Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 464 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next
Author Message
PostPosted: 09 Feb 2019 12:09 

343 wrote:
Groot interview met Van der Sar in de Volkskrant. Oa dat hij de omzet naar 200 miljoen euro wil brengen.
https://www.volkskrant.nl/sport/de-vele ... ntent=free
Prima interview imo. Kun je dat realiseren ben je van de nationale concurrentie af, jaarlijks verzekerd van CL voetbal. Zo genereer je weer meer inkomsten.

PostPosted: 10 Mar 2019 23:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Was vanavond te gast bij SV. Had hij nog iets nieuws te melden?

PostPosted: 11 Mar 2019 06:41 
Erelid

343 wrote:
Was vanavond te gast bij SV. Had hij nog iets nieuws te melden?
Mwoah, niet echt.

Stadion kopen is een optie, maar geen prioriteit.
Overmars heeft waarschijnlijk met Arsenal een gesprek gevoerd maar zal wel bij Ajax blijven, verwacht Sar.

PostPosted: 11 Mar 2019 08:48 

Vond wel dat ie eindelijk eens goed uit zijn woorden kwam. In het verleden was dat vaak nerveus en hakkelend, nu was hij een stuk rustiger en minder geprikkeld. Prima optreden. Hij maakt ook duidelijk stappen.

PostPosted: 11 Mar 2019 10:27 
Beheerder

Goed om te horen.
Hier de samenvatting: https://nos.nl/artikel/2275450-ajax-dir ... e-top.html

PostPosted: 11 Mar 2019 12:52 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Snake wrote:
Vond wel dat ie eindelijk eens goed uit zijn woorden kwam. In het verleden was dat vaak nerveus en hakkelend, nu was hij een stuk rustiger en minder geprikkeld. Prima optreden. Hij maakt ook duidelijk stappen.
Eens. Blijf het een l*l vinden en mag nog steeds wieberen, maar hij sloeg gisteren geen modderfiguur. Denk dat hij er zo ontspannen zat aangezien het gezien de prestaties natuurlijk een warm bad is om over Ajax te praten.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Toch is het niet handig om uit euforie even meer uitdrukkelijk in de massamedia op te duiken. Het is heel berekend opportuun, ze gingen niet zitten rond gevoelige pijndossiers met de massamedia, precies omdat ze vreesden dat mensen babbelden. Er zijn namelijk verduisterde stukken rond verhalen, die nooit iemand gaat openbaren, maar waarop de hoofdcolonne wel anders is gaan omspringen met Ajax. Een goede journalist zou dat overhevige begrijpen, overzichtelijk beschrijven. Dus ontravelen.

Natuurlijk is het een gevaarlijk gegeven om jezelf als maatstaf te nemen, " dit zal een onwaarachtige alleen maar als ijdel willen opvatten en niet als relevant " , maar aan de hospitality rond anderen en mezelf begint van hun kant er enig herstel in te komen, al ben ik huiverig om te zeggen dat ze al volledig goed snik zijn. Ik weet wel dat mijn botsing meet hen vlak voor en rond de doortrapte uitdrijving van Keizer, Jonk, Ling, Boeve, Cruijff, Geestman, mijzelf, Jongkind en Tevreden met ten gevolge het Vertrek Bosz Krüzen en de Instorting van Nouri, gigantisch verkeerd is geïnterpreteerd. En dat het te danken is aan andere betrokkenen in veiligheidszaken (overigens onderbetaald, gezien hun aangelegenheden) dat harmonieuzer accommodatiebezoek weer mogelijk is. Maar alsnog moet het nog gaan kunnen leiden naar een vriendschap tussen hoofdbestuur en ons, anders faalt het hoofdbestuur in haar eigen doeleinde, en zal andermaal de titelprijzenreeks 'raadselachtig' uit gedeeld zicht verdwijnen.

