Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 18 Mar 2019 12:20 

Snake wrote:
Begint echt de nonchalance van V/d Wiel en Van Rhijn te vertonen. Ik denk dat we over een paar jaar zeggen dat hij nooit meer zo goed is geweest als dit jaar. Denk dat het typisch zo'n speler is waar je na dit seizoen direct op zou moeten gaan cashen.
Hij geeft ook aan dat hij moe is. Is te gek voor woorden dat hij dat niet tantevoren aangeeft. Weet niet of hij geselecteerd is voor Marokko maar zo ja, ben ik benieuwd of hij zich afmeldt.
Nous speelt de hele tweede seizoenshelft al heel matig. Begrijp niet dat Ten Hag Veltman geen speelminuten geeft. Veltman is technisch de mindere maar wel verdedigend beter.
Zou hem tegen Lozano laten spelen. Hij is ook nodig tegen Juve.

PostPosted: 18 Mar 2019 14:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Begint echt de nonchalance van V/d Wiel en Van Rhijn te vertonen. Ik denk dat we over een paar jaar zeggen dat hij nooit meer zo goed is geweest als dit jaar. Denk dat het typisch zo'n speler is waar je na dit seizoen direct op zou moeten gaan cashen.
Gewoon opgebrand. Die loopt op zijn tenen. Dat geef hij zelf ook toe. Moet een periode rust krijgen, Veltman erin. Je kunt zo'n jongen ook kapot maken door hem alsmaar op te blijven stellen tegen beter weten in.

PostPosted: 18 Mar 2019 17:02 

renemar wrote:
Snake wrote:
Hij geeft ook aan dat hij moe is. Is te gek voor woorden dat hij dat niet tantevoren aangeeft. Weet niet of hij geselecteerd is voor Marokko maar zo ja, ben ik benieuwd of hij zich afmeldt.
Nous speelt de hele tweede seizoenshelft al heel matig. Begrijp niet dat Ten Hag Veltman geen speelminuten geeft. Veltman is technisch de mindere maar wel verdedigend beter.
Zou hem tegen Lozano laten spelen. Hij is ook nodig tegen Juve.
Dat vind ik dus ook. Een echte professional en speler die weet hoe groot de belangen zijn, geeft toch aan dat hij even rust nodig heeft. Vind dat dat deels zijn eigen verantwoordelijkheid is.

Overigens denk ik nog steeds dat hij nooit meer zo goed gaat zijn.

PostPosted: 18 Mar 2019 18:57 

Snake wrote:
Dat vind ik dus ook. Een echte professional en speler die weet hoe groot de belangen zijn, geeft toch aan dat hij even rust nodig heeft. Vind dat dat deels zijn eigen verantwoordelijkheid is.

Hoe bedoel je? Dat hij nu boven zijn kunnen speelt een half jaar (á la Dolberg) en uiteindelijk gewoon niet zo goed blijkt te zijn als we denken/hopen?

PostPosted: 18 Mar 2019 19:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dat is wel wat ik denk. Ik zou hem voor 20-30 miljoen echt sowieso weg doen. Er is voor de helft echt wel een betere back te krijgen.

PostPosted: 18 Mar 2019 21:09 

guy_ajax wrote:
Dat is wel wat ik denk. Ik zou hem voor 20-30 miljoen echt sowieso weg doen. Er is voor de helft echt wel een betere back te krijgen.
Hoe kom je bij die bedragen? Volgens mij is er geen sprake van concrete interesse en al helemaal niet voor een dermate hoge transfersom. Bovendien heeft hij niet lang geleden juist bijgetekend. Dus ik denk dat Mazraoui nog één of twee seizoenen in Amsterdam speelt.

PostPosted: 18 Mar 2019 21:30 

Snake wrote:

Hoe bedoel je? Dat hij nu boven zijn kunnen speelt een half jaar (á la Dolberg) en uiteindelijk gewoon niet zo goed blijkt te zijn als we denken/hopen?
Ik denk dat hij technisch goed is, maar een matige verdediger. Omdat AJAX zelden te maken krijgt met tegenstanders die met 3 man voorin spelen en omdat AJAX meestal veel balbezit heeft komen zij tekortkomingen niet zo aan het oppervlak.
Blijf het een middenvelder vinden.

