Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Toby Alderweireld
PostPosted: 09 May 2019 14:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
GJ1402 wrote:
Vertonghen zag ik trouwens niet tussen die juichende Spurs spelers. Moet hij poepen ofzo?
Nee, die liep op krukken. Tijdens het vieren van het doelpunt geblesseerd geraakt.
https://www.ad.nl/dossier-ajax-spurs/ve ... ~a620c89e/

PostPosted: 14 May 2019 23:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Van mij mag hij komen. Echte Ajacied, veel ervaring en echt nog wel goed genoeg. Ook Europees.
Ik vind Alderweireld niet echt super goed geworden na zijn vertrek bij Ajax. Is gewoon een degelijke verdediger met een goede lange bal. En ja hij praat altijd graag en veel over Ajax maar of ik blij wordt als jij terugkeert, weet ik eigenlijk niet.

PostPosted: 18 May 2019 20:47 

Had ook mijn bedenkingen, maar in de CL dit seizoen was hij toch wel echt goed hoor.

PostPosted: 18 May 2019 21:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Zijn jullie serieus? Hij heeft echt een waanzinnige ontwikkeling doorgemaakt na/bij Atletico en Southampton. Heeft (meerdere keren) in het PL elftal van het jaar gestaan. Niet voor niets dat United en Atletico (en andere topclubs) interesse in hem hadden elke zomer.

PostPosted: 20 May 2019 20:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Stormrage wrote:
Van mij mag hij komen. Echte Ajacied, veel ervaring en echt nog wel goed genoeg. Ook Europees.
Ik vind Alderweireld niet echt super goed geworden na zijn vertrek bij Ajax. Is gewoon een degelijke verdediger met een goede lange bal. En ja hij praat altijd graag en veel over Ajax maar of ik blij wordt als jij terugkeert, weet ik eigenlijk niet.
Dan heb jij weinig meer van Alderweireld gezien denk ik. Die heeft ontegenzeggelijk een enorm hoog niveau gehaald in de Premier League en puur verdedigend was hij een van de betere verdedigers. Met name in het seizoenen 16-18 werd hij als dé beste verdediger gezien. Nog helemaal los van zijn voetballende vermogen. Dit jaar wat pech gehad met blessures, maar nog steeds een stabiele factor achterin. Ik denk dat hij absoluut wat toe zou voegen aan Ajax. In één klap je beste verdediger.

Maar ik heb het al vaker gezegd; die jongen gaat nog één groot contract tekenen in het buitenland denk ik. Maar ik vind dat Ajax absoluut een poging moet doen om heb binnen te halen. Is met net 30 jaar ook nog niet te oud voor een terugkeer. Kan op dit moment nog van grote waarde zijn binnen het elftal.

PostPosted: 21 May 2019 10:12 

Mijns inziens de gedroomde vervanger van De Ligt.

PostPosted: 21 May 2019 10:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik verwacht niet dat hij komt. Tottenham wil hem niet kwijt (afkoopsom 30 miljoen dacht ik? ) en zelf wil hij niet bijtekenen bij Tottenham omdat hij niet genoeg kan verdienen.

Hier kan hij maximaal net zoveel verdienen als bij Tottenham vermoed ik en 30 miljoen zullen we er ook niet voor betalen.

PostPosted: 22 May 2019 15:20 

guy_ajax wrote:
Zijn jullie serieus? Hij heeft echt een waanzinnige ontwikkeling doorgemaakt na/bij Atletico en Southampton. Heeft (meerdere keren) in het PL elftal van het jaar gestaan. Niet voor niets dat United en Atletico (en andere topclubs) interesse in hem hadden elke zomer.
Misschien onhandig verwoord van mijn kant. Ik doelde vooral op dit seizoen, omdat hij zich juist zo had ontwikkeld in van die fysieke ploegen als Atleti en Spurs door de jaren heen. Wel wat wedstrijden gezien van Spurs laatste jaren, maar niet specifiek op hem gelet. Dat ie goed was wist ik wel. Voor een rol bij Ajax was ik vooral bang dat hij voetballend en met ruimte in z'n rug echt een stuk minder was geworden (zo heb ik zijn wedstrijden dit jaar ook bekeken), maar na een aantal wedstrijden (eerlijkheidshalve niet na de eerste) zag ik z'n meerwaarde op verdedigend vlak wel duidelijk terug. Had dat wel onderschat. Als je hem kan halen doe je een monsterzet.