Al met al begint de hoofddirectie van 2,5 naar een 5 op de schaal van 10 te stijgen. Mensen die internationaalvoetbal voldoende begrijpen, horen beluisterd te zijn aangaande bedrijfsleiding & aaneenrijgen inhoud. Wie o die doet recht, blijft springlevend.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Vind je optimistisch wat dat betreft, een ware vos verliest zijn streken niet. Als het spannend wordt rond de club (ergo als je weer in een crisissituatie komt) zijn dit de pijlers van de Ajaxbrug die het eerste begeven.

PostPosted: 11 Mar 2019 14:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Heeft met Arisz iemand die op de achtergrond waarschijnlijk het werk doet terwijl Van der Sar op de voorgrond mag treden. Heeft natuurlijk zijn voetbalachtergrond mee en als spreekbuis fungeert hij steeds beter. Gisteren was het geen slecht optreden, al waren het uiteindelijk vooral veel woorden waarmee hij niet zo gek veel zei. Liet het achterste van zijn tong niet zien en hield zich inhoudelijk wat op de vlakte. Ik moet ook zeggen dat zo'n knuppel als Egberts er dan ook niets uit weet te krijgen door een beetje door te vragen. Die wordt totaal niet serieus genomen door zijn gasten. Kreeg later in de uitzending ook nog een sneer van Van der Sar toen hij zijn verhaalde wilde onderbreken.

Toch heb ik nog altijd mijn bedenkingen bij zijn leidinggevende kwaliteiten en vraag ik me af of hij nog bij Ajax zou werken als hij een andere achtergrond zou hebben gehad. Ik blijf het opportunistisch vinden om iemand zonder relavante ervaring zo'n belangrijke functie binnen de club te geven. Betreft zijn kwaliteiten als directeur blijf ik dus sceptisch, al geloof ik wel dat hij door de jaren heen een ontwikkeling heeft doorgemaakt.

PostPosted: 11 Mar 2019 15:57 
Beheerder

Lekker knakkertje weer. Slachtofferrol to the extreme van deze 'zaakwaarnemer' Stefano van D. en voormalige genomineerde voor Amsterdammer van het jaar(!).

Ajax-directeuren Overmars en Van der Sar bedreigd
https://www.ad.nl/binnenland/edwin-van- ... ~ae54490b/
https://www.telegraaf.nl/sport/3273974/ ... r-bedreigd

PostPosted: 29 Apr 2019 00:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
https://www.nu.nl/voetbal/5847630/van-d ... uiken.html

Edwin krijgt ook steeds meer vertrouwen, moest hier wel om lachen, het zou toch eens echt gebeuren.. dan is de naam Ajax weer voor de komende 15 jaar in Europa in beton gegoten en opnieuw geverfd.

https://veronicainside.nl/video/LcSZrGd ... r-dan-geld

PostPosted: 24 Jul 2019 11:59 
Beheerder

Van Delden is nog niet klaar met AJAX.
https://www.weespernieuws.nl/nieuws/alg ... r-met-ajax

PostPosted: 24 Jul 2019 16:03 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ken de situatie een beetje aangezien het bij mij in de buurt is en ik de familie ken en die zaakwaarnemer is niet goed bij zijn hoofd. Maar het komt ook door de vader van Mees. Ontzettend jammer.

PostPosted: 29 Jul 2019 13:34 
Beheerder

Volgens Driessen zouden Van der Sar en Overmars alles in het werk willen stellen om in de nieuwe Europese supercompetitie te komen.
https://www.goal.com/nl/nieuws/om-dat-t ... 0nefntl67n

PostPosted: 29 Jul 2019 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Volgens Driessen zouden Van der Sar en Overmars alles in het werk willen stellen om in de nieuwe Europese supercompetitie te komen.
https://www.goal.com/nl/nieuws/om-dat-t ... 0nefntl67n
Weinig nieuws. Ze zitten al opzichtig mee te werken ten faveure van die competitie. Dat zal wel zijn om good will te kweken. Het scheelt natuurlijk dat Edwin van de Sar voorzitter van die groep van clubs is en dat we twee van die legendes nu in de directie hebben.

PSV wil ook graag in die competitie komen, vandaar dat ze naar de beste 32 van Europa willen groeien. Misschien daarom ook wat meer aan het uitgeven zonder de inkomsten nu?

