Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2107 berichten ]  Vorige   1 78 79 80 81 82 85  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 09 mar 2021 11:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik snap die ophef ook niet zo goed. Je moet gewoon blij zijn als er per jaar 1 a 2 jeugdspelers doorbreken of aansluiten bij de selectie. We hebben vaak geroepen dat dit Jong Ajax een minder elftal is maar is dit wel zo als je gewoon bekijkt wie er nu in hadden kunnen spelen?

Gravenberch, Timber, Rensch en Brobbey zijn gewoon spelers de nu al bij de selectie zitten dus Jong Ajax is ook aantoonbaar minder zonder deze 4. Dit is ook het beleid.

Als je dan nog verder kijkt, spelen er ook wekelijks een hoop spelers in die pas 17 jaar zijn. Wat verwacht je dan? Dat die in een mindere competitie die fysiek zwaarder is elke week uitblinken? Zeker niet in een elftal waar niemand de kar kan trekken, wat ook weer logisch is?

Dit elftal heeft eigenlijk al gedaan wat het moest doen en dat is jonge talenten afstaan aan het eerste. Daarnaast komt Taylor eraan. Speelt niet zo geweldig maar hij is wel de man binnen die ploeg. Altijd aanspeelbaar, de bal willen hebben en doet wat hij kan. Je bent ook wat afhankelijk van de andere want hij kan net alles bepalen. Die jongen komt er wel.

Verder ontwikkelt Unuvar zich prima. Speelt de laatste tijd veel constanter. Er staat ook een andere unuvar op het veld. De laatste weken zie je steeds vaker sublieme steekballen en elke week is hij meer in het spel betrokken.

Achterin is het niet veel. Ook broertje Timber niet. Is toch echt aanzienlijk minder dan Jurrien. Ik zie hem absoluut niet in het eerste. Te vlak in vele opzichten. De rest achterin is middelmaat. De rest is allemaal net 18 of 17 dus moeilijk te beoordelen.

BerichtGeplaatst: 09 mar 2021 12:45 

Ik snap die ophef ook niet zo goed. Je moet gewoon blij zijn als er per jaar 1 a 2 jeugdspelers doorbreken of aansluiten bij de selectie. We hebben vaak geroepen dat dit Jong Ajax een minder elftal is maar is dit wel zo als je gewoon bekijkt wie er nu in hadden kunnen spelen?

Gravenberch, Timber, Rensch en Brobbey zijn gewoon spelers de nu al bij de selectie zitten dus Jong Ajax is ook aantoonbaar minder zonder deze 4. Dit is ook het beleid.

Als je dan nog verder kijkt, spelen er ook wekelijks een hoop spelers in die pas 17 jaar zijn. Wat verwacht je dan? Dat die in een mindere competitie die fysiek zwaarder is elke week uitblinken? Zeker niet in een elftal waar niemand de kar kan trekken, wat ook weer logisch is?

Dit elftal heeft eigenlijk al gedaan wat het moest doen en dat is jonge talenten afstaan aan het eerste. Daarnaast komt Taylor eraan. Speelt niet zo geweldig maar hij is wel de man binnen die ploeg. Altijd aanspeelbaar, de bal willen hebben en doet wat hij kan. Je bent ook wat afhankelijk van de andere want hij kan net alles bepalen. Die jongen komt er wel.

Verder ontwikkelt Unuvar zich prima. Speelt de laatste tijd veel constanter. Er staat ook een andere unuvar op het veld. De laatste weken zie je steeds vaker sublieme steekballen en elke week is hij meer in het spel betrokken.

Achterin is het niet veel. Ook broertje Timber niet. Is toch echt aanzienlijk minder dan Jurrien. Ik zie hem absoluut niet in het eerste. Te vlak in vele opzichten. De rest achterin is middelmaat. De rest is allemaal net 18 of 17 dus moeilijk te beoordelen.
Taylor valt dit seizoen gewoon tegen. Had ik veel meer van verwacht. Is te hopen dat het een lange dip is. Speelt ook teveel op zeker, heel veel breed en terug en haalt daarmee het tempo onnodig uit de aanvallen.
Ik heb alle wedstrijden gezien maar geen enkele sublieme steekbal van Unuvar. Gisteren gaf hij een "buitenkantje rechts" (daar geilt hij blijkbaar op als het ook simpel kan) naar Hansen die helemaal verkeerd was. Daardoor moest die veel te ver naar buiten uitwijken.
Let op mijn woorden; Unuvar gaat het niet halen. Speeltuin voetballer.

