Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 18 Apr 2019 08:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Erik ten Hag gisteren bij Ajax TV. 'De eerste diagnose is gesteld, maar we moeten uitgebreider onderzoek doen. Hopelijk is het niet ernstig. Vandaag kon hij weer lopen. We gaan zien hoe het zich ontwikkelt de komende dagen.'

PostPosted: 18 Apr 2019 23:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Moeilijke keuze mocht Mazraoui niet lang zijn uitgeschakeld. Ik vind Veltman het uitstekend doen en tot op heden komt hij sterker terug dan voor zijn blessure. Vooral verdedigend is Veltman gewoon beter. Mazraoui is natuurlijk de betere voetballer. Alleen heeft Mazraoui het stokje overgenomen van Veltman en het niet zo slecht gedaan. Van de andere kant vond ik Mazraoui vanaf de winterstop vaak de minste en viel vooral verdedigend (vaak) door de mand.

Met Veltman staat er wel iemand in de ploeg, die weet wat er gevraagd wordt in deze wedstrijden.

PostPosted: 19 Apr 2019 00:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Moeilijke keuze mocht Mazraoui niet lang zijn uitgeschakeld. Ik vind Veltman het uitstekend doen en tot op heden komt hij sterker terug dan voor zijn blessure. Vooral verdedigend is Veltman gewoon beter. Mazraoui is natuurlijk de betere voetballer. Alleen heeft Mazraoui het stokje overgenomen van Veltman en het niet zo slecht gedaan. Van de andere kant vond ik Mazraoui vanaf de winterstop vaak de minste en viel vooral verdedigend (vaak) door de mand.

Met Veltman staat er wel iemand in de ploeg, die weet wat er gevraagd wordt in deze wedstrijden.
Ik zou Veltman laten staan. Speelt sterk sinds zijn blessure en de drive spat ervan af. Mooie is dat Mazraoui multi-inzetbaar is, dus die kan je ook (delen van) wedstrijden gebruiken als je Veltman, Frenkie, Schöne, Donny of Tagliafico rust wilt geven.

PostPosted: 19 Apr 2019 09:08 

Is lullig voor Nous, maar Veltman is betrouwbaarder als verdediger. Ik hoop ook dat Ten Hag Veltman handhaaft.

PostPosted: 19 Apr 2019 15:29 
Erelid

renemar wrote:
Is lullig voor Nous, maar Veltman is betrouwbaarder als verdediger. Ik hoop ook dat Ten Hag Veltman handhaaft.
Voorlopig dus wel want Mazraoui mist in ieder geval Groningen en Vitesse.

PostPosted: 19 Apr 2019 16:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik hoop maar dat Veltman dat al aan kan. Als hij nu overbelast raakt heb je een groter probleem.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Apr 2019 16:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Stormrage wrote:
Ik hoop maar dat Veltman dat al aan kan. Als hij nu overbelast raakt heb je een groter probleem.
Inderdaad, en dit brengt ook wel problemen met zich mee voor de halve finales van de Champions League. Wil je dan met Mazraoui beginnen, die weinig ritme heeft dan en misschien nog herstellende is, of met de behoorlijk belaste Veltman?
Je zou kunnen overwegen om Kristensen te laten spelen tegen Vitesse, maar liever alleen laten invallen bij een voorsprong om zo Veltman rust te gunnen.

PostPosted: 19 Apr 2019 16:55 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
geenidee4 wrote:
Stormrage wrote:
Inderdaad, en dit brengt ook wel problemen met zich mee voor de halve finales van de Champions League. Wil je dan met Mazraoui beginnen, die weinig ritme heeft dan en misschien nog herstellende is, of met de behoorlijk belaste Veltman?
Je zou kunnen overwegen om Kristensen te laten spelen tegen Vitesse, maar liever alleen laten invallen bij een voorsprong om zo Veltman rust te gunnen.
Uhh... Tussen Vitesse thuis (dinsdag ervoor ) en Tottenham uit (Dinsdag erna ) zit ruim een week tussen.. nee.. genoeg rust man.

PostPosted: 19 Apr 2019 17:13 
Erelid

Volgens mij is er uiterst voorzichtig met Veltman gedaan. Die zit vanaf Florida bij de selectie en we zijn nu 4 maanden verder. Veltman is gewoon fit.

