Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 333 berichten ]  1 2 3 4 5 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: [Centraal] Ajax O17
BerichtGeplaatst: 11 okt 2011 20:05 
Erelid

Selecties B1 en B2 2015/16

Ajax B1

Nigel Bouman
Tijs te Duits
Nick Plomper

Ruben Hoogenhout
Lars Kramer
Jasper ter Heide
Mitchel Bakker
Jurgen Ekkelenkamp
Sven Botman
Gianni Jessurun

Giovanni de la Vega
Noa Lang
Rayan el Azrak
Juan Familia Castillo
Victor van der Linde
Francesco Antonucci (2018, nog niet officieel)

Justin Kluivert
Martijn Kaars
Millen Baars
Deabeas Owusu Sekyere
Anderson Lopez

Ajax B2

Alessio Budel
Terence Meuwese

Magid Suleiman
Thomas Rier
Serginho Dest
James Fofana
Jurriën Maduro

Quinten Maduro
Kees de Boer
Richonell Margaret
Quincy Nkansah
Soufian Iallouchen
Abdelghani El Bachir

Vasco No-Ning-Hing
Daishawn Redan
Deonell Jamie
Arquinio Bel
Venitcho Sint

Selectie Ajax B1 2011/12

Anderson, Djavan
Armah, Elton
Bakker, Danny
Becker, Sheraldo
Bijl, Stan
Cakmak, Serhat
de Moor, Arnoud
Eustatius, Gavier
Griffioen, Thijs
Kishna, Ricardo
Menig, Queensy
Mous, Xavier
Nieuwenhuijs, Dylan
Noordhoff, Tom
Ossevoort, Niek
Papamelodias, Joey
Tete, Kenny
van Bruggen, Damian
van den Boomen, Branco
van der Linden, Tom
Warmerdam, Django

Berichtonderwerp: Re: Ajax B-jeugd
BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 20:19 

Zondag 9 oktober 11.00 uur: Ajax B-1 o/17 - VA FC Twente B-1 2-0 (2-0).

De uitslag was terecht en stond al na 1 helft vast. Het team van Orlando Trustfull kwam niet echt in gevaar tegen Twente.

Opvallend: eerste balaannames waren soms onder de maat; bij balbezit was Ajax best slordig en onrustig; herhaaldelijk werd er pas druk gezet ("spanning") nadat Trustfull zich liet horen.
Branco van den Boomen (aanvoerder) speelde een goede wedstrijd, opende veelvuldig en gemakkelijk met links en rechts; potentieel een speler die het verschil kan maken.
Dylan Nieuwenhuis maakte een goede en zelfverzekerde invalbeurt laat in de tweede helft met een paar aardige passeerbewegingen en cross passes.
Joey Papamelodias speelde een solide wedstrijd en scoorde het tweede doelpunt. (zie foto)
Serhat Cakmak werkte hard op 9, maakte zich regelmatig aanspeelbaar, kreeg weinig goede ballen vanaf de vleugel, zag een doelpunt afgekeurd en leek na de wedstrijd allesbehalve blij.
Stan Bijl keepte prima; Xavier Mous zat op de tribune.
Overige spelers vielen me niet 1-2-3 op, maar dat komt door mij. (te druk met fotografie, ouwehoeren en broodje ossenworst)
En Orlando Trustfull is een topper.
Bij Twente viel de 10 (aanvoerder) me op: was sterk aan de bal.

Laatst gewijzigd door Rudolph op 14 mar 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 11:25 

Gisteren 20 minuten gezien van Ajax B2. Op zich wel een aantal aardige spelers. Aarnoud de Moor speelde ook mee, maar hij had het moeilijk. Maakte veel verkeerde keuzes en stond ook niet echt open voor coaching vanaf de zijnlijn. Thijs Griffioen en Queensy deden ook mee. Ik vond Jordy Bruijn en Sem lekker spelen.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 11:32 
Moderator De Toekomst

Deden ook een aantal tweedejaars B-junioren mee, omdat de B1 vrijaf was en de beste spelers van de B2 met Oranje op pad waren.

