Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Toby Alderweireld
PostPosted: 17 Oct 2018 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Alderweireld is in mijn ogen nog veel te goed om naar Ajax te gaan om af te bouwen. Die zit juist in de kracht van zijn leven en is jarenlang een van de meest stabiele en beste verdedigers van de Premier League geweest. Die gaat gezien zijn contractsituatie waarschijnlijk nog één toptransfer maken. Ik zou het heel mooi vonden om hem bij Barcelona of Bayern te zien. Die clubs kunnen wel een kwaliteitsimpuls centraal achterin gebruiken en hij past bij ploegen die dominant voetbal willen spelen.

Ik acht de kans groter dat Vertonghen bij Ajax komt afbouwen gezien zijn privésituatie (Amsterdamse vriendin). Dat was bij Daley ook zo. Heeft nu ook te maken met blessureleed en al die kleine factoren kunnen eraan bijdragen dat hij terugkeert naar Nederland. Tadic zei bijvoorbeeld ook dat het spelen in Engeland aan hem vrat en dat hij het prettig vond dat het ritme in Nederland minder killing was. Bovendien zal hij als held worden ontvangen. Vertonghen kan nog altijd op veel sympathie rekenen. Overigens loopt het contract van Vertonghen wel af, maar ik dacht dat Tottenham wel nog een optie had om deze overeenkomst met een jaar te verlengen. Maar wie weet is dit ook net zoals bij Blind puur en alleen om nog een transfersom te kunnen ontvangen. En anders nog een jaartje geduld hebben en kijken hoe alles zich ontwikkeld.

PostPosted: 17 Oct 2018 22:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat denk ik ook. Zie Alderweireld de komende 3 seizoenen zeker nog in het buitenland spelen.

PostPosted: 18 Oct 2018 08:53 

Begrijp niet dat er mensen het hebben over afbouwen. Wat is dat? Leuk voetballen waar presteren van ondergeschikt belang is?
AJAX moet nooit een speler halen die niet wil presteren. Alderweireld zelf zegt in bedekte termen dat hij nog top moet zijn.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit voorhoedegevechten zijn van zijn terugkomst.

PostPosted: 18 Oct 2018 09:30 

343 wrote:
Dat denk ik ook. Zie Alderweireld de komende 3 seizoenen zeker nog in het buitenland spelen.
Lijkt me dus juist niet, aangezien hij vrij duidelijk aangeeft nog van waarde te willen zijn en "niet met houten benen" terug te willen keren. Dat is dus kortere termijn werk, wat hem betreft.

PostPosted: 18 Oct 2018 13:32 
Beheerder

Ik lees het als dat hij nog een aantal seizoenen in het buitenland wil voetballen en wil terugkeren als hij 32/33 jaar is en fysiek nog redelijk is.

PostPosted: 18 Oct 2018 22:20 

renemar wrote:
Begrijp niet dat er mensen het hebben over afbouwen. Wat is dat? Leuk voetballen waar presteren van ondergeschikt belang is?
AJAX moet nooit een speler halen die niet wil presteren. Alderweireld zelf zegt in bedekte termen dat hij nog top moet zijn.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit voorhoedegevechten zijn van zijn terugkomst.
Met afbouwen wordt in mijn beleving bedoeld dat je een stap maakt naar een competitie en/of club waar de intensiteit wat lager ligt dan je huidige club. Oftewel van de Premier League naar de Eredivisie komen. Dan bouw je in mijn ogen af. Niet dat er niet meer serieus wordt gebald, maar je kan onmogelijk stellen dat het een stap omhoog is. Afbouwen klinkt dus wat denigrerender dan het waarschijnlijk is. Nog steeds moet je volle bak gaan en er alles voor doen om zo goed mogelijk te presteren, maar de omstandigheden veranderen uiteraard wel.

Of Alderweireld of drie seizoen nog wat toe kan voegen aan Ajax is afwachten. Valt weinig van te zeggen. Ik vind het op dit moment nog een fitte jongen, maar kijk hoe snel het met Heitinga is gegaan. De ene dertiger is de andere niet. Cliché maar wel waar, je moet dit daarom ook per speler bekijken. Dus hoewel Alderweireld van nature een fitte speler is kun je pas op het moment zelf bepalen of die jongen wel of niet van waarde kan zijn. Maar vooralsnog een ver van ons bed showtje, die komt voorlopig niet terug.