BerichtGeplaatst: 09 mar 2021 17:03 
Erelid

Ik zie ook veel wedstrijden en ik vind dat het een met het ander te maken heeft.

Taylor is gewoon een heel goede slimme speler. Dat zie je aan alles alleen in een minder elftal komt dit minder tot uiting. Voorin is het gewoon bijzonder slecht. Al vaker gezegd en hier ook maar ik vind het heel opmerkelijk dat je in Jong Ajax niemand op de vleugels hebt als je zoals Ajax zo wil spelen.
Omdat je daar geen spelers voor hebt, worden er of andere spelers misbruikt of heel jonge spelers opgesteld die nog niet het niveau hebben.

Achterin is het ook heel pover. Geen spelers met inzicht. Dus voor Taylor is het bijzonder lastig om alles te moeten doen. Hij kan niet altijd die bal ophalen en er iets geweldigs mee doen omdat je simpelweg te weinig voetbal rondom hem heen hebt. Er is ook zelden diepte in het spel van Ajax dus als middenvelder is het dan bijzonder moeilijk om je te onderscheiden.

Als verdediger kun je meer opvallen als je je man uitschakelt en voetballend een meerwaarde bent. Als aanvaller kun je scoren en meer acties maken.

Taylor is een dienende speler met ook voetballend vermogen. Dan val je minder op en ga je opvallen als je naast je dienende taak meer kunt brengen. In dat eerste slaagt hij simpel maar in het tweede ben je ook wat meer afhankelijk van anderen.

Unuvar is uit een heel diep dal aan het klimmen. Ik zie waarschijnlijk iets meer van zijn klasse terug dan jij maar er staat wel een andere Unuvar op het veld dan maanden geleden. Of hij het wel of niet gaat redden is een beetje koffiedik kijken. De vraag is wel of hij echt zo verschrikkelijk goed wordt zodat hij zijn fysiek hiermee kan compenseren. Ik blijf erbij dat het een aanvallende middenvelder is en geen buitenspeler. Ik hoop, dat intern bij Ajax dit ook zo gezien wordt. Hij mag niet de dupe worden dat je in Jong geen fatsoenlijke buitenspelers tot je beschikking hebt.

BerichtGeplaatst: 15 mar 2021 22:04 

De wedstrijd tegen az niet gezien. Wordt wel een heel treurig seizoen voor Jong AJAX. Zitten imo een paar leuke voetballers bij die nog veel te jong en te licht zijn voor de KKD. M.u.v. Brobbey een kleuteraanval zonder enige power, nog lang niet geschikt voor betaald voetbal.
De verdediging is zeer onstabiel. Kortom, het slechtste Jong AJAX van de laatste jaren. Als je dit elftal vergelijkt met het elftal van Appie en Frenkie springen de tranen in je ogen, wat een enorm verval in kwaliteit.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 10:41 
Erelid

renemar schreef:
De wedstrijd tegen az niet gezien. Wordt wel een heel treurig seizoen voor Jong AJAX. Zitten imo een paar leuke voetballers bij die nog veel te jong en te licht zijn voor de KKD. M.u.v. Brobbey een kleuteraanval zonder enige power, nog lang niet geschikt voor betaald voetbal.
De verdediging is zeer onstabiel. Kortom, het slechtste Jong AJAX van de laatste jaren. Als je dit elftal vergelijkt met het elftal van Appie en Frenkie springen de tranen in je ogen, wat een enorm verval in kwaliteit.
Tsja, dat kan je iedere week wel blijven roepen. Maar als je toch weer kijkt wat er de laatste tijd door komt wat wel goed genoeg is, dan heeft Jong Ajax wel echt een hele goede, fijne functie voor het 1e elftal (Rensch, Timber, Brobbey). Die jongens waren nu niet zo ver in hun ontwikkeling indien er geen KKD was. En ik voorspel je dat Taylor en Regeer de volgende zijn, opgevolgd door Hansen en Ünüvar.