Offtopic: check nog even het andere topic over de E1. Ik was er wel bij toen de A1 tegen Feyenoord moest spelen en sprak op de valreep een ouder.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 13:46 

D_skilled schreef:
Deden ook een aantal tweedejaars B-junioren mee, omdat de B1 vrijaf was en de beste spelers van de B2 met Oranje op pad waren.

Offtopic: check nog even het andere topic over de E1. Ik was er wel bij toen de A1 tegen Feyenoord moest spelen en sprak op de valreep een ouder.
Ik heb je punt gelezen over de E1. Leuk om te horen dat die jongen het zo goed doet en de hele E1 trouwens. Sprak je een ouder over de E1 of over de A1?

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 14:31 
Moderator De Toekomst

Over de E1 en D1. De A1 kent voor mij geen geheimen meer.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 16:58 

Waarom doet Meenig mee met de B2 als je Witteveen en El Azouzi voor in de spits hebt?

BerichtGeplaatst: 30 okt 2011 17:35 
Moderator De Toekomst

Omdat hij ritme moet opdoen.

BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 21:06 
Moderator De Toekomst

Ajax B1 4-1 PSV B1 (15-12-2011).

Opstelling Ajax: Bijl; Tete, van Bruggen, Riedewald, Papamelodias; vd Boomen, Anderson, Warmerdam; Becker, Menig en Armah.

Opstelling PSV: La Paz; van Vlerken, Bazoer, Leemans, de Wijs; Rommens, Pereira, Mahmoed; Maria, Vloet (zoontje van), Bakkali.

Een volkomen terechte overwinning. Ajax kneep van meet af aan de keel van PSV dicht en liet gedurende de gehele wedstrijd niet meer los. Ze klapte er vol op en hoewel PSV de eerste twee kansen kreeg, had Ajax het grootste spelaandeel. PSV had veel moeite met de beweeglijkheid en behendigheid van de Ajax-aanvallers voorin. Het middenveld van PSV kreeg geen poot aan de grond, ofschoon Ajax een fysiek sterker elftal had en de duels van 'het voetballende middenveld' van PSV in hun voordeel beslechtte. Niettemin werd er ook heel behoorlijk gevoetbald. Branco vd Boomen trok het spel naar zich toe en had heerlijke openingen. Jongen met een fantastische traptechniek. PSV moest al vroeg in de wedstrijd verder zonder Bakkali, waarmee toch een stuk dreiging uit het Eindhovense aanvalsspel verdween.

Ajax heeft geen wonderploeg, maar de spelers maken individueel stappen en als team wordt er goed samengespeeld. De uitblinkers aan Ajax zijde: Tete (prima back, zowel verdedigend als aanvallend), Branco vd Boomen (traptechniek en speloverzicht van een hoog niveau), Becker (doelpunt en assist, bloedsnel en altijd dreigend) en Van Bruggen (eerste jaars B-junior, maar nu al aanvoerder en zeer solide achterin).

BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 23:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Dank je voor het verslag D-skilled. Hoe waren deze jongens voor de "revolutie"? Is het duidelijk zichbaar dat ze beter worden? Als ik het me goed kan herinneren was de C van Ajax een beetje bleu toch?

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011 08:00 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Om die vd Boomen is toch zoveel ophef geweest omdat hij voor zijn 16de een contract getekend zou hebben bij Ajax? Ik kan me zoiets herrineren.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011 08:26 

Leonel schreef:
Dank je voor het verslag D-skilled. Hoe waren deze jongens voor de "revolutie"? Is het duidelijk zichbaar dat ze beter worden? Als ik het me goed kan herinneren was de C van Ajax een beetje bleu toch?
:o

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011 14:40 
Moderator De Toekomst

Leonel schreef:
Ik vond ze gister heel behoorlijk spelen. Fris en met het mes tussen de tanden. Ze hadden PSV in de houdgreep. Ik denk hun beste wedstrijd van de eerste seizoenshelft. De elf spelers die gister startte zijn de beste spelers uit de B1. Als er gewisseld wordt gaat het kwalitatief achteruit. Bijna alle spelers die gister vanaf de aftrap verschenen zijn voormalig jeugdinternational of actief als jeugdinternational. Bijl (O-17), Tete (O-17), Van Bruggen (O-16), Riedewald (O-16), Papamelodias (niet), vd Boomen (O-17), Anderson (niet), Warmerdam (voormalig O-15), Becker (O-17), Menig (voormalig O-15), Armah (O-17).

