Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sergiño Dest
PostPosted: 20 May 2020 06:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
DeRuit wrote:
https://www.vi.nl/video/update-ajax-ser ... heerenveen

Wil zelf graag weg volgens Marco Timmer. Toch jammer. Denk dat hij bij de echte topclubs nog geen basis staat.
Natuurlijk niet. Heb je gezien hoeveel miljoenen Bayern uitgegeven heeft aan bv Pavard en die van Atletico Madrid? Bayern is en blijft ook een koopclub en wellicht zit er ook marketingtechnisch een voordeel bij tov de markt in Amerika.

Na een wisselvallig jaar ben je nog niet topclubwaardig. Dan moet je een uitzonderlijk geval zijn zoals bv De Ligt. Dat is hij bij lange na niet. En ik kijk ook verder want het is ook Dest zelf, die weg wil dus dan zit er mentaal ook iets niet goed als je denkt in aanmerking te komen voor een basisplek bij Bayern. Zulke spelers blijven nooit lang bij een club omdat die geen zelfreflectie hebben. Voorbeelden genoeg van spelers die zichzelf veel hoger inschalen en dat op basis van 4 goede wedstrijden.

Lekker laten gaan. En als Ajax echt heel veel vertrouwen zou hebben, hadden ze wel actie ondernomen!
Wat een hoop aannames. Waar haal je vandaan dat Dest denkt in aanmerking te komen voor de basis van Bayern? Snap hem heel goed dat als clubs van dit kaliber langskomt, hij de stap wil maken. Misschien krijgt hij die kans nooit meer.
De kans krijg je misschien nooit meer, maar ik vind het wel een riskante stap ( behalve dat je natuurlijk wel gewoon een goed salaris krijgt ). De kans dat je gaat spelen lijkt me heel klein. Kijk bijvoorbeeld hoeveel rechtsbacks Barca de laatste jaren al gehaald heeft.

Hij is nu net 1 seizoen doorgebroken en lijkt Mazraoui uit de basis te hebben gespeeld. Is international geworden. Kan je dan niet beter nog een jaar of 2 (tot het WK ) bij Ajax blijven. Je speelt bijna gegarandeerd Europees. De eredivisie pleegt nog niet zo'n roofbouw op je lichaam als de grotere competities of clubs ( zie Alexis Sanchez die met 30 al opgebrand lijkt ). Daarnaast zijn er niet veel spelers van zijn leeftijd en status ( Kluivert het meest recent ) die vanuit Ajax naar de (sub)top van Europa gaan en die het daar halen.

Dan kan je na 2 jaar, als alles goed gaat ook daar weg naar een kleinere club ( zie Kishna, El Ghazi, Bazoer ) of je kan hier 2 jaar basis spelen en dan naar een (sub)top club en daar met veel meer status binnenkomen en een grotere kans om er wel te slagen. Ook heb je dan veel meer kans op het WK lijkt mij.

PostPosted: 20 May 2020 08:52 

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Lekker laten gaan. Dest en Tagliafico uit, Henrique in. In principe zou ik daar wel voor tekenen.
Dan zit je op rechts met Mazraoui en een CV als backup. Op links zit je met nog geen volwaardige bewezen speler. Wel een groot talent met Salah-Eddine, maar daar kan je nog geen heel seizoen op bouwen. Eventueel Castillo, maar of dat al een volwaardige vervanger is.
Martinez is een prima LB. Voor RB zou ik TFM polsen.

