Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2170 berichten ]  Vorige   1 83 84 85 86 87

Wat is het draagvlak van Ten Hag?
Peiling eindigde op 24 jan 2021 18:51
Doet het naar behoren, we staan immers bovenaan  0%  [ 0 ]
Het kan beter, maar het is geen reden om de trainer te ontslaan  39%  [ 11 ]
Tot het einde van het seizoen doorgaan met Ten Hag, dan afscheid nemen  29%  [ 8 ]
Per direct afscheid nemen, Ajax kan meer bereiken met een andere trainer  32%  [ 9 ]
Anders  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Erik ten Hag: Hoofdtrainer
BerichtGeplaatst: 21 sep 2021 17:57 
Erelid

Je illustreert toch eigenlijk precies het punt? Tegenwoordig vinden we zulke prestaties helemaal niet zo bijzonder meer en hadden we moeten winnen van Roma en punten moeten pakken tegen Liverpool. Zo’n vijf jaar geleden werden we uitgeschakeld door clubs als Rapid Wien en Molde.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 08:56 

Mwa, presteren in Europa blijft bijzonder. Niet mee eens dat het niet bijzonder meer is. Ik kijk blijkbaar wat dieper naar wat er te halen viel en naar de manier waarop het ging, ipv dat ik puur op naam het maar bijzonder moet vinden dat we punten moesten pakken tegen Roma en Liverpool. Dat vind ik kortzichtig.

Ajax rept zelf ook niet voor niets over aansluiten bij de Europese top. De lat mag hoog liggen. En ik ga zeker niet Rapid Wien en Molde als uitgangspunt nemen. Dan zijn we al snel tevreden.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 20:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het gaat in die wedstrijden om details. De tegenstanders hebben vaak meer ervarener spelers. Jij gaf aan dat Liverpool gehavend was, maar dat waren wij ook tegen Roma ( Scherpen, onze 3e keeper, keepte o.a., Blind was er niet bij ), Haller niet ingeschreven. Onze beste speler verkocht in de zomer en waar wij bij blessures aangewezen waren op Labyad ( op 10 tegen Atalanta thuis ) en Alvarez in de CL nog uit vorm was, Promes het hele seizoen uit vorm was kunnen zij dan nog steeds een competitief elftal opstellen.

Hoe waren wij de afgelopen wedstrijden doorgekomen als Berghuis en Daramy er niet waren geweest? Dan had je met Neres op 10 moeten spelen. Spelers hadden geen rust kunnen hebben, of als je dat wel had gewild speel je met Labyad en Jensen. Nu speel je met Berghuis op 10 en kan je Neres en Daramy brengen om voorin te rouleren.

Daarnaast, wat is de definitie van aanhaken bij de Europese top? Uit een interview met van der Sar in maart 2019:
Van der Sar: "Wij willen structureel aanhaken bij de Europese top: halve finale of finale in de Europa League of overwinteren in de Champions League. De kwartfinale nu is misschien voor op schema, maar je hebt als Nederlandse club niet meer de tijd om te bouwen. Dat succes moet je nu grijpen."

En wat is realistisch. in Engeland krijgen alle clubs 100 miljoen TV geld o.i.d. Wij 10 miljoen. Zij krijgen dat ook in een coronajaar en waar wij het van moeten hebben, recettes en transfers liepen flink achteruit. Daarom werd er ook gesproken van een Europees tussenjaar vorig jaar. Pas in 2024 kan er een nieuwe deal gemaakt worden over deze TV gelden. Dan is er ook een nieuwe Champions League opzet, met meer wedstrijden ( dus meer inkomsten ) en 70 miljoen vast ipv 40 miljoen nu.

Verder is het enige wat je kan doen, zo goed mogelijk aanhaken, om wanneer de Super League er in enige vorm komt niet alleen via je verleden maar ook via je huidige prestaties een van de plekken te bemachten als team uit een land buiten de top 5/6 van de Europese competities.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2021 17:29 
Erelid

Ik begrijp een paar keuzes niet meer:

-Pasveer, die kan er gewoon echt vrij weinig van. Ik heb hem amper nog een redding zien maken waarvan ik dacht. Nou, nou. Is daarnaast al helemaal aan het einde van zijn latijn. Totaal geen vertrouwen in dat hij ons er een keer doorheen gaat slepen. Bij Gorter heb ik dat wel, die ik zo'n tegengoals als vandaag wel zien voorkomen. Hopelijk krijgt hij vanaf de volgende wedstrijd de kans.

