Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 333 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Ajax O17
BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 15:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
RogerGarcia schreef:
Ik denk dat het wel een flink nadeel is dat Ajax salarisplafond in het eerste elftal zo flink omhoog heeft gegooid de afgelopen jaren. Een jaar of 4 geleden was het plafond slechts 1 miljoen euro, nu naar verluidt 5 miljoen euro.

Dat gaat ook doorwerken naar de mindere spelers en ook naar de opleiding toe. Je kan dan ook niet meer een minimaal jeugdcontract aanbieden aan dit soort toptalenten. Die hebben ook steeds meer te eisen.

Wel zonde dat hij weg gaat.
zeer getalenteerde spits, dus ja erg zonde weer. Volgens Verweij ging er veel mis in deze casus.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 15:51 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Zwaar k#t , echt in categorie Malen, snap het wel is 16 en ziet even Haller gekocht worden daarnaast als Huntelaar vertrekt wil Ajax nog een spits.
Dat is de keerzijde.
Brobbey, Salah edine en Rijkhof vertrekken dus.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 15:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ze gaan maar. Kan best een groot talent zijn, maar AJAX betaalt de jeugd al behoorlijk.
Op Malen na en misschien nog eentje is er van de vroege vertrekkers nooit meer iets vernomen.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:00 
Erelid

Morfe0 schreef:
Zwaar k#t , echt in categorie Malen, snap het wel is 16 en ziet even Haller gekocht worden daarnaast als Huntelaar vertrekt wil Ajax nog een spits.
Dat is de keerzijde.
Haller heeft echt geen r**t met zijn keuze te maken. Bij Dortmund is het perspectief nog slechter als je zo kijkt. Sorry maar wat een domme reactie.

Verhaal van Telegraaf klopt. Communicatie binnen Ajax is al jaren een onderschat probleemkind.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:02 
Erelid

Snake schreef:
Morfe0 schreef:
Dat is de keerzijde.
Haller heeft echt geen r**t met zijn keuze te maken. Bij Dortmund is het perspectief nog slechter als je zo kijkt. Sorry maar wat een domme reactie.

Verhaal van Telegraaf klopt. Communicatie binnen Ajax is al jaren een onderschat probleemkind.
Concurrentie mag de oorzaak ook niet zijn toch, als je voor de club van Moukoko kiest?
Wel benieuwd wie zijn zaakwaarnemer is.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: gehad
Inderdaad, lekker laten gaan als ze denken dat het gras groener is elders en dat ze net die ene uitzondering zijn die het wel gaat maken. En Malen heeft het ook niet gemaakt dus die telt eigenlijk ook niet.

En als ze het om financiele redenen doen is het hun keuze maar als op die leeftijd dit al speelt boven het sportieve moet je je afvragen of dit de juiste reden is voor een vertrek.

We moeten ook niet zeuren want wij doen toch precies hetzelfde? Wij kapen ook genoeg jeugdtalenten weg uit Denemarken op die leeftijd. Als Rijkoff echt denkt dat hij bij Dortmund meer kans maakt op een doorbraak dan moet hij gewoon gaan.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:06 
Erelid

DeRuit schreef:
Snake schreef:
Morfe0 schreef:
Dat is de keerzijde.

Concurrentie mag de oorzaak ook niet zijn toch, als je voor de club van Moukoko kiest?
Wel benieuwd wie zijn zaakwaarnemer is.
Daarom. Geloof mij maar dat hij echt niet bezig is met wie er gekocht wordt voor het eerste elftal. Hij is 16 jaar joh :lol:

Problemen liggen totaal ergens anders. En bij Ajax al vaker vertrekken van toptalenten opgeleverd. Ga geen domme dingen roepen als je de feiten niet kent.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Heel jammer dit weer. Wat ik ook al bij Brobbey zei hoop ik dat Ajax gaat kijken wat hier allemaal mis gaat. Dit is het zoveelste aanvallend talent die weggaat. Vrij complete en makkelijk scorende spits. Nu maar hopen dat (wat ik het grootste talent vind) Misehouy wel gaat tekenen. Duitse clubs zijn wel echt bezig om jong talent overal vandaan te halen. Er breken ook zeer jonge spelers door in diverse elftallen.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 16:16 
Erelid

Snake schreef:
Of die klopt of niet, ik vind het ook een heel makkelijke stelling of aanname. Het is een utopie om te denken dat alle talenten die je opleidt ook allemaal bij Ajax (willen) blijven. Nu wordt er bij een groot talent gezegd dat communicatie het probleem is maar was de communicatie bij Taylor, Rensch, Unuvar en Hansen dan ook zo slecht?