PostPosted: 20 May 2020 10:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
DeRuit wrote:
343 wrote:
Klopt. Op zich is deze speler makkelijk te vervangen. En je kunt jezelf versterken op andere posities.
Je zult toch een aankoop moeten doen, want een type zoals Dest hebben we niet en dat is wel wat ten Hag graag heeft qua speelstijl.
Ja, Mazraoui en ook Timber (Ja, geen echte back) kunnen het echt wel opvullen.
20 a 25 miljoen euro kan AJAX echt niet laten liggen voor een rechtsback die per se wil vertrekken en dus voor zichzelf speelt. ;)

PostPosted: 20 May 2020 12:39 

Ja nu hij zelf weg wil zou ik hem ook zeker verkopen. Al vind ik het nog steeds jammer.
Timber zou je een beetje als optie kunnen zien, maar dan zie ik nog liever dat Alvarez weer verkocht wordt en er een RB bij komt. Dan kan Schuurs met Timber en evt. Veltman zich op de RCV positie richten. Nu met veel concurrentie op de RCV kan je Timber dan nog als RB laten spelen om aan minuten te komen, maar ideaal voor hem en voor het team is dat niet.

PostPosted: 20 May 2020 18:13 

DeRuit wrote:
Snake wrote:

Natuurlijk niet. Heb je gezien hoeveel miljoenen Bayern uitgegeven heeft aan bv Pavard en die van Atletico Madrid? Bayern is en blijft ook een koopclub en wellicht zit er ook marketingtechnisch een voordeel bij tov de markt in Amerika.

Na een wisselvallig jaar ben je nog niet topclubwaardig. Dan moet je een uitzonderlijk geval zijn zoals bv De Ligt. Dat is hij bij lange na niet. En ik kijk ook verder want het is ook Dest zelf, die weg wil dus dan zit er mentaal ook iets niet goed als je denkt in aanmerking te komen voor een basisplek bij Bayern. Zulke spelers blijven nooit lang bij een club omdat die geen zelfreflectie hebben. Voorbeelden genoeg van spelers die zichzelf veel hoger inschalen en dat op basis van 4 goede wedstrijden.

Lekker laten gaan. En als Ajax echt heel veel vertrouwen zou hebben, hadden ze wel actie ondernomen!
Wat een hoop aannames. Waar haal je vandaan dat Dest denkt in aanmerking te komen voor de basis van Bayern? Snap hem heel goed dat als clubs van dit kaliber langskomt, hij de stap wil maken. Misschien krijgt hij die kans nooit meer.
De kans krijg je misschien nooit meer, maar ik vind het wel een riskante stap ( behalve dat je natuurlijk wel gewoon een goed salaris krijgt ). De kans dat je gaat spelen lijkt me heel klein. Kijk bijvoorbeeld hoeveel rechtsbacks Barca de laatste jaren al gehaald heeft.

Hij is nu net 1 seizoen doorgebroken en lijkt Mazraoui uit de basis te hebben gespeeld. Is international geworden. Kan je dan niet beter nog een jaar of 2 (tot het WK ) bij Ajax blijven. Je speelt bijna gegarandeerd Europees. De eredivisie pleegt nog niet zo'n roofbouw op je lichaam als de grotere competities of clubs ( zie Alexis Sanchez die met 30 al opgebrand lijkt ). Daarnaast zijn er niet veel spelers van zijn leeftijd en status ( Kluivert het meest recent ) die vanuit Ajax naar de (sub)top van Europa gaan en die het daar halen.

Dan kan je na 2 jaar, als alles goed gaat ook daar weg naar een kleinere club ( zie Kishna, El Ghazi, Bazoer ) of je kan hier 2 jaar basis spelen en dan naar een (sub)top club en daar met veel meer status binnenkomen en een grotere kans om er wel te slagen. Ook heb je dan veel meer kans op het WK lijkt mij.
De kans dat hij daar slaagt is natuurlijk heel klein, maar vanuit Bayern kom je gemakkelijk bij andere leuke clubs terecht hoor.

Je weet niet hoe hij zich ontwikkelt de komende 2 jaar, dus dat kun je lastig zeggen. Je weet ook niet wat er qua blessures gebeurt. Zo zijn er net zo goed talloze voorbeelden van spelers die bleven maar door blessures ver terug zijn gevallen. Boilesen, Fischer, Dolberg. Daarom snap ik hem heel goed als hij nu wil gaan.

