Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 83 84 85 86 87 88  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 12:49 
Erelid

renemar schreef:
Ik zeg het al jaren, Overmars is een onbenul. Als je met hagel schiet raak je altijd wel iets. Zo heeft hij ook enkele goede aankopen gedaan maar vooral heel veel miskopen die tientallen miljoenen hebben gekost. Zo bekeken is het wellicht beter als hij niemand gaat halen. Maar je hoopt toch steeds weer dat hij met een voltreffer komt.
Dit jaar schiet hij (tot nu toe) met een waterpistooltje.
Ook zijn vriendje Ten Hag kan zich beter niet met de aankopen bemoeien na de verdampte (slordige) 40 miljoen van Labyad, Marin en Haller (en wie weet wie nog meer). Allemaal op uitdrukkelijk verzoek van Ten Hag gehaald. Die hadden alle 3 met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit bij AJAX gespeeld als Ten Hag geen trainer zou zijn.
Niet alleen het eerste is uitermate teleurstellend wat aankopen betreft. Ook bij Jong AJAX is het een zooitje. Is een degradatiekandidaat. Bij Jong AJAX zijn ze helemaal doorgeslagen. Van kampioen naar mogelijk degradant in enkele jaren. Zag je vorig seizoen al aankomen.
Dan kunnen ze l#llen over opleiding maar ook wat dat betreft zit er niet veel soeps aan te komen. Van Axel Dongen, Rasmussen en heel misschien Regeer en Fitz-Jim zie ik wat in voor de breedte van de selectie van het eerste. M.u.v. de eerste 2 zijn ze zeker niet van het niveau van de spelers die enkele jaren geleden bij Jong AJAX speelden en mogelijke basisspelers voor het eerste.
Heel pover.
En dan ook nog Heitinga als coach. Die maakt er een puinhoop van. Let maar op dit seizoen.
Dus Overmars kan er niks van, Ten Hag is een waardeloze coach en Jong Ajax stelt niets voor, en tóch hebben we 2,5-3 jaar lang Nederland volledig gedomineerd. Dat komt echt niet alleen maar door hagel, mazzel, of doordat de rest er zogenaamd niks van kan.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 12:58 

Volledig is ook wel behoorlijk overdreven. Laten we niet vergeten dat we dat coronajaar heel goed zijn weggekomen.

Teveel geflopte aankopen waarbij je op voorhand al veel kon voorspellen. Focus ligt veel te veel op oude bekenden en de vriendschap met Essel. We hebben Overmars zelf horen zeggen dat de voorkeur lag op Nederlandse jongens.

Maargoed. Bij mij ligt de meetlat op Europa en daarin hebben we na 18/19 geen dr*l meer laten zien. Vind ik niet stroken met de hooghartige uitspraken die ze doen.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 13:03 

Jnp schreef:
renemar schreef:
Ik zeg het al jaren, Overmars is een onbenul. Als je met hagel schiet raak je altijd wel iets. Zo heeft hij ook enkele goede aankopen gedaan maar vooral heel veel miskopen die tientallen miljoenen hebben gekost. Zo bekeken is het wellicht beter als hij niemand gaat halen. Maar je hoopt toch steeds weer dat hij met een voltreffer komt.
Dit jaar schiet hij (tot nu toe) met een waterpistooltje.
Ook zijn vriendje Ten Hag kan zich beter niet met de aankopen bemoeien na de verdampte (slordige) 40 miljoen van Labyad, Marin en Haller (en wie weet wie nog meer). Allemaal op uitdrukkelijk verzoek van Ten Hag gehaald. Die hadden alle 3 met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit bij AJAX gespeeld als Ten Hag geen trainer zou zijn.
Niet alleen het eerste is uitermate teleurstellend wat aankopen betreft. Ook bij Jong AJAX is het een zooitje. Is een degradatiekandidaat. Bij Jong AJAX zijn ze helemaal doorgeslagen. Van kampioen naar mogelijk degradant in enkele jaren. Zag je vorig seizoen al aankomen.
Dan kunnen ze l#llen over opleiding maar ook wat dat betreft zit er niet veel soeps aan te komen. Van Axel Dongen, Rasmussen en heel misschien Regeer en Fitz-Jim zie ik wat in voor de breedte van de selectie van het eerste. M.u.v. de eerste 2 zijn ze zeker niet van het niveau van de spelers die enkele jaren geleden bij Jong AJAX speelden en mogelijke basisspelers voor het eerste.
Heel pover.
En dan ook nog Heitinga als coach. Die maakt er een puinhoop van. Let maar op dit seizoen.
Dus Overmars kan er niks van, Ten Hag is een waardeloze coach en Jong Ajax stelt niets voor, en tóch hebben we 2,5-3 jaar lang Nederland volledig gedomineerd. Dat komt echt niet alleen maar door hagel, mazzel, of doordat de rest er zogenaamd niks van kan.
Moet ik alle miskopen van Overmars weer gaan benoemen? Lijst is ellenlang. Vergeten dat ten Hag de afgelopen seizoenen steeds gecorrigeerd moest worden omdat hij waardeloze opstellingen uit de hoge hoed toverde? Bijv. Labyad in de spits omdat hij het in de voorbereiding in nietszeggende potjes zgn. goed deed. Rensch als 6 tegen Heerenveen? Belachelijk middenveld tegen Groningen uit. Enz..
Nederland gedomineerd zeker ook dankzij falen van Psv. Ook dankzij het egoïsme van hun trainer. Onderling was het in evenwicht.
We hebben geluk gehad met Frenkie en De Ligt en dat Ten Hag voor de wedstrijd in Munchen gecorrigeerd werd door de spelersgroep.
Jong AJAX onlangs nog gezien? We gaan het wel zien dit seizoen. Veel van die jongens zijn nog helemaal niet toe aan de KKD. Een klap in het gezicht van het betaald voetbal. Zijn veelal gewoon nog jeugdspelers. Kunnen zij niks aan doen, heeft puur met beleid te maken. Spelers worden vaak veel te vroeg doorgeschoven.
Waar zijn de "supertalenten" Unuvar en Hansen? Zitten op de bank bij Jong AJAX ten faveure van spelers als Martha en Hlynson.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 13:05 

