Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sergiño Dest
PostPosted: 08 Feb 2020 18:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Als je 26 miljoen kan vangen voor een jonge speler die niet eens zeker is van een basisplaats dan is dat crazy money. Ik snap wel dat Ajax dan om tafel gaat met Bayern en er mogelijk een transfer plaats gaat vinden. Vergeet niet dat als Dest graag wil er nog een reden extra is om de seinen op groen te zetten. Bovendien heb je met Mazraoui al een vervanger in je elftal. Daarnaast heb je - als het goed is - je schaduwlijst al klaar liggen. Aan de slag en kijken wat er te concretiseren valt nu een transfer van Dest dichterbij lijkt te komen.
Tenzij de speler zelf wil vind ik het toch zonde. Mazraoui zegt misschien ook wel dat hij weg wil. Heeft niet voor niets maar telkens voor maximaal voor 3 jaar getekend. Ook is Dest na dit seizoen gewoon beter dan Mazraoui (ik vind hem dat nu al ) zeker voor ons spel.
Voor een vervanger ben je in totaal ook wel weer 10 miljoen kwijt en dan is het nog de vraag of hij er gelijk staat en of hij er ooit gaat staan. Nu verkoop je je beste rechtsback die het spel kent en net gewend is aan de intensiteit en het spel van het eerste. Verder heeft hij nog potentie vermoed ik en is hij commercieel ook nog eens enorm interessant omdat hij international van de VS is waar je net aan het uitbreiden bent. Daarnaast verwacht je nog eens een grote leegloop van 4-6 nog belangrijkere basisspelers en met deze verkopen kan je echt weer vanaf nul beginnen.

PostPosted: 08 Feb 2020 20:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Eens, ik zie hem dan ook liever blijven. Maar heel rationeel gezien snap ik best dat Overmars dit een interessant bod vindt. Maar wat mij betreft blijft hij bij Ajax. Er komt toch genoeg geld binnen deze zomer en ik zie liever een sterk Ajax. Bij een aankoop is het maar weer afwachten wat je er voor terug zal krijgen. Wordt het een Orejuela of een Sanchez? Het contrast tussen onze aankopen is nog te groot, er wordt nog regelmatig brandhout aangekocht.

PostPosted: 09 Feb 2020 11:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Maargoed, als Bayern echt heel erg veel vertrouwen in je heeft en betalen een megasalaris en maken je de kop gek, probeer dan maar eens nee te zeggen. Dat snap ik wel.
Ja en Nee.

Klinkt misschien gek maar als je je gek laat maken, sta je er voor open. Als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten en wil slagen bij Ajax, komt die stap later wel. Ook gezien de historie van de clubs. Bij Ajax krijg je ook de kans en die kans lijkt hij nu ook te pakken. Bij Bayern als relatief onbekende nieuwkomer zonder status, komt veel meer bij kijken. Leuk die zak met geld maar als je echt ambitieus bent, cash je later.

Zie ook De Ligt die in dit opzicht wel eerst wilde slagen bij Ajax. Geloof maar dat er ook getrokken werd maar die bleef gewoon.

Natuurlijk is iedereen anders en heeft ieder zijn/haar motivatie om bv voor geld te kiezen maar deze Dest heeft weinig te zoeken bij een absolute topclub.

Ik vind een bedrag van 25 miljoen echt een geweldig hoog bedrag. Misschien voor Bayern een fooi en tov andere backs een minder bedrag maar dan moet je alles meewegen.

Wel een sein voor Overmars dat ze dus ook moeten zoeken naar een nieuwe back. Veltman heeft nog steeds een vertrekwens maar speelt nu veel beter als CV. Dest en Mazraoui zijn beide nog te wisselvallig en geen van beide heeft zich al bewezen voor langere tijd.

PostPosted: 10 Feb 2020 10:48 

DeRuit wrote:
Eeuwig zonde. Eindelijk een back uit de jeugd die lijkt te voldoen. Jong en nog groeimarge. Daarnaast nog international van de VS waar je voet aan de grond probeert te krijgen. En dan laat je hem ook nog voor zo'n fooitje gaan. Dat zou wat mij betreft echt een megablunder van Overmars zijn. Kan me namelijk niet voorstellen dat hij zelf al per se weg wil.

Zeker ook omdat je al een grote leegloop verwacht en dan laat je spelers die goed genoeg zijn en zoals ik dan aanneem niet per se weg willen ook nog eens gaan.
Helemaal mee eens. Kom je weer uit bij dit artikel: https://www.vi.nl/pro/analyse/technisch ... fundament/
Kort maar krachtige samenvatting: zorg dat je in de zomer zo min mogelijk speelminuten verkoopt, dat zorgt voor betere prestaties. Ervan uitgaande dat er al een aantal vaste basiskrachten gaan vertrekken, lijkt me deze transfers totaal niet gewenst. (Nog los van andere factoren, die jij ook benoemd.)