PostPosted: 18 Mar 2019 22:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake wrote:
Op zich eens, maar bedenk ook dat dit zijn eerste seizoen in het eerste is he. Ik heb al vaker gehoord dat jonge spelers niet zo snel aangeven dat het even minder gaat en ze rust nodig hebben, omdat ze bang zijn hun plek te verliezen. Dat snap ik ook wel. Het is juist aan de trainer om dit te herkennen en de speler tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Maar blijkbaar heeft Ten Hag ook geen vertrouwen meer in Kristensen en is Veltman nog niet 100% fit.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Mar 2019 08:34 

Stormrage wrote:
Snake wrote:
Op zich eens, maar bedenk ook dat dit zijn eerste seizoen in het eerste is he. Ik heb al vaker gehoord dat jonge spelers niet zo snel aangeven dat het even minder gaat en ze rust nodig hebben, omdat ze bang zijn hun plek te verliezen. Dat snap ik ook wel. Het is juist aan de trainer om dit te herkennen en de speler tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Maar blijkbaar heeft Ten Hag ook geen vertrouwen meer in Kristensen en is Veltman nog niet 100% fit.
Weet je zeker dat Veltman niet 100% fit is? Hij zit gewoon op de bank. En iemand die op de bank zit moet kunnen spelen. Tenzij je bedoelt wedstrijdfit. Dat kan ook niet omdat hij geen speeltijd krijgt. Daar moet je voor spelen. Ze zullen deze week wel weer een oefenpotje inplannen maar dat schiet niet op. Omdat Nous niet tegen Juve kan spelen en naar egen zeggen moe is had Ten Hag Veltman al moeten brengen.

PostPosted: 19 Mar 2019 09:00 
Erelid

Nee, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is de aanname die ik maak uit het feit dat Ten Hag Mazraoui laat staan. Ik ga ervan uit dat Ten Hag ook ziet dat Mazraoui er een beetje doorheen zit, maar hij laat hem toch staan. En aangezien hij vaak zegt dat ze heel voorzichtig met de spelers moeten omgaan gezien het aantal wedstrijden, neem ik aan dat hij het nog niet met Veltman aandurft om te starten. Je moet natuurlijk ook heel voorzichtig zijn na zo'n zware blessure.

PostPosted: 31 Mar 2019 22:37 
Erelid

Goed dat hij geschorst is. Mag wel even een tijdje banken, is al even niet meer op niveau.

PostPosted: 31 Mar 2019 22:47 

Goed dat hij geschorst is. Mag wel even een tijdje banken, is al even niet meer op niveau.
Ook omdat hij geschorst is tegen Juventus, mooie kans voor Veltman om nog wat minuten te maken op deze manier. Tegen Emmen en Willem II zou dat toch makkelijk moeten kunnen

PostPosted: 31 Mar 2019 23:46 

Snake wrote:

Inderdaad. Zie je bij heel veel jonge spelers. Fischer, Boilesen, Bazoer, El Ghazi, Riedewald.

Vond hem vandaag ook weer vrij matig. Temporiseert heel snel. En die overtreding.... Ajax had de wedstrijd in handen, doe je zoiets. Niet de eerste keer dat hij zo’n ontzettend domme overtreding maakt. Ik mis bij hem echt de slimheid.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:02 
Erelid

Het was zeker een domme overtreding, maar ik vond rood wel zwaar gestraft eigenlijk. In slow motion zie je dat hij zijn been nog eens extra strekt, maar op volle snelheid zie je dat hij dat nooit bewust doet. Sowieso was het natuurlijk niet zn bedoeling om Angeliño te raken en gaat hij gewoon voor de bal. Hij is alleen veel te laat en zn been is te hoog. Het is ook niet dat hij Angeliño vol raakt, hij schampt hem.

Als je voor Hendrix geel geeft (wat ik terecht vond, want dat was ook niet bewust), dan kun je hier geen rood voor geven.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:10 

Nous is gewoon moe. Je ziet het aan zijn hele optreden. En dat al een aantal wedstrijden. Goed dat hij een paar wedstrijden rust krijgt. Kan Veltman bovendien ritme opdoen voor Juve. Althans, ik hoop dat hij speelt en niet Kristensen. Rode kaart vond ik terecht. Heel dom.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
renemar wrote:
Nous is gewoon moe. Je ziet het aan zijn hele optreden. En dat al een aantal wedstrijden. Goed dat hij een paar wedstrijden rust krijgt. Kan Veltman bovendien ritme opdoen voor Juve. Althans, ik hoop dat hij speelt en niet Kristensen. Rode kaart vond ik terecht. Heel dom.
Het lijkt er inderdaad sterk op dat hij uitgeput is na dit lange seizoen. En dat breekt je vooral verdedigend op, want als jet het spel moet maken tegen een verdedigende tegenstander hoef je niet heel veel te lopen, maar zo in topwedstrijden counters eruit halen kost veel kracht, en dan kom je wel eens flink te laat. Zo moet je er inderdaad niet aan denken dat hij tegen Ronaldo komt te staan, al is dat inderdaad in de eerste wedstrijd sowieso niet het geval.

