Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 295 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ajax B-jeugd
PostPosted: 22 Jan 2012 15:08 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
D_skilled wrote:
Vandaag. Hoezo?
Gisteren waren er een paar wedstrijden gespeeld, ik wilde weten of het nog wat was.

PostPosted: 09 Mar 2012 13:44 

Droomaankoop: Zlatan
Seizoenskaart: Nee
Image

09 maart 2012
De kaartverkoop voor de AEGON Future Cup start zaterdag 10 maart om 9:00 uur. Het internationale toernooi voor B-junioren wordt tijdens het komende paasweekend (7, 8 en 9 april) voor de derde keer op de Toekomst gehouden. Naast gastheer Ajax doen ook de U17-teams van grootmachten als FC Barcelona en Manchester United mee.
Naast Barça en ManU zijn ook Besiktas, Ajax Cape Town, FC Bayern München en AC Milan van de partij. De achtste deelnemer komt uit Brazilië. In het weekend van 17 en 18 maart wordt er in São Paulo een speciaal kwalificatietoernooi bij Desportivo Brasil gespeeld. Naast gastheer Desportivo Brasil strijden ook de jeugd van Palmeiras (afgelopen januari nog oefentegenstander van Ajax 1),
Gremio en Fluminense om een ticket naar Amsterdam.

Kaarten voor het internationale jeugdtoernooi van Ajax kosten 7,50 euro. De prijs voor een passe-partout voor alle drie de toernooidagen bedraagt 10 euro. Kinderen tot en met 13 jaar mogen het hele paasweekend gratis naar binnen op de Toekomst.

Koop je kaarten voor de AEGON Future Cup online via onderstaande link.

Na mijn mening het sterkst bezette jeugdtoernooi tot nu toe, qua naam dan...

Barcelona heeft de beste jeugdopleidingen ter wereld. (nog wel :ajaxbord: :ajaxsjaal: :ajaxsmiley: )

A.C. Milan, Bayern en Manchester United mag ik toch ook aannemen dat ze een goede jeugdopleiding hebben.

Van Besiktas en Ajax CT denk ik dat het de outsiders van het toernooi zijn.

Had eigenlijk ook China u17 verwacht waren de afgelopen keren er ook bij.

EDIT:
Is de B-lichting eigenlijk een goede generatie?

PostPosted: 09 Mar 2012 14:03 

Vooral de wedstrijden tegen Bayern en Barcelona (de twee clubs met de beste jeugdopleidingen ter wereld) zullen erg interessant zijn.

Hoe gaat het trouwens met Kishna?

PostPosted: 15 Mar 2012 12:56 

http://www.hardgras.nl/Artikel-pagina/2 ... sangst.htm

Melvin Vissers naar Ajax.

PostPosted: 15 Mar 2012 13:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX is flink bezig om de grote talenten van andere BVO's over te nemen blijkbaar.

PostPosted: 15 Mar 2012 14:08 
Moderator De Toekomst

Dat is ook hard nodig, want na de A1 valt er een enorm gat, tot en met de C1.

PostPosted: 15 Mar 2012 18:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
D_skilled wrote:
Géén toppers uit de b1? Lees toch wel goeie verhalen over Tete, Van der Boomen, Terry en die aanvaller. Dan heb je ook nog Kishna..

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 15 Mar 2012 19:49 
Moderator De Toekomst

Dat is te weinig. Terry is een eerste jaars. Kishna is afwachten. Vd Boomen en Tete zijn goed, maar ook weer geen zekerheidjes.

Zitten weinig toptalenten na de A1, dat is mijn punt. Je kunt ze op 1 hand tellen.

PostPosted: 15 Mar 2012 20:00 
Erelid

Mwa, als er 3 spelers per lichting zouden doorbreken mag je wel tevreden zijn denk ik. Moeten ze het wel even doen natuurlijk.

PostPosted: 15 Mar 2012 20:33 

Ik vind Tete wel een zekerheidje en heb eigenlijk nog nooit een betere back in de jeugdopleiding zien spelen. Zowel verdedigend als aanvallend vind ik hem goed en wat ik vooral mooi vind is dat hij met enorm veel zekerheid in zijn spel speelt. Als hij zich goed blijft ontwikkelen zal hij over een jaar of drie Van Rhijn als rechtsback kunnen opvolgen.

PostPosted: 16 Mar 2012 10:20 
Erelid

Abruzzi wrote:
D_skilled wrote:
Géén toppers uit de b1? Lees toch wel goeie verhalen over Tete, Van der Boomen, Terry en die aanvaller. Dan heb je ook nog Kishna..
Dat zijn slechts 5 potentials in twee lichtingen (1e en 2e jaars B) waarbij ook vd Boomen al gehaald is om het gat waat Skil het over heeft, op te vullen. Jongens hebben nog een jaar of 3 te gaan, waarin heel veel kan gebeuren en je heel blij moet zijn als 50% van je potentials het haalt.

Om de kans op succes te vergroten moet je groep potentials omhoog.

PostPosted: 20 Mar 2012 10:07 

Tete en ADO speler Mac Intosh zijn voor 7 wedstrijden geschorst.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 20 Mar 2012 10:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Fanoboy wrote:
Tete en ADO speler Mac Intosh zijn voor 7 wedstrijden geschorst.
Reden? Dat is een fikse schorsing die niet zomaar uitgedeeld wordt?

PostPosted: 20 Mar 2012 10:35 

Blijkbaar kopstoot door ADO speler uitgedeeld waarna Kenny Tete hem sloeg. Daarna in de kleedkamers nog verder gevochten. Moesten uit elkaar worden gehaald. Terechte schorsing dus, als het een vechtpartij was.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 22 Apr 2012 13:08 
Beheerder

AS
Yannis Anastasiou vertrekt bij Ajax

Jeugdtrainer Yannis Anastasiou verlaat Ajax aan het einde van het seizoen. De oud-prof gaat komend seizoen aan de slag als trainer van Jong Roda JC en assistent-trainer van de nieuwe hoofdtrainer Ruud Brood.