Elk individu is anders en gaat anders om met bepaalde zaken. Je ben nog geen 16 jaar, speelt bij een mooie opleidingsclub, wordt gezien als een groot talent en als je dan wil slagen dan blijf je toch?

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 17:22 
Beheerder

Inderdaad, FR. En nogmaals; op Malen en misschien nog een speler na mislukken ze allemaal.
Ze doen maar. Verder eerst ook de reactie van AJAX afwachten voordat we conclusies trekken.
AJAX zal vast wel weer een ander megatalent van 15 jaar vinden die zijn plekje in kan nemen.
Zolang de AJAX-talenten naar het buitenland gaan en niet naar AZ en Feyenoord maak ik mij niet druk. AJAX kan niet opboksen tegen deze salarissen. Ook niet bij de jeugd.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 17:33 
Erelid

343 schreef:
Inderdaad, FR. En nogmaals; op Malen en misschien nog een speler na mislukken ze allemaal.
Ze doen maar. Verder eerst ook de reactie van AJAX afwachten voordat we conclusies trekken.
AJAX zal vast wel weer een ander megatalent van 15 jaar vinden die zijn plekje in kan nemen.
Zolang de AJAX-talenten naar het buitenland gaan en niet naar AZ en Feyenoord maak ik mij niet druk. AJAX kan niet opboksen tegen deze salarissen. Ook niet bij de jeugd.
Heb je gelijk in. Maar vraag me wel af of dit te maken heeft met het nu niet aanbieden van contracten door Corona, waar ik laatst een artikel over las.

Dat vind ik dan wel een beetje een onbegrijpelijke zet als dat het geval is, iig voor de toptalenten.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 17:43 

Wie is zijn zaakwaarnemer?

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 11:14 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Heb je gelijk in. Maar vraag me wel af of dit te maken heeft met het nu niet aanbieden van contracten door Corona, waar ik laatst een artikel over las.

Dat vind ik dan wel een beetje een onbegrijpelijke zet als dat het geval is, iig voor de toptalenten
Hoezo dan? Het begint toch bij jezelf? Als jij als 15 of 16 jarige bij Ajax speelt, ga je je toch niet al te druk maken om je eerste contract? Volgens mij moet je dan alleen maar bezig zijn met je doel om te slagen bij Ajax. Dat contract komt wel (al dan niet vertraagd door Corona).

Je weet dat je als (groot) Ajax talent altijd in de schijnwerpers staat en ik denk dat er altijd wel interesse in je getoond wordt zeker als er geluiden zouden zijn dat je niet echt tevreden bent maar doet moet dan haast financieel zijn. Als je bij Ajax wil slagen moet dit niks uitmaken maar kennelijk denkt hij anders.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 13:22 
Erelid

Hij had wel een aanbieding gehad, maar die geweigerd volgens het stukje. Daarna lang niets meer gehoord en toen is Dortmund er tussen gekomen. Dat iedereen anders is dat klopt, maar dan zou Ajax ook iedereen anders moeten benaderen. Voor Nouri is Ajax ook erg ver gegaan in zijn contract dacht ik. Dat andere talenten dat proberen snap ik dan ook wel. Dat sommigen voor meer financiele zekerheid gaan ook.

Nu komt het er op neer dat de communicatie niet goed genoeg was, al zullen andere factoren ( geld of wat dan ook ) ook vast meespelen en ligt het niet alleen aan Ajax.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 13:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
DeRuit schreef:
Hij had wel een aanbieding gehad, maar die geweigerd volgens het stukje. Daarna lang niets meer gehoord en toen is Dortmund er tussen gekomen. Dat iedereen anders is dat klopt, maar dan zou Ajax ook iedereen anders moeten benaderen. Voor Nouri is Ajax ook erg ver gegaan in zijn contract dacht ik. Dat andere talenten dat proberen snap ik dan ook wel. Dat sommigen voor meer financiele zekerheid gaan ook.

Nu komt het er op neer dat de communicatie niet goed genoeg was, al zullen andere factoren ( geld of wat dan ook ) ook vast meespelen en ligt het niet alleen aan Ajax.
.Dat zou je wel zeggen. Maar wel of geen contract krijgen. Hoogte van je contract. Voorkeuren van trainers voor spelers met een contract speelt wel degelijk op de Toekomst. Invloed van ouders en makelaars.
Is allemaal niet zo simpel als wij denken.
Ik zou iedereen aanraden om het boek Golden Boys te lezen over de (top) lichting van Andy vd Meijde. Dan lees je een beetje wat zich afspeelt achter de schermen en aangezien de bedragen flink omhoog zijn gegaan is het alleen maar erger geworden

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 13:31 
Erelid

Snake schreef:
Of die klopt of niet, ik vind het ook een heel makkelijke stelling of aanname. Het is een utopie om te denken dat alle talenten die je opleidt ook allemaal bij Ajax (willen) blijven. Nu wordt er bij een groot talent gezegd dat communicatie het probleem is maar was de communicatie bij Taylor, Rensch, Unuvar en Hansen dan ook zo slecht?

