Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 845 berichten ]  Vorige   1 28 29 30 31 32 34  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Nicolás Tagliafico
BerichtGeplaatst: 11 jun 2021 10:51 

DeRuit schreef:
Snake schreef:
Die zaakwaarnemer doet dit juist slim, haha. Door zo'n lage prijs kunnen ze bij clubs meer tekengeld vragen.

Ik vind het niet zo heel raar. Heeft zich vorig jaar aan Ajax gecommitteerd en in ruil daarvoor zijn contract verlengd met gunstige voorwaarden. Is toch allemaal niet zo gek? Zeker niet als je een speler hebt die nog de wens heeft een stap te maken. Gun hem dat lekker joh.

Nico heeft veel betekend voor Ajax en is langer gebleven dan verwacht. Ajax wil hem nu helpen. Prima joh.

Is niet de categorie spelers waarvan wij rijk moeten worden. Dan doe je echt iets verkeerd.
Dan nog vind ik 12 erg laag. Dan had je net zo goed niet kunnen verlengen. Met 1 jaar kan je hem ook wel voor 12 kwijt. De cash cows Neres en Onana bewijzen wel dat je op iedereen winst moet maken als het kan en zoveel mogelijk. Het wordt weer een lastig jaar en zo heb je bijna geen inkomsten uit transfers om vooruit te kunnen.
Je gaat volledig voorbij aan het feit dat contractverlenging niet alleen draait om een hoger transferbedrag voor de club. Nogmaals: hij commiteerde zich en Ajax beloont hem.

Neres en Onana bewijzen mij eigenlijk niet zoveel. Toen Tagliafico tekende bij Ajax wist Ajax al dat hij de wens had om nog eens een stap te maken. Dat zijn gewoon zijn voorwaarden. Wil je daar niet aan voldoen dan had hij wellicht nooit bij Ajax getekend. Het past bij de categorie spelers die je broodnodig hebt voor de juiste mix en balans. Andere spelers - en dan met name eigen jeugd - moeten zorgen voor hoge inkomsten.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2021 11:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake schreef:
DeRuit schreef:
Snake schreef:
Die zaakwaarnemer doet dit juist slim, haha. Door zo'n lage prijs kunnen ze bij clubs meer tekengeld vragen.

Ik vind het niet zo heel raar. Heeft zich vorig jaar aan Ajax gecommitteerd en in ruil daarvoor zijn contract verlengd met gunstige voorwaarden. Is toch allemaal niet zo gek? Zeker niet als je een speler hebt die nog de wens heeft een stap te maken. Gun hem dat lekker joh.

Nico heeft veel betekend voor Ajax en is langer gebleven dan verwacht. Ajax wil hem nu helpen. Prima joh.

Is niet de categorie spelers waarvan wij rijk moeten worden. Dan doe je echt iets verkeerd.
Dan nog vind ik 12 erg laag. Dan had je net zo goed niet kunnen verlengen. Met 1 jaar kan je hem ook wel voor 12 kwijt. De cash cows Neres en Onana bewijzen wel dat je op iedereen winst moet maken als het kan en zoveel mogelijk. Het wordt weer een lastig jaar en zo heb je bijna geen inkomsten uit transfers om vooruit te kunnen.
Je gaat volledig voorbij aan het feit dat contractverlenging niet alleen draait om een hoger transferbedrag voor de club. Nogmaals: hij commiteerde zich en Ajax beloont hem.

Neres en Onana bewijzen mij eigenlijk niet zoveel. Toen Tagliafico tekende bij Ajax wist Ajax al dat hij de wens had om nog eens een stap te maken. Dat zijn gewoon zijn voorwaarden. Wil je daar niet aan voldoen dan had hij wellicht nooit bij Ajax getekend. Het past bij de categorie spelers die je broodnodig hebt voor de juiste mix en balans. Andere spelers - en dan met name eigen jeugd - moeten zorgen voor hoge inkomsten.
Maar bij de Ligt en Ziyech werd het contract ook wel eens opgewaardeerd zonder verlenging. Dan kregen ze meer te verdienen en evt een tekenbonus maar werd het contract niet langer op voorwaarde dat ze het hele seizoen bleven. Met een 1 jarig contract kan je nog steeds 12 miljoen vragen voor Tagliafico en als hij niet verkocht wordt weer om tafel gaan zitten.

