Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 167 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ajax Supporterszaken
PostPosted: 02 May 2019 14:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Brasil wrote:
Eens met de kritiek. Dat is ook de reden dat ik al jaren niet meer naar wedstrijden ga en thuis op de bank alles kijk. Ik kan het mij niet veroorloven (in verband met vergunning) om in een situatie te komen waar ik word opgepakt, ook al is het niet mijn schuld. Bijvoorbeeld bij rellen of een entrada die uit de hand loopt. Ik vind het mooi om te zien (entrada) maar blijf zelf wel thuis.
Dit is wel overdreven. :roll:
Je kunt echt prima naar het stadion (ook uitwedstrijden) zonder in de problemen te komen.
Ik heb de afgelopen jaren tientallen (Europese)uitwedstrijden bezocht, zat achter de goal in de bekerfinale tegen PEC en verschillende entradas meegemaakt en je wordt echt niet zomaar opgepakt. Wel eens moeten rennen voor de politie in het buitenland; maar als je gewoon op eigen gelegenheid naar het stadion gaat tijdens Europese uitwedstrijden gebeurt er echt niets. Zeker niet als je niet helemaal in het midden vooraan gaat zitten.

PostPosted: 05 May 2019 20:04 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Tokkies met hun rookpotten weer... :roll:

PostPosted: 05 May 2019 20:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, zei het in de chat ook. Vinden zichzelf zo belangrijk. K#tvolk.

PostPosted: 05 May 2019 21:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Pushkin wrote:
Ik kneep hem dus serieus even. Die scheids kan ook zomaar affluiten.

PostPosted: 06 May 2019 11:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Pushkin wrote:
Rest van de bekerfinales met netten voor ons neus...

Wat ik dan echt niet snap, ik ben in Amsterdam niet gefouilleerd en in Rotterdam heel matig. Vind je het gek dat ze dit soort sh*t binnen krijgen.

PostPosted: 06 May 2019 13:58 
Erelid

Seizoenskaart: 411
Pushkin wrote:
Rest van de bekerfinales met netten voor ons neus...

Wat ik dan echt niet snap, ik ben in Amsterdam niet gefouilleerd en in Rotterdam heel matig. Vind je het gek dat ze dit soort sh*t binnen krijgen.
Ik was juist in Amsterdam heel matig gefouilleerd en in Rotterdam helemaal niet.

PostPosted: 08 May 2019 19:04 
Erelid

En meteen fakkels en vuurwerk bij de entrada. Stelletje idioten.

PostPosted: 08 May 2019 19:14 
Erelid

Ach gossie het is wat, vuurwerk en fakkels.

PostPosted: 08 May 2019 19:48 
Erelid

guy_ajax wrote:
Ach gossie het is wat, vuurwerk en fakkels.
An sich natuurlijk niet, maar het is expliciet gezegd dat het niet mag. Dit kan je de eventuele huldiging op museumplein kosten.

PostPosted: 25 May 2019 15:24 
Erelid

Ondertussen is de mini-klassieker gestaakt. Ajax-supporters gingen de ouders van Feyenoordspelers te lijf, nadat zij juichten na een gemiste kans voor Feyenoord.

Ik schaam me andermaal kapot voor dit volk wat zich Ajaxfans noemt. Ik hoop dan ook echt dat er vanuit Ajax serieuze stappen worden ondernomen tegen deze mensen.

PostPosted: 25 May 2019 15:44 

Heel treurig dit. Het uitschot van de samenleving verenigt zich onder onze vlag.

Dit soort dronken, doorgesnoven, haatdragende, gewelddadige, agressieve quasi-criminelen moeten zo snel mogelijk uit alle stadions geweerd worden.

PostPosted: 25 May 2019 15:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Uitsupporters bij De Klassieker gaat echt nooit meer gebeuren. Wat een treurnis dit.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 May 2019 16:09 

Deze wedstrijd zou eigenlijk alleen door familie en betrokkenen worden bijgewoond. Blijkbaar heeft Ajax op het laatste moment onder druk van de harde kern toch een kaart of 100 aan 'sfeermakers' gegeven.

Zeer onverantwoorde keuze natuurlijk. Vraag me af in hoeverre het bestuur dit soort beslissingen uit angst neemt voor de eigen harde kern.

PostPosted: 25 May 2019 16:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
En bedankt, achterlijk tuig. De 'maak je club ten schande' mag weer naar deze zogenaamde supporters.

