Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sergiño Dest
PostPosted: 11 May 2020 17:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Eens, hem en Mazraoui het liefst beide houden want een backup staat er nog niet klaar wat mij betreft. De andere opties zijn allemaal CV's en geen aanvallende backs.

PostPosted: 11 May 2020 20:23 

Peter79 wrote:
Dest niet verkopen, jonge groeibriljant met doorlopend contract (inclusief optie) tot 2023. Dit soort jongens moet je juist vasthouden en niet je begrotingsgaten mee vullen. Dat doe je met overbodige en te dure breedte spelers en/ of spelers die min of meer uitgeleerd zijn bij Ajax, toe zijn aan een stap omhoog en een grote som geld vertegenwoordigen.

Bovendien Dest vs Mazraoui? 200% Dest, de arrogantie en hooghartigheid van Mazraoui in combinatie met niet presteren, kunnen me gestolen worden.
Ook helemaal mee eens. Laat Ajax maar snijden in de groep van dure spelers.

PostPosted: 11 May 2020 22:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik denk dat Ajax het niet zo ziet zitten in zijn karakter. Dat ze het vanuit dat oogpunt wel prima vinden. Zeker als hij duidelijk aangeeft de stap nu al te willen maken i.p.v. nog een jaar te blijven.

PostPosted: 12 May 2020 17:35 
Erelid

Ik denk dat Ajax het niet zo ziet zitten in zijn karakter. Dat ze het vanuit dat oogpunt wel prima vinden. Zeker als hij duidelijk aangeeft de stap nu al te willen maken i.p.v. nog een jaar te blijven.
In dat eerste heb ik ook niet zo veel vertrouwen, daarom zeg ik verkopen indien er een bedrag a 25 miljoen wordt geboden. Ook aangezien het corona-tijd is.

Ik krijg er een beetje een El Ghazi/Riedewald/Bazoer-gevoel bij.

PostPosted: 12 May 2020 19:42 

Exact dat gevoel heb ik bij Gravenberch.

PostPosted: 12 May 2020 23:35 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Als er bedragen van 20 a 25 miljoen geboden gaan worden, dan moet je hem gewoon laten gaan.
Mazraoui is een prima back, daarnaast kunnen Veltman en Timber er ook prima spelen als back-up voor Mazraoui.
De mentaliteit van Dest is echt ruk, dat gaat vroeg of laat clashen. Het heeft niet voor niks zo lang geduurd voordat hij een contract kreeg bij Ajax.

PostPosted: 13 May 2020 12:29 

Gelukkig is de mentaliteit van Mazraoui zo indrukwekkend :lol: Maakt keer op keer dezelfde domme fouten, heeft een nonchalante houding en als er een ietwat betere back is laat ie zich meteen uit de basis spelen. Nou nou.

En voor de honderdduizendste keer: Dest en Mazraoui zijn heeeeeeeeeeeeeele andere type backs als Veltman en Timber.

PostPosted: 13 May 2020 12:50 
Erelid

de dominee wrote:
Exact dat gevoel heb ik bij Gravenberch.
Ik ook: Maduro, Urby, Riedewald, Gravenberch etc. veel talent maar mentaliteit van een natte tissue. Hoop dat Gravenberch ongelijk bewijst maar ik vrees........

PostPosted: 14 May 2020 12:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Sky: 'Bayern München keert terug voor Dest: Ajax staat open voor onderhandelingen'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/92 ... ngen-.html

PostPosted: 14 May 2020 12:41 

Lijkt dan toch zelf weg te willen. Erg jammer want past qua type het beste en lijkt mij ook meer potentieel hebben dan Mazraoui. Nu zit je ook zonder back up. Een CV op rechts back zetten is geen back up.

PostPosted: 14 May 2020 13:24 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Geen problemen mee, staat vaak veels te diep.
Tactisch inzicht heeft hij niet, door Dest kwamen we in de omschakeling vaak in een ondertal situatie terecht (samen met Gravenberch).
Vind ze daarom beide niet goed genoeg voor Ajax 1.

PostPosted: 14 May 2020 15:14 

Morfe0 wrote:
Tactisch inzicht heeft hij niet, door Dest kwamen we in de omschakeling vaak in een ondertal situatie terecht (samen met Gravenberch).
Zijn beide eerste jaars voor de A selectie, dan mag je wat mij betreft nog gewoon fouten maken.

PostPosted: 14 May 2020 16:40 
Erelid

Ik vind Dest echt een twijfelgeval. Ajax lijkt niet heel moeilijk te gaan doen wat betreft een transfer, wat een teken aan de wand is. Dest heeft mij afgelopen seizoen ook nog niet overtuigd, maar de vraag is of er nog veel rek in zit. Mazraoui bijvoorbeeld heb ik opgegeven, maar het vertrek van Dest zal hoogstwaarschijnlijk betekenen dat Mazraoui blijft. Gaat Ajax dan die positie nog wel verder versterken of gebruiken ze geld dan ergens anders voor?

Dest mag van mij vertrekken (lees: het hoeft niet), maar dan moet er zeker een vervanger voor komen. Kwantitatief staan we er nu goed voor op die positie, maar wellicht kunnen we er kwalitatief een stuk sterker op worden.

PostPosted: 14 May 2020 20:09 

Morfe0 wrote:
Jeetje, verdiep je eens in de spelopvatting van Ten Hag.