PostPosted: 02 Jun 2019 12:52 
Beheerder

Gaat echt niet gebeuren, Snake. Volgend seizoen zeker niet. Dat zegt de broer van Toby.
http://www.voetbalnieuws.be/news/418833 ... l-te-vroeg

PostPosted: 02 Jun 2019 13:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat zei Blind ook.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 02 Jun 2019 13:33 
Beheerder

Hoe en wanneer zei Blind dat?
En had Blind ook de eis dat hij 10 miljoen wilde verdienen?

PostPosted: 02 Jun 2019 13:48 

Ik zie hem heel graag komen, maar hij moet wel echt willen. Als hij over enkele jaren het niet meer kan belopen moeten we hem dan niet meer willen.

PostPosted: 02 Jun 2019 14:09 
Erelid

343 wrote:
Hoe en wanneer zei Blind dat?
En had Blind ook de eis dat hij 10 miljoen wilde verdienen?
https://www.ajax1.nl/blind-te-vroeg-terugkeer/

PostPosted: 02 Jun 2019 14:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waarom zouden we een uitspraak van een broer van een speler over een transfer op de dag van (?) de Champions League finale serieus moeten nemen? Alsof hij zal gaan zeggen ''die tekent volgende week bij Ajax''.

PostPosted: 02 Jun 2019 23:48 

We moeten onze status niet gaan overschatten.

Zolang spelers financieel, sportief en qua prestige betere opties hebben, komen ze echt niet terug. Pas als ze 34 en versleten zijn gaan ze erover nadenken, maar dan zijn ze ook voor ons niet meer interessant. Geldt voor Vertonghen, Alderweireld en Suarez.

PostPosted: 03 Jun 2019 09:12 
Erelid

Want Blind en Tadic hadden geen betere opties?

PostPosted: 03 Jun 2019 10:56 

Stormrage wrote:
Haal die Ajax bril eens van je hoofd.

Suarez is al vijf jaar de aanvalspartner van Messi bij Barcelona. Tadic speelde tegen degradatie met Southampton.

Blind was een tribuneklant bij United. Vertonghen en Alderweireld zijn de absolute leiders van Spurs achterin.

Totaal onvergelijkbaar qua status en opties.

PostPosted: 03 Jun 2019 11:47 

seb4 wrote:
Stormrage wrote:
Haal die Ajax bril eens van je hoofd.

Suarez is al vijf jaar de aanvalspartner van Messi bij Barcelona. Tadic speelde tegen degradatie met Southampton.

Blind was een tribuneklant bij United. Vertonghen en Alderweireld zijn de absolute leiders van Spurs achterin.

Totaal onvergelijkbaar qua status en opties.
Eens, ik denk niet dat Blind en Tadic opties hadden om om de prijzen mee te doen en Champions League te spelen bij een team in een van de top 5 competitites. Als je dan vergelijkbaar kan verdienen bij Ajax, is het niet raar dat je daar voor kiest. Het algehele niveau van de competitie is wel wat lager, maar je verdient er hetzelfde en je speelt om de prijzen en in de Champions League.

Alderweireld kan nog wel naar een top team waar hij dan ook speelt. Vertonghen zie ik niet zo snel wegmogen bij the Spurs maar die kan dit met een juiste vervolgkeuze ook nog wel.

PostPosted: 03 Jun 2019 12:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Eens met Seb. Die jongens willen toch niet tegen RKC en Emmen spelen. Eén op de vijf wedstrijden in Nederland speel je op kunstgras. Dat motiveert niet. De situaties van Tadic en Blind waren ook niet te vergelijken met deze jongens.

De enige waar ik een klein beetje vertrouwen in heb is Vertonghen. Is toch al 32, heeft ook al een dochter van vijf die naar school gaat. Nederlandse vrouw volgens mij. Maar is daarnaast nog gewoon basisspeler bij een top 4 club in Engeland.

PostPosted: 03 Jun 2019 13:18 
Erelid

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ik spelers als Alderweireld, Vertonghen of Suarez al terug zie komen naar Ajax, waar het mij om ging is dit:
Zolang spelers financieel, sportief en qua prestige betere opties hebben, komen ze echt niet terug. Pas als ze 34 en versleten zijn gaan ze erover nadenken, maar dan zijn ze ook voor ons niet meer interessant.
Dit is heel algemeen en dat klopt gewoon niet. Blind en Tadic zijn daar de voorbeelden van.

