Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 696 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28  Next
Author Message
PostPosted: 24 Apr 2020 18:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Play off ronde CL, en als de CL dit jaar misschien uitgespeeld word zelfs groepsfase.

PostPosted: 25 Apr 2020 10:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Je gaat hier financieel sowieso op achteruit, maar ik mag toch aannemen dat Menno Geelen en co wel met tal van creatieve ideeën komen om de schade zoveel mogelijk beperkt te houden. Ik mis momenteel creative ideeën van Ajax en andere clubs om toch nog geld binnen te harken. En wat doen deze clubs momenteel terug voor de maatschappij? Ook niets. Op deze manier zou je juist goodwill kunnen kweken wat je later knaken oplevert.

Kan je niet samenwerken met een supermarkt, Thuisbezorgd en andere groothandels en leveranciers om zodoende 'Ajax bier' en 'Ajax ijs' te verkopen in je eigen webshop en via bijvoorbeeld Instagram? Het is toch niet heel gek om te denken dat dit t/m de kerst een omzet van 10 miljoen kan halen?

Ajax verdient volgens mij nu helemaal niets aan de horeca omdat de ArenA dat in beheer heeft. Maar kunnen clubs die dit wel in eigen beheer hebben niet gewoon hun hand ophouden bij de overheid betreft horeca compensatie?

PostPosted: 01 May 2020 08:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vandaag gesprek met junkie KNVB hoe sugardaddy AJAX alle clubs eventjes wat geld moet toestoppen. Hopelijk is dit gezanik snel voorbij.

'KNVB belt met grote Eredivisie-clubs: Ajax lijkt hakken in het zand te zetten'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/92 ... tten-.html

PostPosted: 01 May 2020 11:00 

Opsodemieteren. We kunnen best bijspringen bij echt schrijnende gevallen, maar al die clubs hebben boter op hun hoofd. Helemaal niets in Amsterdam? Yeah right, dat zullen we nog wel eens zien.

PostPosted: 01 May 2020 20:52 

25% ook :lol: Totaal uit de lucht gegrepen. Duitse topclubs staan 1,5% af. https://twitter.com/futuro_footbal/stat ... 68512?s=21
Men lijkt continue te vergeten dat Ajax een grotere huishouding heeft en dus ook ergens moet zien te compenseren. Waar zit het verschil met andere clubs precies? Zit het ‘m in het feit dat we wat op onze spaarrekening hebben staan? Is het alleen dat?

Sowieso heb ik geleerd van m’n ouders dat je altijd een buffer moet hebben voor onvoorziene zaken. Tuurlijk kun je niet alles incalculeren, maar hoe sommige clubs in NL elk jaar maar weer op de rand van de afgrond leven... Wat een beleid.

PostPosted: 04 May 2020 12:01 
Erelid

Wat voor een beleid vinden jullie dat Ajax moet voeren tijdens deze coronacrisis? Ik voorzie drie realistische situaties:

1A) tot de winterstop geen publiek
1B) komend seizoen helemaal geen publiek

2) ook komend seizoen wordt niet (uit)gespeeld

In dat laatste geval is het vrij makkelijk: bij een goed bod moet je enkele spelers verpatsen en je wacht met het aantrekken van nieuwe spelers tot een hervatting in zicht is.

In de eerste twee situaties denk ik dat je deze crisis juist moet gebruiken om afstand te nemen van je concurrentie. Ten opzichte van andere clubs hebben we een gigantisch eigen vermogen en niet één of twee, maar meerdere spelers die normaliter een gigantische transferwaarde vertegenwoordigen én een talentvolle eigen jeugd die eraan zit te komen.

Ik zou zeggen: teer in op je eigen vermogen en behoud de kwaliteit in je selectie - of versterk die zelfs. PSV, Feyenoord en AZ kunnen niet mee met deze 'powerplay'. Zodoende is het aannemelijker dat je kampioen wordt, Champions League inkomsten hebt en over 1/2/3 jaar je spelers voor méér verkoopt.

Neem PSV: hun selectie is al aanzienlijk minder dan die van ons. Het is best wel redelijk dat ze minstens één van hun (weinige) spelers met het benodigde niveau moeten verkopen en er niets voor terug kunnen halen aangezien ze bijna geen eigen vermogen hebben.