Het maakt ook dit seizoen cruciaal. In ieder geval 1 seizoen waarbij je sowieso CL haalt als kampioen.

PostPosted: 30 Jul 2019 08:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Alhoewel ik absoluut geen fan ben van dit nieuwe concept en het gat tussen kleinere landen en de grote landen alleen maar groter maakt, ben ik toch benieuwd naar hoe deze competitie nou helemaal in elkaar zit. Op het internet kan ik alleen maar heel beknopte beschrijvingen vinden.

Van wat ik nu weet worden 32 beste teams verdeeld in 4 poules van elk 8 teams. De top 4 van elke poule gaat door naar de knockout fase van 16 teams. De clubs die op plek 8 zijn geëindigd degraderen naar de Europa League, en de clubs op plek 6 en 7 spelen een soort van nacompetitie om te kijken wie er nog meer degradeert naar de Europa League.

Dit is opzich helder, maar wat ik mij dan afvraag: wordt de Europa League ook veranderd qua opzet? Gaan we daar ook met 32 of 64 teams spelen? Kunnen clubs ook weer degraderen uit de Europa League? Zo niet, hoe plaatsen teams zich dan voor de Europa League?

Ik ben te jong en heb de oude Europa Cup I niet meegemaakt, maar ik heb er wel veel over gelezen. Dat is voor mij toch wel de meest eerlijke opzet waar de kampioenen van de Europese competities mogen meedoen. Dat en alleen maar knockout wedstrijden lijken mij veel leuker en dit geeft de kleinere landen tenminste ook nog de kans. Helaas zal dit nooit meer gebeuren, want de Champions League genereert te veel geld voor de grote clubs en voor de UEFA.

PostPosted: 30 Jul 2019 10:48 

Een Champions league met de kampioenen van 32 Europese landen klinkt heel leuk. Maar zitten de mensen daar echt op te wachten? Ik niet. Persoonlijk vind ik dat de top 4 max 3 teams mag insturen die ook bij elkaar in de pot geloot kunnen worden. Zo wordt het wél spannend.

Betreft die Super league, hoeveel wedstrijden worden er dan wel niet gespeeld met poules van 8? gaat dit de reguliere competities overnemen? dan hoeft het van mij niet.

PostPosted: 30 Jul 2019 11:01 
Erelid

NonoSayago wrote:
Een Champions league met de kampioenen van 32 Europese landen klinkt heel leuk. Maar zitten de mensen daar echt op te wachten? Ik niet. Persoonlijk vind ik dat de top 4 max 3 teams mag insturen die ook bij elkaar in de pot geloot kunnen worden. Zo wordt het wél spannend.

Betreft die Super league, hoeveel wedstrijden worden er dan wel niet gespeeld met poules van 8? gaat dit de reguliere competities overnemen? dan hoeft het van mij niet.
Ik zit daar zeker op te wachten. Ik vind het veel leuker om te kijken naar wat meer afwisseling en meer verschillende teams. Nu word ik elk jaar voorgeschoteld met de standaard teams zoals Madrid, Barcelona, Tottenham, Man City, Juventus, Atletico, etc. Het is altijd hetzelfde verhaal en verloop (op vorig seizoen na dan). Ik vind het verschrikkelijk saai en ben dan ook opgehouden met kijken en paar jaar geleden.

Ik vind het juist leuk als er teams zoals Zagreb, Anderlecht of Mälmo meer kansen krijgen. Dan krijgen weer wat andere spelers en teams te zien op het hoogste niveau. Dan wordt er vaak gezegd dat je dan maar moet kijken naar de Europa League, maar dit heeft niet de allure en charme van de Champions League.

Het hoeft van mij ook niet per se terug naar het oude systeem, maar ik zou het wel veel leuker vinden als de tickets wat eerlijker worden verdeeld. Dus niet vier tickets naar een Spanje, Engeland of Italië en maar één naar een Zweden waar ze nog van geluk mogen spreken als zij daadwerkelijk door de voorrondes komen.

