroeien.

Het ligt niet alleen aan de spelers want hoe verklaar jij dan dat een stel amateurs Ajax uitschakelt in de beker. Die spelers zijn individueel echt niet beter.

Kijk ook eens naar Bosz bij PSV. Met dezelfde achterhoede - die nooit goed is geweest - haalt Bosz zoveel meer uit. Zelfs met een Ramahlo die nog slechter is dan Sutalo.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 12:05 

renemar schreef:
Overigens, hij kon er ook niks van. Kreeg iedere wedstrijd legio kansen op een presenteerblad, maar voetballend was het armoedig. (...)
Dat doet me aan Brobbey denken.
Benieuwd wanneer Brobbey ook Europees topscorer wordt.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 12:10 

(...) Ik vind jou behoorlijk selectief met al je quotes over die voetbalprogramma's die jij allemaal kijkt. (...)
Dat ben ik ook. Maar in die gevallen ben ik het met ze eens en zie ik het ook als de feiten.
Net zo als anderen bijvoorbeeld vinden dat Van 't Schip er niets van kan en dat als feit zien.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 13:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Fier Koen schreef:
(...) Ik vind jou behoorlijk selectief met al je quotes over die voetbalprogramma's die jij allemaal kijkt. (...)
Dat ben ik ook. Maar in die gevallen ben ik het met ze eens en zie ik het ook als de feiten.
Net zo als anderen bijvoorbeeld vinden dat Van 't Schip er niets van kan en dat als feit zien.
Schip kan er ook niks van, zie Groningen gisteren tegen Feyenoord.
Wij zouden niet van zo'n Groningen winnen...
Wanneer Schip trainer van Groningen zou zijn zouden ze nooit zo spelen.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 15:49 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Overigens, hij kon er ook niks van. Kreeg iedere wedstrijd legio kansen op een presenteerblad, maar voetballend was het armoedig. (...)
Dat doet me aan Brobbey denken.
Benieuwd wanneer Brobbey ook Europees topscorer wordt.
Hele andere tijd. Nu zou Kieft ergens in de KKD spelen als hij niet bij AJAX in de opleiding zou hebben gezeten.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2024 17:58 

renemar schreef:
Hele andere tijd. Nu zou Kieft ergens in de KKD spelen als hij niet bij AJAX in de opleiding zou hebben gezeten.
Ik denk het niet.
Hij zou nu bij Ajax in het eerste gespeeld hebben en wellicht al verkocht zijn naar het buitenland.
Doelpuntenmakers zijn gewild en leveren geld op.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2024 09:39 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
Ik denk het niet.
Hij zou nu bij Ajax in het eerste gespeeld hebben en wellicht al verkocht zijn naar het buitenland.
Doelpuntenmakers zijn gewild en leveren geld op.
In het huidige AJAX zou hij nog geen 5 doelpunten gemaakt hebben. Kieft kreeg door zijn medespelers ballen op een presenteerblad. Vanenburg, Olsen, noem ze maar allemaal op. Hij kreeg iedere wedstrijd talloze balletjes die hij er maar in hoefde te leggen. En dat lukte hem vaker niet eens. Uit tegen Haarlem miste hij eens op nog geen halve meter voor open doel. Was kolderiek.
Kieft creëerde zelf helemaal niks. Voetballend een nul. Soms leek het alsof hij de dozen nog om de schoenen had.
Huntelaar was ook geen technisch wonder maar vele malen beter dan Kieft.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2024 20:21 

renemar schreef:
In het huidige AJAX zou hij nog geen 5 doelpunten gemaakt hebben. (...)
Ik denk daarentegen een stuk of 15.
Kieft wist zich altijd vrij te spelen en zocht zijn tegenstander niet op zoals Brobbey doet.
Bovendien kon Kieft koppen in tegenstelling tot Brobbey.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2024 09:47 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
In het huidige AJAX zou hij nog geen 5 doelpunten gemaakt hebben. (...)
Ik denk daarentegen een stuk of 15.
Kieft wist zich altijd vrij te spelen en zocht zijn tegenstander niet op zoals Brobbey doet.
Bovendien kon Kieft koppen in tegenstelling tot Brobbey.
Dat laatste klopt als enige. Kieft speelde zich nooit vrij. Hij werd door medespelers in stelling gebracht.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2024 14:56 

renemar schreef:
(...) Kieft speelde zich nooit vrij. Hij werd door medespelers in stelling gebracht.
Zo kun je het ook zien.
Kieft speelde bij Ajax in een dynamisch elftal waarin de meesten altijd in beweging waren, zeker op het middenveld en voorin. Dus waren ook de verdedigers van de tegenstander in beweging en ontstonden er gaten waar Kieft handig van profiteerde. Hij hoefde vaak alleen maar een extra stapje opzij te doen of in de bal te komen, als de ruimte er al lag. Slimme speler.