PostPosted: 04 May 2020 12:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
2 lijkt me niet haalbaar voor clubs.

Voor het eerste ben je afhankelijk van het Rivm. Skyboxen kan je wel wat voor verzinnen lijkt me. Hele tribunes aanpassen wordt lastig.

Ik zou wel zoveel mogelijk met publiek spelen en anders zonder. Anders mis je ook weer de tv inkomsten.
Verder speelt de kampioen van volgend jaar normaliter weer voorrondes.

PostPosted: 04 May 2020 13:00 
Erelid

Eigen vermogen is wat anders dan liquide middelen. Is dus nog maar de vraag hoe veel Ajax kan investeren om ‘afstand te nemen’.

PostPosted: 04 May 2020 14:06 
Erelid

Volgens de halfjaarcijfers heeft Ajax 70 miljoen aan Liquide middelen (op de bank) en 25 miljoen aan Effecten(aandelen).

PostPosted: 04 May 2020 14:27 
Erelid

Als je dan daar vanaf trekt wat je nodig hebt om gemis aan inkomsten te compenseren, ben ik benieuwd wat je over houdt.

Ik zou ook graag zien dat Ajax afstand neemt hoor, maar snap wel dat er eerst een grondige berekening en risico-inschatting gemaakt moet worden.

PostPosted: 04 May 2020 15:17 
Erelid

Jnp wrote:
Als je dan daar vanaf trekt wat je nodig hebt om gemis aan inkomsten te compenseren, ben ik benieuwd wat je over houdt.

Ik zou ook graag zien dat Ajax afstand neemt hoor, maar snap wel dat er eerst een grondige berekening en risico-inschatting gemaakt moet worden.
In het zwarste scenario dat betekent rest van het jaar voetballen zonder publiek missen ze 55 a 60 miljoen melden ze.

PostPosted: 04 May 2020 19:47 

Morfe0 wrote:
Jnp wrote:

In het zwarste scenario dat betekent rest van het jaar voetballen zonder publiek missen ze 55 a 60 miljoen melden ze.
Maar is het niet ook zo dat Ajax vooral relatief veel inkomsten heeft uit sponsorcontracten, partnerships, CL premie's en transfers?

Ik denk dat andere clubs in NL misschien in verhouding harder geraakt worden door wedstrijden zonder publiek. Al zal een wedstrijd zonder publiek op TV ook een stuk minder aantrekkelijk zijn.

En dan de KNVB die wil dat we 25% afdragen, terwijl ze zelf honderden miljoenen overheidssteun aanvragen. Belachelijk.

En clubs die anders massaal 'Helemaal niks in Amsterdam' gaan zingen verwachten nu steun.

Wat mij betreft is het nu gewoon 'Helemaal niks UIT Amsterdam'

PostPosted: 05 May 2020 14:54 
Beheerder

Spelers Ajax volgens Tagliafico bereid salaris in te leveren in coronacrisis
https://www.nu.nl/voetbal/6049247/spele ... risis.html

PostPosted: 05 May 2020 20:02 

Skimo wrote:
Morfe0 wrote:
Jnp wrote:

Maar is het niet ook zo dat Ajax vooral relatief veel inkomsten heeft uit sponsorcontracten, partnerships, CL premie's en transfers?
Vraag me ook af waar die 60 miljoen dan gemist wordt. Dat is niet alleen seizoenskaarten. Wat dan wel? Weet iemand dat?

En daarnaast scheelt het ook uitgaven natuurlijk. Stadionhuur, inzet beveiliging en stadionpersoneel, wedstrijdpremies, prestatiepremies.

PostPosted: 05 May 2020 21:20 

Seizoenskaarten, recettes, publiek bij vriendschappelijke wedstrijden, vriendschappelijke toernooien zullen wel minder lucratief worden. recettes bij Europese wedstrijden, Tunnelclub, Skyboxen en andere zakelijke stoelen.

