Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Sébastien Haller
BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 23:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Nuttige speler om erbij te hebben. Maar 22 miljoen is een beetje veel voor een breekijzer / 2e beste spits. Tadic is gewoon met afstand je beste spits; heb je Berghuis, Antony en Neres voor op de flanken. 100% dat Haller zijn basisplaats gaat verliezen in belangrijke Europese wedstrijden.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 23:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
100% nog niet want je weet niet of Neres blijft.
Je ziet wel dat Ten Hag ook de duurste aankoop gewoon wisselt. Is al een paar keer gebeurd dat Neres erin kwam aan de linkerkant waardoor Tadic spits werd.

Ik blijf een beetje een dubbel gevoel hebben. Voetballend soms inderdaad net wat te traag (handelingssnelheid) maar in die fase dat Ajax PSV in de tang had, speelde hij wel goed mee. Toen vond ik hem niet echt de dissonant. Mede ook omdat het niet altijd makkelijk is om met een man in de rug te spelen in een kleine ruimte. Hij maakt de afgekeurde goal maar die pass op Mazraoui in de tweede helft getuigd ook van overzicht. Al bij al valt het niet altijd mee.

Wat ook meespeelt als je Neres erin brengt dat je diepgang en snelheid hebt op de vleugels.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 17:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ajax moet wat mij betreft echt al na gaan denken over wat de minimale verkoopprijs van deze man gaat worden de komende zomer. Ik ben op dit moment geneigd om te zeggen dat ik alles vanaf de 20 en misschien zelfs 15 miljoen al wel zou accepteren. Je bespaart ook enorm op zijn salaris door hem te slijten. Al wordt dat misschien wel de reden waarom hij niet te slijten is, welke club kan/wil een dergelijk salaris betalen voor een speler die in de etalage staat?

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 20:10 

Voor 10 miljoen zou ik hem ook laten gaan. Verlies nemen, daar staat tegenover dat je enorm bespaart op salaris. Danllo kan er ook niet veel van dus laat Tadic maar in de spits spelen zolang er geen vervanger is.
Overmars moet zijn eigen rotzooi gaan opruimen. Waar blijft het standbeeldje voor die kleine smurf?

BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 17:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Het lijkt toch niet te worden wat we ervan gehoopt hadden. Het komend half jaar moet het echt beter dan het slot van vorig seizoen en dan hoe het nu gaat.

Ik vind hem een merkwaardige speler, hij heeft kwaliteiten, maar het komt er te weinig uit. Hij is groot, (kop)sterk, onverstoorbaar en niet zelfzuchtig. Grootste minpunt: zijn traagheid. Zijn balcontrole is wisselend: soms neemt hij een moeilijke bal goed aan, regelmatig mislukt iets simpels. Hij heeft een hoog rendement qua kansen en assists, maar verprutst te veel simpele mogelijkheden. Moeilijke kansen maakt hij dan wel weer vaak, gek genoeg. Hij fungeert niet genoeg als kapstok voor onze aanvallen. Grote fases van wedstrijden zie je hem niet, en hij heeft te weinig momenten van brille om op te teren.

Voor €10 miljoen zou ik hem zeker niet laten gaan, maar vanaf €25 miljoen valt er te praten.

Danilo vind ik voor de Eredivisie trouwens goed genoeg, de eerste seizoenshelft was hij prima, daarna drama. Hij is behoorlijk technisch en dat vind ik wel lekker aan een spits. Voor internationaal niveau hebben we ook Tadic, gezien de goede bezetting op de flanken.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 10:32 

Vanaf 25 miljoen? Je bedoelt 15 mag ik hopen?

Er is geen gek die 25 miljoen gaat betalen voor deze lantaarnpaal hoor :lol:

Dat hoge rendement in de eredivisie zegt mij niets. Labyad haalde dat ook. Het niveau in de eredivisie is te slecht.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 12:14 

Zit kwalitatief in de categorie Gabrich en Sanogo. Was alleen veel duurder. Ongelooflijk dat AJAX blijft aanmodderen met die slappeling. Maar ja, op voorspraak van Ten Hag gehaald. Dus die blijft hem opstellen. En Haller zal bij AJAX best de nodige doelpunten maken in de Nederlandse competitie. Maar wat zegt dat? Niks.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 18:46 
Erelid

Nou ja, Gabrich en Sanogo kregen dat niet voor elkaar...

BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 19:55 

Jnp schreef:
Nou ja, Gabrich en Sanogo kregen dat niet voor elkaar...
Was ook iets overdreven.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 21:05 

renemar schreef:
Zit kwalitatief in de categorie Gabrich en Sanogo. Was alleen veel duurder. Ongelooflijk dat AJAX blijft aanmodderen met die slappeling. Maar ja, op voorspraak van Ten Hag gehaald. Dus die blijft hem opstellen. En Haller zal bij AJAX best de nodige doelpunten maken in de Nederlandse competitie. Maar wat zegt dat? Niks.
Nouja, een potentiele buitenlandse club zal wel naar rendementkijken. Gelukkig heeft hij best aardige statistieken waardoor er misschien volgend jaar best een buitenlandse club komt. Paar goals in de CL zouden daar ook bij helpen. West Ham betaalde zelfs 50 miljoen voor hem.

Verder is het ook niet allemaal dramatisch slecht, pikt zijn goals mee.Vergeleken met een Sigthorsson toch al een flink verschil.Wel van mening dat hij als record aankoop met 22 miljoen en zijn salaris te weinig brengt. Dan verwacht je toch meer dan een breedte aankoop.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 14:05 
Erelid

Ik heb die hele obsessie voor een nieuwe spits nooit gesnapt vorig seizoen aangezien Tadic de beste optie was van de afgelopen 25 jaar (Zlatan kwam pas later tot bloei, Huntelaar was minder compleet en Suarez speelde rechtsbuiten). Wat is er mis met Tadic in de spits? Europees heeft hij het een wedstrijd of 25 (!) laten zien daar hoe goed hij is en lijkt Ten Hag er ook dit seizoen weer op terug te vallen. Dan krijg je dat gel#l over ''een aanspeelpunt, ''de kleine ruimte'' en ''iemand voor de goal'' in de Eredivisie. Nou, volgens mij heeft Tadic dat ook allemaal. Die spitsen goaltjes die Haller nu maakt kan Tadic, behoudens kopballen, ook maken. En juist als aanspeelpunt en in de kleine ruimte is hij echt van wereldklasse.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 14:08 

Het schijnt dat Tadic zelf liever op links wilde spelen.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
En dataanalyse toonde dat hij daar beter was.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:42 

DeRuit schreef:
En dataanalyse toonde dat hij daar beter was.
Beter voor wie of wat?

Voor het spel is Tadic in de punt het beste, daar heb ik geen data voor nodig.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 17:10 

Data-analyse zegt toch weinig op dit vlak? Hoe vang je vorm en spelers op het moment om je heen in data? Ik vind dat in dit geval ook weinigzeggend.

Heb ook niet echt begrepen waarom we per se een spits moesten halen terwijl Tadic had bewezen daar goed overweg te kunnen en dat hij zo ongeveer de eerste was sinds een jaar of 10. Je weet dat de spitspositie bij Ajax een nogal complexe functie is. Veel spitsen konden uiteindelijk niet aarden. Dan heb je eindelijk een jongen die zich daar wel bewezen heeft, en dan kies je toch voor een aankoop. Dan neem je dus wederom een gok. Sterker, je beslist dat je voor je meest complexe positie even 22 miljoen uitgeeft. Dat is kamikaze beleid.

Ik denk ook dat je met zo'n onderbouwing Tadic best had kunnen overtuigen om hem op die plek te zetten.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 17:12 

Snake schreef:
Data-analyse zegt toch weinig op dit vlak? Hoe vang je vorm en spelers op het moment om je heen in data? Ik vind dat in dit geval ook weinigzeggend.

Heb ook niet echt begrepen waarom we per se een spits moesten halen terwijl Tadic had bewezen daar goed overweg te kunnen en dat hij zo ongeveer de eerste was sinds een jaar of 10. Je weet dat de spitspositie bij Ajax een nogal complexe functie is. Veel spitsen konden uiteindelijk niet aarden. Dan heb je eindelijk een jongen die zich daar wel bewezen heeft, en dan kies je toch voor een aankoop. Dan neem je dus wederom een gok. Sterker, je beslist dat je voor je meest complexe positie even 22 miljoen uitgeeft. Dat is kamikaze beleid.

Ik denk ook dat je met zo'n onderbouwing Tadic best had kunnen overtuigen om hem op die plek te zetten.

Eens, uiteindelijk kost het meer dan die 22 miljoen omdat vanwege het feit dat men Tadic enkel op links wilde, ook Noa Lang is weggedaan (en nu kopen we een buitenspeler van 13 miljoen).

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 17:39 

Barbapapa schreef:
Snake schreef:

Eens, uiteindelijk kost het meer dan die 22 miljoen omdat vanwege het feit dat men Tadic enkel op links wilde, ook Noa Lang is weggedaan (en nu kopen we een buitenspeler van 13 miljoen).
Dat gebeurde wel in de zomer, Haller kwam in de winter, maar je hebt een punt ja. Omdat in de zomer ze ook al op zoek waren naar een spits en ze toen gingen aanmodderen met Traore en Huntelaar (en later Brobbey).

