Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 692 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 28  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ajax A-jeugd
BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 15:12 

Ik ben fan van Bouy ondanks dat hij duidelijke gebreken heeft. Hij heeft voor iemand van zijn leeftijd een ongelofelijk goede pass en trap en sowieso is zijn basistechniek erg goed. Spelers met zo'n balgevoel zie ik altijd graag spelen en hoop dus dat hij het gaat redden bij Ajax. Hopelijk ontwikkeld hij zich goed en neemt hij van het aankomende trainingskamp Brazilië mee dat zijn handelingssnelheid omhoog moet. Als hem dat lukt dan vormen Bouy en Klaassen over een paar jaar een geweldig aanvallend duo. Bouy's passing en schoten en Klaassens positionering en diepgang vult elkaar zeer goed aan.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 15:19 
Moderator De Toekomst

Bouy en Klaassen kunnen prima spelers voor Ajax worden, maar zijn geen wereldtalenten. Momenteel voegt Bouy niets toe aan Ajax-1. Snuffelstage, maar meer ook niet.

Ik vind het opvallend rustig blijven rondom Denswil. Sporkslede, Dijks en Bouy gaven in de media al aan een contractvoorstel van Ajax te hebben ontvangen.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 15:54 
Erelid

Bouy heeft zich de afgelopen tijd gewoon prima ontwikkeld en is fysiek een stuk sterker geworden.

Denswil heeft ook al een contractvoorstel gehad, maar ik verwacht dat Ajax dat in groepjes zal doen, net zoals ze dat in het verleden ook hebben gedaan.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 16:02 
Moderator De Toekomst

Neemt niet weg dat hij momenteel niets toevoegt aan Ajax-1. Hij moet zich in de schaduw van Janssen ontwikkelen. Wanneer hij weg is (zomer 2013) moet hij proberen z'n positie over te nemen.

De spelers die Ajax een contractvoorstel heeft gedaan, is het van belang om een traject met ze uit te stippelen. Ik merk dat spelers/makelaars dat erg op prijs stellen. Bovendien overtuig je ze om bij te tekenen, want ook andere clubs hangen aan het wiel.

BerichtGeplaatst: 28 dec 2011 21:51 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
D_skilled schreef:
Neemt niet weg dat hij momenteel niets toevoegt aan Ajax-1. Hij moet zich in de schaduw van Janssen ontwikkelen. Wanneer hij weg is (zomer 2013) moet hij proberen z'n positie over te nemen.

De spelers die Ajax een contractvoorstel heeft gedaan, is het van belang om een traject met ze uit te stippelen. Ik merk dat spelers/makelaars dat erg op prijs stellen. Bovendien overtuig je ze om bij te tekenen, want ook andere clubs hangen aan het wiel.
Dat traject bleek ook bij een van de toptalenten van de grootste concurrent (Rekik) erg belangrijk te zijn..

BerichtGeplaatst: 30 dec 2011 20:24 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hoe gaat het eigenlijk met Jip Bartels? Speelt hij überhaupt nog bij Ajax of is hij nog steeds geblesseerd?

BerichtGeplaatst: 30 dec 2011 21:16 

Leonel schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met Jip Bartels? Speelt hij überhaupt nog bij Ajax of is hij nog steeds geblesseerd?
Hij traint in ieder geval wel weer, zag ik op foto's. Ik zag hem laatst in het centrum rondlopen met Veltman.

BerichtGeplaatst: 31 dec 2011 15:07 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Leonel schreef:
Die jongen heeft een aflopend contract en gaat Ajax sowieso verlaten. Persoonlijk baal ik er een beetje van dat Denswil nog niet verlengd heeft.

BerichtGeplaatst: 31 dec 2011 15:14 
Moderator De Toekomst

Hoezo baal je ervan? Kan toch nog komen, al wordt de kans vanaf de winterstop steeds groter dat hij niet bijtekent. Andere clubs komen dan ook in het spel.

Als ik een familielid van hem na de winterstop tegenkom zal ik vragen hoe het ervoor staat.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2012 12:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
D_skilled schreef:
Hoezo baal je ervan? Kan toch nog komen, al wordt de kans vanaf de winterstop steeds groter dat hij niet bijtekent. Andere clubs komen dan ook in het spel.