PostPosted: 19 Apr 2019 18:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Fijn dat je dat zo stellig weet, ik moet het nog maar zien. :P

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 Apr 2019 09:42 
Erelid

Ik mag toch hopen dat hij er snel weer bij is. Zou tegen Tottenham met Veltman in de basis beginnen, maar Nous moet echt fit zijn, om Veltman op te kunnen vangen. Van de concurrentiestrijd worden ze ook allebei beter denk ik. Kristensen moeten inbrengen kan dodelijk zijn.

PostPosted: 25 Apr 2019 15:38 
Erelid

geenidee4 wrote:
Ik mag toch hopen dat hij er snel weer bij is. Zou tegen Tottenham met Veltman in de basis beginnen, maar Nous moet echt fit zijn, om Veltman op te kunnen vangen. Van de concurrentiestrijd worden ze ook allebei beter denk ik. Kristensen moeten inbrengen kan dodelijk zijn.
Als Nous 100% fit is, zou ik juist tegen Tottenham met Mazraoui in de basis beginnen. Tottenham zonder Kane en Son is voorin vrij beperkt en die zullen Ajax laten komen. Dan kan het voetballende vermogen van Nous beter van pas komen.

PostPosted: 26 Apr 2019 10:35 
Erelid

geenidee4 wrote:
Als Nous 100% fit is, zou ik juist tegen Tottenham met Mazraoui in de basis beginnen. Tottenham zonder Kane en Son is voorin vrij beperkt en die zullen Ajax laten komen. Dan kan het voetballende vermogen van Nous beter van pas komen.
Dat Nous aanvallend nuttig is daar heb je gelijk in, tegen Real thuis stoomde hij ook vaak op. Maar of de Spurs Ajax gaan laten komen, in eigen huis? Dat weet ik niet hoor. We zullen het zien.

PostPosted: 26 Apr 2019 14:54 
Erelid

geenidee4 wrote:
Dat Nous aanvallend nuttig is daar heb je gelijk in, tegen Real thuis stoomde hij ook vaak op. Maar of de Spurs Ajax gaan laten komen, in eigen huis? Dat weet ik niet hoor. We zullen het zien.
Als Ajax zijn vorm van Juve uit (2e helft) en Madrid uit meeneemt, heeft Spurs geen spat kans.
Leuke ploeg maar zonder Kane en Son voorin, vermoed ik dat ze weinig anders kunnen dan hopen op enkele uitvallen (van met name Delli Alli). Anders zie ik weinig gevaar.

Dit moet Ajax ook gaan afdwingen en met bv Nous als back, heb je meer voetballend vermogen.

Niemand had durven dromen dat we zo ver gekomen zijn en we Madrid en Juve hebben uitgeschakeld maar dit Spurs is echt niet zo bijzonders. Het is speciaal en we kijken er misschien anders tegenop door de ex Ajacieden maar zeker zonder Kane en Son, moet je het daar al beslissen.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:02 

geenidee4 wrote:
Als Ajax zijn vorm van Juve uit (2e helft) en Madrid uit meeneemt, heeft Spurs geen spat kans.
Leuke ploeg maar zonder Kane en Son voorin, vermoed ik dat ze weinig anders kunnen dan hopen op enkele uitvallen (van met name Delli Alli). Anders zie ik weinig gevaar.

Dit moet Ajax ook gaan afdwingen en met bv Nous als back, heb je meer voetballend vermogen.

Niemand had durven dromen dat we zo ver gekomen zijn en we Madrid en Juve hebben uitgeschakeld maar dit Spurs is echt niet zo bijzonders. Het is speciaal en we kijken er misschien anders tegenop door de ex Ajacieden maar zeker zonder Kane en Son, moet je het daar al beslissen.
Als Vinicius jr. in Madrid niet was uitgevallen had ik het nog wel willen zien. Die draaide Nous helemaal dol tot het moment dat hij geblesseerd uitviel. Verdedigend is Veltman veel betrouwbaarder. Ik zou hem dan ook laten spelen. Zeker uit.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:19 
Erelid

renemar wrote:
Als Vinicius jr. in Madrid niet was uitgevallen had ik het nog wel willen zien. Die draaide Nous helemaal dol tot het moment dat hij geblesseerd uitviel. Verdedigend is Veltman veel betrouwbaarder. Ik zou hem dan ook laten spelen. Zeker uit.
Gedeeltelijk mee eens maar we moeten ook niet net doen alsof Veltman zo'n man zo simpel afstopt.