Had je dat gesprek met Tadic in de zomer al gevoerd, was Lang misschien gebleven. Had je nationaal in de spits alsnog kunnen rouleren met Traore, Huntelaar en later Brobbey. Misschien dat Brobbey na Lille definitief voor Ajax had gekozen. Had je nu een snelle spits met diepgang gehad, en die fysiek meer heeft in te brengen dan de 2 meter lange Haller.

Had je ook geen 13 miljoen voor Daramy hoeven uit te geven nu. Hebben we het over een besparing van 37 miljoen EXCLUSIEF salaris. Haller is op alle vlakken zo'n enorm pijnlijk domme aankoop gebleken.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 20:05 

Ik zal het morgen even opzoeken. Ging over efficientie dacht ik.

Tadic vanaf de flank snap ik ook wel. Dan kan hij zich laten inzakken. Verdedigen is makkelijker voor hem want je zit aan de zijkant.

Ik vind Haller ook niet echt het probleem. Hij heeft bij Utrecht en in Duitsland bewezen een goede spits te zijn. Maar het is wel een spits met een handleiding en geen terugzakkende meevoetballende spits. Hij heeft dus aanvoer nodig. Het echte probleem zit op ons 1 mans middenveld. Alvarez is meer een extra verdediger. Klaassen een extra spits. Dus dan blijft Gravenberch in zijn eentje over om de bal van de verdedigers naar de spits te krijgen. Of je moet via de backs, maar dat is makkelijker verdedigen voor de tegenstander, want je zit al aan de zijkant en switchen van kant gaat moeilijker. Ook met snelle buitenspelers bij de tegenstander is het lastiger om je eigen backs hoog op te laten komen voor het geval dat ze de bal verliezen.

Het is ook niet een probleem wat er pas net is. Met Frenkie had je dit probleem ook, alleen was hij zo goed dat dat erg goed ging. Ook toen stond Donny vaak al voorin naast Dolberg ipv eerst mee te helpen in de opbouw en dan pas naar voren aan te sluiten.

Klaassen heeft dat nu ook, maar die is ook nog een slag minder dan Donny. Dus die moet echt topfit zijn om net aan mee te kunnen met dit Ajax.

Klaassen is dus niet bereikbaar.
Alvarez kan niet opbouwen, dus een verdediger zal hem ook niet zo snel inspelen.
Dan houd je Gravenberch of een back over. Dan zit je al tegen de zijkant aan wat makkelijker te verdedigen is, want wij proberen de tegenstander ook altijd naar de zijkant te duwen om te verdedigen. De rechtsback die kan alleen naar Berghuis of terug, want anders zit je weer met Alvarez of niemand, want Klaassen is er dus niet.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 11:49 

Ten dele met je eens, maar kort gezegd komt het er op neer dat je met Haller en Klaassen veel te weinig voetballend vermogen hebt in je as en dat het dan ook niet helpt dat daar ook nog eens een Alvarez rondloopt die niet kan voetballen. Als je eens een back of centrale verdediger hebt die wat minder zijn aan de bal wil een verder goed voetballend elftal dat nog wel verbloemen, maar wanneer je drie spelers in je as hebt rondlopen die moeite hebben om het Ajax-spelletje te spelen dan wordt het een lastig verhaal om tot goed voetbal te komen.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 12:33 

Ten dele met je eens, maar kort gezegd komt het er op neer dat je met Haller en Klaassen veel te weinig voetballend vermogen hebt in je as en dat het dan ook niet helpt dat daar ook nog eens een Alvarez rondloopt die niet kan voetballen. Als je eens een back of centrale verdediger hebt die wat minder zijn aan de bal wil een verder goed voetballend elftal dat nog wel verbloemen, maar wanneer je drie spelers in je as hebt rondlopen die moeite hebben om het Ajax-spelletje te spelen dan wordt het een lastig verhaal om tot goed voetbal te komen.
Klopt het is nu veel te veel van het goede. Maar ik zie liever het middenveld aangepast dan de spits. Ik denk dat Haller als echte spits beter is dan dan Alvarez als CVM of Klaassen als 10 voor ons.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2021 22:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Scoorde 2 keer tegen Kameroen.
https://www.vi.nl/nieuws/haller-tankt-v ... n-kameroen

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 09:07 

343 schreef:
Op een knollenveld. Logisch dat juist hij daar goed uit de voeten kan. :D

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 23:11 
Erelid

Wat een speler die Haller, he :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 23:18 
Erelid

Wel allemaal heel goede spitsengoals zeg. En met een beetje dank aan Antony.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2021 00:47 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Wat een speler die Haller, he :mrgreen:
Ik ben benieuwd wat ze in Engeland denken. Eerst zien ze Tadic Real Madrid van het veld vegen en een 10 krijgen etc. en nu scoort Haller opeens 4x in de Champions League. :mrgreen: :lol:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 363 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00