PostPosted: 19 Oct 2018 09:44 

renemar wrote:
Met afbouwen wordt in mijn beleving bedoeld dat je een stap maakt naar een competitie en/of club waar de intensiteit wat lager ligt dan je huidige club. Oftewel van de Premier League naar de Eredivisie komen. Dan bouw je in mijn ogen af. Niet dat er niet meer serieus wordt gebald, maar je kan onmogelijk stellen dat het een stap omhoog is. Afbouwen klinkt dus wat denigrerender dan het waarschijnlijk is. Nog steeds moet je volle bak gaan en er alles voor doen om zo goed mogelijk te presteren, maar de omstandigheden veranderen uiteraard wel.

Of Alderweireld of drie seizoen nog wat toe kan voegen aan Ajax is afwachten. Valt weinig van te zeggen. Ik vind het op dit moment nog een fitte jongen, maar kijk hoe snel het met Heitinga is gegaan. De ene dertiger is de andere niet. Cliché maar wel waar, je moet dit daarom ook per speler bekijken. Dus hoewel Alderweireld van nature een fitte speler is kun je pas op het moment zelf bepalen of die jongen wel of niet van waarde kan zijn. Maar vooralsnog een ver van ons bed showtje, die komt voorlopig niet terug.
Vind jij het dan ook afbouwen als een speler van Huddersfield, Leganes. Empoli, of Hannover 96 om maar enkele laagvliegers uit een sterke competities te noemen naar AJAX komt?
Als het goed is speelt hij bij ons Cl, of in ieder geval Europees. Wedstrijden tegen o.a. psv en feijenoord zijn ook intensief. Natuurlijk zijn bijna alle wedstrijden in de sterke competities intensief maar ook hier heb je genoeg intensieve wedstrijden. Uitwedstrijden tegen clubs als utrecht, vitesse, az etc. zijn ook intensief.
Wat dat laatste betreft, velen zeiden ook dat Blind zeker niet terug zou komen. Die kon in het buitenland bij genoeg clubs spelen.
Het zou mij niet verbazen als de weg langzaam wordt geplaveid voor een terugkomst van Toby. En dan heb ik het niet over 3 of 4 jaar.

PostPosted: 20 Oct 2018 18:40 

renemar wrote:
Vind jij het dan ook afbouwen als een speler van Huddersfield, Leganes. Empoli, of Hannover 96 om maar enkele laagvliegers uit een sterke competities te noemen naar AJAX komt?
Als het goed is speelt hij bij ons Cl, of in ieder geval Europees. Wedstrijden tegen o.a. psv en feijenoord zijn ook intensief. Natuurlijk zijn bijna alle wedstrijden in de sterke competities intensief maar ook hier heb je genoeg intensieve wedstrijden. Uitwedstrijden tegen clubs als utrecht, vitesse, az etc. zijn ook intensief.
Wat dat laatste betreft, velen zeiden ook dat Blind zeker niet terug zou komen. Die kon in het buitenland bij genoeg clubs spelen.
Het zou mij niet verbazen als de weg langzaam wordt geplaveid voor een terugkomst van Toby. En dan heb ik het niet over 3 of 4 jaar.
Intensiteit in combinatie met niveau. Maar dat het niveau van Ajax hoger ligt dan dat van de clubs die jij noemt lijkt me evident. Afbouwen is niet denigrerend bedoeld, eerder realistsich. Maar het is maar net wat voor label je eraan wil plakken en hoe je het wil noemen. Ik noem het afbouwen maar blijkbaar wekt dat negatieve assocties op, dat is niet mijn bedoeling.