Snake schreef:
Volledig is ook wel behoorlijk overdreven. Laten we niet vergeten dat we dat coronajaar heel goed zijn weggekomen.

Teveel geflopte aankopen waarbij je op voorhand al veel kon voorspellen. Focus ligt veel te veel op oude bekenden en de vriendschap met Essel. We hebben Overmars zelf horen zeggen dat de voorkeur lag op Nederlandse jongens.

Maargoed. Bij mij ligt de meetlat op Europa en daarin hebben we na 18/19 geen dr*l meer laten zien. Vind ik niet stroken met de hooghartige uitspraken die ze doen.
Onlangs orakelde vd Sar nog over Europese ambities. Die beginnen bij het aan- en verkoopbeleid.
Daar zie je niks van ambitie terug. Nog niet in ieder geval. Wie weet wat er nog uit de hoge hoed getoverd word. :D

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 13:13 
Erelid

renemar schreef:
Moet ik alle miskopen van Overmars weer gaan benoemen? Lijst is ellenlang. Vergeten dat ten Hag de afgelopen seizoenen steeds gecorrigeerd moest worden omdat hij waardeloze opstellingen uit de hoge hoed toverde?
Nou, ik zou het juist wel eens leuk vinden als je ook wat positieve zaken benoemde.

Natuurlijk kan er nog een hoop beter (al weten wij ook lang niet altijd genoeg van wat er achter de schermen gebeurt), zeker ook gezien de mogelijkheden, maar ik vergeet ook niet dat ze die mogelijkheden voor een groot deel ook zelf gecreëerd hebben. En daarnaast ook dat je nagenoeg iedere technisch directeur en trainer wel zo kan bekritiseren als bij Overmars en Ten Hag gebeurt, als je die clubs nauwlettend volgt. Je hoort ook altijd alleen maar wat ‘zij’ fout hebben gedaan, nooit wat ‘wij’ (supporters) fout zouden hebben gedaan als onze wensen ingewilligd waren. Want deels weet je dat niet, maar deels is die lijst ook heel erg lang hoor.

Blijkbaar is het toch allemaal zo makkelijk niet.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 16:42 

Jnp schreef:
renemar schreef:
Moet ik alle miskopen van Overmars weer gaan benoemen? Lijst is ellenlang. Vergeten dat ten Hag de afgelopen seizoenen steeds gecorrigeerd moest worden omdat hij waardeloze opstellingen uit de hoge hoed toverde?
Nou, ik zou het juist wel eens leuk vinden als je ook wat positieve zaken benoemde.

Natuurlijk kan er nog een hoop beter (al weten wij ook lang niet altijd genoeg van wat er achter de schermen gebeurt), zeker ook gezien de mogelijkheden, maar ik vergeet ook niet dat ze die mogelijkheden voor een groot deel ook zelf gecreëerd hebben. En daarnaast ook dat je nagenoeg iedere technisch directeur en trainer wel zo kan bekritiseren als bij Overmars en Ten Hag gebeurt, als je die clubs nauwlettend volgt. Je hoort ook altijd alleen maar wat ‘zij’ fout hebben gedaan, nooit wat ‘wij’ (supporters) fout zouden hebben gedaan als onze wensen ingewilligd waren. Want deels weet je dat niet, maar deels is die lijst ook heel erg lang hoor.