Elke buitenlandse speler wil in principe bij Ajax beginnen en dan een stap maken, daarom denkt Ajax ook mee. Maar om dan voor een oudere speler zo'n uitzondering te maken en 12 miljoen weg te gooien vind ik onzin. Zeker in coronatijd. Neres en Onana bewijzen dat je niet zomaar hoeft uit te gaan van hoge inkomsten voor een speler. Waar voor Neres nog interesse was voor 45 miljoen en voor Onana 35 en later 25 gevraagd werd krijgen we nu de helft of minder van die bedragen waarschijnlijk. Deze spelers zitten ook net zo lang of langer dan Tagliafico bij Ajax, dus zou je hen dan ook de stap zo erg moeten gunnen ? Zij zijn toch ook belangrijk geweest. En dat zelfde argument kan je in principe maken voor jeugdspelers als Mazraoui en dus over, als ze zo lang blijven, spelers als Martinez ( 7 miljoen gekost ), Gravenberch, Timber etc.

Nou goed, waarschijnlijk discussieren we toch over een niet bestaand issue, want ik kan me niet voorstellen dat er geen een topclub is die Tagliafico niet zou willen voor maar 12 miljoen ( Atletico Madrid, Barcelona als backup voor Alba, Inter en zo zullen er wel meer clubs zijn ).

BerichtGeplaatst: 12 jun 2021 10:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit schreef:
Nou goed, waarschijnlijk discussieren we toch over een niet bestaand issue, want ik kan me niet voorstellen dat er geen een topclub is die Tagliafico niet zou willen voor maar 12 miljoen ( Atletico Madrid, Barcelona als backup voor Alba, Inter en zo zullen er wel meer clubs zijn ).
Tagliafico heeft ook wat pech gehad, dat de hele markt is ingestort. Daar heeft Ajax ook wat voordeel bij gehad want ik deel je mening wel, dat Tagliafico èèn van de betere linksbacks is van Europa. Je zou zeggen wat jij zegt maar kun je het aankoopbeleid van clubs volgen? Man Utd haalt die Telles. Tsja.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2021 10:54 

DeRuit schreef:
Tagliafico heeft ook wat pech gehad, dat de hele markt is ingestort. Daar heeft Ajax ook wat voordeel bij gehad want ik deel je mening wel, dat Tagliafico èèn van de betere linksbacks is van Europa. Je zou zeggen wat jij zegt maar kun je het aankoopbeleid van clubs volgen? Man Utd haalt die Telles. Tsja.
Ja daarom denk ik zelf dat met een andere zaakwaarnemer Tagliafico al lang was weggeweest en hij is zelf ook wel kieskeurig bij mindere clubs. Zelf deel ik de mening over een ingestorte markt niet zo, want zoals je ergens anders al zei die Alaba krijgt 30 miljoen tekengeld. Kane moet 175 miljoen kosten en je hoort niet dat dat veel te gortig is. Sancho 90 miljoen. Aston Villa heeft een speler van bijna 40 miljoen gekocht. Reguillon ook 30 miljoen naar de spurs vorig jaar en Chilwell helemaal een pak geld naar Chelsea. Newcastle and Villareal ook backs van 16 miljoen. Dus geld is er op zich nog wel.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 20:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tagliafico komt wel heel onbesuisd in waardoor hij een strafschop veroorzaakt bij Argentinie-Chili.
Had voorkomen kunnen worden en dit blijft toch een dingetje bij hem.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 23:04 

Als je al meer dan een jaar een vertrekwens hebt en je komt niet weg vind ik vandaag wel klasse.

Hij zou zich in Oostenrijk melden, maar komt gewoon naar Beieren om even de wedstrijd te kijken vandaag. Echt een voorbeeldprof.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 19:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.soccernews.nl/news/820687/t ... tagliafico

Zou dan wellicht toch Inter worden. Al hadden die volgens mij juist financiële problemen..

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 08:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Met Mino als zaakwaarnemer had hij allang een nieuwe club in Italië gehad. Het duurt en duurt maar met die transfer, dan had je zo'n zaakwaarnemer toch allang de deur gewezen. Als Tagliafico dan toch vertrekt, dan het liefst zo snel mogelijk. Heeft een vervanger meer tijd om te acclimatiseren.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 09:30 

Met Mino als zaakwaarnemer had hij allang een nieuwe club in Italië gehad. Het duurt en duurt maar met die transfer, dan had je zo'n zaakwaarnemer toch allang de deur gewezen. Als Tagliafico dan toch vertrekt, dan het liefst zo snel mogelijk. Heeft een vervanger meer tijd om te acclimatiseren.
Ja eens, dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Maar misschien wil hij wel niet zo nodig weg, want hij was er gewoon "bij" tegen Bayern terwijl hij nog gewoon vakantie had volgens mij. Ook al subtoppers afgezegd in Duitsland. Zal wel fijn als Ajax een deadline kan overleggen, van dan vind je wat nieuws of je blijft/mag alleen voor de absolute hoofdprijs nog weg.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 11:29 

https://twitter.com/pedrogva6/status/14 ... 5244370947

Mocht deze deal voor Lukaku doorgaan (incl. dus Marcos Alonso), is dit alweer een club die weggestreept kan worden voor Tagliafico. Manchester City lijkt daarnaast voor Grimaldo van Benfica te gaan.

