Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 07:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van der Gaag grootste kandidaat om Reiziger op te volgen.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-wil-van- ... jong-ajax/

Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Jong Ajax
BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 08:27 

343 schreef:
Van der Gaag grootste kandidaat om Reiziger op te volgen.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-wil-van- ... jong-ajax/
We weten uiteraard niet of hij een goede keus is. Waar ik wel blij voor ben dat AJAX "buiten" kijkt. Niet weer een oud speler.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 09:31 

Wel een man die spelers beter maakt. En volgens mij heeft hij ook een goede visie, maar niet helemaal zeker.

Spreekt mij ook enorm aan dat ze weer wat verder kijken dan de bekende namen. De vijver waarin ze de laatste jaren kijken (en dan met name Overmars) is gewoon echt prima.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 09:37 
Erelid

Snake schreef:
Wel een man die spelers beter maakt. En volgens mij heeft hij ook een goede visie, maar niet helemaal zeker.

Spreekt mij ook enorm aan dat ze weer wat verder kijken dan de bekende namen. De vijver waarin ze de laatste jaren kijken (en dan met name Overmars) is gewoon echt prima.
Heeft het met een beperkte selectie bij Excelsior toch 2 jaar uitstekend gedaan. Speelden toen toch zeker behoorlijk voetbal. JA zou toch kwalitatief betere spelers moeten zijn..... ben benieuwd!

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 10:29 

murdoch01 schreef:
Snake schreef:

Heeft het met een beperkte selectie bij Excelsior toch 2 jaar uitstekend gedaan. Speelden toen toch zeker behoorlijk voetbal. JA zou toch kwalitatief betere spelers moeten zijn..... ben benieuwd!
Precies! Dacht dat ik me dat ook herinnerde. Interessant artikel: https://www.vi.nl/pro/overig/de-visie-v ... ingsarbeid

Samenvatting:

- trainerscursus deels in Portugal gedaan (niet vastgeroest in het Nederlandse zeg maar)
- past speelwijze aan aan type spelers
- wil spelers vanuit hun kracht laten spelen
- staat open voor andere ideeën: "Je moet natuurlijk geen gevangene worden van je eigen denkbeelden of principes."
- gaat uit van voetbal en eigen kracht ipv tekortkomingen (noemt Schone op 6 onder Bosz als voorbeeld)
- vindt formatie niet zoveel zeggen, gaat om principes en sterktes van spelers
- bouwt en gaat uit van eigen organisatie: "Ik ga mijn ploeg niet doodgooien met dingen over een tegenstander, omdat we toch niet in de hand hebben wat die van plan is"
- hamert op principes die telkens terugkomen: omschakelen, verdedigen van passlijnen, zelf kijken waar ruimte is tussen linies
- kijkt veel en haalt praktijkinformatie uit buitenland en spiegelt die aan eigen spelers
- is in het verleden geswitcht van groepsbesprekeningen naar linie- of individuele gesprekken om spelers gericht te wijzen op sterke of minder goede kwaliteiten, betrekt daar beelden bij
- heeft zich ontwikkeld op het gebied van peoplemanaging
- gelooft in veel trainingsarbeid
- laat spelers zelf met initiatieven komen
- houdt positietrainingen aan waarin spelers verschillend trainen op conditioneel niveau (vleugelspeler heeft andere conditie nodig dan spits)
- is voortdurend op zoek naar verbeteringen op trainingsgebied, ook al levert dat maar een paar procent winst op

Valt me op dat hij heel leergierig is en enorm open staat voor nieuwe ideeën. Staat volgens mij heel dicht bij zijn spelers en wil die op deze manier beter maken. Denk dat hij op het gebied van aanpassen tegenstander wel wat kan leren. Ik denk namelijk wel dat je je team, zeker in grote wedstrijden, moet voorbereiden op speelwijze van de tegenstander. Juist zo kun je die pijn doen.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 12:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Bedankt voor de samenvatting. Misschien kunnen hij en Ten Hag elkaar weer wat leren en dan kan ie het overnemen over een x aantal jaar. Het lijkt me een echte vakidioot ( net als ten Hag ) en dat is wat ik niet zie bij Reiziger en Heitinga ( Misschien zijn ze het wel, maar uiten het minder ). Heeft ook al redelijk wat ervaring, dus alleen maar mooi.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019 16:02 

Snake schreef:
murdoch01 schreef:
Snake schreef:

Precies! Dacht dat ik me dat ook herinnerde. Interessant artikel: https://www.vi.nl/pro/overig/de-visie-v ... ingsarbeid

Samenvatting:

- trainerscursus deels in Portugal gedaan (niet vastgeroest in het Nederlandse zeg maar)
- past speelwijze aan aan type spelers
- wil spelers vanuit hun kracht laten spelen
- staat open voor andere ideeën: "Je moet natuurlijk geen gevangene worden van je eigen denkbeelden of principes."
- gaat uit van voetbal en eigen kracht ipv tekortkomingen (noemt Schone op 6 onder Bosz als voorbeeld)
- vindt formatie niet zoveel zeggen, gaat om principes en sterktes van spelers
- bouwt en gaat uit van eigen organisatie: "Ik ga mijn ploeg niet doodgooien met dingen over een tegenstander, omdat we toch niet in de hand hebben wat die van plan is"
- hamert op principes die telkens terugkomen: omschakelen, verdedigen van passlijnen, zelf kijken waar ruimte is tussen linies
- kijkt veel en haalt praktijkinformatie uit buitenland en spiegelt die aan eigen spelers
- is in het verleden geswitcht van groepsbesprekeningen naar linie- of individuele gesprekken om spelers gericht te wijzen op sterke of minder goede kwaliteiten, betrekt daar beelden bij
- heeft zich ontwikkeld op het gebied van peoplemanaging
- gelooft in veel trainingsarbeid
- laat spelers zelf met initiatieven komen
- houdt positietrainingen aan waarin spelers verschillend trainen op conditioneel niveau (vleugelspeler heeft andere conditie nodig dan spits)
- is voortdurend op zoek naar verbeteringen op trainingsgebied, ook al levert dat maar een paar procent winst op