Positieve zaken? Aankopen van Blind, Tadic, Sanchez, Martinez, Kudus, Neres, Antony. En dan zal ik nog wel een paar vergeten. Maar daarover hoeven we het niet te hebben. Je leest ook nooit dat een vliegtuig goed is geland. Als het fout gaat lees je dat. Met die kritiek moeten die mannen maar mee om kunnen gaan. Hoge bomen vangen veel wind. Ik vind sowieso dat Overmars en Ten Hag veel teveel geroemd worden.
Het is imo allemaal inderdaad niet zo moeilijk.
Wat "wij" fout zouden hadden gedaan kom je ooit achter. Is immers niet gebeurd.
Ik leg de lat hoog, dat hoort bij AJAX. En als de mensen van AJAX dat zelf blijkbaar ook doen, ze hebben het immers altijd over structureel aanhalen bij de Europese (sub)top, moet je daar ook naar handelen. Met een kruideniersmentaliteit haak je nooit aan.
Vraag me af hoe bijv. Psv dat allemaal doet. Die hebben toch ook last van corona en stonden er lang niet zo florissant voor. Gaan waarschijnlijk nog meer nieuwe spelers halen.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 19:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
Jnp schreef:
renemar schreef:

Positieve zaken? Aankopen van Blind, Tadic, Sanchez, Martinez, Kudus, Neres, Antony. En dan zal ik nog wel een paar vergeten. Maar daarover hoeven we het niet te hebben. Je leest ook nooit dat een vliegtuig goed is geland. Als het fout gaat lees je dat. Met die kritiek moeten die mannen maar mee om kunnen gaan. Hoge bomen vangen veel wind. Ik vind sowieso dat Overmars en Ten Hag veel teveel geroemd worden.
Het is imo allemaal inderdaad niet zo moeilijk.
Wat "wij" fout zouden hadden gedaan kom je ooit achter. Is immers niet gebeurd.
Ik leg de lat hoog, dat hoort bij AJAX. En als de mensen van AJAX dat zelf blijkbaar ook doen, ze hebben het immers altijd over structureel aanhalen bij de Europese (sub)top, moet je daar ook naar handelen. Met een kruideniersmentaliteit haak je nooit aan.
Vraag me af hoe bijv. Psv dat allemaal doet. Die hebben toch ook last van corona en stonden er lang niet zo florissant voor. Gaan waarschijnlijk nog meer nieuwe spelers halen.
PSV heeft een hypotheek van 20 miljoen en een lening van 30 miljoen genomen. Daar doen ze dat van. Dat betekent ook structureel meer kosten ( aan terugbetalingen en rente ). Net zoals bij het verkopen van de grond ze nu pacht moeten betalen. Het gat van 25 miljoen van hun coronajaar moeten ze dichten met de verkopen die nu komen / zijn gedaan. Dan willen ze nog nieuwe spelers halen, maar daar staat een vertrek van nog meer spelers tegenover. Van hun grote klapper Malen gaat 30% naar de zaakwaarnemer, van Dumfries gaat 10% van de winst t.o.v. de aankoopprijs naar Heerenveen ( bijna een miljoen ), dus zo super doen ze het ook niet. Hoe ze de rest gaan verkopen terwijl alle kopende clubs weten dat hun salarishuis uitpuilt en ze straks met een schiplading aan spelers zitten is dan ook een probleem. Met de nieuwe spelers is het ook nog afwachten of het zo goed blijft lopen, want de groep verandert er wel door. Dat is ook nog een risico.

Ze hadden er ook het elftal voor om zich te versterken. Onze basis stond prima en staat nog steeds prima en ook PSV heeft nog geen elftal om structureel in de subtop van Europa te spelen. We zijn dik kampioen geworden, en alleen de keeper die de eerste helft van het seizoen gespeeld heeft is in principe weg uit de basis. Het is ook niet zo dat ons puntenaantal laag was en dat we door het nog slechter doen van concurrenten kampioen zijn geworden.

Vergeet ook niet dat er ook nog steeds plannen zijn voor een nieuw jeugdcomplex en om de Arena te kopen. Dat kost ook geld, maar levert je in de toekomst als het goed is structureel meer op, maar dan kan je nu niet alles aan spelers opmaken.