-Starten van Neres: Utrecht thuis zou ik toch niet de man in vorm er zo makkelijk naast zetten.

-De wissel Klaassen voor Gravenberch: Dan kom je dus weer met een opbouwend middenveld met Alvarez naast Klaassen te spelen. Dat is toch gewoon waardeloos? Dan kom je amper nog aan voetballen toe. Die zijn niet complementair aan elkaar daar. Dan moet je Kudus brengen in plaats van Klaassen.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2021 17:43 

RogerGarcia schreef:
Ik begrijp een paar keuzes niet meer:

-Pasveer, die kan er gewoon echt vrij weinig van. Ik heb hem amper nog een redding zien maken waarvan ik dacht. Nou, nou. Is daarnaast al helemaal aan het einde van zijn latijn. Totaal geen vertrouwen in dat hij ons er een keer doorheen gaat slepen. Bij Gorter heb ik dat wel, die ik zo'n tegengoals als vandaag wel zien voorkomen. Hopelijk krijgt hij vanaf de volgende wedstrijd de kans.

-Starten van Neres: Utrecht thuis zou ik toch niet de man in vorm er zo makkelijk naast zetten.

-De wissel Klaassen voor Gravenberch: Dan kom je dus weer met een opbouwend middenveld met Alvarez naast Klaassen te spelen. Dat is toch gewoon waardeloos? Dan kom je amper nog aan voetballen toe. Die zijn niet complementair aan elkaar daar. Dan moet je Kudus brengen in plaats van Klaassen.
Eens. Ten Hag is bijna heilig verklaard maar ik ben blij als hij vertrekt. Kudus niet brengen voor Gravenberch is volstrekt idioot. Als je Klaassen brengt dan voor Alvarez. Haller mag wedstrijd na wedstrijd tonen dat hij een waardeloze spits is. Vier goals in Lissabon veranderen daar niks aan. Die kluns had er al minstens 10 in moeten leggen. Tadic vind ik minder worden. Neemt allemaal niet weg, de klunzen het veld hebben het laten liggen. Waarom niet aan een wedstrijd beginnen met de gedachte dat je een achterstand moet goed maken, vanaf minuut 1 vol gas geven?
Dat gecontroleerd aanvallen werkt averechts.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 09:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ten Hag blijft een rare gokker en moet daar echt eens op worden aangesproken. In een wedstrijd, waarvan je weet dat ie ontzettend lastig gaat worden, niet met je sterkste 11 beginnen en de man in goede vorm (Antony) op de bank houden. Schandalig.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 09:56 

Bizar inderdaad. En dan ook doodleuk aangeven dat ie Antony wilde sparen omdat anders het lampje uitgaat bij 'm.

Heeft Erik met Schmidt liggen wippen ofzo?

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 12:14 
Erelid

Als Antony moe is, geblesseerd of niet lekker haal je hem er toch uit? Maar pas als het goed gaat. Niet meteen. En die nationale elftallen kunnen echt de pest krijgen.
Onbegrijpelijke keuzes van een toch nog altijd onnavolgbare trainer.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 17:57 
Erelid

geenidee4 schreef:
Als Antony moe is, geblesseerd of niet lekker haal je hem er toch uit? Maar pas als het goed gaat. Niet meteen. En die nationale elftallen kunnen echt de pest krijgen.
Vrij kortzichtig. Je hebt er geen invloed op of hij straks drie keer in de basis staat bij Brazilië. Waarschijnlijk doelt Ten Hag erop dat als hij nu Antony 90 minuten had laten spelen én hij had veel gespeeld bij Brazilië, dat er dan een groot risico op blessures zou zijn.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 18:53 

Jnp schreef:
geenidee4 schreef:
Vrij kortzichtig. Je hebt er geen invloed op of hij straks drie keer in de basis staat bij Brazilië. Waarschijnlijk doelt Ten Hag erop dat als hij nu Antony 90 minuten had laten spelen én hij had veel gespeeld bij Brazilië, dat er dan een groot risico op blessures zou zijn.
Dat zouden we dan wel weer zien. Je moet in de sterkste opstelling spelen. Niet spelers sparen omdat ze anders over 1 of 2 maanden "wellicht" moe zijn. Vroeger hoorde je die idiote teksten niet. Drie wedstrijden per week spelen moet een goed getrainde gezonde jongen/man gemakkelijk aankunnen.
Ze kunnen ook een rotschop krijgen zodat ze er weken/maanden uit liggen.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2021 19:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp schreef:
geenidee4 schreef:
Eens dat het vrij kortzichtig is. Al die mensen die nu roepen dat hij met de sterkste opstelling had moeten beginnen is de koe in de kont kijken. Weten al die mensen ook of Antony op de trainig 100% fit was? Volgens mij staan die mensen 24 uur per dag onder medische controle en mensen vergeten ook snel dat Antony bijna heel de zomer heeft doorgespeeld.