PostPosted: 15 May 2020 10:38 
Beheerder

Dest naar Barcelona, niet naar Bayern, meldt Veronica Inside!
https://www.veronicainside.nl/nieuws/de ... naar-barca

EDIT 11:15: Geen concrete belangstelling Barcelona, volgens Verweij.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6064286721

PostPosted: 15 May 2020 14:18 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
Jeetje, verdiep je eens in de spelopvatting van Ten Hag.
Omdat Mazroui an sich wel basis kan staan, zou het een idee zijn om een rechtervleugelspeler te kopen en die om te turnen? Een Nunnely bijvoorbeeld lijkt mij niet de echte top te gaan halen als rechtsbuiten, misschien wel als back (of een Ejuke van Heerenveen)?

Trabelsi, Reiziger, Bogarde waren allemaal ook eerst voorwaardsen. Sinkgraven was een middenvelder en Mazraoui ook.
Nu je Mazraoui nog hebt, heeft zo'n back even de tijd om te wennen. Recentelijk ook Davies bij Bayern van vleugelaanvaller naar verdediger gegaan en is daar een sensatie.

PostPosted: 15 May 2020 17:58 
Erelid

Sinkgraven en Mazraoui waren matige middenvelders, die daarna zijn omgeturnd tot matige backs. Gewoon op zoek gaan naar een directe versterking. Omscholen doen we wel in de jeugd.

PostPosted: 19 May 2020 08:39 
Beheerder

'Bayern München wil Dest nog altijd overnemen'
https://www.vi.nl/nieuws/bayern-munchen ... -overnemen

PostPosted: 19 May 2020 17:02 

https://www.vi.nl/video/update-ajax-ser ... heerenveen

Wil zelf graag weg volgens Marco Timmer. Toch jammer. Denk dat hij bij de echte topclubs nog geen basis staat.

PostPosted: 19 May 2020 17:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Lekker laten gaan. Dest en Tagliafico uit, Henrique in. In principe zou ik daar wel voor tekenen.

PostPosted: 19 May 2020 18:03 

Morfe0 wrote:
Lekker laten gaan. Dest en Tagliafico uit, Henrique in. In principe zou ik daar wel voor tekenen.
Dan zit je op rechts met Mazraoui en een CV als backup. Op links zit je met nog geen volwaardige bewezen speler. Wel een groot talent met Salah-Eddine, maar daar kan je nog geen heel seizoen op bouwen. Eventueel Castillo, maar of dat al een volwaardige vervanger is.

PostPosted: 19 May 2020 19:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:

Wil zelf graag weg volgens Marco Timmer. Toch jammer. Denk dat hij bij de echte topclubs nog geen basis staat.
Natuurlijk niet. Heb je gezien hoeveel miljoenen Bayern uitgegeven heeft aan bv Pavard en die van Atletico Madrid? Bayern is en blijft ook een koopclub en wellicht zit er ook marketingtechnisch een voordeel bij tov de markt in Amerika.

Na een wisselvallig jaar ben je nog niet topclubwaardig. Dan moet je een uitzonderlijk geval zijn zoals bv De Ligt. Dat is hij bij lange na niet. En ik kijk ook verder want het is ook Dest zelf, die weg wil dus dan zit er mentaal ook iets niet goed als je denkt in aanmerking te komen voor een basisplek bij Bayern. Zulke spelers blijven nooit lang bij een club omdat die geen zelfreflectie hebben. Voorbeelden genoeg van spelers die zichzelf veel hoger inschalen en dat op basis van 4 goede wedstrijden.

Lekker laten gaan. En als Ajax echt heel veel vertrouwen zou hebben, hadden ze wel actie ondernomen!

PostPosted: 19 May 2020 19:04 
Beheerder

Klopt. Op zich is deze speler makkelijk te vervangen. En je kunt jezelf versterken op andere posities.

PostPosted: 19 May 2020 19:33 

343 wrote:
Klopt. Op zich is deze speler makkelijk te vervangen. En je kunt jezelf versterken op andere posities.
Je zult toch een aankoop moeten doen, want een type zoals Dest hebben we niet en dat is wel wat ten Hag graag heeft qua speelstijl.

PostPosted: 19 May 2020 22:15 

DeRuit wrote:

Natuurlijk niet. Heb je gezien hoeveel miljoenen Bayern uitgegeven heeft aan bv Pavard en die van Atletico Madrid? Bayern is en blijft ook een koopclub en wellicht zit er ook marketingtechnisch een voordeel bij tov de markt in Amerika.

Na een wisselvallig jaar ben je nog niet topclubwaardig. Dan moet je een uitzonderlijk geval zijn zoals bv De Ligt. Dat is hij bij lange na niet. En ik kijk ook verder want het is ook Dest zelf, die weg wil dus dan zit er mentaal ook iets niet goed als je denkt in aanmerking te komen voor een basisplek bij Bayern. Zulke spelers blijven nooit lang bij een club omdat die geen zelfreflectie hebben. Voorbeelden genoeg van spelers die zichzelf veel hoger inschalen en dat op basis van 4 goede wedstrijden.

Lekker laten gaan. En als Ajax echt heel veel vertrouwen zou hebben, hadden ze wel actie ondernomen!
Wat een hoop aannames. Waar haal je vandaan dat Dest denkt in aanmerking te komen voor de basis van Bayern? Snap hem heel goed dat als clubs van dit kaliber langskomt, hij de stap wil maken. Misschien krijgt hij die kans nooit meer.

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next

All times are UTC+02:00