We weten alleen niet wat er op de achtergrond speelt. Misschien wil Dest niet verlengen, misschien wil hij weg, misschien ziet Ajax het niet in hem zitten. Geen idee.

PostPosted: 10 Feb 2020 15:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Voor een eigen jeugdspeler die nog niet onmisbaar is 26 tot 30 miljoen euro krijgen is niet af te slaan. Ik vind het een prima talent, maar voor een rechtsback is dit gewoon prima.
En AJAX zal nu toch wel eens een goede rechtsback kunnen aantrekken die wel snel (fysiek soepel) en technisch vaardig is? Zo niet, dan hebben we Mazraoui nog en een jeugdspeler die AJAX in de voorbereiding een kans kan geven.

PostPosted: 10 Feb 2020 15:54 

343 wrote:
Voor een eigen jeugdspeler die nog niet onmisbaar is 26 tot 30 miljoen euro krijgen is niet af te slaan. Ik vind het een prima talent, maar voor een rechtsback is dit gewoon prima.
En AJAX zal nu toch wel eens een goede rechtsback kunnen aantrekken die wel snel (fysiek soepel) en technisch vaardig is? Zo niet, dan hebben we Mazraoui nog en een jeugdspeler die AJAX in de voorbereiding een kans kan geven.
Waarom is dat eigenlijk een argument om het te accepteren? Zou je zo'n bod op Kristensen niet hebben kunnen afslaan dan of wat, omdat het geen jeugspeler betrof?

Denk dat je de rechtsbacks-markt wel wat overschat. Goede rechtsbacks zijn vrij schaars.
En Mazraoui... please zeg....

PostPosted: 10 Feb 2020 15:59 
Beheerder

:) Neehoor, maar ik doel op de winst die je kunt maken op een back.
Mazraoui wordt wel heel makkelijk bij het grof vuil gezet.

PostPosted: 10 Feb 2020 16:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Of ze zien in Alvarez of Timber als nieuwe rechtsback samen met Mazraoui?

PostPosted: 10 Feb 2020 16:26 

343 wrote:
Dan kun je het ook andersom beredeneren. Op een jeugdspeler heb je geen kosten gemaakt dus hoef je juist dat risico niet te nemen om een terugval in waarde te bekostigen. Bij een aankoop is dat wel het geval. Verder zitten we niet om het geld verlegen, dus zou geen reden moeten zijn om te verkopen. Zéker met het feit dat je zeer waarschijnlijk al een paar basiskrachten kwijt gaat raken. Je moet je kern in principe zoveel mogelijk intact houden.

Mazraoui heeft één leuk seizoen gedraaid omdat hij mooi meekon in het niveau. Nu zie je z'n ware aard en dan is het niets bijzonders.

Last edited by Snake on 10 Feb 2020 16:28, edited 1 time in total.

PostPosted: 10 Feb 2020 16:26 

Morfe0 wrote:
Of ze zien in Alvarez of Timber als nieuwe rechtsback samen met Mazraoui?
Hele andere type backs dan Dest en Mazraoui. Zou zeer vreemd zijn.

PostPosted: 10 Feb 2020 20:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
343 wrote:
Dan kun je het ook andersom beredeneren. Op een jeugdspeler heb je geen kosten gemaakt dus hoef je juist dat risico niet te nemen om een terugval in waarde te bekostigen. Bij een aankoop is dat wel het geval. Verder zitten we niet om het geld verlegen, dus zou geen reden moeten zijn om te verkopen. Zéker met het feit dat je zeer waarschijnlijk al een paar basiskrachten kwijt gaat raken. Je moet je kern in principe zoveel mogelijk intact houden.

Mazraoui heeft één leuk seizoen gedraaid omdat hij mooi meekon in het niveau. Nu zie je z'n ware aard en dan is het niets bijzonders.
Dest is vooralsnog ook wisselvallig. Tegen PSV heel sterk, maar heeft daarvoor ook echt een mindere periode gehad. Mazraoui vond ik uit tegen Chelsea weer zijn oude niveau halen. Daarna zakte het weer wat weg. Heeft ook op verschillende posities gestaan dit jaar. Ik denk dat hij weer een acceptabel niveau kan halen als hij een langere serie de kans krijgt. Het zal geen sterkhouder zijn, maar een Mazraoui in vorm is Ajax-waardig in mijn ogen.

PostPosted: 10 Feb 2020 22:07 
Beheerder

Inderdaad. Heeft ook wat last gehad van blessures en moest soms op andere posities spelen in een minder elftal.

