Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2107 berichten ]  Vorige   1 79 80 81 82 83 85  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 09:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 schreef:
Het is nu wel gênant aan het worden, hoor. Ze hoeven geen kampioen te worden, maar dit is helemaal niets. Moet volgend seizoen echt anders.
De tegenstand die Jong Ajax gisteravond NEC bood, was inderdaad genant. Zelfs een aansprekende tegenstander kan Jong Ajax niet inspireren. Hansen, Regeer, Fitz Jim, Timber, Warmerdam, Taylor, er is werkelijk geen enkele speler bij Jong Ajax die gaat doorbreken in het profvoetbal.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 11:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
marx schreef:
343 schreef:
Het is nu wel gênant aan het worden, hoor. Ze hoeven geen kampioen te worden, maar dit is helemaal niets. Moet volgend seizoen echt anders.
De tegenstand die Jong Ajax gisteravond NEC bood, was inderdaad genant. Zelfs een aansprekende tegenstander kan Jong Ajax niet inspireren. Hansen, Regeer, Fitz Jim, Timber, Warmerdam, Taylor, er is werkelijk geen enkele speler bij Jong Ajax die gaat doorbreken in het profvoetbal.
Ze spelen al professioneel voetbal in jong Ajax. Verder gewoon een tussenjaar. Erg jonge jongens, corona perikelen tussendoor. Rensch al naar het eerste. Grotere talenten als Timber, Salah Eddine geblesseerd voor lange tijd. Resultaten gewoon negeren en op naar volgens seizoen

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 11:44 

DeRuit schreef:
marx schreef:
343 schreef:
Ze spelen al professioneel voetbal in jong Ajax. Verder gewoon een tussenjaar. Erg jonge jongens, corona perikelen tussendoor. Rensch al naar het eerste. Grotere talenten als Timber, Salah Eddine geblesseerd voor lange tijd. Resultaten gewoon negeren en op naar volgens seizoen
Maar iets van klasse mag je toch wel verwachten? ER is werkelijk geen enkele Jong AJax-speler die iets bijzonders deed gisteravond. Proper, Tavsan en El Karouani lopen mijlenver vooruit in vergelijking met de Ajax-talentjes. Technisch, tactisch en qua spelinzicht.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 14:37 

marx schreef:
DeRuit schreef:
marx schreef:

Maar iets van klasse mag je toch wel verwachten? ER is werkelijk geen enkele Jong AJax-speler die iets bijzonders deed gisteravond. Proper, Tavsan en El Karouani lopen mijlenver vooruit in vergelijking met de Ajax-talentjes. Technisch, tactisch en qua spelinzicht.
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, en de highlights kan ik nog niet vinden. Ik vind vooral in het algemeen dat men dit seizoen niet zo naar Jong Ajax moet kijken qua prestaties, maar gewoon het zien als tussenjaar als team. Volgend jaar weer beoordelen op prestaties.

Hoe doet Proper het, in FM is het altijd wel een speler om in de gaten te houden net als af en toe van Rooij op rechtsback.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 09:42 

DeRuit schreef:
marx schreef:
DeRuit schreef:

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, en de highlights kan ik nog niet vinden. Ik vind vooral in het algemeen dat men dit seizoen niet zo naar Jong Ajax moet kijken qua prestaties, maar gewoon het zien als tussenjaar als team. Volgend jaar weer beoordelen op prestaties.

Hoe doet Proper het, in FM is het altijd wel een speler om in de gaten te houden net als af en toe van Rooij op rechtsback.
Proper had een lastige start van het seizoen. Werd opgesteld als aanvallende middenvelder, wat ie duidelijk niet is. Is als creatieve controleur veel beter dan Jordy Bruijn en heeft Bruijn verdreven naar de linkerflank. Proper gaat het op zeker redden op het hoogste niveau in Nederland. Het grootste talent Syb v. Ottele is inmiddels vertrokken. Heerenveen. Die gaat een internationale topper worden.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2021 20:01 

Waarom Brobbey en Ekkelenkamp in de basis, Timber linksbuiten.

Dat argument dat ze fit gehouden moeten worden kan nu wel de prullenbak in. Waarom spelen deze gasten nog? En laat Timber nou eens gewoon op zijn positie spelen.

Vd Gaag, prutser.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2021 21:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Brobbey heeft wel een fluwelen trap. :)
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/97 ... -city.html

Minder is dat Timber geblesseerd is uitgevallen en op krukken liep.

BerichtGeplaatst: 07 mei 2021 22:29 
Erelid

1-1 tegen De Graafschap! Feestje verpest, jammer dat ze nog steeds een kans hebben. Anders was het wel een ultieme pay-back zijn!