Barcelona zocht nog wel een linksback voor achter Alba. Maar die hebben geen geld. Dan kom je dus al bijna uit bij een club als Benfica..

Wat mij betreft blijft hij mooi. Een betere linksback dan een góeie Nico heb je zomaar niet gevonden.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 16:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Klaar mee. Vorig jaar ook al stukken minder dan daarvoor. Een speler die Ten Hag er graag bij heeft omdat hij kan pressen, maar de stoppen slaan om onbegrijpelijke redenen vaak door. Kijk naar Martinez, die heeft ook 'grinta', maar is zelden gemeen in zijn overtredingen en lijkt alles wel onder controle te hebben.

Lekker verkopen, het sprookje is over.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 09:11 
Erelid

Ik vond het vooral tekenend wat hij na die tackle met zijn hoofd deed, zegt me vooral dat hij de controle over zichzelf totaal kwijt was.

Dat plaatst die tackle ook in een ander daglicht want ik sluit me wel bij Perez aan dat die tackle nou ook weer niet de meest smerige en harde overtreding van het jaar was. Ramalho rolde lekker 10x door en heb ik na die overtreding ook geen enkele keer zien trekkebenen ofzo. In Nederland zijn we ook wel heel snel geschokt na een tackle waar je er in Engeland 10 van per wedstrijd hebt.

Liever dat scheidsrechters eens flink zijn tegen spelers die lopen te zaniken, zeiken en zuigen en daar vaker geel voor geven. Of het nou Tadic is of Van Ginkel.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 14:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, zonder Tagliafico had AJAX er echt niet met 0-4 vanaf gegaan. Twee belachelijke fouten, vooral die 0-2. Een schande voor zo'n geroutineerde speler.
En zo'n ingreep ver op de speelhelft van Psv....wat heb je eraan. Enorm contraproductief. Heeft niets met inzet of grinta te maken.
Denk dat hij enorm baalt dat er geen clubs zich voor hem melden. Maar is het zo raar als je zulke fratsen uithaalt?

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:07 

343 schreef:
Ja, zonder Tagliafico had AJAX er echt niet met 0-4 vanaf gegaan. Twee belachelijke fouten, vooral die 0-2. Een schande voor zo'n geroutineerde speler.
En zo'n ingreep ver op de speelhelft van Psv....wat heb je eraan. Enorm contraproductief. Heeft niets met inzet of grinta te maken.
Denk dat hij enorm baalt dat er geen clubs zich voor hem melden. Maar is het zo raar als je zulke fratsen uithaalt?
Volgens mij zoek je er nu teveel achter. Als hij echt zo graag weg wilde was hem dat echt wel gelukt. Niet naar een topclub misschien, maar wel naar een betere competitie. Volgens mij ook Bayer Leverkusen wel eens afgezegd. Het lijkt mij meer dat hij weet wat hij heeft en dus wat kieskeurig is (of zijn zaakwaarnemer is echt heel slecht ). Ramalho is wel een Braziliaan, misschien is er wat gezegd qua rivaliteit en in Zuid Amerika zijn zulke tackles ook wat normaler dan hier.
Mazraoui heeft ook wel eens van zulke fratsen. Net als Berghuis dat had bij Feyenoord.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
DR...ik weet heus wel dat hij clubs heeft afgezegd en dat clubs voor hem in de markt zijn.
En ik weet ook dat Tagliafico kieskeurig is. Dan kan hij nog altijd balen dat die clubs niet voor hem in de markt zijn.

Tagliafico heeft te vaak van zulke storingen. Moet hij niet doen.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:20 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ijken.html

2 wedstrijden geschorst.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:42 

343 schreef:
DR...ik weet heus wel dat hij clubs heeft afgezegd en dat clubs voor hem in de markt zijn.
En ik weet ook dat Tagliafico kieskeurig is. Dan kan hij nog altijd balen dat die clubs niet voor hem in de markt zijn.