En tuurlijk is het logisch dat het zonder een Rensch en Timber meteen een stuk instabieler is. Heb je die gasten erbij, staat er al een heel ander elftal.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 12:22 

RogerGarcia schreef:
renemar schreef:
Tsja, dat kan je iedere week wel blijven roepen. Maar als je toch weer kijkt wat er de laatste tijd door komt wat wel goed genoeg is, dan heeft Jong Ajax wel echt een hele goede, fijne functie voor het 1e elftal (Rensch, Timber, Brobbey). Die jongens waren nu niet zo ver in hun ontwikkeling indien er geen KKD was. En ik voorspel je dat Taylor en Regeer de volgende zijn, opgevolgd door Hansen en Ünüvar.

En tuurlijk is het logisch dat het zonder een Rensch en Timber meteen een stuk instabieler is. Heb je die gasten erbij, staat er al een heel ander elftal.
Waarom zou ik dat niet iedere week mogen doen als dat steeds weer wordt bevestigd.
Taylor en Regeer staan gewoon stil in hun ontwikkeling. Spelen eigenlijk een zwak seizoen. Zeker van Taylor had ik veel meer verwacht. Ze hebben dit seizoen niks geleerd, zijn niks beter geworden. Als je een bepalende speler bent/geacht te zijn in een elftal dat van clubs als Dordrecht en Den Bosch niet kan winnen heb je helemaal niks bij het eerste te zoeken.
Beiden komen nog lang niet in aanmerking voor het eerste.
Rensch is eigenlijk ook nog niet klaar voor het eerste. Vind hem talentvol maar is imo te vroeg gebracht. In tegenstelling tot Timber. Iedere speler is anders. De een heeft wat meer tijd nodig dan de ander. Brobbey is ook nog niet goed genoeg. Maar daar komt hij vanzelf achter in Duitsland.
In Hansen en Unuvar zie ik vooralsnog geen toekomst voor het eerste.
Imo zijn ze doorgeschoten bij Jong AJAX. Ook talenten hebben spelers nodig die ze bij de hand nemen. Er spelen nu jongens die echt nog niet aan betaald voetbal toe zijn.
En wat doe je met die jongens de komende jaren? Drie jaar in de KKD kan imo niet de bedoeling zijn. Dat zullen die jongens zelf ook niet willen.
Ik zie zeker Hansen en Unuvar de komende 3 jaar niet in het eerste spelen terwijl ze zelf denken wel snel te kunnen doorstromen. Die gasten hebben totaal geen reëel zelfbeeld.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 13:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
RogerGarcia schreef:
renemar schreef:

Waarom zou ik dat niet iedere week mogen doen als dat steeds weer wordt bevestigd.
Taylor en Regeer staan gewoon stil in hun ontwikkeling. Spelen eigenlijk een zwak seizoen. Zeker van Taylor had ik veel meer verwacht. Ze hebben dit seizoen niks geleerd, zijn niks beter geworden. Als je een bepalende speler bent/geacht te zijn in een elftal dat van clubs als Dordrecht en Den Bosch niet kan winnen heb je helemaal niks bij het eerste te zoeken.
Rensch is eigenlijk ook nog niet klaar voor het eerste. Vind hem talentvol maar is imo te vroeg gebracht. In tegenstelling tot Timber. Iedere speler is anders. De een heeft wat meer tijd nodig dan de ander. Brobbey is ook nog niet goed genoeg. Maar daar komt hij vanzelf achter in Duitsland.
Imo zijn ze doorgeschoten bij Jong AJAX. Ook talenten hebben spelers nodig die ze bij de hand nemen. Er spelen nu jongens die echt nog niet aan betaald voetbal toe zijn.
En wat doe je met die jongens de komende jaren? Drie jaar in de KKD kan imo niet de bedoeling zijn. Dat zullen die jongens zelf ook niet willen.
Ik zie zeker Hansen en Unuvar de komende 3 jaar niet in het eerste spelen terwijl ze zelf denken wel snel te kunnen doorstromen. Die gasten hebben totaal geen reëel zelfbeeld.
Nu doe je net of elke speler die bij Jong begint gelijk in aanmerking komt voor het eerste. Vooral bij Regeer die de jongste is daar snap ik dat niet? Verder spelen er ook gewoon gasten van o18 mee, lijkt me beter dan partijtjes tussen de o17 en o18 voor hun ontwikkeling ook al gaan ze dan elke keer ten onder. Gravenberch had ook zijn debuut gemaakt, toen heel lang in Jong gespeeld en na lange tijd pas weer bij de 1e selectie aangesloten.
Frenkie, Nouri, v.d. Beek gingen ook pas rond hun 19e/20 een rolletje spelen in het eerste. Dan hebben die jongens nog prima de tijd. Als ze eerst nog een keer verhuurd moeten worden als ze wel uitgeleerd zijn bij Jong dan kan dat toch prima ?