Hopelijk kunnen ze achterhalen in welk vak deze gasten zitten, zou het eens goed doorlichten en de criminelen eruit halen.

PostPosted: 25 May 2019 17:49 

geenidee4 wrote:
En bedankt, achterlijk tuig. De 'maak je club ten schande' mag weer naar deze zogenaamde supporters.

Hopelijk kunnen ze achterhalen in welk vak deze gasten zitten, zou het eens goed doorlichten en de criminelen eruit halen.
Eens. Maar hoe moeilijk kan het zijn? Heb ergens gelezen dat die galbak die de Telegraaf journalist een mep verkocht zich hier weer liet gelden. Wordt tijd dat AJAX daadkrachtig ingrijpt. Voor het leven schorsen die idioten. Nooit meer in de Arena en op de toekomst. Dat laatste is wss. wel moeilijker te handhaven.
Maar zoals het in het normale leven in Nederland ook gaat zullen de daders wel weer worden gepamperd.

PostPosted: 25 May 2019 18:57 
Beheerder

De achterlijkheid en agressiviteit spat gewoon van die rotkoppen af bij die 'fans'. Om van te kotsen. Het lijkt wel of er steeds meer van dit soort types rondlopen in dit land.

PostPosted: 25 May 2019 19:21 

343 wrote:
De achterlijkheid en agressiviteit spat gewoon van die rotkoppen af bij die 'fans'. Om van te kotsen. Het lijkt wel of er steeds meer van dit soort types rondlopen in dit land.
Ik was destijds bij de protestactie voor Jonk / Cruijff.

Er waren niet zo veel mensen aanwezig toen, mede omdat de F-Side / AFCA die actie officieel boycotte in de hoop op andere vlakken hun zin te krijgen van het Ajax bestuur.

Ik kan me goed herinneren dat op een gegeven moment een bende doorgesnoven agressievelingen ten tonele verscheen. Die begonnen hard verschillende jeugdtrainers/leiders met kankerdit kankerdat uit te schelden vanuit een soort oude vete, nota bene op het moment dat Cruijff met longkanker op sterven lag.

Ook dat waren precies van die types bij wie het stoom uit de oren komt, die oprecht hopen dat je ze verkeerd aankijkt zodat ze onder het mom van 'provocatie' je een klap kunnen geven. Heel triest dat onze club ook dit soort lui aantrekt, voor wie Ajax een excuus is om al hun haat, tribalisme, agressie en frustratie ten tonele te brengen.

PostPosted: 25 May 2019 19:39 
Erelid

seb4 wrote:
343 wrote:
Ik was destijds bij de protestactie voor Jonk / Cruijff.

Er waren niet zo veel mensen aanwezig toen, mede omdat de F-Side / AFCA die actie officieel boycotte in de hoop op andere vlakken hun zin te krijgen van het Ajax bestuur.

Ik kan me goed herinneren dat op een gegeven moment een bende doorgesnoven agressievelingen ten tonele verscheen. Die begonnen hard verschillende jeugdtrainers/leiders met kankerdit kankerdat uit te schelden vanuit een soort oude vete, nota bene op het moment dat Cruijff met longkanker op sterven lag.

Ook dat waren precies van die types bij wie het stoom uit de oren komt, die oprecht hopen dat je ze verkeerd aankijkt zodat ze onder het mom van 'provocatie' je een klap kunnen geven. Heel triest dat onze club ook dit soort lui aantrekt, voor wie Ajax een excuus is om al hun haat, tribalisme, agressie en frustratie ten tonele te brengen.
Spijker op z'n kop. Want als je dit doet heb je niets met Ajax, zoek je gewoon het hooliganisme op om je agressiviteit kwijt te kunnen. Schokkend om te horen trouwens, van dat schelden met kk op nota bene jeugdstaf van Ajax.

Wie zijn dit toch? Het lijkt me dat de F-Side en andere fanatieke supporterskernen toch ook wel hun regels hebben en niet zomaar iedere idioot toelaten?

PostPosted: 25 May 2019 20:19 
Beheerder

Goed verwoord, Seb4.
Ook Ronald de Boer is not amused.
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... mbecielen/

PostPosted: 25 May 2019 23:25 
Erelid

Ik weet niet of een stadionverbod de juiste oplossing is. Worden deze mensen niet veel meer gestraft als je hem via het gewone juridische systeem aanklaagt?