PostPosted: 06 May 2020 16:00 
Erelid

We hadden een operationeel tekort van 13 miljoen euro met CL miljoenen en gewoon toeschouwers etc.
Ziyech verdiende 5 miljoen euro, Babel verdiende 1,55 miljoen euro, en Varela 1 miljoen euro (aldus transfermarkt)
Huntelaar zal ook wel ongeveer 1 miljoen verdienen, dan zit je al op een totaal van 8,55 miljoen euro.
Dan hebben we Antony gekocht, zeg dat hij max 2 miljoen verdiend(denk eerder 1,5 miljoen, dan zit je dus al op een besparing van 6,5 a 7 miljoen euro.
Verkoop je Tagliafico, Vd Beek en Onana nog dan zit je breakeven met CL.

PostPosted: 06 May 2020 17:07 

DeRuit wrote:
Seizoenskaarten, recettes, publiek bij vriendschappelijke wedstrijden, vriendschappelijke toernooien zullen wel minder lucratief worden. recettes bij Europese wedstrijden, Tunnelclub, Skyboxen en andere zakelijke stoelen.
42.000 seizoenskaarten x gemiddeld 350,- (ofzo?). Dat is 14.7 miljoen. Houd je de losse kaartverkoop over, zeg 13.000 kaarten per wedstrijd die je misloopt. Dat is ongeveer 11 miljoen.
Recettes CL 2 miljoen per thuiswedstrijd. Houd het op max 6 miljoen.
Vriendschappelijke wedstrijden zijn niet zo heel lucratief. Trip Qatar bracht 1 miljoen op. Was ook nog eens zonder echt veel publiek.
Tunnelclub levert in een Eredivisiejaar 340.000 op. Met Europees kom je dan op 400.000 (uitgaande van Eredivisie prijzen).
Er zijn 76 skyboxen, uitgaande van de jaarprijs 175.000 loop je 13.3 miljoen mis.

Zou alleen dat het zijn?

Denk dat er met je seizoenskaarten best wel wat valt te regelen. Bij mijn sportclub kon ik kiezen: 100% doorbetalen, 50% doorbetalen of abonnement op freeze. Zeker weten dat velen bereid zijn om 100% door te betalen.

PostPosted: 06 May 2020 17:22 

Ja ik weet de precieze berekening niet, maar die dingen stonden in het AD. Dat het echt alleen recettes etc zijn. Ze zullen wel het meest extreme geval hebben uitgerekend ( finale beker, alles uitverkocht ( dat is dan vaak ook wel zo ), Europees ver komen?

Er zullen vast wel wat besparingen te doen zijn. Ik weet niet of ze de huur kunnen aanpassen met de Arena, of zelfs op de toekomst spelen. Beveiliging zal minder kosten neem ik aan en minder personeel rond wedstrijddagen.

Je kan in overleg met Ziggo misschien ook een Abbonementje aanbieden voor seizoenkaarthouders ( en misschien anderen die dat ook willen, die moeten dan wel bij betalen ), met een iets van een geschenkenset (met wat merchandising ) en wat exclusieve content op Ajax TV (of Ziggo ).

Skyboxen mogen misschien wel weer open ( als restaurants dat ook mogen ) in aangepaste vorm.

PostPosted: 07 May 2020 10:59 

Het kabinet wil blijkbaar het voetbal de nek omdraaien. Die zijn echt niet goed bij hun hoofd. Onacceptabel te wachten met publiek totdat er een vaccin is.
Mensen worden enorm beknot in hu vrijheid. Ik wil zelf beslissen of ik naar het voetbal ga. Mensen die geen risico willen nemen blijven maar thuis.
De huidige maatregelen slaan weer nergens op. Waar je eerst met 3 personen bij elkaar mocht komen zijn het er nu 10 en straks 30 en nog later 100. Op grond waarvan die aantallen? Honderd mensen bij 1,5 meter afstand?
Is pure natte vinger werk.
Die 1,5 meter samenleving gaat er ook nooit komen. Straks alleen nog maar vrijgezellen?
OV mag voor 40% bezet zijn. Lekker als je de bus niet in mag als je ergens heen moet.
Carpoolen kan niet met die 1,5 meter. Straks dus iedereen met de eigen auto naar werk. Wordt een chaos.
Reserveren in de horeca? Kan prima in restaurants maar in de kroegen?
Of je hebt een strikte lockdown, of je laat het los.
Dat hele OMT is van de pot gerukt. Ze nemen beslissingen terwijl ze niks weten want ze testen niet. Mss. heeft al een heel groot deel van de mensen het virus gehad. Niet iedereen krijgt immers ziekteverschijnselen. Tenminste dat zeggen de "experts".
Had Rutte niet enorm bezuinigd op de zorg en waren er genoeg zorgmedewerkers en materieel zouden we niet in deze sh*t zitten. In feite is Rutte de grote boosdoener wat de economische gevolgen betreft.