Misschien is hij ook meer een middenvelder. Hij had vroeg in de tweede helft een actie waar hij de bal prachtig met zijn hak meeneemt en eigenlijk kon scoren.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:59 

geenidee4 wrote:
renemar wrote:
Het lijkt er inderdaad sterk op dat hij uitgeput is na dit lange seizoen. En dat breekt je vooral verdedigend op, want als jet het spel moet maken tegen een verdedigende tegenstander hoef je niet heel veel te lopen, maar zo in topwedstrijden counters eruit halen kost veel kracht, en dan kom je wel eens flink te laat. Zo moet je er inderdaad niet aan denken dat hij tegen Ronaldo komt te staan, al is dat inderdaad in de eerste wedstrijd sowieso niet het geval.

Misschien is hij ook meer een middenvelder. Hij had vroeg in de tweede helft een actie waar hij de bal prachtig met zijn hak meeneemt en eigenlijk kon scoren.
Hij is ook een middenvelder. Is eigenlijk per toeval op de RB plaats beland. En daar deed hij het vaak goed omdat we meestal de bovenliggende partij met veel balbezit zijn. Dan komen zijn verdedigende tekortkomingen niet aan het licht. Tegen ploegen met echte buitenspelers en durven te spelen heeft hij het altijd moeilijk. Kijk bijv. ook feijenoord en Real uit.
Na de winterstop is hij eigenlijk slecht. Ik vind dat Ten Hag eerder had moeten ingrijpen. Als hij die rode kaart niet had gekregen zou TH hem gewoon laten staan. Slechte zaak.
Ik hoop dan ook dat er een echte RB (TFM?) wordt gehaald en Nous als optie voor het middenveld gaat fungeren.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:30 

Voetballend van meerwaarde op rechtsback, verdedigend blijft het kwetsbaar. Ook nu weer een domme rode kaart gepakt. Dat kost je normaal gesproken het kampioenschap.

Ik denk dat we tegen Juventus beter 2x met Veltman kunnen spelen op Ronaldo. En Mazraoui even zijn rust moeten gunnen. Die is tegen pakweg Willem II weer van grotere waarde met zijn aanvalsspel. Hij lijkt wat opgebrand en dan moet je als technische staf zo'n jongen ook tegen zichzelf in bescherming nemen. Natuurlijk wil die jongen heel graag, maar soms is het beter om even je rust te pakken om zo je vorm weer te hervinden.

PostPosted: 01 Apr 2019 16:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Twee duels schorsing.
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... els-missen en... https://www.ajax.nl/streams/actueel/maz ... o-2022.htm

PostPosted: 01 Apr 2019 17:19 

Men doet alsof Mazraoui het hele seizoen verdedigend dramatisch is geweest. Dan let je dus niet op en je onderschat hem bovendien.

Natuurlijk zien we allemaal dat hij van nature geen verdediger is. Bepaalde keuzes zijn voor verbetering vatbaar (positionering, moment van loslaten/overnemen, afschermen binnenkant, duel aangaan of tegenstander het initiatief laten) om maar wat te noemen. Maar hebben jullie dan niet opgelet in Europa? Hij hield zich prima staande en zeker als hij kort op zijn tegenstander zat en direct het duel aanging. Of voor zijn man kwam. Alleen tegen Vinicius had hij het echt moeilijk. Die is ook heel snel dus het is begrijpelijk.

Wat je ook absoluut niet mag vergeten is zijn toegevoegde waarde aan de bal. Ook gisteren heb je dit weer kunnen zien. Kijk maar naar de eerste kans van de wedstrijd. Bal werd van de lijn gehaald... wie ging daar diep? En wat te denken van de aanname in de tweede helft toen hij op goal schoot... daar kijken mensen zo snel overheen. Terwijl het kansen oplevert.