Verder zoeken ze nu een rappe aanvaller, voor mij is het een counter spits maar goed laten we het snelheid en diepte noemen zoals ten Hag. Daar hebben ze een klein lijstje voor met spelers die ze goed genoeg achten, maar die moeten wel, voor de juiste prijs, beschikbaar zijn. Zo niet, dan halen ze liever niemand. Ik vind dat prima beleid. Een echte versterking en anders doen met wat je hebt.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:33 

Ik vind het totaal niet in overeenstemming met de uitgesproken ambitie. Denk je werkelijk dat dit AJAX structureel kan aanhaken bij de Europese (sub)top? Met middelmaat als Labyad, Ekkelenkamp, Danillo enz. als potentiele basisspelers. Want je krijgt met schorsingen en blessures te maken.
De eerste 11 zijn alleszins acceptabel, maar ook nog niet voldoende om die ambitie waar te maken.
Zoals ik zei, geen onnodige risico's nemen maar ook niet onnodig voorzichtig acteren op de transfermarkt. Soms moet je net zoals in 2018 risico nemen. En dat heeft AJAX geen windeieren gelegd. Integendeel, enorm sportief en uiteindelijk ook financieel gewin.
Hoe kun je spreken van prima beleid als ze geen speler kunnen vinden die aan hun eid=sen voldoet. Armzalig en amateuristisch. Mij maakt niemand wijs dat zo'n speler niet te vinden is.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 12:20 

Nog 2 weken tijd iets te doen. Gezien zijn imposante bierbuik (laat zich wel erg gaan na zijn carrière) denk ik dat hij tot nu toe vooral veel rust heeft genomen. Stress lijkt hij niet te hebben. Of zou hij van de stress steeds meer gaan eten?
Volgens mij was zijn toespraak voor Schöne het enige wat hij gedaan heeft de afgelopen weken. Is dat eigenlijk niet iets voor vd Sar?

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 12:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Als Overmars geen overbodige spelers meer verkoopt en niets meer koopt dan heeft hij enorm gefaald.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 17:14 

Helaas vernemen we hier ook niks meer van Pushkin. Die had nog wel eens info.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 13:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Het ziet er naar uit dat we niet veel meer gaan meemaken. Wat een waardeloze transferperiode. Zoveel middelmaat en helemaal niks doorselecteren. CL kan je op je buik schrijven.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 14:28 

Zo zie je maar. De Jong en De Ligt had iedereen voor monsterbedragen verkocht. Dat is niet zozeer de gunste van Overmars geweest. Spelers die minder goed in de markt liggen verkopen blijkt een vak apart, maar dat hoort toch echt ook bij je taken als td.

Zeker als je rept dat we voor 50 miljoen moeten verkopen en corona er in heeft gehakt. Vervolgens een beetje op je luie r**t afwachten tot er een club komt is onacceptabel. Dit kost Ajax onnodig geld.

En ik wil vanaf nu niks meer horen over CL ambities, want er is vrijwel niets veranderd aan de selectie. Die vorig jaar nog tussenjaar waardig was.

Ajax sust zichzelf in slaap. Ben benieuwd wat de gevolgen sportief gaan zijn.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 15:29 

Snake schreef:
Zo zie je maar. De Jong en De Ligt had iedereen voor monsterbedragen verkocht. Dat is niet zozeer de gunste van Overmars geweest. Spelers die minder goed in de markt liggen verkopen blijkt een vak apart, maar dat hoort toch echt ook bij je taken als td.

Zeker als je rept dat we voor 50 miljoen moeten verkopen en corona er in heeft gehakt. Vervolgens een beetje op je luie r**t afwachten tot er een club komt is onacceptabel. Dit kost Ajax onnodig geld.

En ik wil vanaf nu niks meer horen over CL ambities, want er is vrijwel niets veranderd aan de selectie. Die vorig jaar nog tussenjaar waardig was.

Ajax sust zichzelf in slaap. Ben benieuwd wat de gevolgen sportief gaan zijn.
Stilstand. Terwijl de concurrentie beter wordt. Wel een grote mond over aansluiten Europese (sub)top maar totaal geen ambitie tonen.
Ik heb het vaker gezegd, Overmars wordt geroemd om zijn beleid maar ik vind het maar niks. AJAX is zo rijk geworden door verkopen en CL succes waar het beleid van Overmars niks mee te maken had. Iedereen kon Frenkie en De Ligt voor die bedragen verkopen.
Tadic en Blind waren top aankopen. En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Maar overall zoveel mislukte pogingen spelers te halen, zoveel (veel te dure) middelmaat gehaald, eigen spelers veel te hoog inschatten.
En dan krijg je commentaren dat ieder TD misperen heeft. Maar dat kun je niet als excuus gebruiken voor het verzaken van Overmars.
Deze zomer is het wel heel treurig. Het tussenjaar is voorbij en Overmars komt niet verder dan een paar keepers en Berghuis. Ieder elftal heeft ook vers bloed nodig.
De vriendenkliek AJAX zal hem niet afvallen. Dat is funest, allemaal vriendjes van elkaar.
Nog 2 weken, misschien moet ik wel op mijn woorden terugkomen. Hoop het wel maar denk het niet.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 07:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Overdovend stil. Vreselijk frustrerend dat er gewoon 0,0 Ajax transfernieuws is.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 08:32 
Beheerder