Tagliafico heeft te vaak van zulke storingen. Moet hij niet doen.
Nou ja, ondanks de VAR komt hij er vaak mee weg. Misschien is het dus niet zo ruw, of een kwaliteit? Dat ie dan soms over de rand gaat moet je dan incalculeren.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:46 

Los van zijn fouten bij de tegengoals en rode kaart, speelde hij aanvallend eigenlijk wel best oke? Volle pressing vooruit. Dankzij zijn gretigheid veroverde Ajax een aantal keer op de helft van PSV de bal.

Heb dit nergens meer gelezen, maar aangezien hij dit echt niet altijd toont, vind ik het toch de moeite dit te benoemen.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 15:52 

En misschien ook wel een blessing in disguise. Hij zal er ongetwijfeld keihard van balen, schuldgevoel hebben en dat samengenomen met de terughoudendheid van geïnteresseerde clubs, zorgt er misschien wel gewoon voor dat hij volgend jaar hier nog speelt.

Wat mij betreft helemaal prima.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 12:43 

Zou naar voren geschoven zijn door Messi bij PSG..

https://www.donbalon.com/futbol/ligue1/ ... a-el-barca

Laten we het niet hopen. Is al zo'n armoedige zomer zo, moeten we ook nog eens de minst bezette positie in de selectie op gaan proberen te vangen.

Al zou het natuurlijk voor Nico wel echt een prachtige stap zijn.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 12:45 

Voor een goede prijs gewoon doen. We hebben Rensch en Baas, mogelijk is Wijndal op te pikken of Malacia.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 14:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
ibramovic89 schreef:
Zou naar voren geschoven zijn door Messi bij PSG..

https://www.donbalon.com/futbol/ligue1/ ... a-el-barca

Laten we het niet hopen. Is al zo'n armoedige zomer zo, moeten we ook nog eens de minst bezette positie in de selectie op gaan proberen te vangen.

Al zou het natuurlijk voor Nico wel echt een prachtige stap zijn.
(Ik kan geen Spaans, dus ik heb het vertaald met Google translate) Wel grappig dat ze in dat artikel beweren dat Ajax te klein is voor Tagliafico. Nou zie ik hem persoonlijk graag blijven omdat het gewoon een goede back is, maar ik vind hem de afgelopen twee seizoenen nou niet echt bewijzen ons niveau te zijn ontstegen.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 15:48 

de dominee schreef:
Voor een goede prijs gewoon doen. We hebben Rensch en Baas, mogelijk is Wijndal op te pikken of Malacia.
Eerste zin eens, maar Rensch en Baas noemen als basisspelers om de CL mee in te gaan is natuurlijk ridicuul. Zie Baas, die het al moeilijk heeft in de KKD, en Rensch al tegen Europese toppers. Totaal van de pot gerukt.
Wijndal is veel te duur en Malacia krijg je niet. Dan is met het bord op schoot Haps een logischer alternatief. Is gewoon een goede LB en zal niet duur zijn. Maar ik mag toch hopen dat AJAX meerdere opties in beeld heeft. De afspraak met Taglaifico is er immers al jaren.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 16:33 

Wat heb jij met backs, man? Klaiber is niet slecht, Haps is een goede back. :shock:

Persoonlijk ben ik van mening dat Ajax geen directe vervanger voor Tagliafico zou moeten aantrekken. Rensch, Blind, Baas, Salah-Eddine. Ajax puilt al uit van de contractspelers.

BerichtGeplaatst: 20 aug 2021 17:29 

ajax28335 schreef:
Wat heb jij met backs, man? Klaiber is niet slecht, Haps is een goede back. :shock:

Persoonlijk ben ik van mening dat Ajax geen directe vervanger voor Tagliafico zou moeten aantrekken. Rensch, Blind, Baas, Salah-Eddine. Ajax puilt al uit van de contractspelers.
Alleen jammer dat veel teveel van die spelers de kwaliteit niet hebben om bij AJAX in het eerste te spelen.
Ik weet niet of je het bij jou bekend is maar ook zijn vorige trainer vindt Haps een goede back. En die heeft toch echt ook in de top gewerkt.
En Klaiber is zeker geen slechte back. Klaiber (iniden fit) en Haps zijn beter dan Rensch, Baas en Salah Eddine. Wellicht worden die op termijn beter maar daar heb je nu niks aan.
Met Baas tegen de rechtsbuitens in de CL. Gewoon te triest dat zoiets in je opkomt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 845 berichten ]  Vorige   1 28 29 30 31 32 34  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00