BerichtGeplaatst: 08 mei 2021 12:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.soccernews.nl/news/802575/f ... p-bij-ajax

Kasanwirjo kan naar FC Groningen.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 08:42 
Erelid

ibramovic89 schreef:

Lekker laten gaan, heeft het niveau niet

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 13:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Peter79 schreef:
ibramovic89 schreef:

Lekker laten gaan, heeft het niveau niet
En dat geldt voor heel de achterhoede. Musampa, Llansana en Douglas is allemaal niks.
Ook totaal geen potentie.

Maar goed van de andere kant zijn wel J. Timber en Rensch definitief doorgebroken dus dat maakt wel een en ander goed.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 15:16 
Beheerder

Ja, maar als je volgend seizoen weer al de verdedigers gaat vervangen dan ga je net zo'n seizoen krijgen als dit seizoen. Ze hebben nu allemaal 1 seizoen ervaring in de eerste divisie. Laat maar lekker staan zo.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 17:07 
Erelid

Ik weet niet wat er achter hun zit maar spelers als Douglas en Musampa kan eigenlijk al niet in Jong Ajax naar mijn mening. Ik heb al vaker mijn licht laten schijnen over het beleid van Jong Ajax maar zolang Jong Ajax echt Jong Ajax is dan moet je echt doorselecteren. Ik had liever gezien dat ze meer jeugdtalenten eerder binnenhalen om via Jong door te stromen. Spelers als vd Ven (Volendam), Oosterwolde (Twente) en Veerman (Volendam) moet je op hun 18de binnen hengelen om te kijken of ze goed genoeg worden. Volgens mij mag Jong Ajax geen oudere spelers aantrekken die zulke jongens bij de hand kan nemen dus dan maar voor talent kiezen. Jong Ajax is er niet om in de KKD te presteren maar is er om jonge talenten ervaring en weerstand te laten opbouwen.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 17:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik weet niet wat er achter hun zit maar spelers als Douglas en Musampa kan eigenlijk al niet in Jong Ajax naar mijn mening. Ik heb al vaker mijn licht laten schijnen over het beleid van Jong Ajax maar zolang Jong Ajax echt Jong Ajax is dan moet je echt doorselecteren. Ik had liever gezien dat ze meer jeugdtalenten eerder binnenhalen om via Jong door te stromen. Spelers als vd Ven (Volendam), Oosterwolde (Twente) en Veerman (Volendam) moet je op hun 18de binnen hengelen om te kijken of ze goed genoeg worden. Volgens mij mag Jong Ajax geen oudere spelers aantrekken die zulke jongens bij de hand kan nemen dus dan maar voor talent kiezen. Jong Ajax is er niet om in de KKD te presteren maar is er om jonge talenten ervaring en weerstand te laten opbouwen.
Helemaal mee eens. Vooral dus ook de talenten die nog geen Eredivisie ervaring hebben, maar wel de potentie zouden kunnen hebben om waardevolle Ajax 1 spelers te worden. Zoals bv de namen die je noemt. Of een Schuurs in het verleden.

Lijkt ook alsof ze de selectie van Jong Ajax niet als dusdanig benaderen, maar het meer echt als tussenelftal zien. En dan krijg je situaties zoals die van dit jaar.

Hopelijk weten ze voor volgend seizoen een evenwichtigere selectie neer te zetten. Al vraag ik me af of ze daar de budgetten voor willen gebruiken..

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 17:40 
Beheerder

Dat zou ideaal zijn, maar ik denk niet dat dit haalbaar is.
Als Jong AJAX degradeert, en dat is echt niet uit te sluiten als je eenzelfde extreem jonge selectie hebt als dit seizoen, dan heb je veel minder aan Jong AJAX in de tweede divisie.

Neraysho (die voornamen... :roll:) Kasanwirjo is de tweede al (na Q. Timber) die vertrekt. Officieel naar FC Groningen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -ajax.html

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 18:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruyff
343 schreef:

Neraysho (die voornamen... :roll:) Kasanwirjo is de tweede al (na Q. Timber) die vertrekt. Officieel naar FC Groningen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -ajax.html
Was ook mijn gedachte. Weer een transfervrij. Leuk en aardig allemaal, ze kunnen best het niveau niet hebben, maar teveel transfervrij is ook niet de bedoeling lijkt me

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 19:01 
Erelid

343 schreef:
Dat zou ideaal zijn, maar ik denk niet dat dit haalbaar is. Als Jong AJAX degradeert, en dat is echt niet uit te sluiten als je eenzelfde extreem jonge selectie hebt als dit seizoen, dan heb je veel minder aan Jong AJAX in de tweede divisie.
Het is natuurlijk nooit uit te sluiten maar Jong Ajax degradeert niet zo vlug. Kijk alleen al naar dit jaar. Dit jaar was de gemiddelde leeftijd extreem laag en dan nog blijven ze er redelijk gemakkelijk in. Daarnaast zal Ajax ook altijd wat betere talenten hebben rondlopen dus voor degradatie ben ik niet zo bang.