Als Ten hag Antony week in week uit 3 wedstrijden zou laten spelen en Antony krijgt een spierblessure dan had iedereen in koor geroepen dat hij Antony wat meer rust had moeten geven.

Daarnaast had Ajax die wedstrijd niet hoeven te verliezen. Hoe goed of slecht je ook was als je de kansen gewoon objectief langs elkaar neerlegt, was Ajax veruit de betere. Je kunt discussieren of een gelijkspel op basis van de prestaties van Utrecht een goede weerspiegeling zou zijn geweest maar dat is een andere discussie.

Zo'n wedstrijd verlies je gewoon een keer. Is inherent aan het spel van Ajax. Vol op de aanval spelen en dan een keer de deksel op de neus krijgen. Gebeurd elk seizoen wel een 1 of 2 keer.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 09:09 

Waarom in hemelsnaam zo voorzichtig met goed getrainde jonge mannen omgaan? Die onzin hoorde je vroeger nooit. Ook toen werden er 3 wedstrijden in de week gespeeld. Kijk eens naar het aantal wedstrijden in Engeland.
Als een speler vermoeid is kun je hem sparen. Niet op voorhand sparen omdat hij anders de komende tijd vermoeid zou kunnen raken. Of geblesseerd zou kunnen worden. Hij kan ook van de trap vallen en als gevolg daarvan weken uitvallen waarin hij kan uitrusten. Als, misschien, zou kunnen. Daar baseer je geen opstelling op.
Staat ook haaks op het beleid t.a.v. Tadic. Die is veel ouder en speelt vrijwel alles. Waarom doet hij daar dan niks mee?

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 11:41 
Erelid

Jnp schreef:
Daar heb je gelijk in, maar:
Jnp schreef:
Maar als we Ten Hag inmiddels een beetje kennen maakt hij zijn keuzes eigenlijk altijd op basis van kwaliteit. De beste speelt, of je nou 17 of 37 bent, of je nou Brobbey of Huntelaar heet. Blijkbaar zien hij en de keeperstrainer Gorter op dit moment niet als de beste. Zullen zij beter kunnen beoordelen dan ik, denk ik.

Niet altijd dus ;) .

Helemaal eens met renemar verder. Ik vind nog steeds dat dit je punten heeft gekost. En dat dan tegen Utrecht, een rotploeg die het je altijd lastig maakt. Tegen Sparta of PEC kan het, maar zelfs dan is het vreemd. En klopt inderdaad niet met het feit dat hij dan wel áltijd de oude Tadic opstelt, die er vaak als een opa bij loopt tegenwoordig.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 14:16 
Erelid

Je kunt het ook omdraaien. Tadic speelt nu al jaren bij Ajax en is nog nooit geblesseerd geweest. Dat kun je ook meenemen in je keuze om Tadic niet te wisselen. Daarnaast is hij je aanvoerder en in mijn optiek wissel je die niet steeds.

Ik ben het niet eens met het verhaal van renemar want nogmaals dat is koe in de kont kijken. Als Ajax nu gewoon slecht gespeeld zou hebben, vind ik het een ander verhaal. Ook tegen Utrecht moet je met die opstelling kunnen winnen. Had ook zomaar gekund. Ik heb meer het gevoel dat we maar moeten zoeken naar zondebokken net zoals tegen PSV om de supercup en tegen Twente. Of hadden we allemaal verwacht, dat we iedereen zomaar oprollen, in februari al op de dam staan met 30 punten voorsprong op PSV met een doelsaldo van 200 voor en 15 tegen? Ik niet.

De verliespartij had in mijn optiek niks met de beginopstelling te maken.