Elk individu is anders en gaat anders om met bepaalde zaken. Je ben nog geen 16 jaar, speelt bij een mooie opleidingsclub, wordt gezien als een groot talent en als je dan wil slagen dan blijf je toch?
Je zegt het zelf al: ieder individu is anders.. dat zegt dus niets over de communicatie bij andere jongens. Communicatie is maatwerk en één behandeling is niet toepasbaar op ieder persoon.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 15:26 
Erelid

Snake schreef:
Je zegt het zelf al: ieder individu is anders.. dat zegt dus niets over de communicatie bij andere jongens. Communicatie is maatwerk en één behandeling is niet toepasbaar op ieder persoon.
Dat kan en ga ik ook niet bestrijden maar dan nog is het een spel tussen 2 partijen. Ik kan me namelijk niet voorstellen als je bij Ajax echt wil slagen je er niet uit gaat of kan komen. Dan ga je toch het gesprek aan. Ik snap ook dat het niet voor iedereen hetzelfde is of voelt maar dan is het gat wel heel groot dat je op die leeftijd vertrekt naar Dortmund. De andere vraag is hoe 'wijs' een jongen van 15 jaar is dat je niet met zo iemand kan communiceren.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 09:09 
Beheerder

'Julian Rijkhoff (16) akkoord met Dortmund: Ajax ontvangt opleidingsvergoeding'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... eding.html

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 10:03 
Erelid

Lol, geen perspectief als je een lichting mag overslaan. O18 geen goede spits heeft en jong Ajax ook vaak met Pinas speelt. Dan ga je inderdaad maar Dortmund waar de even oude Moukoko rond loopt

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 10:59 
Erelid

Zonde, maar zijn argumenten zijn quatsch inderdaad.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 13:48 
Erelid

de dominee schreef:
Zonde, maar zijn argumenten zijn quatsch inderdaad.
Mist perspectief en komt volgend jaar uit in de o17 van Dortmund...

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 14:15 
Erelid

Tja, Moukoko is zijn leeftijd en wellicht het grootste talent wereldwijd als spits. Bij Ajax had hij in de O18 gekomen en zijn er geen / weinig talentvolle spitsen voor Ajax 1 in aantocht. Ajax geeft jeugd de kans, Dortmund ook.

Kortom: bij Ajax meer perspectief. Er speelt meer, waarschijnlijk vooral geld.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 15:03 
Erelid

de dominee schreef:
Tja, Moukoko is zijn leeftijd en wellicht het grootste talent wereldwijd als spits. Bij Ajax had hij in de O18 gekomen en zijn er geen / weinig talentvolle spitsen voor Ajax 1 in aantocht. Ajax geeft jeugd de kans, Dortmund ook.

Kortom: bij Ajax meer perspectief. Er speelt meer, waarschijnlijk vooral geld.
Ja, komend seizoen zit er ook geen fatsoenlijke spits bij Jong Ajax in principe ( Als je Hansen op de vleugels zet ). Want ik zou of Brobbey of Traore verhuren en de andere is 2e spits.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2021 16:08 
Beheerder

Selectie Ajax O17 2021/2022:
Roy Steur
Tommy Setford
Gerald Alders
Darcey Turner
Nick Verschuren
Alvaro Henry
Jorrel Hato
David Easmon
Mark Verkuil
Olaf Gorter
Bram van Driel
Timothy Strok
Rico Speksnijder
Stanis Idumbo Muzambo
Timo Jansen
David Voûte
Gabriël Reiziger
Mohamed Hamouchi
Jermaine Rijssel
David Kalokoh
Skye Vink
Noah Gesser

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 04:33 
Erelid

343 schreef:
Selectie Ajax O17 2021/2022:
Roy Steur
Tommy Setford
Gerald Alders
Darcey Turner
Nick Verschuren
Alvaro Henry
Jorrel Hato
David Easmon
Mark Verkuil
Olaf Gorter
Bram van Driel
Timothy Strok
Rico Speksnijder
Stanis Idumbo Muzambo
Timo Jansen
David Voûte
Gabriël Reiziger
Mohamed Hamouchi
Jermaine Rijssel
David Kalokoh
Skye Vink
Noah Gesser
Steur per direct naar Bayer Leverkusen https://www.kicker.de/leverkusen-torwar ... ssion=true

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 333 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00