BerichtGeplaatst: 31 dec 2011 14:50 

Hoe gaat het met Tete? De laatste keren dat ik zijn lichting heb zien spelen viel hij me altijd positief op. Hij zal volgend seizoen wel de rechtsback van de A1 worden lijkt mij. Hopelijk ontwikkeld hij zich goed want volgens mij kan hij dan een mooie toekomst bij Ajax tegenmoed kijken. Hij is in ieder geval de eerste back in de Ajax jeugdopleiding waar ik echt onder de indruk van ben.

BerichtGeplaatst: 31 dec 2011 15:21 
Moderator De Toekomst

Ja, Kenny Tete is goed. Heeft een mooie stijl, kan goed verdedigen en draagt ook aanvallend z'n steentje bij. In het Nederlands elftal moet hij concurreren met Bram van Vlerken, maar persoonlijk vind ik Tete beter. Tenminste als rechtsback. Van Vlerken speelt ook niet zolang rechtsback.

Lartey Sanniez uit de B2 is ook goed. Groot talent. Type Kyle Walker/Michah Richards. Verschrikkelijk snel, sterk, krachtig, maar met iets minder finesse dan Tete.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012 20:43 
Moderator De Toekomst

Heb je Kenny Tete vandaag tegen Vasco da Gama gezien, Ghostwriter? Hij was goed, hè.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 02:14 

D_skilled schreef:
Heb je Kenny Tete vandaag tegen Vasco da Gama gezien, Ghostwriter? Hij was goed, hè.
Ik heb maar een klein stukje kunnen kijken en toen deed hij het aardig maar viel niet echt op. Was hij de rest van de wedstrijd erg goed bezig?

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 08:51 
Moderator De Toekomst

Ja, heel goed. Ik PM je later misschien de hele wedstrijd.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 09:24 
Moderator De Toekomst

Ik zet hem hier neer voor degene die interesse hebben.

http://shoof.alkass.net/shoof/?page_no= ... deo_no=841

Eerste helft. Door op het rechterpijltje te klikken ga je naar de resterende eerste helft en door nog een keer te klikken naar de tweede helft.

Alle wedstrijden worden integraal op deze site geplaatst.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012 13:40 

Tete speelde inderdaad zeer goed wat mijn vertrouwen in zijn talent nogmaals heeft bevestigd. Ik hoor helemaal niet bij de groep Ajax supporters die keer op keer zeurt over de fysiek en lengte van spelers maar vind het toch wel handig dat een back ook sterk in de duels is zoals Tete. Dat zie ik veel liever dan een back als Ligeon waarvan ik me afvraag of hij in een wedstrijd tegen Real Madrid met C. Ronaldo het duel aan zou gaan, een duel wat hij sowieso nooit zou winnen. Tegenwoordig zijn veel vleugelspelers fysiek redelijk sterk dus een back moet dat ook zijn.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 17:22 

Ze staan nu 3-1 achter tegen Juventus. Vooral nummer 4, de aanvoerder staat achterin flink te schutteren.

http://shoof.alkass.net/shoof/?live=1

2e helf over 12 minuten

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 17:27 
Moderator De Toekomst

De nummer 4 is Noordhoff. De Daley Blind van de B1. Laat alles door. Rijp voor een wissel.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 17:45 

D_skilled schreef:
De nummer 4 is Noordhoff. De Daley Blind van de B1. Laat alles door. Rijp voor een wissel.
Wat is die gozer slecht. Ongelofelijk. Die 1-4.. OMG

BerichtGeplaatst: 21 jan 2012 23:38 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Iemand op de toekomst geweest vandaag?

BerichtGeplaatst: 22 jan 2012 13:51 
Moderator De Toekomst

Vandaag. Hoezo?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 333 berichten ]  1 2 3 4 5 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00