Ik vond de wissel Klaassen voor Gravenberch alleen niet slim. Ten Hag ging met 2 nr 10 spelen waardoor er nog meer ruimte ontstond. In feite komt hier ook het tegendoelpunt uit omdat er maar 3 man achter de bal/situatie stonden. Vandaar dat Timber ook slimmer had moeten zijn want als je daar het duel verliest (ik vind dat je daar het duel niet moet aangaan) ben je direct heel kwetsbaar. Ook lees je dat dan bepaalde mensen terug sjokken maar dat doet niet terzake. Zeker niet met die snelle mensen voorin want Utrecht was direct weg en het veld lag totaal open.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 15:01 

Je kunt het ook omdraaien. Tadic speelt nu al jaren bij Ajax en is nog nooit geblesseerd geweest. Dat kun je ook meenemen in je keuze om Tadic niet te wisselen.
Over omdraaien gesproken, waarom er dan wel van uitgaan dat jonge spelers vermoeid/geblesseerd raken als je ze laat spelen? Is geen enkele aanleiding voor. Tadic is dus juist het voorbeeld dat die onzin logenstraft.
Is precies dezelfde idioterie als Schmidt bij Psv heeft gedaan. Spelers sparen omdat ze anders vermoeid en/of geblesseerd zouden kunnen raken. Opvallend dat Madueke juist sinds hij vroegtijdig gewisseld/gespaard werd vaker afwezig is dan toe hij wekelijks speelde. Vroeger maalde niemand daarom, speelden spelers vaak bijna het hele seizoen 3 wedstrijden in een week. De trainers worden gek gemaakt met data. "Als je speler A laat spelen zou het wel eens kunnen zijn dat hij over 2 maanden oververmoeid is". Man, man, man, wat een quatsch.
En als dat al zo is kun je hem als hij t.z.t. inderdaad vermoeid is de tijd geven om te rusten. Door dat steeds wisselen krijg je ook geen lekkere flow.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 17:49 

Ook tegen Utrecht moet je met die opstelling kunnen winnen. Had ook zomaar gekund.
Dit lees ik elk jaar. "We hadden kunnen winnen van Utrecht." Onderhand moet je toch weten dat Utrecht ons niet ligt en je de wedstrijden tegen hen moet benaderen als topwedstrijden.

Niet het moment om even lekker wat spelers uit te proberen. Dat doe je maar tegen Cambuur of Fortuna ofzo.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 17:58 
Erelid

Snake schreef:
Niet het moment om even lekker wat spelers uit te proberen. Dat doe je maar tegen Cambuur of Fortuna ofzo.
Inderdaad kan ook echt niet als je Tagliafico als linksback komt aanzetten (ipv Blind) en Neres ipv Antony. Heel expirementeel ook.

Gewoon je vaste kern van 9 spelers waarbij het meerendeel hier ook liever Tagliafico zien als Blind als back dus wat is je argument nu?

BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 19:40 
Erelid

geenidee4 schreef:
Jnp schreef:
Daar heb je gelijk in, maar:
Jnp schreef:
Maar als we Ten Hag inmiddels een beetje kennen maakt hij zijn keuzes eigenlijk altijd op basis van kwaliteit. De beste speelt, of je nou 17 of 37 bent, of je nou Brobbey of Huntelaar heet. Blijkbaar zien hij en de keeperstrainer Gorter op dit moment niet als de beste. Zullen zij beter kunnen beoordelen dan ik, denk ik.

Niet altijd dus ;) .
Vooruit, én fitheid dan. :)

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 16:27 

Snake schreef:
Inderdaad kan ook echt niet als je Tagliafico als linksback komt aanzetten (ipv Blind) en Neres ipv Antony. Heel expirementeel ook.

Gewoon je vaste kern van 9 spelers waarbij het meerendeel hier ook liever Tagliafico zien als Blind als back dus wat is je argument nu?
Het argument is dat Antony in topvorm was en Neres het al veel te lang kwijt is en geen hond 'm wilde hebben.

Dat je selectief citeert en heel flauw over Tagliafico begint ipv Neres zegt genoeg. Blijf jij Utrecht maar lekker onderschatten en Neres overschatten.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 18:39 
Erelid

Hahaha, ineens ben ik selectief en flauw waar jij stelt dat Ten Hag expirementeel bezig zou zijn tegen Utrecht. Je zegt letterlijk wat spelers uit proberen maar wie dan? Tagliafico is toch gewoon een linksback die erin komt voor een andere linksback en Neres is gewoon een rechtsbuiten die erin komt voor een andere rechtsbuiten. Echt experimenteel.

Misschien moet je gewoon bij de feiten blijven en zelf niet iets suggereren wat er niet is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2170 berichten ]  Vorige   1 83 84 85 86 87

Alle tijden zijn UTC+02:00