PostPosted: 31 May 2020 23:49 
Beheerder

'Team Dest al om tafel met geïnteresseerd PSG'
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... sseerd-psg

PostPosted: 01 Jun 2020 11:16 
Erelid

343 wrote:
'Team Dest al om tafel met geïnteresseerd PSG'
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... sseerd-psg
In dat artikel wordt Telles dus een concurrent van Dest genoemd. Zegt mij wel iets over het niveau van dat artikel. Telles is namelijk een linksback.

PostPosted: 07 Jun 2020 14:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Snake wrote:
De kans dat hij daar slaagt is natuurlijk heel klein, maar vanuit Bayern kom je gemakkelijk bij andere leuke clubs terecht hoor.
De kans is klein? Bayern heeft Pavard. Een Fransman die totaal niet kan verdedigen.Sterker nog, Pavard is slechter dan een Ogararu of een Christopher Kanu. Dest komt bij de Zuid-Duitsers in de basis. Dat lijdt geen twijfel. Op zeker.

PostPosted: 07 Jun 2020 14:49 
Beheerder

We zullen het zien, marx.

'Bayern München sleutelt aan deal met Ajax en heeft dagelijks contact'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... dest-.html

PostPosted: 07 Jun 2020 16:36 

Is die knaap nou nog niet weg...?

PostPosted: 09 Jun 2020 10:16 
Beheerder

‘Ajax ziet ‘voorzet’ bij Sergiño Dest voorlopig onbeantwoord blijven’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=372843

Nee. AJAX biedt nieuw contract, maar Dest wil niet bijtekenen.

PostPosted: 09 Jun 2020 13:01 

343 wrote:
‘Ajax ziet ‘voorzet’ bij Sergiño Dest voorlopig onbeantwoord blijven’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=372843

Nee. AJAX biedt nieuw contract, maar Dest wil niet bijtekenen.
Vind dat wel jammer maar als hij weg wil zou ik hem bij een goed bod laten gaan. Ik denk dat Timber als RB stand-in prima kan gaan functioneren. Is alleen de vraag wat Nous en Veltman doen.
TFM terughalen?

PostPosted: 10 Jun 2020 09:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Vind dat wel jammer maar als hij weg wil zou ik hem bij een goed bod laten gaan. Ik denk dat Timber als RB stand-in prima kan gaan functioneren. Is alleen de vraag wat Nous en Veltman doen.
TFM terughalen?
Mazraoui kan in mijn ogen echt niet meer. Hij heeft vorig seizoen zo zijn leuke wedstrijden gespeeld, maar het overgrote deel veel het allemaal wat tegen. Als backup vind ik hem overigens wel prima. TFM is qua naam wel interessant, maar wat heeft hij de laatste jaren laten zien? Hij is veel geblesseerd geweest en speelt ook niet alles als hij wel fit is.

PostPosted: 10 Jun 2020 12:23 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:
TFM terughalen?
Mazraoui kan in mijn ogen echt niet meer. Hij heeft vorig seizoen zo zijn leuke wedstrijden gespeeld, maar het overgrote deel veel het allemaal wat tegen. Als backup vind ik hem overigens wel prima. TFM is qua naam wel interessant, maar wat heeft hij de laatste jaren laten zien? Hij is veel geblesseerd geweest en speelt ook niet alles als hij wel fit is.
Voetbal verleer je niet. De vraag is inderdaad, hoe fit is hij? Als hij 100% fit is is hij imo de ideale verdediger voor AJAX.

PostPosted: 10 Jun 2020 14:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
renemar wrote:
Tomza2 wrote:
renemar wrote:
TFM terughalen?
Is TFM voetballend goed genoeg als RB? Staat toch niet bekend als een aanvallend ingestelde back?