Nog grappiger vind ik het als ze voor Veltman gaan pleiten. Terwijl Veltman jarenlang heeft lopen blunderen in de verdediging. Heel wisselvallig en dat voor een zogenaamd ECHTE verdediger. Die bovendien veel meer ervaring heeft. En wat voegde Veltman toe aan het spel in balbezit? Ja hij kan de bal in de ploeg houden. Alleen haalde hij vrijwel nooit de achterlijn. Het spel werd er statisch van. Balletje breed / balletje terug en soms een goede pass naar voren. Van Mazraoui zie je geen kansloze lange ballen. Die blijft voetballen.

Kijk de potjes erop na en je zult zien dat meerdere ploegen geprobeerd hebben om Ajax onder druk te zetten. Doordat Ajax aardig wat voetballende kwaliteiten in huis heeft kwamen ze er vaak onderuit. Dit leverde vervolgens weer kansen en doelpunten op. Voetballend is het niet beter geweest de afgelopen jaren. Ook niet onder Bosz. Dit komt niet allemaal door Mazraoui... maar hij speelt er wel een positieve rol in. Voor een ploeg als Ajax die meestal de bal in het bezit heeft is dit cruciaal.

Dit is zijn eerste seizoen in de basis op een plek waar hij normaliter niet staat. Ik vind echt dat hij het naar behoren heeft gedaan. Na de winterstop is het wel wat minder, daar ben ik het over eens. Het begint een zwaar seizoen te worden. Ik zie alleen geen reden om hem daar nu weg te halen. Orejuela noemen is ronduit belachelijk. Een clown die totaal niet wist wat hij aan het doen was. Kristensen hebben we hopeloos zien falen. Die zou het van zijn voetballende kwaliteiten moeten hebben (zegt hij zelf). Nou dat zien we.... verdedigend is hij nog kwetsbaarder. Het verhaal Joel Veltman is bekend. Vorig jaar ook zo genoten van hem??!!

PostPosted: 01 Apr 2019 17:30 

Jerome wrote:
Men doet alsof Mazraoui het hele seizoen verdedigend dramatisch is geweest. Dan let je dus niet op en je onderschat hem bovendien.

Natuurlijk zien we allemaal dat hij van nature geen verdediger is. Bepaalde keuzes zijn voor verbetering vatbaar (positionering, moment van loslaten/overnemen, afschermen binnenkant, duel aangaan of tegenstander het initiatief laten) om maar wat te noemen. Maar hebben jullie dan niet opgelet in Europa? Hij hield zich prima staande en zeker als hij kort op zijn tegenstander zat en direct het duel aanging. Of voor zijn man kwam. Alleen tegen Vinicius had hij het echt moeilijk. Die is ook heel snel dus het is begrijpelijk.

Wat je ook absoluut niet mag vergeten is zijn toegevoegde waarde aan de bal. Ook gisteren heb je dit weer kunnen zien. Kijk maar naar de eerste kans van de wedstrijd. Bal werd van de lijn gehaald... wie ging daar diep? En wat te denken van de aanname in de tweede helft toen hij op goal schoot... daar kijken mensen zo snel overheen. Terwijl het kansen oplevert.

Nog grappiger vind ik het als ze voor Veltman gaan pleiten. Terwijl Veltman jarenlang heeft lopen blunderen in de verdediging. Heel wisselvallig en dat voor een zogenaamd ECHTE verdediger. Die bovendien veel meer ervaring heeft. En wat voegde Veltman toe aan het spel in balbezit? Ja hij kan de bal in de ploeg houden. Alleen haalde hij vrijwel nooit de achterlijn. Het spel werd er statisch van. Balletje breed / balletje terug en soms een goede pass naar voren. Van Mazraoui zie je geen kansloze lange ballen. Die blijft voetballen.

Kijk de potjes erop na en je zult zien dat meerdere ploegen geprobeerd hebben om Ajax onder druk te zetten. Doordat Ajax aardig wat voetballende kwaliteiten in huis heeft kwamen ze er vaak onderuit. Dit leverde vervolgens weer kansen en doelpunten op. Voetballend is het niet beter geweest de afgelopen jaren. Ook niet onder Bosz. Dit komt niet allemaal door Mazraoui... maar hij speelt er wel een positieve rol in. Voor een ploeg als Ajax die meestal de bal in het bezit heeft is dit cruciaal.

