Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: De medische staf
BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 13:27 
Erelid

Seizoenskaart: 125
@ Riejuh: En dat niet alleen. Allemaal spier- of vermoeidheidsblessures (waar ik rugklachten ook onder reken).

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 13:54 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
sincere1983 schreef:
@ Riejuh: En dat niet alleen. Allemaal spier- of vermoeidheidsblessures (waar ik rugklachten ook onder reken).
Ik zie dat VI er nog ene vergeet ook. Namelijk een vermoeidheidsbreuk in de voet. Het gaat hier inderdaad om enkel de spierblessures.. Extreem veel als je het mij vraagt.. Volgens mij gaat het met Verheijen en Wales ook niet super, dus dit is HET moment om hem erbij te halen..

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 16:45 

Ik weet nog dat er onder van Basten ook zo'n groot probleem was met hamstringblessures. Onder Jol waren er totaal géén blessures.

Er moest haast wel een oplossing voor te vinden zijn, alleen dit huidige Ajax denkt ik problemen in plaats van in oplossingen.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 18:11 
Erelid

GertJan020 schreef:
Ik weet nog dat er onder van Basten ook zo'n groot probleem was met hamstringblessures. Onder Jol waren er totaal géén blessures.

Er moest haast wel een oplossing voor te vinden zijn, alleen dit huidige Ajax denkt ik problemen in plaats van in oplossingen.
+1 voor die laatste opmerking.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 19:52 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Een lid in de technische staf die zich puur als inspanningsfysioloog heeft bewezen..

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 20:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Dit lijkt me iets waar iedereen het over eens is. Een goede fitnescoach is goud waard, dat heeft Lindeman ook bewezen bij Ajax.
Dat die fitnesscoach er niet is, schijnt alleen een gevolg te zijn van de interne machtsstrijd

BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 21:33 
Erelid

Belachelijk dat er niet zo'n inspanningsfysioloog is. Iedere topclub heeft er 1 of meerdere.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 15:15 

Ik heb de afgelopen paar dagen een paar stukken van Raymond Verheijen gelezen en als ze bij Ajax slim waren dan zouden ze deze man meteen aan de technische staf toevoegen. De resultaten die hij boekt spreken voor een groot deel voor zichzelf, bij alle clubs en nationale elftallen waar hij actief was hadden ze minder blessures onder zijn beleid dan voor of na hem. De Boer is een jonge en onervaren trainen die het niet gaat redden tenzij hij mensen om zich heen krijgt die hem ondersteunen op de punten waarop hij zwak is. Het is duidelijk dat de spelers groep niet fit is en Verheijen zou kunnen zorgen dat De Boer volgend seizoen vaker de beste elf kan opstellen en niet door blessures gedwongen zal worden om voor spelers die niet goed genoeg zijn te moeten kiezen.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 14:40 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Harde kritiek op aanpak Ajax

Bron: Telegraaf

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 14:48 
Erelid

Dat ze die man eens uitnodigen voor een gesprek!

Assistent bij Wales en werken bij Ajax kan prima samen.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2012 15:57 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Weet iemand de status wat betreft de blessures van Boilesen en Boerigter?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2012 16:01 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Volgens mij zit Boilesen bij de wedstrijdselectie Zaterdag, Boerrigter hoor ik weinig van. Hoop dat hij er zo snel mogelijk weer is.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2012 16:28 
Erelid

Boilesen zou volgens De Boer eerst minuten bij Jong Ajax maken, voordat hij bij de wedstrijdselectie zou worden gehaald. Over Boerrigter is volgens mij niks nieuws bekend.