Hoe hij bij PSV speelde weet ik niet maar dat zal niet veel afwijken verwacht ik. Hij speelde daar immers met veel ex-Ajacieden. Ook met succes, waaronder een Europacup 1.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2024 15:00 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
(...) Kieft speelde zich nooit vrij. Hij werd door medespelers in stelling gebracht.
Zo kun je het ook zien.
Kieft speelde bij Ajax in een dynamisch elftal waarin de meesten altijd in beweging waren, zeker op het middenveld en voorin. Dus waren ook de verdedigers van de tegenstander in beweging en ontstonden er gaten waar Kieft handig van profiteerde. Hij hoefde vaak alleen maar een extra stapje opzij te doen of in de bal te komen, als de ruimte er al lag. Slimme speler.

Hoe hij bij PSV speelde weet ik niet maar dat zal niet veel afwijken verwacht ik. Hij speelde daar immers met veel ex-Ajacieden. Ook met succes, waaronder een Europacup 1.
Zo kun je een middelmatige speler ook groot maken. Hij speelde slim. Dat hij niet zo snugger is heeft hij na zijn carrière ondubbelzinnig bewezen.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2024 16:56 

renemar schreef:
Zo kun je een middelmatige speler ook groot maken. (...)
Ik vond het geen grote speler. Hij was vooral erg bruikbaar en nuttig.
Omdat hij 'wist waar hij moest zijn' en scoorde.
renemar schreef:
(...) Dat hij niet zo snugger is heeft hij na zijn carrière ondubbelzinnig bewezen.
Ik vind hem op TV meestal wel snugger voorkomen en verstandige dingen zeggen.

Dat hij in zijn leven domme dingen gedaan heeft is wat anders.
Maar daar is hij aardig bovenop gekomen dacht ik zo, en hij is over die misstap heel open en eerlijk geweest.
Net zo als Van Basten over zijn trainerscarierre maar dat ter zijde. Kieft is niet voor niets al meerdere decenniums analist en op TV. Hij is geen panneknoek, ze handhaven hem niet voor niets..

Kiefts boek heb ik overigens niet gelezen, en dat ga ik ook niet doen.
Zijn achtergrond op het gebied dat niets met voetbal te maken heeft interesseert mij niet.
Idem voor de boeken van Van der Gijp.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2024 12:05 

Steijn kreeg gisteren bij Rondo uitgebreid de gelegenheid om zijn verhaal te doen.
Hij geeft een goed beeld van wat er gespeeld heeft en waarom hij niet heeft kunnen werken zoals hij wilde.

Of e.e.a. anders had uitgepakt als hij wel had kunnen werken zoals hij wilde blijft de vraag.
Maar hij heeft zeker niet kunnen werken in voor hem fijne omstandigheden, waarin hij zich van zijn beste kant had kunnen laten zien.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2024 12:27 

Heb niet gekeken maar dit is weer zijn gelijk. Als je objectief bent moet je de andere partij ook aan het woord laten. Los daarvan, de l*l had na zijn commentaar na Fortuna ontslagen moeten worden. Maakt niet uit wat er speelt, zulke teksten zijn ongehoord.
Dus Rondo, weer een k#t aflevering. Geen hoor en wederhoor. De l*l mag zijn verhaal zo brengen en draaien zoals hij wil.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2024 12:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Fier Koen schreef:
Steijn kreeg gisteren bij Rondo uitgebreid de gelegenheid om zijn verhaal te doen.
Hij geeft een goed beeld van wat er gespeeld heeft en waarom hij niet heeft kunnen werken zoals hij wilde.

Of e.e.a. anders had uitgepakt als hij wel had kunnen werken zoals hij wilde blijft de vraag.
Maar hij heeft zeker niet kunnen werken in voor hem fijne omstandigheden, waarin hij zich van zijn beste kant had kunnen laten zien.
Hij had in ieder geval betere spelers op het oog dan dat Mislintat gehaald heeft. Isco en De Vrij had dit Ajax wel kunnen gebruiken, (en betalen).

BerichtGeplaatst: 05 mar 2024 13:15 
Erelid

GJ1402 schreef:
Fier Koen schreef:

Hij had in ieder geval betere spelers op het oog dan dat Mislintat gehaald heeft. Isco en De Vrij had dit Ajax wel kunnen gebruiken, (en betalen).
'Inter voorkomt transfervrij vertrek: De Vrij verlengt contract'
22.55,
13 jun. 2023
27 Reacties
Stefan de Vrij gaat zijn aflopende contract bij Internazionale verlengen, melden diverse Italiaanse media dinsdagavond.

https://english.ajax.nl › articles › maurice-steijn-new-head-coach-ajax
Maurice Steijn new head coach Ajax
Jun 14, 2023Maurice Steijn new head coach Ajax. Ajax, Sparta Rotterdam, and Maurice Steijn have reached an agreement concerning the trainer's move to Ajax. Steijn will sign a three-year contract in Amsterdam from 1 July 2023 till 30 June 2026. Steijn (Den Haag, 20 November 1973) will become Ajax

De Vrij was "heel realistisch" ja.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 586 berichten ]  Vorige   1 19 20 21 22 23 24  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00