PostPosted: 03 Jun 2019 13:52 

Stormrage wrote:
Dit is heel algemeen en dat klopt gewoon niet. Blind en Tadic zijn daar de voorbeelden van.
Welke betere opties hadden Tadic en Blind dan Ajax?

Het totaalpakket sportief (garantie op speeltijd, meedoen om kampioenschap, spelen in CL) / financiën (recordsalaris in eredivisie geschiedenis + pak tekengeld) / prestige (Ajax staat nog altijd hoger aangeschreven dan Southampton, Brighton, Lille, Ghuangzou Evergrande, etc) was voor Tadic en Blind bij Ajax gewoon het beste.

'Binding met Ajax' speelt maar een marginale rol in dit verhaal. Hoeveel jaren hebben fans op forums gefantaseerd over de naderende terugkeer van Maxwell, Chivu, Sneijder, Van der Vaart etc etc? Die spelers repten ook altijd over hun liefde voor Ajax. En toch kozen ze ieder jaar weer voor een miljoenencontract in een topcompetitie.

Ik denk dat veel Ajax fans het een beetje naar hun bol is gestegen. Afgelopen seizoen was een extreme exceptie. Een incident. Zeker, we hebben nu lekker veel poen binnen gehengeld en meer status verworven, maar we kunnen op transfergebied absoluut niet concurreren met de echte top.

PostPosted: 03 Jun 2019 13:58 
Beheerder

seb4 wrote:
maar we kunnen op transfergebied absoluut niet concurreren met de echte top.
Uiteraard, maar AJAX heeft wel een aantal stappen gezet waarmee de club rendabele oudere speler kan aantrekken. Die spelers zijn voor AJAX goud waard. Meer dan voor de clubs uit de PL.
Super stabiel waardoor ook de jeugd stabieler en beter presteert. Echt puur goud.

PostPosted: 03 Jun 2019 14:05 

343 wrote:
seb4 wrote:
Uiteraard, maar AJAX heeft wel een aantal stappen gezet waarmee de club rendabele oudere speler kan aantrekken. Die spelers zijn voor AJAX goud waard. Meer dan voor de clubs uit de PL.
Super stabiel waardoor ook de jeugd stabieler en beter presteert. Echt puur goud.
Klopt. Toen Red Bull Salzburg ons compleet van het veld blaasde hadden ze daar Sarabia in de spits. Toen riep iedereen dat we hem moesten halen, maar hij verdiende daar ook 2,5 miljoen volgens mij. Dat konden we toen nog niet betalen.

PostPosted: 03 Jun 2019 14:19 

343 wrote:
seb4 wrote:
Zeker waar. Daarom zou ik de aankoop van Davy Propper toejuichen. Lijkt me sowieso een kansrijke transfer, want net zoals voor Blind en Tadic gold, biedt Ajax voor hem gewoon het beste plaatje. Voor Alderweireld geldt dat absoluut niet.

PostPosted: 03 Jun 2019 14:29 

Tadic:

"Ik had meerdere opties om te tekenen in verschillende landen. Ook uit de Premier League heb ik aanbiedingen gehad."
https://www.vi.nl/nieuws/tadic-legt-keu ... -afgewezen

Blind:

"Hij zit bij een hele grote club in Europa, met ook mogelijkheden bij andere clubs"."
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=333287

"Er waren zeker meerdere clubs die geïnteresseerd waren", vertelt Blind bij Ziggo Sport. "In Engeland, een aantal in Zuid-Europa... Het was niet de absolute top, maar net een niveau daaronder. Dat wilde Daley niet. Hij wilde echt naar een club waar je om de prijzen kunt spelen."
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... ajax-.html

Het is ook maar net welke factoren bij een speler het zwaarste wegen. Is het puur de financien, is het de competitie, is het Europees voetbal, is het speeltijd (+ is het om in beeld te komen/blijven voor het nationale elftal), is het prijzen, etc.

Een speler als Alderweireld zou normaliter onhaalbaar zijn, maar bij hem speelt het voordeel mee dat het een Ajacied is en uit deze omgeving komt (kortgezegd). Dat kan doorslaggevend zijn. Contact warmhouden en hopen dat hij ooit hapt, dan heb je het prima gedaan en meer kun je niet doen.

Voor deze categorie spelers is de vijver Tadic en Propper waar Ajax het van moet gaan hebben denk ik.

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next

All times are UTC+02:00