Ik vind het raar dat je al die spelers nu al afschrijft, zeker talenten als Unuvar en Hansen die in alle jeugdelftallen uitblinkers waren en nu dan een wat minder seizoen hebben. Hoezo kunnen ze daar niet meer uit komen?
Vergeet ook niet dat normaliter Rensch en Timber veel meer minuten gemaakt zouden hebben in Jong dit jaar ( want we waren eventueel nog op zoek naar een RCV en hebben Klaiber gehaald ), maar omdat zij zich wel snel ontwikkelden gingen ze al naar 1.

Salah-Eddine was in de jeugd erg goed op linksachter. Die valt al snel weg. De rechts back volgens mij net zo. Als je die nog er bij had dan staat zo'n elftal ook veel beter.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 15:44 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
RogerGarcia schreef:

Nu doe je net of elke speler die bij Jong begint gelijk in aanmerking komt voor het eerste. Vooral bij Regeer die de jongste is daar snap ik dat niet? Verder spelen er ook gewoon gasten van o18 mee, lijkt me beter dan partijtjes tussen de o17 en o18 voor hun ontwikkeling ook al gaan ze dan elke keer ten onder. Gravenberch had ook zijn debuut gemaakt, toen heel lang in Jong gespeeld en na lange tijd pas weer bij de 1e selectie aangesloten.
Frenkie, Nouri, v.d. Beek gingen ook pas rond hun 19e/20 een rolletje spelen in het eerste. Dan hebben die jongens nog prima de tijd. Als ze eerst nog een keer verhuurd moeten worden als ze wel uitgeleerd zijn bij Jong dan kan dat toch prima ?

Ik vind het raar dat je al die spelers nu al afschrijft, zeker talenten als Unuvar en Hansen die in alle jeugdelftallen uitblinkers waren en nu dan een wat minder seizoen hebben. Hoezo kunnen ze daar niet meer uit komen?
Vergeet ook niet dat normaliter Rensch en Timber veel meer minuten gemaakt zouden hebben in Jong dit jaar ( want we waren eventueel nog op zoek naar een RCV en hebben Klaiber gehaald ), maar omdat zij zich wel snel ontwikkelden gingen ze al naar 1.

Salah-Eddine was in de jeugd erg goed op linksachter. Die valt al snel weg. De rechts back volgens mij net zo. Als je die nog er bij had dan staat zo'n elftal ook veel beter.
We zullen het wel gaan zien met Hansen en Unuvar.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 17:30 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Ik zeg niet dat ze het 100% wel halen, maar ik wil ze niet nu al afschrijven. Wat me opvalt bij jou is dat het altijd of zwart of wit is. Eerst is ten Hag en Schuurs het probleem. Later Alvarez er nog bij. Nu dat loopt ( of is vervangen door Timber ) is Haller het bokje terwijl die ons in januari gered heeft en daarom wel wat krediet zou mogen hebben wat mij betreft. Bij Jong Ajax wordt ook iedereen elke week afgeschreven, zelfs jongens van 17 die er pas net bij zijn en elke week probeer ik dan te zeggen dat je in een raar seizoen zit en dat ook jongens speeltijd krijgen die dat normaal niet zouden hebben en we met blessures/promotie zitten. Maar dat helpt allemaal niets ;)