PostPosted: 07 May 2020 11:25 
Erelid

Ik deel een groot gedeelte van je scepsis. De VVD is absoluut niet mijn partij en ik heb ook het idee dat een hele hoop getallen gewoon uit de losse pols komen. Maar je snapt zelf toch ook wel dat voetbalwedstrijden met publiek en festivals, kroegen e.d. waar je bij elkaar in de nek hijgt pas als allerlaatste weer open kunnen gaan? Ik kan me voorstellen dat andere versoepelingen vrij weinig effect zullen hebben op de verspreiding; maar bij dit soort evenementen is de verspreiding echt gigantisch. De meeste supporters zullen ook niet alleen wonen.

Het probleem is niet zo zeer dat jij die afweging niet voor jezelf mag maken, maar dat jij het (zelfs via iemand anders) kan overbrengen op iemand die bewust het risico niet wilde nemen.
En al zou er 100x zoveel IC (en zorg) capaciteit zijn, dat wil dan nog niet zeggen dat het ook oké is om ervoor te kiezen die dan ook maar te gaan benutten. Hoewel het probleem 'vergrijzing' wel meteen is opgelost dan...

Ik vind trouwens dat het ook best wel wat meer (publiekelijk) overwogen mag worden om met een leeftijdsgrens (of advies) te werken. Maar ook dan geldt dat het onbedoeld niet alleen een keuze van jezelf wordt.

PostPosted: 07 May 2020 12:41 

guy_ajax wrote:
Ik deel een groot gedeelte van je scepsis. De VVD is absoluut niet mijn partij en ik heb ook het idee dat een hele hoop getallen gewoon uit de losse pols komen. Maar je snapt zelf toch ook wel dat voetbalwedstrijden met publiek en festivals, kroegen e.d. waar je bij elkaar in de nek hijgt pas als allerlaatste weer open kunnen gaan? Ik kan me voorstellen dat andere versoepelingen vrij weinig effect zullen hebben op de verspreiding; maar bij dit soort evenementen is de verspreiding echt gigantisch. De meeste supporters zullen ook niet alleen wonen.

Het probleem is niet zo zeer dat jij die afweging niet voor jezelf mag maken, maar dat jij het (zelfs via iemand anders) kan overbrengen op iemand die bewust het risico niet wilde nemen.
En al zou er 100x zoveel IC (en zorg) capaciteit zijn, dat wil dan nog niet zeggen dat het ook oké is om ervoor te kiezen die dan ook maar te gaan benutten. Hoewel het probleem 'vergrijzing' wel meteen is opgelost dan...

Ik vind trouwens dat het ook best wel wat meer (publiekelijk) overwogen mag worden om met een leeftijdsgrens (of advies) te werken. Maar ook dan geldt dat het onbedoeld niet alleen een keuze van jezelf wordt.
Natuurlijk zullen grote evenementen pas als laatste vrijgegeven worden. Is ook logisch. Ook dat ik het virus kan overbrengen.
Het is maar de vraag wie zich laat vaccineren. Ze gaan er zeker vanuit dat iedereen zich laat vaccineren. Een aanname die nergens op gebaseerd is. Ik laat me in ieder geval niks inspuiten. Hoe los je dat dan op? Dan blijf je het probleem dus houden.
Mensen die bang voor het virus zijn zullen niet naar het stadion/grote evenementen gaan en zich t.z.t. ook laten vaccineren. Daar ben ik dus geen "gevaar" voor. Je kunt bij evt. contact ook aangeven dat je de lockdown negeert. Dan kunnen die mensen contact vermijden.
Anderen nemen een weloverwogen "risico".
Hoeveel mensen zonder onderliggende klachten overlijden aan dit virus? Heb ergens gelezen 57 mensen onder de 70 jaar. Iedere overledene is betreurenswaardig maar rechtvaardigt dit aantal (als het inderdaad klopt) zulke draconische maatregelen? Imo in ieder geval niet. Er zijn vooralsnog veel minder doden te betreuren als gevolg van dit virus dan aan de griep in 2018. Hopelijk blijft dit zo.
Ik vind dat een mens zelf die afweging moet maken. Bij de overweging ook meenemen dat je evt. niet naar het ziekenhuis kunt omdat er geen plaats is.
En iedereen moet zich er ook bewust zijn dat hij/zij mogelijk met mensen in contact kan komen die besmet zijn. Die kunnen zichzelf een lockdown opleggen en contact zoveel mogelijk vermijden totdat hij/zij gevaccineerd is.
Ik begrijp dat het moeilijk en dat het een keuze tussen 2 kwaden is.