Dest ga ik niet missen met zo'n mentaliteit. Snap er niks van dat hij nu al zo hard pusht voor een vertrek. Geen uitblinker in het team.
Voetbal verleer je niet. De vraag is inderdaad, hoe fit is hij? Als hij 100% fit is is hij imo de ideale verdediger voor AJAX.

PostPosted: 17 Jun 2020 08:16 
Beheerder

'Bayern München doet huurvoorstel bij Ajax: Amsterdammers willen transfer'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... sfer-.html

PostPosted: 17 Jun 2020 08:33 

343 wrote:
'Bayern München doet huurvoorstel bij Ajax: Amsterdammers willen transfer'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... sfer-.html
Lachwekkend voorstel natuurlijk. Betekent ook dat Bayern niet overtuigd is van de kwaliteiten van Dest.

PostPosted: 17 Jun 2020 10:05 

Ik moet het nog zien. Gisteren was het nog nieuws dat ze vol voor Hakimi van Real Madrid zouden gaan en Dest dan misschien geen transfer zou maken.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=373141

PostPosted: 17 Jun 2020 15:12 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Of er moet een verplichte optie tot koop opzitten dan zou het wel kunnen want Dest wil namelijk naar Munchen.
Maar als het om huur gaat met een gewone optie tot koop is heel misplaatst van Munchen, dan raakt Ajax hun rechtsback kwijt en geen geld om te herinversteren.... net alsof wij de ALDI zijn.
Als dat het geval is zou ik de stekker uit de onderhandelingen halen.

PostPosted: 17 Jun 2020 15:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Morfe0 wrote:
Of er moet een verplichte optie tot koop opzitten dan zou het wel kunnen want Dest wil namelijk naar Munchen.
Maar als het om huur gaat met een gewone optie tot koop is heel misplaatst van Munchen, dan raakt Ajax hun rechtsback kwijt en geen geld om te herinversteren.... net alsof wij de ALDI zijn.
Maar een huur met verplichte optie tot koop zou ik apart vinden vanuit Bayern's perspectief. Ze hebben genoeg geld om hem meteen over te nemen, waarom dan eerst een jaar huren als je dan toch verplicht bent om hem te kopen? Het is niet alsof ze in problemen komen met financial fair play zoals PSG toen had met Mbappé.

PostPosted: 17 Jun 2020 17:35 

Wel als ze Havertz en Sané nog willen kopen misschien?

PostPosted: 17 Jun 2020 17:40 

Tomza2 wrote:
Morfe0 wrote:
Maar een huur met verplichte optie tot koop zou ik apart vinden vanuit Bayern's perspectief. Ze hebben genoeg geld om hem meteen over te nemen, waarom dan eerst een jaar huren als je dan toch verplicht bent om hem te kopen? Het is niet alsof ze in problemen komen met financial fair play zoals PSG toen had met Mbappé.
Ze zijn wss. niet overtuigd van de kwaliteiten van Dest. Anders doe je dat niet.

PostPosted: 17 Jun 2020 20:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
renemar wrote:
Ze zijn wss. niet overtuigd van de kwaliteiten van Dest. Anders doe je dat niet.
Lijkt me niet de hoofdreden, anders zou het een optionele optie tot koop zijn in plaats van een verplichte. Want aan een verplichte zit je vast alleen stel je het betalen een jaar uit.

PostPosted: 17 Jun 2020 20:59 

renemar wrote:
Lijkt me niet de hoofdreden, anders zou het een optionele optie tot koop zijn in plaats van een verplichte. Want aan een verplichte zit je vast alleen stel je het betalen een jaar uit.
Wist niet dat het een verplichte optie tot koop is. Een verplichte optie vind ik sowieso banaal.

PostPosted: 20 Jun 2020 13:29 
Beheerder

Dest blij bij Ajax, ook als transfer naar topclub uitblijft
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... uitblijft/

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next

All times are UTC+02:00