BerichtGeplaatst: 16 mar 2021 18:37 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Ik zeg niet dat ze het 100% wel halen, maar ik wil ze niet nu al afschrijven. Wat me opvalt bij jou is dat het altijd of zwart of wit is. Eerst is ten Hag en Schuurs het probleem. Later Alvarez er nog bij. Nu dat loopt ( of is vervangen door Timber ) is Haller het bokje terwijl die ons in januari gered heeft en daarom wel wat krediet zou mogen hebben wat mij betreft. Bij Jong Ajax wordt ook iedereen elke week afgeschreven, zelfs jongens van 17 die er pas net bij zijn en elke week probeer ik dan te zeggen dat je in een raar seizoen zit en dat ook jongens speeltijd krijgen die dat normaal niet zouden hebben en we met blessures/promotie zitten. Maar dat helpt allemaal niets ;)
Ten Hag en Schuurs waren/zijn ook een groot probleem. Ten Hag met zijn idiote keuzes (o.a. veel te lang gespeeld met Promes en Labyad, Ekkelenkamp regelmatig laten spelen, Schuurs veel te lang handhaven, analyses die nergens op sloegen). Schuurs spreekt voor zich. Na maanden is Ten Hag er eindelijk ook van overtuigd dat die te kort komt. Zondag kreeg hij weer een kans en prompt weer een slechte beurt.
Wat Haller met Jong AJAX te maken heeft is mij niet duidelijk. Maar ja, die speelt al weken heel slecht. Of mag dat ook niet gezegd worden? Naar excuses zoeken. Woont hij nog in een hotel? Is zijn familie bij hem? Heeft hij last van het niet inschrijven voor de EL? Allemaal bullshit.
Daar is niks zwart wit aan. Gewoon constateringen van wat ik zie. Als hij straks (hopelijk) goed speelt zeg ik dat ook.
Ik kijk naar wat ik zie op het veld en geef daar mijn mening over. Dat is toch volkomen logisch.
Altijd dat zoeken naar excuses is exemplarisch voor de huidige softe samenleving. Geeft iemand een verschrikkelijke k#tbal kan hij toch op een duimpje omhoog rekenen van de medespeler.
De leeftijd van een speler doet er niet toe. Wat zei Cruijff ook alweer? Ben je goed genoeg, ben je oud genoeg. Welnu, bij AJAX vindt men blijkbaar dat de jongens van Jong AJAX goed genoeg zijn voor de KKD. Nou, dat is niet zo. Kijk eens naar de stand. En zeker het spel is AJAX onwaardig. En als het zo is dat die jongens doorgeschoven zijn ivm blessures/promoties (dus 2 t.w. Rensch en Timber) dan is de selectie niet in orde.
Die jongens moet je beoordelen op het niveau waarop ze spelen. Dan is het gewoon onvoldoende. En niet constant naar excuses zoeken om het falen te verbloemen.
Zou nog wat zijn als de als laagste eindigen van de Jong elftallen. Gezien het spel en de resultaten van de laatste tijd niet ondenkbaar.
Kunnen ze op de blaren zitten.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2021 21:49 
Erelid

Unuvar en Hansen speelden een goede wedstrijd. Met de afwezigen, zijn zij ook de creatieve spelers die de kar moeten gaan trekken. Ik hoop dat ze zich de laatste maanden nog hard doorontwikkelen, zodat ze (hopelijk) hun kans kunnen pakken in de voorbereiding van volgend jaar.

Net zoals een Rensch dit jaar in de voorbereiding heeft gedaan (en uiteindelijk pas in de 2e seizoenshelft echt een rol is gaan spelen). Dat hoop ik ook met Hansen en Unuvar. Volgend 1e half jaar nog voornamelijk bij Jong Ajax en op de bank bij Ajax 1 en daarna hopelijk in de 2e seizoenshelft een 'echte' rol bij 1. Hebben ze dan ook de leeftijd en de opgedane speelminten voor (stelregel ongeveer 50 duels JA).

Er komt voor Unuvar, Hansen en Taylor volgend jaar wel voldoende plek. Volgend jaar zullen Tadic, Haller en Antony de nummers 1 tot en met 3 zijn. Ik hoop dat Unuvar goed genoeg is om de reserveplek (als 19e man) over te nemen van Labyad. En Hansen de plek van Idrissi (dus 6e optie aanval), Sulemana de plek van Neres (4e optie anval). Taylor kan dan eventueel de middenveld plek van de naar achter geschoven Alvarez overnemen (5e optie middenveld achter Gravenberch, Blind, Kudus en Klaassen).

Ik ben persoonlijk zelf niet zo van de aankopen voor de breedte doen. Die blijken vaak toch een stuk slechter te zijn dan wat uit de jeugd uiteindelijk doorstroomt en uiteindelijk geldverspilling. Naar mijn mening kunnen Ünüvar, Hansen en Taylor volgend jaar prima de plek van 18e, 19e en 20e man in de selectie invullen, met daarvoor een man of 16 á 17 die erg gelijkwaardig aan elkaar zijn voor de basis (net als dit jaar).