Ja, bizar.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 08:34 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Niet bizar, kijk financien topic maar, Ajax speelt harikiri beleid, wat funest is met corona.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 09:06 

Morfe0 schreef:
Niet bizar, kijk financien topic maar, Ajax speelt harikiri beleid, wat funest is met corona.
Hoe plaats je dan de interesse in en het bod op Sulemana?
Ik denk niet dat AJAX met zo'n financiële buffer gevaar loopt. Wat moeten andere clubs dan wel niet vrezen? Clubs zonder die buffer. Corona is voor die clubs niet anders. Los daarvan, je kunt ook slim handelen. Een speler huren is echt geen schande. Dat doen clubs op alle niveaus.
En er zijn ook genoeg goede en goedkope spelers te halen. Je moet gewoon goed scouten. Ik vermoed dat vooral daar nog vel winst te halen is.
Tot nu toe is er bovendien weer meer geld opgehaald dan uitgegeven. En die 50 miljoen waarover steeds gerept wordt is natuurlijk flauwekul. Er is geen enkele club die jaarlijks voor dat bedrag spelers moet verkopen. Zou 500 miljoen zijn in 10 jaar. Ben benieuwd of Overmars dat haalt in 2030. Hoewel, ik hoop dat die snel vertrekt.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 09:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Ik denk niet dat AJAX met zo'n financiële buffer gevaar loopt. Wat moeten andere clubs dan wel niet vrezen? Clubs zonder die buffer. Corona is voor die clubs niet anders. Los daarvan, je kunt ook slim handelen. Een speler huren is echt geen schande. Dat doen clubs op alle niveaus.
En er zijn ook genoeg goede en goedkope spelers te halen. Je moet gewoon goed scouten. Ik vermoed dat vooral daar nog vel winst te halen is.
Tot nu toe is er bovendien weer meer geld opgehaald dan uitgegeven. En die 50 miljoen waarover steeds gerept wordt is natuurlijk flauwekul. Er is geen enkele club die jaarlijks voor dat bedrag spelers moet verkopen. Zou 500 miljoen zijn in 10 jaar. Ben benieuwd of Overmars dat haalt in 2030. Hoewel, ik hoop dat die snel vertrekt.
Begroting is toch ook de verwachte omzet? In 2019/20 hadden we ook 162 miljoen omzet (resultaat van transfers was +80 miljoen toen ). Dus misschien hebben ze nu al zoveel inkomsten uit vorige termijnen + evt wat verwachtte inkomsten van o.a. Neres?

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 16:21 
Beheerder

renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Inderdaad. Of de interesse in Bergwijn?
De selectie mist een snelle linksbuiten. Dan kun je echt niet zo vrijblijvend handelen. Heel, heel erg vreemd.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 16:35 

Wanneer heeft die knakker voor het laatst een speler verkocht?

Dit is niet de tijd van het jaar om de benen op het bureau te leggen en koffie en gebak weg te drukken.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 17:24 

ajax28335 schreef:

Dit is niet de tijd van het jaar om de benen op het bureau te leggen en koffie en gebak weg te drukken.
Gezien zijn figuur heeft hij de laatste maanden niet veel anders gedaan dan dat laatste. Hij gaat Boskamp achterna.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 17:34 

ajax28335 schreef:

Nou ja, het is nog niet eens zo lang geleden dat hij het presteerde tijdens de zomerse transferperiode doodleuk op vakantie te gaan met fotos op de waterscooter.

2017 volgens mij: https://twitter.com/elroottenhof/status ... 0893938688

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 13:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Werk aan de winkel. Heel veel werk. Bespottelijk dat wij het met die Haller moeten doen en een middenveld hebben zonder creativiteit. Waar zitten we naar te kijken? Dit gaat een pijnlijk seizoen worden als Marc niet daadkrachtig handelt.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 13:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Eriksen ruilen voor Onana. Hlozek ophalen bij Sparta Praag.

Haller verhuren aan Feyenoord.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 83 84 85 86 87 88  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00