Ik vind alleen dat je verder moet kijken. Jong Ajax moet een selectie hebben met misschien wel 3 talentvolle linksbacks waarbij steeds de slechtste afvalt. Daar moet je op inspelen. Ik noem die Oosterwolde expres omdat we al jaren kampen met doorstroom van linksbacks. Daar moet je op inhaken. Idem dito geld voor buitenspelers. Ik vind het echt idioot dat we bij Jong geen enkele buitenspeler hebben die eventueel bij nood zou kunnen invallen bij het eerste. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n Krisanwirjo een wedstrijd mee zou moeten doen?

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 20:29 
Beheerder

Makkelijk? Ze staan maar 3 puntjes boven Jong Utrecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_di ... 0/21#Stand
Ze verliezen ook te vaak. Het is leerzaam om soms te verliezen, maar dit niet imho.
Ook gaan er talenten sneller over naar AJAX 1. Dat zorgt ervoor dat er vaak in een andere samenstelling wordt gespeeld. Bij een ouder team kan dit nog, maar bij een ultra jong team is dat gevaarlijk.

Oosterwolde zou prachtig zijn, maar zou hij bij Jong AJAX willen spelen?

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 21:22 
Erelid

Ik denk dat dit jaar ook een vreemd jaar is omdat de onderbouw niet gespeeld heeft. Maar goed, de doorstroom is natuurlijk niet echt te sturen want de ene lichting is de andere niet.

Vwb Oosterwolde bedoel ik natuurlijk NU niet meer. Ajax mag best wat meer scouten en misschien de goede talenten wat eerder scouten. Zeker voor kwetsbare posities waar je gaten ziet vallen. Misschien wordt dit een extra taak van Hamstra om Jong Ajax op te krikken. Je moet naar een situatie toe dat talentvolle spelers Jong Ajax zien als een uitdaging. Als Jong Ajax wat sterker en stabieler wordt en een mix wordt met goede talenten en eigen talent, draai je ook weer meer bovenin mee.

Natuurlijk blijf je ook afhankelijk hoe het eerst loopt of draait. Jaren terug had je een middenveld met Nouri, Beek en De Jong maar dat kon toen ook omdat het middenveld van het eerste goed bezet was (en goed draaide).

Ik vraag me tegelijkertijd ook af of Ajax ooit potentie heeft gezien in Krisanwirjo, Douglas, Llansana of Q. Timber. Deze mindere lichting moet je dan aanvullen of tenminste meer laten concurreren met misschien spelers van buitenaf.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 21:30 
Beheerder

Hopelijk gaat Hamstra dat doen, ja.
Ik vraag me tegelijkertijd ook af of Ajax ooit potentie heeft gezien in Krisanwirjo, Douglas, Llansana of Q. Timber. Deze mindere lichting moet je dan aanvullen of tenminste meer laten concurreren met misschien spelers van buitenaf.
Misschien niet, maar Kasanwirjo kreeg wel een contractvoorstel van AJAX.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 10:48 
Erelid

Ja maar een contractvoorstel met wat voor perspectief? Met Mazraoui, Klaiber, Timber, Rensch en Schuurs voor je? Is een beetje een wassen neus en snap ik wel want je kunt natuurlijk ook niet iedereen laten vertrekken.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 11:11 
Beheerder

Misschien geen perspectief voor die speler, maar wel een teken dat AJAX hem wilde houden om de ervaring een beetje op peil te houden.

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 12:37 
Erelid

Staat komend jaar wel een mooi team in Jong Ajax vind ik:

-Axel Dongen-----Rasmussen------Hansen-----
---------------------Unuvar-----------------------
-------------Fitz-Jim-----Warmerdam-----------
-Salah-Eddine--Regeer---Llansana--Gelderen-
----------------------Gorter----------------------

BerichtGeplaatst: 11 jul 2021 12:52 

RogerGarcia schreef:
Staat komend jaar wel een mooi team in Jong Ajax vind ik:

-Axel Dongen-----Rasmussen------Hansen-----
---------------------Unuvar-----------------------
-------------Fitz-Jim-----Warmerdam-----------
-Salah-Eddine--Regeer---Llansana--Gelderen-
----------------------Gorter----------------------
Zeker, ook nog Hlynsson, Kjaer en Giovanni die hopelijk kunnen doorstoten.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2021 13:15 

Speelt Jong AJAX helemaal geen oefenwedstrijden?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2107 berichten ]  Vorige   1 79 80 81 82 83 85  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00