BerichtGeplaatst: 21 mar 2021 08:48 

RogerGarcia schreef:
Unuvar en Hansen speelden een goede wedstrijd. Met de afwezigen, zijn zij ook de creatieve spelers die de kar moeten gaan trekken. Ik hoop dat ze zich de laatste maanden nog hard doorontwikkelen, zodat ze (hopelijk) hun kans kunnen pakken in de voorbereiding van volgend jaar.

Net zoals een Rensch dit jaar in de voorbereiding heeft gedaan (en uiteindelijk pas in de 2e seizoenshelft echt een rol is gaan spelen). Dat hoop ik ook met Hansen en Unuvar. Volgend 1e half jaar nog voornamelijk bij Jong Ajax en op de bank bij Ajax 1 en daarna hopelijk in de 2e seizoenshelft een 'echte' rol bij 1. Hebben ze dan ook de leeftijd en de opgedane speelminten voor (stelregel ongeveer 50 duels JA).

Er komt voor Unuvar, Hansen en Taylor volgend jaar wel voldoende plek. Volgend jaar zullen Tadic, Haller en Antony de nummers 1 tot en met 3 zijn. Ik hoop dat Unuvar goed genoeg is om de reserveplek (als 19e man) over te nemen van Labyad. En Hansen de plek van Idrissi (dus 6e optie aanval), Sulemana de plek van Neres (4e optie anval). Taylor kan dan eventueel de middenveld plek van de naar achter geschoven Alvarez overnemen (5e optie middenveld achter Gravenberch, Blind, Kudus en Klaassen).

Ik ben persoonlijk zelf niet zo van de aankopen voor de breedte doen. Die blijken vaak toch een stuk slechter te zijn dan wat uit de jeugd uiteindelijk doorstroomt en uiteindelijk geldverspilling. Naar mijn mening kunnen Ünüvar, Hansen en Taylor volgend jaar prima de plek van 18e, 19e en 20e man in de selectie invullen, met daarvoor een man of 16 á 17 die erg gelijkwaardig aan elkaar zijn voor de basis (net als dit jaar).
Heb je de wedstrijd helemaal gezien?

BerichtGeplaatst: 21 mar 2021 11:17 
Erelid

Unuvar is duidelijk een andere weg ingeslagen en is behoorlijk goed bezig. Torenhoge verwachtingen voor een 17 jarig talent die het voor de winterstop niet liet zien. Dat een talent moeite heeft met een grote stap omhoog kan ik best inkomen maar ik vond zijn houding op het veld ook totaal niet des Unuvars.

Na de winterstop - wat ik gezien heb - staat er een andere speler op het veld. Ook een speler waarvan je weer wat oude flitsen terugziet. Heeft nu 5 keer gescoord na de winterstop en dat getal op zich is niet verkeerd als linksbuiten. Belangrijker vind ik dat hij voetballend weer beter begint te worden. Nog geen hosanna want het is nog een lange weg maar ik ben wel bijzonder blij met deze progressie.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 08:42 

Het Jong AJAX van dit seizoen heeft niks met betaald voetbal te maken. Is een veredeld jeugdelftal, teveel spelers die nog niks bij de senioren te zoeken hebben. De jongetjes lopen op hun tenen. Of dat goed is voor hun ontwikkeling is twijfelachtig. Ze kunnen er sterker door worden maar ook helemaal afbranden. Bij AJAX zijn ze doorgeslagen met doorschuiven van spelers betreft. Dat is goed en moet als het kan maar is fout als dat ondoordacht en prematuur is.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 09:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe ze het volgend seizoen benaderen. Je kan bv. een Kasanwirjo doorselecteren en weer een O19 talent door laten stromen, maar dan krijg je hetzelfde probleem.

Jong Ajax heeft ook gewoon wat stabiele 20ers nodig die simpelweg niet veel meer rek hebben dat top KKD of middenmoot Eredivisie. Types als Bergsma.

