Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jurriën Timber
BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 14:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
RogerGarcia schreef:
Alderweireld is toch beter dan Schuurs? Dan had je met de combinatie Timber en Alderweireld toch een sterkere bezetting gehad dan met Timber en Schuurs? Uiteindelijk vroeg Tottenham nog een behoorlijke afkoopsom, dus volgens mij is hij alleen al om die reden nooit serieus in beeld geweest. Maar Alderweireld was een toevoeging aan deze selectie geweest, daar word je niet zwakker op tov wat je al hebt. Timber in deze vorm als basisspeler uiteraard.
Nee, Alderweireld was dan dus geen toevoeging geweest, aangezien hij Timber er niet uit had gespeeld. Dan had je wederom een dure, oude speler gehaald die dan op de bank terecht was gekomen, waar je een transfersom voor betaald, geen restwaarde heeft en enkel nog op afschrijft. Schuurs is een speler die nog jong is, waarde vertegenwoordigt, een plek op de bank beter accepteert en die (als hij weer kansen krijgt dit jaar), zijn waarde nog kan verhogen.

Met Alderweireld was je er voor Ajax (als je het gehele plaatje, financieel en sportief bekijkt) dus op achteruit gegaan. Daarnaast denk ik dat Schuurs nog steeds wel een potentiële opvolger van Timber kan zijn (en Rensch de natuurlijke opvolger van Martinez).
Eens, sowieso zo weinig mogelijk breedteaankopen doen. Anders gewoon jeugd(aankopen) gebruiken.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 20:20 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Wat is deze gozer in vorm zeg!
Kunnen we al stellen dat hij misschien wel net zoveel talent heeft als ons Mathijs? Voor een voetballende ploeg misschien nog wel meer !

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 20:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
sincere1983 schreef:
Kunnen we al stellen dat hij misschien wel net zoveel talent heeft als ons Mathijs? Voor een voetballende ploeg misschien nog wel meer !
Jaa echt genieten man. Heeft echt alles. Snel contract verlengen tot 2026.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 09:29 

sincere1983 schreef:
Ik vind De Ligt puur verdedigend beter. Ook in de lucht is die beter. Aan de bal vind ik Timber beter. Heb het idee dat hij nog beter kan worden, dat hij soms met de handrem op speelt. Kan nog bepalender worden. Tegen Sporting vond ik hem geweldig (wat mij betreft was hij MOTM). In die wedstrijd was hij ook fel, soms vind ik hem nog wat gemakzuchtig. Maar dat gaat er wel uit.

BerichtGeplaatst: 21 sep 2021 12:56 

RogerGarcia schreef:
Alderweireld is toch beter dan Schuurs? Dan had je met de combinatie Timber en Alderweireld toch een sterkere bezetting gehad dan met Timber en Schuurs? Uiteindelijk vroeg Tottenham nog een behoorlijke afkoopsom, dus volgens mij is hij alleen al om die reden nooit serieus in beeld geweest. Maar Alderweireld was een toevoeging aan deze selectie geweest, daar word je niet zwakker op tov wat je al hebt. Timber in deze vorm als basisspeler uiteraard.
Nee, Alderweireld was dan dus geen toevoeging geweest, aangezien hij Timber er niet uit had gespeeld. Dan had je wederom een dure, oude speler gehaald die dan op de bank terecht was gekomen, waar je een transfersom voor betaald, geen restwaarde heeft en enkel nog op afschrijft. Schuurs is een speler die nog jong is, waarde vertegenwoordigt, een plek op de bank beter accepteert en die (als hij weer kansen krijgt dit jaar), zijn waarde nog kan verhogen.
Hier ben ik het mee eens. Normaliter gaat Schuurs (of in dat geval Alderweireld) weinig spelen. Hooguit tegen kleinere ploegen of als de buit al binnen is. Daar heb je met Alderweireld dus helemaal niets aan. Voor Schuurs werkt het waarde vermeerderend. Met Alderweireld zou je inderdaad een veel te dure jongen op de bank hebben. Duidelijkere kapitaalvernietiging kan bijna niet. Ook omdat de selectie qua mix prima is en er dus op dat vlak ook geen behoefte is aan een oudere speler.

BerichtGeplaatst: 21 sep 2021 21:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Timber buikklachten, geen blessure (ESPN).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00