Geef dan 2 tickets aan de grote competities (of 3 zoals jij voorsteld) en verspreidt de nieuw vrijgekomen tickets zodat het allemaal wat eerlijker verdeeld is. Dit geeft de kleine landen en teams ook de kans om wat geld te verdienen en actief te zijn op het hoogste niveau. Nu zitten we vast aan de hegemonie van de Spaanse, Duitse, Italiaanse en Engelse clubs.

PostPosted: 30 Jul 2019 11:15 
Beheerder

Precies, Tomza2.

PostPosted: 30 Jul 2019 11:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
NonoSayago wrote:

Het zijn ook vooral fans buiten Europa, of buiten de lokale clubs die mee mogen doen die wel graag de grote clubs ( man utd, psg, man city etc. ) zoveel mogelijk willen zien spelen. Dat is voor sponsoren ook interessanter.

Over de nieuwe opzet heeft het volgens mij geen effect op de nationale competitie behalve dat het qua Champions League voetbal vooral voor spek en bonen is. Ik neem aan dat de kampioen in een traject komt om in de Europa League te kunnen komen ( als ze dat al niet zitten ) en van daaruit ooit de Champions League te halen. Je krijgt wel 14 Europese wedstrijden ipv 6 voor de winterstop. Het nadeel voor de Eredivisie is dan ( als Ajax daarin zit ) dat ze wedstrijden met een B-elftal kunnen/moeten spelen zolang ze maar niet degraderen uit de Champions League krijg je die miljoenen er altijd bij ook al wordt je geen kampioen.

PostPosted: 30 Jul 2019 12:01 

DeRuit wrote:
NonoSayago wrote:

Het zijn ook vooral fans buiten Europa, of buiten de lokale clubs die mee mogen doen die wel graag de grote clubs ( man utd, psg, man city etc. ) zoveel mogelijk willen zien spelen. Dat is voor sponsoren ook interessanter.

Over de nieuwe opzet heeft het volgens mij geen effect op de nationale competitie behalve dat het qua Champions League voetbal vooral voor spek en bonen is. Ik neem aan dat de kampioen in een traject komt om in de Europa League te kunnen komen ( als ze dat al niet zitten ) en van daaruit ooit de Champions League te halen. Je krijgt wel 14 Europese wedstrijden ipv 6 voor de winterstop. Het nadeel voor de Eredivisie is dan ( als Ajax daarin zit ) dat ze wedstrijden met een B-elftal kunnen/moeten spelen zolang ze maar niet degraderen uit de Champions League krijg je die miljoenen er altijd bij ook al wordt je geen kampioen.
Dat laatste ben ik ook bang voor, zou ik ook jammer vinden. Die echte rivaliteit krijg je alleen binnen Nederland. Dat ga je nooit krijgen met supporters van Real Madrid of City.

Nu is er ook een voorstel voor een 3e competitie, onder de Europa League toch? dat lijkt mij wel weer goed voor clubs van de Nederlandse Subtop.

PostPosted: 30 Jul 2019 12:24 

Tomza2 wrote:
NonoSayago wrote:

Ik zit daar zeker op te wachten. Ik vind het veel leuker om te kijken naar wat meer afwisseling en meer verschillende teams. Nu word ik elk jaar voorgeschoteld met de standaard teams zoals Madrid, Barcelona, Tottenham, Man City, Juventus, Atletico, etc. Het is altijd hetzelfde verhaal en verloop (op vorig seizoen na dan). Ik vind het verschrikkelijk saai en ben dan ook opgehouden met kijken en paar jaar geleden.

Ik vind het juist leuk als er teams zoals Zagreb, Anderlecht of Mälmo meer kansen krijgen. Dan krijgen weer wat andere spelers en teams te zien op het hoogste niveau. Dan wordt er vaak gezegd dat je dan maar moet kijken naar de Europa League, maar dit heeft niet de allure en charme van de Champions League.