Daar kunnen dan de jongere jongens zich aan optrekken. Spelers die in ieder geval weten wat er gevraagd wordt in het volwassen voetbal.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 12:01 

ibramovic89 schreef:
Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe ze het volgend seizoen benaderen. Je kan bv. een Kasanwirjo doorselecteren en weer een O19 talent door laten stromen, maar dan krijg je hetzelfde probleem.

Jong Ajax heeft ook gewoon wat stabiele 20ers nodig die simpelweg niet veel meer rek hebben dat top KKD of middenmoot Eredivisie. Types als Bergsma.

Daar kunnen dan de jongere jongens zich aan optrekken. Spelers die in ieder geval weten wat er gevraagd wordt in het volwassen voetbal.
Eens met je stelling, behalve over Kasanwirjo. Liever een betere spelers. Kasanwairjo kan er niet veel van. Is bijna wekelijks een onruststoker. Aan de bal een ramp.
Begrijp niet wat ze in die jongen zien.
Llansana lijkt me wel een speler die daar prima voor te gebruiken is.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 12:14 
Erelid

ibramovic89 schreef:

Deels mee eens en ook al eens zoiets geopperd hier maar van de andere kant is het ook gewoon zo dat niet elk jaar toppers doorbreken. Daarnaast is dit jaar natuurlijk door de corona ook totaal anders.

Ik ben het wel met je eens dat Ajax wat meer rond kan kijken zodat Jong Ajax minder jong is. Spelers als Bergsma voegen naar mijn mening niks toe want dit past niet binnen het beleid.

Ik vind bijvoorbeeld dat Ajax wat actiever mag scouten voor kritieke posities. We hebben eigenlijk maar 1 fatsoenlijke linksback en hierachter zit werkelijk niks. Hier had je naar mijn mening minimaal 1 of zelfs 2 spelers moeten hebben die aan de deur kloppen. Daar moet je naar toe.

Het is ook net hoe een puzzel in elkaar valt, zowel bij het eerste als bij Jong. Jong Ajax heeft ook zeer goede jonge elftallen gehad (met De Jong, Beek en Nouri als voorbeeld) die week in week uit speelde omdat ook het middenveld van het eerste in die tijd goed was. Daarnaast heb je ook de echte grote supertalenten die zo goed zijn dat ze Jong overslaan.

Ik zie het nog steeds als een goede leerschool. Mooi voorbeeld is Unuvar die na een half jaar ook 'wakker' is geworden. Idealer kun je het niet hebben.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 12:37 

ibramovic89 schreef:

Deels mee eens en ook al eens zoiets geopperd hier maar van de andere kant is het ook gewoon zo dat niet elk jaar toppers doorbreken. Daarnaast is dit jaar natuurlijk door de corona ook totaal anders.

Ik ben het wel met je eens dat Ajax wat meer rond kan kijken zodat Jong Ajax minder jong is. Spelers als Bergsma voegen naar mijn mening niks toe want dit past niet binnen het beleid.

Ik vind bijvoorbeeld dat Ajax wat actiever mag scouten voor kritieke posities. We hebben eigenlijk maar 1 fatsoenlijke linksback en hierachter zit werkelijk niks. Hier had je naar mijn mening minimaal 1 of zelfs 2 spelers moeten hebben die aan de deur kloppen. Daar moet je naar toe.

Het is ook net hoe een puzzel in elkaar valt, zowel bij het eerste als bij Jong. Jong Ajax heeft ook zeer goede jonge elftallen gehad (met De Jong, Beek en Nouri als voorbeeld) die week in week uit speelde omdat ook het middenveld van het eerste in die tijd goed was. Daarnaast heb je ook de echte grote supertalenten die zo goed zijn dat ze Jong overslaan.

Ik zie het nog steeds als een goede leerschool. Mooi voorbeeld is Unuvar die na een half jaar ook 'wakker' is geworden. Idealer kun je het niet hebben.
Nou ja met Salah-Eddine was er een groot talent bij Jong Ajax die geblesseerd is geraakt en in het eerste werd eerst Martinez ook als optie gezien. Dan had je met Tagliafico en als nood Martinez/Blind en daarachter Salah-Eddine een ingecalculeerd risico.

Een speler als Misehouy ( net getekend ) schijnt volgens een volger van de jeugd ook al mee te trainen bij Jong Ajax dus ze zullen vast wel wat doorselecteren.