Valt me op dat hij heel leergierig is en enorm open staat voor nieuwe ideeën. Staat volgens mij heel dicht bij zijn spelers en wil die op deze manier beter maken. Denk dat hij op het gebied van aanpassen tegenstander wel wat kan leren. Ik denk namelijk wel dat je je team, zeker in grote wedstrijden, moet voorbereiden op speelwijze van de tegenstander. Juist zo kun je die pijn doen.
Was al blij dat het iemand van buitenaf is. Als ik dit lees ben ik wel heel positief gestemd.

BerichtGeplaatst: 27 mei 2019 19:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De vraag die bij me opkomt of ze hem zien als pure trainer voor Jong Ajax of hem via jong Ajax ook een potentiele trainer voor het eerste zien.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2019 00:05 
Erelid

De vraag die bij me opkomt of ze hem zien als pure trainer voor Jong Ajax of hem via jong Ajax ook een potentiele trainer voor het eerste zien.
Voor wat het waard is; Freek Jansen dacht het eerste.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 12:53 
Beheerder

Ex-psv-er is duidelijk trots om bij AJAX te mogen werken.
https://www.ajaxinside.nl/van-der-gaag- ... ien-komen/

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019 13:00 

343 schreef:
Ex-psv-er is duidelijk trots om bij AJAX te mogen werken.
https://www.ajaxinside.nl/van-der-gaag- ... ien-komen/
Kan nog wel eens de beste transfer worden van deze zomer. Als het goed uit pakt hopelijk blijft hij dan ook wat langer zodat de nu o17 en o19 bij hem in de leer kan.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2020 13:16 
Beheerder

Tot 2023 bij Jong AJAX.
https://www.ajaxinside.nl/trainer-van-d ... -tot-2023/

BerichtGeplaatst: 05 jun 2020 14:06 
Erelid

Ben benieuwd of ze in hem uiteindelijk de opvolger van Ten Hag zien. Neem namelijk ook niet aan dat hij het voor zich ziet om tot 2023 Jong Ajax te blijven doen. Zal toch in ieder geval wel over gesproken zijn.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2020 14:28 

Jnp schreef:
Ben benieuwd of ze in hem uiteindelijk de opvolger van Ten Hag zien. Neem namelijk ook niet aan dat hij het voor zich ziet om tot 2023 Jong Ajax te blijven doen. Zal toch in ieder geval wel over gesproken zijn.
Zou me niets verbazen. Verder is het toch niet zo raar. In Portugal goed gedaan. Bij wat KKD clubs ging het minder. Bij Jong Ajax heb je betere faciliteiten en grotere talenten en krijg je de ruimte mooi voetbal te spelen omdat resultaat iets minder telt dan bij NAC oid.

Salaris zal wel gelijkwaardig zijn. Heeft volgens mij verder een goede visie en is ook een voetbaldier. Verder kaal en
Komt uit het oosten. Net zoals Bosz en ten Hag

BerichtGeplaatst: 20 mei 2021 11:48 
Beheerder

Zou met 4 anderen in beeld zijn bij De Graafschap.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... t-de-tijd/

BerichtGeplaatst: 31 mei 2021 16:17 
Beheerder

Vorige seizoenen hoofdtrainer Jong AJAX, nu assistent van TH.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 9356811265

BerichtGeplaatst: 31 mei 2021 16:18 

En Poulsen weg als assistent, mogelijk andere rol.

BerichtGeplaatst: 31 mei 2021 18:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit schreef:
En Poulsen weg als assistent, mogelijk andere rol.
Wat was zijn rol eigenlijk? Volgens mij is zijn rol wat naar de achtergrond gedrukt door de komst van Bogarde.

Ik krijg de indruk dat Vd Gaag goed ligt binnen Ajax. Mocht Ten Hag alsnog vertrekken, dan hebben ze in ieder geval iemand die vanuit de staf het zou kunnen overnemen en Jong Ajax blijft ten alle tijden een coach houden.

Op zich ook opmerkelijk dat vd Gaag assistent wil worden en niet ergens wil gaan als hoofdtrainer (als die trein voorbij komt). Nu tekent hij en lijkt de kans dat hij elders hoofdtrainer wordt, heel klein.

BerichtGeplaatst: 31 mei 2021 19:46 
Erelid

Fernando Redondo schreef:
Op zich ook opmerkelijk dat vd Gaag assistent wil worden en niet ergens wil gaan als hoofdtrainer (als die trein voorbij komt). Nu tekent hij en lijkt de kans dat hij elders hoofdtrainer wordt, heel klein.
En dan tekent ie bij een De Graafschap of iets dergelijks en dan? Nu heeft hij een redelijke kans om in de toekomst hoofdtrainer van Ajax te worden, als Ten Hag vertrekt. Groter dan als ie bij een andere club zou tekenen.

BerichtGeplaatst: 31 mei 2021 20:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Jnp schreef:
Fernando Redondo schreef:
En dan tekent ie bij een De Graafschap of iets dergelijks en dan? Nu heeft hij een redelijke kans om in de toekomst hoofdtrainer van Ajax te worden, als Ten Hag vertrekt. Groter dan als ie bij een andere club zou tekenen.
Precies want grotere clubs staan echt niet in de rij voor Vd Gaag. Dan kan hij als assistent bij Ajax een stuk meer verdienen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00