En Blind had ik ook niet verwacht, evenals Tadic. Daarom is het ook goed om hoog in te zetten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Je moet ook in dat segment spelers zoeken om stappen te maken en om bij PSV en Feyenoord we te gaan lopen. De financiële mogelijkheden zijn er, nu nog uitbuiten. Want we hadden in de periode van De Boer al een gigantische financiële voorsprong op concurrenten waar we totaal niets mee hebben gedaan. Deze zomer lijkt er een verandering in het beleid te zien, Ajax is bereidt om meer te gaan betalen en minder te gaan potten. Een goede zaak in mijn ogen en volgens mij vallen de huidige uitgaven allemaal te verantwoorden. Want we moeten niet gaan gokken.

PostPosted: 23 Oct 2018 08:43 
Beheerder

Die blijft nog jaren in het buitenland.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... ekan-.html

PostPosted: 23 Oct 2018 09:22 

343 wrote:
Die blijft nog jaren in het buitenland.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... ekan-.html
Zei Blind niet ook zoiets?

PostPosted: 23 Oct 2018 10:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Jep:

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... eg-denk-ik

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Oct 2018 12:18 

Daarom. Gewoon Toby en Jan peilen en met een (hopelijk) goede CL campagne heeft 1 van de 2 hopelijk interesse komende zomer. Ik verwacht eerlijk gezegd 1 van hen terug bij Ajax komende zomer.

Stiekem zie ik Suarez ook nog wel komen, overigens.

PostPosted: 23 Oct 2018 17:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waarom nemen we het zo serieus wat er in de media staat?

Er is gewoon een journalist die een itempje moet maken en vraagt van 'joh, zin om ooit terug te keren bij Ajax?'

ELKE speler zegt dan dat het een optie is, maar dat hij wel nog iets wil toevoegen. Vervolgens staat er met koeienletters ''xxx denkt aan terugkeer bij Ajax ''maar wil dan wel iets toevoegen''.

Vervolgens wordt erover gepraat alsof hij daadwerkelijk iets zegt; maar hij is gewoon in een hoekje gedrongen door een journalist.

PostPosted: 14 Feb 2019 14:22 

Ik wil geen transferjosti starten, maar het valt me op hoeveel Toby over Ajax tweet. Vandaag ook weer een felicitatie naar Eriksen met foto van hun Ajax tijd. Reageert ook regelmatig op tweets van Ajax zelf. Zegt niets, maar veel oud Ajax-spelers zijn daar een stuk minder mee bezig. En ik dacht juist altijd dat Toby daar ook wat minder mee had. Vond Vertonghen altijd een grotere Ajacied dan Alderweireld.

PostPosted: 14 Feb 2019 16:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Snake wrote:
Ik wil geen transferjosti starten, maar het valt me op hoeveel Toby over Ajax tweet. Vandaag ook weer een felicitatie naar Eriksen met foto van hun Ajax tijd. Reageert ook regelmatig op tweets van Ajax zelf. Zegt niets, maar veel oud Ajax-spelers zijn daar een stuk minder mee bezig. En ik dacht juist altijd dat Toby daar ook wat minder mee had. Vond Vertonghen altijd een grotere Ajacied dan Alderweireld.
Ik neem aan dat iemand van zijn kaliber gewoon Overmars een appje kan sturen als hij terug wil. Hij hoeft niet via twitter de publieke opinie op het idee brengen om hem terug te halen. ;)

Heeft overigens wel een tattoo met drie andreaskruizen. En zagen we een paar maanden terug niet een verhaal van zijn gastgezin voorbij komen?

PostPosted: 14 Feb 2019 16:37 

Heb al maanden geleden gezegd dat het mij niets zou verbazen als Vertonghen en/of Alderweireld volgend seizoen bij ons spelen.

PostPosted: 15 Feb 2019 12:11 

guy_ajax wrote:
Snake wrote:
Ik neem aan dat iemand van zijn kaliber gewoon Overmars een appje kan sturen als hij terug wil. Hij hoeft niet via twitter de publieke opinie op het idee brengen om hem terug te halen. ;)

Heeft overigens wel een tattoo met drie andreaskruizen. En zagen we een paar maanden terug niet een verhaal van zijn gastgezin voorbij komen?
Volgens mij was hij daar veel minder mee bezig toen hij bij Atletico zat, en in zijn eerste jaar bij Tottenham. Kan er ook naast zitten hoor. Ik zie het nu vaak en het valt op, maar misschien deed hij dit altijd al.