Dit is zijn eerste seizoen in de basis op een plek waar hij normaliter niet staat. Ik vind echt dat hij het naar behoren heeft gedaan. Na de winterstop is het wel wat minder, daar ben ik het over eens. Het begint een zwaar seizoen te worden. Ik zie alleen geen reden om hem daar nu weg te halen. Orejuela noemen is ronduit belachelijk. Een clown die totaal niet wist wat hij aan het doen was. Kristensen hebben we hopeloos zien falen. Die zou het van zijn voetballende kwaliteiten moeten hebben (zegt hij zelf). Nou dat zien we.... verdedigend is hij nog kwetsbaarder. Het verhaal Joel Veltman is bekend. Vorig jaar ook zo genoten van hem??!!
Je leest niet zo goed, want zo zwart/wit wordt het volgens mij helemaal niet gesteld. Niemand zegt dat Mazraoui dramatisch is. Wel dat hij de laatste weken een stuk minder presteert, verdedigend nog veel bij te schaven heeft en gisteren een oerstomme rode kaart pakte. Waarschijnlijk vermoeid en daarom even rust geven om zijn vorm te hervinden en sterker terug te komen.

Volgens mij is het ook niet zo vreemd dat sommig een voorkeur hebben voor Veltman wanneer we tegen een goede tegenstander spelen die met vleugelspitsen speelt. Veltman tegen Lozano ging vorig jaar in de ArenA ook prima. Die kan zich beter vastbijten. En inderdaad, die levert aanvallend veel minder dan Mazraoui. Maar we moeten ook weer niet gaan doen alsof Veltman de bal nog geen drie keer hoog kan houden en Mazraoui iedere week de assits aaneen rijgt. De waarheid ligt in het midden. Mazraoui zou in heel veel wedsrijden mijn voorkeur hebben, maar gezien zijn fitheid en vorm is het helemaal niet erg dat Veltman wat wedstrijden gaat pakken.

Orejuela en Kristensen kunnen we beter buiten beschouwing laten, dat zijn miskopen die én verdedigend niets brengen én aanvallend niet.

PostPosted: 01 Apr 2019 17:34 

Veltman overlegde prima statistieken, maargoed, we weten inmiddels wel dat wanneer hij een fout begaat dit met een vergrootglas wordt uitvergroot.

PostPosted: 01 Apr 2019 18:18 

Jerome wrote:

Je leest niet zo goed, want zo zwart/wit wordt het volgens mij helemaal niet gesteld. Niemand zegt dat Mazraoui dramatisch is. Wel dat hij de laatste weken een stuk minder presteert, verdedigend nog veel bij te schaven heeft en gisteren een oerstomme rode kaart pakte. Waarschijnlijk vermoeid en daarom even rust geven om zijn vorm te hervinden en sterker terug te komen.

Volgens mij is het ook niet zo vreemd dat sommig een voorkeur hebben voor Veltman wanneer we tegen een goede tegenstander spelen die met vleugelspitsen speelt. Veltman tegen Lozano ging vorig jaar in de ArenA ook prima. Die kan zich beter vastbijten. En inderdaad, die levert aanvallend veel minder dan Mazraoui. Maar we moeten ook weer niet gaan doen alsof Veltman de bal nog geen drie keer hoog kan houden en Mazraoui iedere week de assits aaneen rijgt. De waarheid ligt in het midden. Mazraoui zou in heel veel wedsrijden mijn voorkeur hebben, maar gezien zijn fitheid en vorm is het helemaal niet erg dat Veltman wat wedstrijden gaat pakken.

Orejuela en Kristensen kunnen we beter buiten beschouwing laten, dat zijn miskopen die én verdedigend niets brengen én aanvallend niet.
In het algemeen zijn veel mensen (dus ook buiten dit forum) negatief over Mazraoui op verdedigend vlak. De kritiek slaat een beetje door.

Emmen en Willem II uit... ik ben er niet gerust op. Zeker Willem II uit kan weleens verkeerd uitpakken zo vlak voor de CL ontmoeting met Juve.

PostPosted: 01 Apr 2019 18:28 

Snake wrote:
Veltman overlegde prima statistieken, maargoed, we weten inmiddels wel dat wanneer hij een fout begaat dit met een vergrootglas wordt uitvergroot.
Vanaf de hervatting van de competitie is hij gewoon heel matig om niet slecht te noemen. En dat wordt benoemd. Terecht.

PostPosted: 17 Apr 2019 15:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Al nieuws over zijn blessure?

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next

All times are UTC+02:00