Maar goed, the spurs is van heel andere orde. Die hebben geen buitenspeler in de trent van Vinicius Jr. Zoals al eerder gezegd hebben we (weer) het geluk, dat Kane en Son ontbreken in London en dat scheelt. Die Llorente is vrij statisch, Lamela heel labiel of geblesseerd en idem dito geld voor Janssen. Eriksen is vrij constant maar moet ook zijn ballen kwijt kunnen. Het enige echt gevaar schuilt hem in Delli Alli in spaarzame uitvallen. Ajax is geen City maar dit Spurs gaat/kan niet dominant spelen en al zeker niet zonder Kane en Son.

PostPosted: 26 Apr 2019 18:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Van mij mag heel het A team van Tottenham en de eventuele tegenstander daarna geheel uitvallen met blessures (niet al te ernstig, voor de zomerstap weer heel ). Daar heeft echt niemand het over over een jaar. Verder heeft elk team geluk nodig om zo ver te komen of te winnen, dat doet zeker geen afbreuk aan je prestatie.

PostPosted: 26 Apr 2019 18:26 
Beheerder

Op de foto's te zien op AJAX.nl traint hij weer volledig mee.
Sinky ook trouwens.
https://www.ajax.nl/upload/f1e8bc31-609 ... JR1767.jpg

PostPosted: 26 Apr 2019 18:32 
Erelid

DeRuit wrote:
Van mij mag heel het A team van Tottenham en de eventuele tegenstander daarna geheel uitvallen met blessures (niet al te ernstig, voor de zomerstap weer heel ). Daar heeft echt niemand het over over een jaar. Verder heeft elk team geluk nodig om zo ver te komen of te winnen, dat doet zeker geen afbreuk aan je prestatie.
Maakt mij ook helemaal niet uit maar ik blijf de Spurs ook met Kane en Son geen wonderploeg vinden.

En die engelse clubs hebben geld genoeg dus moeten ze maar zorgen voor een ruimere selectie. Zet de begrotingen maar naast elkaar.

PostPosted: 26 Apr 2019 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
DeRuit wrote:
Maakt mij ook helemaal niet uit maar ik blijf de Spurs ook met Kane en Son geen wonderploeg vinden.

En die engelse clubs hebben geld genoeg dus moeten ze maar zorgen voor een ruimere selectie. Zet de begrotingen maar naast elkaar.
Klopt, dan missen ze wel veel stootkracht.
Ze hebben deze zomer wel niets gekocht door hun nieuwe stadion. Dat vooruitzicht zie ik Feyenoord ook hebben met hun Feyenoord City.

PostPosted: 02 May 2019 14:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik Mazroui een goede speler en ook tegen Tottenham viel hij niet uit de toon. Maar ik vraag me wel af waar hij het meest van waarde is en kan zijn. Dit jaar sowieso als rechtsback, maar ik denk ook het volgende seizoen. Ik ben zeer benieuwd wat de plannen dan zijn. Volgens mij heeft Mazraoui nog steeds de (stille) ambitie om als middenvelder te gaan spelen.

PostPosted: 02 May 2019 14:57 
Beheerder

Zou zomaar de vervanger kunnen worden van Schone.

PostPosted: 02 May 2019 15:21 

343 wrote:
Eerder van Frenkie.

PostPosted: 02 May 2019 16:45 
Erelid

343 wrote:
Vind hem niet zo bijzonder als middenvelder eerlijk gezegd. Hou hem liever gewoon voor op de back-positie samen met Veltman. Dan heb je een wat meer aanvallendere en meer defensievere back voor op die kant. Zelfde met Tagliafico en Sinkgraven op de andere kant. Dat is naar mijn mening meer dan behoren.

PostPosted: 02 May 2019 17:19 

Ik Mazroui een goede speler en ook tegen Tottenham viel hij niet uit de toon. Maar ik vraag me wel af waar hij het meest van waarde is en kan zijn. Dit jaar sowieso als rechtsback, maar ik denk ook het volgende seizoen. Ik ben zeer benieuwd wat de plannen dan zijn. Volgens mij heeft Mazraoui nog steeds de (stille) ambitie om als middenvelder te gaan spelen.
Denk niet dat Ten Hag ineens heel z'n speelwijze gaat omgooien. Basis is gelegd om door te gaan. Intentie zal blijven 3 man achterop + middenvelder ervoor en hoge backs. In die rol komt Mazraoui natuurlijk ook prima tot uiting.

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00