PostPosted: 09 May 2019 09:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Het zou me niks verbazen als hij van de zomer komt. Moet je dat interview na afloop eens zien, hij leek eerder op een Ajaxsupporter in een willekeurige kroeg dan op een Tottenhamspeler die net de finale heeft gehaald. En ook dit: https://www.vi.nl/nieuws/alderweireld-t ... mijn-hoofd

PostPosted: 09 May 2019 10:12 
Beheerder

Zat er met Tadic en Blind er ook faliekant naast, maar ik denk het echt van niet. Ook Vertonghen komt niet.

PostPosted: 09 May 2019 11:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
geenidee4 wrote:
Het zou me niks verbazen als hij van de zomer komt. Moet je dat interview na afloop eens zien, hij leek eerder op een Ajaxsupporter in een willekeurige kroeg dan op een Tottenhamspeler die net de finale heeft gehaald. En ook dit: https://www.vi.nl/nieuws/alderweireld-t ... mijn-hoofd
Wat een gel#l. Na Lucas was hij het fanatiekst aan het juichen. Ik had eigenlijk gehoopt dat Ajax Vertonghen terug zou halen als Tagliafico weg zou gaan. Die laatste blijft en Ajax lijkt nu voor nog een Argentijn te gaan. Jammer.

Vertonghen zag ik trouwens niet tussen die juichende Spurs spelers. Moet hij poepen ofzo?

PostPosted: 09 May 2019 11:37 
Erelid

GJ1402 wrote:
geenidee4 wrote:
Wat een gel#l. Na Lucas was hij het fanatiekst aan het juichen. Ik had eigenlijk gehoopt dat Ajax Vertonghen terug zou halen als Tagliafico weg zou gaan. Die laatste blijft en Ajax lijkt nu voor nog een Argentijn te gaan. Jammer.

Vertonghen zag ik trouwens niet tussen die juichende Spurs spelers. Moet hij poepen ofzo?

Heb je d at interview gezien? Hij vindt het echt heel zielig voor Ajax en heeft het ook op dit moment over een terugkeer. Ik zou dat raar vinden als ik voor Tottenham was, of zijn medespeler zou zijn. Dat hij op het veld juicht na die 2-3 is logisch ja. Zou me niet verbazen als hij komt.

PostPosted: 09 May 2019 11:39 
Erelid

Dat hebben over een terugkeer is echt een droom. Dat roepen ze allemaal. VdVaart, Sneijder, Zlatan, Suarez. Is leuk voor een Ajax supporter om te horen maar zijn gewoon loze woorden.

PostPosted: 09 May 2019 11:44 
Erelid

Ja, maar hij heeft er vaker over gehad. En nu in combinatie met letterlijk terugkeren, zijn woorden over de wedstrijd, zijn complimenten naar de ontvangst... ik vind het iets te toevallig allemaal.

Ik zou Alderweireld voor De Ligt overigens een stap achteruit vinden.

PostPosted: 09 May 2019 11:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Alles in plaats van De Ligt is een stap achteruit.

Van mij mag hij komen. Echte Ajacied, veel ervaring en echt nog wel goed genoeg. Ook Europees.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 May 2019 11:49 
Erelid

geenidee4 wrote:
Ja, maar hij heeft er vaker over gehad. En nu in combinatie met letterlijk terugkeren, zijn woorden over de wedstrijd, zijn complimenten naar de ontvangst... ik vind het iets te toevallig allemaal.

Ik zou Alderweireld voor De Ligt overigens een stap achteruit vinden.
De Ligt is onvervangbaar. Frenkie ook. Neres niet maar dan moet je goed scouten. De teamgeest zal hoe dan ook ook anders zijn zonder deze jongens. Ajax gaat het heel zwaar krijgen in de voorronde komend seizoen. Kan nog wel eens teleurstellend worden.

Post new topic  Reply to topic  [ 440 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next

All times are UTC+02:00