Reiziger gaat weg. Ik zie Kotarksi en Scherpen ook niet nog een jaar bij Jong Ajax spelen dus bij de keepers zit al ruimte.

Van Gelderen en van der Sloot, vind ik het zelf niet hebben en Musampa ook nog minder dan Kasanwirjo, dus die zou je dan ook kunnen doorselecteren.

Victor Jensen zal wel niet meer bij Jong Ajax terugkeren.
Brobbey gaat weg.
Taylor zie ik wel naar het eerste gaan ( Ekkelenkamp vervangen o.i.d. )
Spelers als Regeer, Timber, Unuvar zijn ook weer een jaar verder en zie ik eerst nog niet vast bij het eerste spelen.

Dus ruimte genoeg om door te selecteren. Spelers als Llansana, van der Waal, kasanwirjo, Mendez, de Waal heb je dan nog als soort van vaste kern die nog niet bij het eerste gaat spelen.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 12:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Mee eens hoor. Bedoel ook vooral dat het meer een mix moet zijn dan alleen jonge tieners. Je ziet ook aan het eerste dat het gewoon goed is om in verschillende leeftijdscategorieën spelers hebt. Verschillende ervaringsniveaus. Passende op het niveau waar je wil of moet acteren.

Daarom ook dat ik een Bergsma noem. Ik vind het juist prima dat er een paar van zulke jongens met leiderschapskwaliteiten rond lopen om die jongere jongens die net komen kijken, aan de hand te nemen op een niveau waar zij bewezen uit de voeten kunnen.

Als je dat dan aanvult met talent dat nog niet op Eredivisie niveau is doorgebroken, maar wel dusdanig talentvol dat het Ajax 1 materiaal kan worden, heb je een veel beter team, waarbij ik denk dat je individuele talenten zich daar ook beter in kunnen ontwikkelen.

Jongens als v/d Ven, v/d Heide of Oosterwolde hadden goed in dat profiel gepast.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 13:44 

ibramovic89 schreef:
Mee eens hoor. Bedoel ook vooral dat het meer een mix moet zijn dan alleen jonge tieners. Je ziet ook aan het eerste dat het gewoon goed is om in verschillende leeftijdscategorieën spelers hebt. Verschillende ervaringsniveaus. Passende op het niveau waar je wil of moet acteren.

Daarom ook dat ik een Bergsma noem. Ik vind het juist prima dat er een paar van zulke jongens met leiderschapskwaliteiten rond lopen om die jongere jongens die net komen kijken, aan de hand te nemen op een niveau waar zij bewezen uit de voeten kunnen.

Als je dat dan aanvult met talent dat nog niet op Eredivisie niveau is doorgebroken, maar wel dusdanig talentvol dat het Ajax 1 materiaal kan worden, heb je een veel beter team, waarbij ik denk dat je individuele talenten zich daar ook beter in kunnen ontwikkelen.

Jongens als v/d Ven, v/d Heide of Oosterwolde hadden goed in dat profiel gepast.
Klopt, ben het ook met je eens. Wilde vooral eens kijken waar de ruimte komt, of waar ik denk dat het komt. Ik ben zelf wel sceptisch met spelers van buitenaf, want een Pierie is ook 5 miljoen voor betaald. Scherpen en Schuurs wat minder, maar die hebben vooralsnog ook nog geen onuitwisbare indruk gemaakt, al schrijf ik die twee nog niet af ( Pierie in principe wel ).

Ook de aankopen in de jeugd van buitenaf zijn vaak geen succes, niet alleen uit het buitenland (Jensen, al schrijf ik die nog niet helemaal af), Orejuela, Giovanni en Mendez zijn vooralsnog geen groot succes, of eerder een Johnsen, Kotarski en Kuhn.

Aan de andere kant heb je ook een de Jong.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Orejuela?

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:03 

343 schreef:
Orejuela?
Vond ik niet echt een aankoop voor het eerste en je kan nou ook niet zeggen dat hij geslaagd is.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:09 
Beheerder

Maar ook niet voor Jong AJAX, hoor.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:29 

Baas wordt op termijn een prima LB.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 21:32 
Beheerder

Het is nu wel gênant aan het worden, hoor. Ze hoeven geen kampioen te worden, maar dit is helemaal niets. Moet volgend seizoen echt anders.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2107 berichten ]  Vorige   1 78 79 80 81 82 85  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00