PostPosted: 07 May 2020 13:09 
Erelid

Maar als er een vaccin is en mensen kiezen er dan bewust voor om zich niet te vaccineren en ze worden dán ziek, dat is dan toch een totaal andere situatie dan wanneer je het nu maar allemaal z'n gang laat gaan?

Betreft die kleine aantallen is de kanttekening dat ze mede zo laag zijn omdat er dus een lockdown is. Ben het er wel mee eens dat het een dusdanig klein percentage is dat de maatregelen buitenproportioneel zijn; echter doen we het niet voor hen maar voor oudere, dikke en zieke mensen. Dat aantal kan wel gigantisch oplopen en ik vind daarom de keuze om die enigszins te beschermen door geen massaevenementen te organiseren wel te rechtvaardigen. Persoonlijk zou ik ook beter af zijn als we besluiten gewoon door te leven; maar dat gaat gewoon echt een gigantische chaos opleveren met heel veel leed. Nu ook. Maar dan heb je mensen die fysiek dusdanig lijden dat ze eigenlijk in een ziekenhuis of zelfs op een IC behandeld zouden moeten worden maar dat niet eens kan. Dat wordt een hele pijnlijke dood voor velen.

PostPosted: 07 May 2020 13:58 
Erelid

20% boven de 5 ton moeten spelers afdragen tot er weer met publiek gevoetbalt kan worden.
Dat gaat echt wel minimaal 10-15 miljoen opleveren, er zijn zat spelers bij Ajax die 4-5 miljoen verdienen, dan ontvang je bij een 5 miljoen euro al een 9 ton besparing.

PostPosted: 07 May 2020 17:08 

guy_ajax wrote:
Maar als er een vaccin is en mensen kiezen er dan bewust voor om zich niet te vaccineren en ze worden dán ziek, dat is dan toch een totaal andere situatie dan wanneer je het nu maar allemaal z'n gang laat gaan?

Betreft die kleine aantallen is de kanttekening dat ze mede zo laag zijn omdat er dus een lockdown is. Ben het er wel mee eens dat het een dusdanig klein percentage is dat de maatregelen buitenproportioneel zijn; echter doen we het niet voor hen maar voor oudere, dikke en zieke mensen. Dat aantal kan wel gigantisch oplopen en ik vind daarom de keuze om die enigszins te beschermen door geen massaevenementen te organiseren wel te rechtvaardigen. Persoonlijk zou ik ook beter af zijn als we besluiten gewoon door te leven; maar dat gaat gewoon echt een gigantische chaos opleveren met heel veel leed. Nu ook. Maar dan heb je mensen die fysiek dusdanig lijden dat ze eigenlijk in een ziekenhuis of zelfs op een IC behandeld zouden moeten worden maar dat niet eens kan. Dat wordt een hele pijnlijke dood voor velen.
Je zou mss. de kwetsbare groep een verplichte lockdown moeten geven. In hun eigen belang. En ervoor zorgen dat zorgmedewerkers max. beschermd zijn.
Vitale, gezonde mensen in de bloei van het leven moet je imo geen beperkingen opleggen. Aan het gezond verstand appelleren, thats it wat mij betreft.
Maar goed, is en blijft moeilijk.

PostPosted: 11 May 2020 19:51 
Beheerder

Spelers, staf en directie van #Ajax leveren tijdelijk deel van salaris in
https://www.nu.nl/voetbal/6050606/spele ... is-in.html

Prima. Nu nog een speler verkopen voor 40 miljoen euro en de schade blijft beperkt. Als de gevolgen voor een jaar beperkt blijven dan.

Post new topic  Reply to topic  [ 696 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28  Next

All times are UTC+02:00