PostPosted: 11 Feb 2020 10:05 
Beheerder

Wordt een flink bedrag en ik denk dat er ook nog een aantal bonussen en clausules bovenop die 26 miljoen euro worden gelegd.
https://www.vi.nl/nieuws/bayern-munchen ... -voor-dest

PostPosted: 11 Feb 2020 11:34 

Snake wrote:
343 wrote:

Dest is vooralsnog ook wisselvallig. Tegen PSV heel sterk, maar heeft daarvoor ook echt een mindere periode gehad. Mazraoui vond ik uit tegen Chelsea weer zijn oude niveau halen. Daarna zakte het weer wat weg. Heeft ook op verschillende posities gestaan dit jaar. Ik denk dat hij weer een acceptabel niveau kan halen als hij een langere serie de kans krijgt. Het zal geen sterkhouder zijn, maar een Mazraoui in vorm is Ajax-waardig in mijn ogen.
Dat is ie ook, maar dat is heel Ajax toch ook? Jij verwacht van een talent dat hij direct de kar trekt? Dest is qua allround kwaliteiten veel interessanter dan Mazraoui. Je ziet Dest ook niet structurele fouten maken die Mazraoui wel maakt. De vraag is of Mazraoui in vorm kan komen en kan blijven, en vooral of hij zich door kan ontwikkelen wat momenteel totaal niet het geval is. Vooralsnog toont hij dezelfde prestatiecurve als Van der Wiel en Van Rhijn.

PostPosted: 11 Feb 2020 16:04 
Erelid

Is de vraag niet eerder of Mazraoui überhaupt wel uit vorm is?

PostPosted: 11 Feb 2020 16:23 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Is de vraag niet eerder of Mazraoui überhaupt wel uit vorm is?
Ik heb inderdaad wel mijn twijfels bij de kwaliteiten van Mazraoui. Stond nooit bekend als een topper, maar heeft (in een goed draaiend elftal), wel een paar puike wedstrijden gespeeld als rechtsback.

Ik vind hem qua snelheid, qua verdedigend vermogen wel wat tekort schieten. En ook aan de bal haalt hij soms wel eens de gekste capriolen uit. Als hij aan de bal komt houd ik vaak mijn hart vast.

Ik zie het niet zo in hem. Vind Dest nu al veel verder en heeft veel meer specifieke kwaliteiten.

PostPosted: 11 Feb 2020 21:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Is de vraag ook niet eerder hoe ze naar Jurriën Timber kijken?

Misschien volgend jaar nog 1 jaar Mazraoui vast op RB met Timber als eerste vervanger die dat jaar erna er kan staan.

PostPosted: 12 Feb 2020 08:39 

Ik zie ook veel potentie in Timber. Hijzelf is zijn grootste tegenstander. Soms nonchalant, vertrouwt hij teveel op zij klasse. Bij de jeugd is dat niet heel erg maar dat moet eruit.

PostPosted: 12 Feb 2020 09:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dan zou ik alsnog eerder proberen Mazraoui te lozen dan Dest. Een bijna 2 benige verdediger die ook erg goed kan aanvallen. Die nu al gelijkwaardig is aan Mazraoui.

Freek Jansen had het ook over Timber, maar schijnt die het nu niet erg goed te doen als CV in plaats van back? Lijkt me dan niet eenzelfde type.

PostPosted: 12 Feb 2020 11:00 
Erelid

Alleen Mazraoui moet je lozen, op Dest kun je cashen. Wel een redelijk verschil ;-).

PostPosted: 12 Feb 2020 14:01 

AFCA Niels wrote:
Alleen Mazraoui moet je lozen, op Dest kun je cashen. Wel een redelijk verschil ;-).
Dat cashen is ook maar relatief.

PostPosted: 20 Feb 2020 14:52 
Beheerder

AJAX zou minstens 30 miljoen euro eisen voor Dest.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... eler-.html

PostPosted: 20 Feb 2020 15:21 

Denk dat Overmars ofwel de verkoop van Ziyech of die van Dest nodig had om Antony rond te maken. Vandaar dan nu de verhoogde eis. Zo lijkt het in ieder geval.

PostPosted: 20 Feb 2020 15:40 

Denk dat Overmars ofwel de verkoop van Ziyech of die van Dest nodig had om Antony rond te maken. Vandaar dan nu de verhoogde eis. Zo lijkt het in ieder geval.
Is dat niet raar met de grote verkopen van eerder dit jaar?

PostPosted: 20 Feb 2020 15:55 

Wellicht dat het ook ging om keiharde cash. Omdat Sao Paulo dat ook nodig had. Dat er eerst 20 miljoen in cash in de kas moest komen.

Anders ook wel toevallig opeens toch dat de vraagprijs omhoog is gegaan?

Post new topic  Reply to topic  [ 228 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next

All times are UTC+02:00