Het hoeft van mij ook niet per se terug naar het oude systeem, maar ik zou het wel veel leuker vinden als de tickets wat eerlijker worden verdeeld. Dus niet vier tickets naar een Spanje, Engeland of Italië en maar één naar een Zweden waar ze nog van geluk mogen spreken als zij daadwerkelijk door de voorrondes komen.

Geef dan 2 tickets aan de grote competities (of 3 zoals jij voorsteld) en verspreidt de nieuw vrijgekomen tickets zodat het allemaal wat eerlijker verdeeld is. Dit geeft de kleine landen en teams ook de kans om wat geld te verdienen en actief te zijn op het hoogste niveau. Nu zitten we vast aan de hegemonie van de Spaanse, Duitse, Italiaanse en Engelse clubs.
Eens. Afgelopen seizoen hebben we natuurlijk genoten door het succes van AJAX maar normaliter weet je vooraf welke 8 clubs het verst komen. M.u.v. supporters van die clubs totaal oninteressant. Veel te voorspelbaar.
Alle kampioenen zouden mee moeten doen. Daarnaast wellicht de nummers 2 tot en met 4 van de grote landen die zich onderling moeten kwalificeren. Bijv. Dortmund tegen Man. C. en Atletico Madrid tegen Napoli. De winnaars van die onderlingen wedstrijden mogen ook meedoen.
Niet kampioenen zouden zich moeten kwalificeren maar de nummers 2 t/4 van de sterke competities.
Ik denk alleen dat het nooit zover zal komen. Daarvoor hebben de grote landen teveel invloed.

PostPosted: 30 Jul 2019 13:44 
Erelid

renemar wrote:
Eens. Afgelopen seizoen hebben we natuurlijk genoten door het succes van AJAX maar normaliter weet je vooraf welke 8 clubs het verst komen. M.u.v. supporters van die clubs totaal oninteressant. Veel te voorspelbaar.
Alle kampioenen zouden mee moeten doen. Daarnaast wellicht de nummers 2 tot en met 4 van de grote landen die zich onderling moeten kwalificeren. Bijv. Dortmund tegen Man. C. en Atletico Madrid tegen Napoli. De winnaars van die onderlingen wedstrijden mogen ook meedoen.
Niet kampioenen zouden zich moeten kwalificeren maar de nummers 2 t/4 van de sterke competities.
Ik denk alleen dat het nooit zover zal komen. Daarvoor hebben de grote landen teveel invloed.
Ik denk helaas ook dat het maar bij een droom blijft. De grote clubs en competities zijn grotendeels rijk geworden door de huidige Champions League opzet. Die zullen een nieuwe opzet waar ze minder teams leveren (en dus minder geld krijgen) niet accepteren. Je zal dan ook hoogstwaasrschijnlijk krijgen dat clubs zoals Madrid, Barcelona, PSG en Juventus gaan dreigen met hun eigen soort van Champions League.

Het zou mooi zijn als in ieder geval de kampioenen van de top 24 Europese competities een directe plaatsing krijgen voor de Champions League. Dan kun je de overige 8 vrije plekken verloten via voorrondes met de overige Eurepese competities en wellicht extra teams van de top 6 competities.

Ik blijf stiekem hoop houden dat er ooit een UEFA voorzitter komt die het aandurft en ook echt de kleinere competities een kans wilt geven.

PostPosted: 31 Aug 2019 12:50 
Beheerder

Van der Sar herhaalt het nog maar eens. En hopelijk blijft hij dit herhalen totdat deze wens wordt ingewilligd.

Edwin van der Sar: ‘Reken clubs af op de eigen prestaties’
https://www.parool.nl/columns-opinie/ed ... ~bc13f509/

PostPosted: 31 Aug 2019 14:21 

343 wrote:
Van der Sar herhaalt het nog maar eens. En hopelijk blijft hij dit herhalen totdat deze wens wordt ingewilligd.

Edwin van der Sar: ‘Reken clubs af op de eigen prestaties’
https://www.parool.nl/columns-opinie/ed ... ~bc13f509/
Volkomen terecht natuurlijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 464 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next

All times are UTC+02:00