Als ik een familielid van hem na de winterstop tegenkom zal ik vragen hoe het ervoor staat.
Nou, daarom dus :roll:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 01 jan 2012 12:53 
Moderator De Toekomst

Dat geldt niet alleen voor Denswil, maar ook voor Dijks, de Sa, Bouy en Sporkslede. Ze moeten opschieten met die contracten. Tot nu toe zijn vooral twijfelgevallen vastgelegd, op Klaassen na.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 18:17 

Rik schreef:
D_skilled schreef:
Die de Bondt is geen gezicht. Een kwakkelende eend. Pure opvulling.
Al is dat onder 19 materiaal op nationaal niveau... Er staan ons magere jaren te wachten.
We hebben onder andere Ola John, Memphis Depay, Ricardo Kishna en Afellay die de komende jaren daar prima kunnen spelen. Ja, er staan ons donkere dagen te wachten...

Bekijk het positief. Jetro Willems, Stefano Denswil, Ake, Rekik... Erg matig allemaal.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 18:19 

Als Denswil niet wordt vastgelegd, mag je de hele technische staf begraven. Die hoort al lang onder contract te liggen, rotzooi met Cruijff ofniet. Zo'n gast is buitencategorie en mag nooit zonder contract komen.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 00:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Litmanen020 schreef:
Als Denswil niet wordt vastgelegd, mag je de hele technische staf begraven. Die hoort al lang onder contract te liggen, rotzooi met Cruijff ofniet. Zo'n gast is buitencategorie en mag nooit zonder contract komen.
Ik heb Denswil zelf nooit zien spelen, maar ik hoor van iedereen hetzelfde: deze jongen kan top worden.
Conclusie is dus inderdaad: leg die jongen vast!

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 13:53 
Erelid

Ajax bindt talent Dijks (18)

Mitchell Dijks tekent vanmiddag met zijn zaakwaarnemers Karel en Dick van Burik en technisch directeur a.i Danny Blind een 3-jarig contract bij Ajax. Het 18-jarige talent komt sinds juli 2010 uit voor de Amsterdamse club en speelt in de A1. De vleugelverdediger voetbalde daarvoor bij FC Volendam.
Telegraaf

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:18 
Moderator De Toekomst

Wat vind jij van Mitchell Dijks, Bart? Denk je dat hij het gaat halen?

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:33 
Erelid

D_skilled schreef:
Wat vind jij van Mitchell Dijks, Bart? Denk je dat hij het gaat halen?
Nee, maar bij Ajax regeert de angst dat een speler bij een andere club doorbreekt in dit geval Vitesse. Daarom is de strategie vooral om alle spelers die een beetje potentie hebben een contract te laten tekenen.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:36 
Moderator De Toekomst

Waarom denk je dat hij het niet haalt?

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:39 

Ben meer overtuigd van Mitchell dan van Ruben. Mitchell speelt laatste tijd erg goed. Als hij die lijn doortrekt, met concurrenten als Koppers en Blind, kan hij zomaar selectiespeler worden.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:46 
Moderator De Toekomst

Sluit ik mij bij aan. Kan een nuttige selectiespeler worden. Groot, sterk, snel, multifunctioneel inzetbaar.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:48 

D_skilled schreef:
Sluit ik mij bij aan. Kan een nuttige selectiespeler worden. Groot, sterk, snel, multifunctioneel inzetbaar.
Juist. Én het grootste voordeel, weinig concurrentie. Alleen Boilesen is beduidend beter. Maar Koppers en Blind zijn makkelijk te pakken voor hem.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:50 
Erelid

D_skilled schreef:
Waarom denk je dat hij het niet haalt?
Omdat Dijks al behoorlijk veel doet met zijn fysiek, dat is in zijn voordeel in de jeugd, maar hoe meer die bij de senioren komt hoe minder voordeel die eruit gaat halen. Zijn balcontrole vind ik ook matig en zie er weinig groeipercentage in zitten in tegenstelling tot zijn concurrent op de linksback. Daarbij zijn zijn blessures ook niet in het voordeel van Dijks.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 14:55 
Moderator De Toekomst

Als linksback gaat het hem niet worden, daarvoor mist hij wendbaarheid en de fijne touch. Misschien in geval van nood. In het centrum echter kan hij goed van pas komen. In de slotfase, wanneer ploegen opportunistisch gaan spelen en je door de lucht moet verdedigen. Of als stormram.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 15:23 
Erelid

Als je hem in het centrum wil laten spelen, dat zal zijn positionering stukken beter moeten. Daarnaast haal je dan zijn belangrijkste kwaliteit weg, doordat die dan zijn drang naar voren wordt beperkt.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2012 15:25 
Moderator De Toekomst

Hij is positioneel niet slecht, maar inderdaad voor verbetering vatbaar. Dat is ook een stukje ervaring. Boilesen kan wat betreft positioneel verdedigen ook een pak beter worden. Ik vind het geen toptalent, verre van, maar ik zie wel mogelijkheden voor hem om door te groeien naar een selectieplaats.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 692 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 28  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00