Viel me op dat Toivomaki inviel tijdens de laaste wedstrijd van Jong Ajax.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2012 23:54 

Droomaankoop: Zlatan
Seizoenskaart: Nee
Boilesen zou afgelopen maandag met jong Ajax meespelen, maar nu die wedstrijd is afgelast weet ik het niet of Boilesen zaterdag bij de selectie zit.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2012 08:24 
Erelid

Zou de medische staf zijn laatste uren ook niet geslagen hebben? Zoals bekend wilde Cruijff ook de medische staf eruit hebben omdat deze niet functioneerde.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 12:06 
Erelid

Goedhart vertrekt bij Ajax

Edwin Goedhart vertrekt bij Ajax. Het hoofd medische staf en sportwetenschappen van de club maakt het lopende seizoen nog af. Het is nog niet bekend wie zijn opvolger wordt.
,,Door Marco van Basten ben ik in 2009 teruggehaald om de ontwikkelingen, zoals in gang gezet bij mijn toenmalige werkgever AZ, ook te introduceren bij Ajax. Maar dan in een breder perspectief’’, vertelt Goedhart. ,,Daarmee bedoel ik een wetenschappelijke benadering in de begeleiding van de jongste jeugd tot en met het eerste elftal. Door het voortijdige vertrek van Marco en de daarop volgende wisselingen in technische staf en clubleiding is dat helaas nooit goed van de grond gekomen. Nu de club definitief voor een andere visie heeft gekozen en daarmee ook voor de dit seizoen doorgevoerde veranderingen, is een langer verblijf voor mij niet logisch.”

Goedhart vervolgt: ,,Ik heb getwijfeld of ik mijn vertrek nu al kenbaar moest maken, door het nu te doen geeft dat de club ook meer tijd om te zoeken naar een opvolger. Maar ik heb de beslissing om bij Ajax weg te gaan met pijn in mijn hart genomen.”

Goedhart (48) werkte in totaal 9 jaar bij de club. Hij kwam in 2002 naar Amsterdam. Nadat hij gedurende het seizoen 2008-2009 bij AZ werkzaam was, keerde hij per 1 juli 2009 terug naar Ajax.
Ajax.nl

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 12:15 

Kun je nooit door op áchteruit gaan.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 13:22 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Wat zijn aanpak was weet ik niet, die kop suggereert dat hij om Cruijff vertrekt. Feit blijft wel dat zo onderhand - wetenschap of niet - we het record aantal blessures aan het scherper aan het stellen zijn. M.a.w. de medische staf faalt, dus ik ben blij dat er ook daar koppen rollen.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 13:26 
Moderator De Toekomst

Volgens mij gooit hij het op verschil van inzicht om er niet beschadigd uit te komen, want hij heeft er een potje van gemaakt.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 13:35 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
D_skilled schreef:
Volgens mij gooit hij het op verschil van inzicht om er niet beschadigd uit te komen, want hij heeft er een potje van gemaakt.
Denk ik ook. Daarnaast is hij hoofd medische staf en is dus de hoofdverantwoordelijke voor de vele blessures.

Het belangrijkste nu is adequate vervaging zoeken.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 13:52 
Erelid

Er zullen wel meer redenen zijn dat er veel blessures zijn bij Ajax. Maar in die negen jaar dat Goedhart bij Ajax heeft gewerkt zijn er over het algemeen veel blessures geweest bij Ajax geweest. Maar toen er weinig blessures waren onder de periode van Jol was Goedhart ook gewoon het hoofd van de medische staf. Dus om bij hem het probleem te leggen zou ik niet doen, maar eerder na andere oorzaken zoeken. Het staat wel vast dat er wat gaat veranderen bij het eerste elftal in de medische staf, want naast Goedhart vertrekt ook Kortekaas.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 14:04 
Moderator De Toekomst

Jol had Michael Lindeman meegenomen. Dat was een topper en hield de incompetente Goedhart uit de wind.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 14:19 

D_skilled schreef:
Of hij sympathiseert met Van Gaal, voortgekomen uit dat jaartje bij AZ.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 15:15 
Erelid

Prima nieuws zo. Past wel bij wat een mooi weekje voor Ajax is geworden.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2012 15:22 
Erelid

Herinneren we het laatste seizoen van Ten Cate nog? Volgens mij was dat een seizoen met de ene na de andere hamstringblessure, waar spelers lang met bleven zitten. Ik meen me te herinneren dat met de terugkomst van Goedhart het aantal blessures in korte tijd enorm verminderde, net als de duur van de blessure.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00