Ik ben veel bij (Europese) uitwedstrijden geweest en met name Europees viel het op dat het grootste tuig dat meekomt niet eens een seizoenkaart heeft - laat staan een kaartje voor de wedstrijd. Gewoon idioten uit (regio) Amsterdam die willen rellen en maar beperkte affiniteit met Ajax hebben. Over een paar weken staan ze weer op een of ander strandfeest mensen in elkaar te meppen.

PostPosted: 26 May 2019 05:49 

Denk persoonlijk ook dat een stadionverbod weinig effect zal hebben.

Ik hoop op een duidelijk signaal vanuit de harde kern die dit intern reguleren en die mensen een finale waarschuwing geven, en desnoods persona non grata maken.

Ik wil ook niet de hele harde kern over dezelfe kam scheren. Entradas en de support tijdens wedstrijden waardeer ik enorm.

Je tijdens een jeugdwedtrijdje gaan misdragen en verhaal gaan halen omdat een paar mensen handgebaren maken? fammielievak bestormen met vrouwen en kinderen?

Ik pretendeerde hier in het buitenland altijd het de provincieclubjes zijn die zich zo gedragen en wij erboven horen te staan. Helaas.

Spelers, vrouwen, kinderen, gehandicapten etc horen buiten schot te blijven.

PostPosted: 26 May 2019 12:29 
Erelid

Skimo wrote:
Denk persoonlijk ook dat een stadionverbod weinig effect zal hebben.

Ik hoop op een duidelijk signaal vanuit de harde kern die dit intern reguleren en die mensen een finale waarschuwing geven, en desnoods persona non grata maken.

Ik wil ook niet de hele harde kern over dezelfe kam scheren. Entradas en de support tijdens wedstrijden waardeer ik enorm.

Je tijdens een jeugdwedtrijdje gaan misdragen en verhaal gaan halen omdat een paar mensen handgebaren maken? fammielievak bestormen met vrouwen en kinderen?

Ik pretendeerde hier in het buitenland altijd het de provincieclubjes zijn die zich zo gedragen en wij erboven horen te staan. Helaas.

Spelers, vrouwen, kinderen, gehandicapten etc horen buiten schot te blijven.
Inderdaad, daarom is het ook zo zonde. Zo veel entrada's zijn goed gegaan, huldiging is redelijk netjes verlopen, de 'rooftop parties' na wedstrijden met spelers waren sfeervol. Ajaxsupporters hebben zich dit seizoen grotendeels van hun goede kant laten zien, zeker ook qua support in Europa. En dan komen er dit soort mafkezen tussen. Dit keuren zelfs de fanatiekste supporters binnen Ajax af lijkt me.

PostPosted: 26 May 2019 13:04 
Erelid

Skimo wrote:

Ik betwijfel in hoeverre ze echt deel uitmaken van de harde kern (fside/vak410). Wat ik al zei: het grootste tuig dat ik rondom 'Ajax' heb gezien heb ik nooit binnenin een stadion zelf gezien.

PostPosted: 26 May 2019 17:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
seb4 wrote:
Deze wedstrijd zou eigenlijk alleen door familie en betrokkenen worden bijgewoond. Blijkbaar heeft Ajax op het laatste moment onder druk van de harde kern toch een kaart of 100 aan 'sfeermakers' gegeven.

Zeer onverantwoorde keuze natuurlijk. Vraag me af in hoeverre het bestuur dit soort beslissingen uit angst neemt voor de eigen harde kern.
Die angst voor de 'harde kern' zit diep. Van der Sar poept in zijn broek voor die gasten.

En de AFCA SC regeert op Facebook met een of ander l#lverhaal dat het allemaal wel meeviel en de media de boel weer uit zijn verband trekt.
Het duel tussen de jeugdelftallen onder 19 jaar werd na een half uur stilgelegd toen er, vanuit het vak waar overwegend familieleden van de Rotterdamse spelers zaten, werd geprovoceerd richting het Ajax-publiek.

Naar verluidt maakten de personen die begonnen met uitdagen zich meteen uit de voeten. Na enige woorden over en weer was de situatie snel gesust door onze eigen aanhang.
Niemand die zegt dat je je moet laten provoceren door notabene niet eens hardcore Feyenoord supporters. Veroordeel het gewoon ipv dit calimero gedrag.

PostPosted: 27 May 2019 10:36 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Voor komend seizoen ook maar een NL uitkaart besteld! :343:

Post new topic  Reply to topic  [ 167 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+02:00