Anastasiou kwam twee jaar geleden naar Ajax. Na een half jaar stage te hebben gelopen bij Jong Ajax, werd hij aangesteld als assistent-trainer van Gery Vink bij de beloften. Dit jaar had Anastasiou voor het eerst een team onder zijn hoede. Met Ajax B2 kende hij een zeer wisselvallig seizoen.

De huidige trainer van Sparta C1, Peter van der Veen, wordt de opvolger van Anastasiou als trainer van de B2. Van der Veen is al een aantal jaar werkzaam bij de succesvolle opleiding van Sparta, dat de afgelopen jaren veel talenten zag vertrekken naar PSV en in mindere mate naar Ajax. Vorig jaar werd Van der Veen ongeslagen kampioen met zijn elftal in de eerste divisie B bij de C-junioren.
Klinkt goed. Jonk is goed bezig. Lekker agressief.

PostPosted: 23 Apr 2012 17:14 
Beheerder

AjaxLife.
Ajax heeft jeugdspeler Djavan Anderson gecontracteerd. De B-junior tekent een contract tot medio 2015.

PostPosted: 23 Apr 2012 17:21 

Vond hem een van de beste speler van de Aegon Future Cup, maakte op mij meer indruk dan Menig.

Hebben Sporkslede en Kishna eigenlijk al een contract gehad??

PostPosted: 23 Apr 2012 19:25 

Vond hem een van de beste speler van de Aegon Future Cup, maakte op mij meer indruk dan Menig.
Heb hem op de eerste dag twee wedstrijden gezien en vond hem niet goed. Geen 10, geen actie naar voren, geen actie gezien, veel obligaat voetbal. Het kan zijn dat hij op 10 niet uit de verf komt.

Hoe is het met die speler van Cape Town gegaan? Weer terug naar Zuid-Afrika?

PostPosted: 24 Apr 2012 18:23 

Totaal geen speler voor Ajax 1, ook niet in de toekomst denk ik. Multi-functioneel, ja leuk... Dat is Buttner ook..

PostPosted: 28 Apr 2012 13:00 
Erelid

famey wrote:

Hebben Sporkslede en Kishna eigenlijk al een contract gehad??
Kishna heeft een contract tot medio 2014, Sporkslede heeft een aanbieding gekregen.

PostPosted: 30 Apr 2012 15:22 
Beheerder

PSV en Ajax EK-hofleverancier O-17

Bron: onsoranje.nl

PostPosted: 30 Apr 2012 17:24 

Geen Melvin Vissers (Sparta, volgend jaar Ajax), of hoort hij niet in deze leeftijdscategorie en is niet goed genoeg om doorgeschoven te worden?

PostPosted: 11 May 2012 17:26 

Ajax contracteert Tom Noordhoff

11 mei 2012

Ajax heeft jeugdspeler Tom Noordhoff gecontracteerd. De jeugdinternational uit de B1 tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2012 en loopt tot en met 30 juni 2015.
Noordhoff is erg blij met zijn eerste Ajax-overeenkomst. ,,Dit is een mooi gebaar van Ajax’’, vertelde hij na de ondertekening. ,,Ik ga er ook zeker van genieten met mijn ouders die mij door dik en dun hebben gesteund.’’

Het afgelopen seizoen was voor de 16-jarige Ajacied verre van ideaal. Noordhoff begon het voetbaljaar goed als aanvoerder van de B1, maar raakte daarna zeven weken geblesseerd aan zijn enkel (verrekking). ,,Op het moment dat ik terugkwam op mijn oude niveau, in aanmerking kwam voor de A1 en voor het Nederlands elftal, raakte ik opnieuw geblesseerd aan mijn enkel. Dit keer scheurde ik een spier. Dat heeft mij twee maanden gekost. Nu ben ik op de weg terug. Het gaat gelukkig de goede kant op.’’

Ondanks de blessures heeft Noordhoff zijn teamgenoten kunnen helpen dit seizoen. ,,Ik heb mijn bijdrage kunnen leveren op en buiten het veld. Ik ben ook enorm trots op de prestaties van mijn teamgenoten.’’

Ook Wim Jonk is blij met Noordhoff. ,,Tom is een speler die trainers graag in hun team willen hebben. Hij haalt gemiddeld een zeven, alhoewel ik hem heb verteld dat hij meer lef moet tonen en naar een acht moet. Hij staat er altijd en voert zijn taken goed uit. Dat is belangrijk voor een multi-inzetbare speler zoals Tom. Hij is een speler waar veel rek en potentie in zit.’’

Noordhoff werd op 19 juli 1995 geboren in Haarlem. De centrale verdediger/controlerende middenvelder speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax. Daarvoor was hij actief voor VV Schoten en Stormvogels/Telstar.

Ajax.nl

PostPosted: 11 May 2012 17:43 
Moderator De Toekomst

Ze moeten nou niet gaan doordraaien.

PostPosted: 11 May 2012 18:20 

D_skilled wrote:
Ze moeten nou niet gaan doordraaien.
Inderdaad, er is geen risico dat deze jongen naar een andere club vertrekt dus is het ook niet nodig hem nu al een contract te geven. Ze moeten alleen de grootste talenten een contract geven wanneer ze 16 zijn, met de rest kunnen ze makkelijk een jaartje of twee wachten.

Post new topic  Reply to topic  [ 295 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 12  Next

All times are UTC+02:00